Jostain luin että raejuustoa ei kannattaisi antaa koirille?? Itse olen kyllä jo vuodenpäivät päivittäin joka ruoka-annokseen laittanut lusikallisen raejuustoa ja koira on tykännyt :)
Raejuusto??
12
11352
Vastaukset
- jnmuhju
Hakisivatko kaupasta raejuustoa?
Jos annat anna vain hylaa, sis mm suolaa, fosfori-tasap heittää, minkä vuoksi ei pidä antaa jatkuvasti. - Pen_tu
Raejuustoa (laktoositonta!) voi antaa koiralle silloin tällöin. Itse en antaisi joka päivä, varsinkaan kun eihän siihen ole mitään tarvetta. Antamasi annos on tosin vain pieni.
Kaikki turhat lisukkeet saattavat vain turhaan sotkea nappuloihin säädettyjä ravintoarvoja (esim. kalsium).- nam nam nam
Hmm... metsälenkeillä maistuu mm. toisten eläinten ulosteet, heinät, marjat, puunkuori, raadot, kuravesi, käytetyt paperinenäliinat, mädäntyvät ruuantähteet, myyrät, sekä epämääräinen joukko nopeasti nielaistua, jota en ennätä näkemään. Kuka kertoisi, minkälaisen äjäyksen antavat nappuloihin säädetyihin ravintoarvoihin? Vapaana luonnossa liikutaan päivittäin.
- Pen_tu
nam nam nam kirjoitti:
Hmm... metsälenkeillä maistuu mm. toisten eläinten ulosteet, heinät, marjat, puunkuori, raadot, kuravesi, käytetyt paperinenäliinat, mädäntyvät ruuantähteet, myyrät, sekä epämääräinen joukko nopeasti nielaistua, jota en ennätä näkemään. Kuka kertoisi, minkälaisen äjäyksen antavat nappuloihin säädetyihin ravintoarvoihin? Vapaana luonnossa liikutaan päivittäin.
Tarkoitinkin, että jos koiralle annetaan PALJON erilaisia maitotuotteita, se voi sotkea tasapainoa. Osaat varmaankin päätellä, että ruokalusikallinen ei ole paljon. Jos esim. raejuustoa, kermaviiliä ja runsaasti maitoa sisältäviä ruuantähteitä annetaan PÄIVITTÄIN koiralle vaikka raejuustopurkin kokoinen annos, siitä voisi uskoakseni olla haittaa varsinkin kasvavalle koiralle (otettava huomioon myös koiran koko). Itse en ainakaan laita koiran ruokaan mitään ns. mausteeksi, kun ruoka maistuu muutenkin.
- hys i5rr
maustamatonta jugurttiakin saa antaa, mut ei aina ja vähän
- nn
Jos koiran vatsa kestää maitotuotteita niin ei kohtuudella annettu sotke mitään. Kuivaruokien vitamiinit sun muut on kuulkaa ihan muuta mitä pussin kyljessä lukee. Jos siinä on esim. että raakavalkuaista 21% niin se ei todellakaan ole juuri se määrä. Jos koira voi hyvin, se saa tarvitsemansa siitä ruoasta mitä se syö.
Pentu on eri asia, se on ruokittava huolella. Meillä juodaan joka ilta Asidofilus-piimää, koirat tykkää ja voi hyvin.Mutta ei ne sitä juo litraa päivässä.
- Villi-viilipytty
Meillä kaikki koirat, noutajia, syövät pennusta vaariin viiliä aina ruoan joukossa.
Viilissä ei ole suolaa.
Ja jos teet itse viilin, niin saat hiukan halvemmalla enemmän, sekä luomumpaa.
1l punaista maitoa 2dl punaista viiliä, vatkaa vispilällä hyvin sekaisin, jätä vuorokaudeksi huoneenlämpöön, kansi päälle esim. kattilan kansi, jonka jälkeen nosta jääkaappiin.
Tämä "oma viili" kestää jääkaapissa n. 5vrk:tta.
Itse lättään viiliä koirien ruokakuppiin n. 1.5 dl. - miimii-
Järkevinä määrinä syötettynä rasvaton raejuusto on koiralle erittäin hyvä proteiininlähde (kuten myös maustamaton kana tai seiti).
Itse omistan 35kg 3-vuotiaan sekarotuisen nartun, eikä meillä ainakaan ole ilmennyt minkäänlaisia ongelmia raejuuston syömisestä.
Oma koirani rakastaa myös rasvatonta piimää ja saakin sitä päivittäin.- Villi-viilipytty
Meillä pennut saavat tarvitsemansa proteiinin raakaa lihaa ja sisäelimiä mussuttaessaan, heti kun alkavat kiinteää ruokaa syömään.
Toki myös pentunappuloita, ym.
- Una problema
Meillä annetaan välillä kermaviiliä ja välillä raejuustoa eikä tunnu voivan epeli huonosti. Piimääkin jos sitä on.
miimii antaa kanaa koiralleen... Raakana vai kypsänä? Et pelkää salmonellaa? Meillä koissu saa raakalihana nappuloiden lisäksi lähinnä nautaa juurikin loisten pelon takia. Kypsää lihaa ei oikeastaan kuin valmismurekkeissa tms.- miimii-
Kanaa annan koiralle siis kypsänä, en koskaan raakana.
Ei ole mitään ongelmia tullut tuon kanan syömisen kanssa vastaan, ja juurikin eläinlääkäri joskus suositteli koiralleni annettavaksi kanaa helpon sulavuuden takia.
Enpä vielä itsekään ole koskaan saanut salmonellaa vaikka syönkin kanaa.
- Una p....
Niin siis raa-assa kanassahan se salmonella on, ei kypsässä. Lähinnä mietin raakaruokavaihtoehtoja koiralleni sen naudan sijaan, jota aina tarjoan :) Mutta kiitti vinkistä, ehkä joskus kypsennänkin naperolleni sapuskata..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151