minua alkoi myös kiinnostaa tuo yhdistys - ei niinkään sen asiakaskyselyiden ja tarkkojen luovutuskriteerien vuoksi vaan yleensä. Kauanko yhdistys on toiminut, paljonko kissoja välittänyt mitä eläinlääkäreitä käyttää? Ovatko suomalaisia vai virolaisia? Yleensä firmat laittavat sivuilleen asiakkaiden palautteita (kehuja mainostusmielessä)...?
kauanko tuo Pelastetaan kissat yhdistys on toiminut?
1
508
Vastaukset
- M V
Hei kaikille!
Yhdistyksemme perustettiin pääkaupunkiseudulla eläin- ja erityisesti kissaihmisten toimesta, kun he huomasivat reilu neljä vuotta sitten epäkohtia ja puutteita nykyisten eläinsuojelujärjestöjen toimintaperiaatteissa ja -tavoissa. Monet (eivät kaikki) perinteiset yhdistykset toimivat ”taloudellisen rajahyötyperiaatteen” mukaisesti, eli ne ovat päättäneet olla hukkaamatta resurssejaan ja aikaansa ns. vaikeisiin tai toivottomiin tapauksiin. Arat, pelokkaat, sairaat tai muuten vain vaikeat tapaukset lopetetaan (miltei välittömästi), koska ne vievät liikaa resursseja ja tilaa muilta apua tarvitsevilta. Mielestämme meillä (ihmisillä) ei ole oikeutta päättää (edes näissä tapauksissa) kuka saa elää ja kenen pitää kuolla. Lisäksi usein yhdistyksillä ei ole myöskään aikaa selvittää perusteellisesti kissaa itselleen tahtovien ihmisten taustoja, kykyjä ja edellytyksiä, eikä seurata kissojen hyvinvointia ja elämää uusissa kodeissa, jolloin osa jo kertaalleen heikoille jääneistä kissoista joutuu uudelleen heitteille, rääkättäväksi, loukkaantuu tai sairastuu. Näissä asioissa haluamme toimia toisin. Haluamme antaa jokaiselle, elävälle luontokappaleelle reilun mahdollisuuden. Kykyjemme mukaan parhaan sellaisen.
Yhdistyksessämme on tällä hetkellä noin 10-12 sijaiskotia eripuolilla pääkaupunkiseutua, joiden upean panoksen avulla viimeisen neljän vuoden aikana monta sataa kissaa on saanut uuden mahdollisuuden. Yhdistyksemme toiminnassa on mukana monia kansalaisuuksia: suomalaisia, venäläisiä, virolaisia, ruotsalaisia ja onpa meillä ollut myös yksi kanadalais-suomalainen sijaiskoti. Meillä on ollut sijaiskodissa kissoja hoidossa jopa kolmekin vuotta, jolloin kissa on saatu terveeksi ja/tai tarvittava luottamus ihmisiin on kissan kanssa jälleen saavutettu. Oikeaa kotia kannattaa odottaa, eikä meillä ole kiire.
Jos kodin tarjoaja tuntuu alustavan yhteydenoton perusteella meistä sopivalta ja uskomme, että kyseinen kissa todella sopii tähän kotiin, sovitaan tutustumisvierailu. Emme harrasta sijaiskodeissamme ryhmämatkoja pelkästään ihmisten uteliaisuuden vuoksi. Olemme sopineet tästä sijaiskotiemme kanssa. Toisilla eläinsuojeluyhdistyksillä on olemassa kissataloja ja niissä aukioloajat, joten ne pystyvät toimimaan toisella tavalla.
Jos perheellä on jo entuudestaan toinen kissa kotona, teemme aina käynnin kyseiseen kotiin, koska kissalle etsitään kaveria ja kahden vieraan kissan kemioiden toimiminen on tärkeintä. Joskus teemme myös vierailun kissan/kissojen kanssa kissaa haluavan kotiin, koska puhelimen tai sähköpostin välityksessä emme saa oikeaa kuvaa kodista/ihmisistä. Me myös viemme aina kissan itse uuteen kotiin varmistaaksemme, että meille annetut tiedot pitävät paikkaansa ja
nähdäksemme kuinka kissa reagoi ja sopeutuu uuteen kotiinsa.
Meillä on ylipäänsä korkeat vaatimukset kissan uuden perheen suhteen (kissojen tuntemus, tiedot ravinto ja terveydestä, mahdollisuudet hoitaa kissaa lomien, sairastumisten, ym. aikana, jne.), joten haluamme tietää heidän taustansa ja kykynsä hoitaa uutta perheenjäsentään seuraavien 10-20 vuoden ajan. Osa ihmisistä pitää tätä uteluna ja loukkaantuu, mutta meille kissojen hyvinvointi on tärkein. Kaikista kissaan, sen adoptointiin ja hoitoon liittyvistä asioista kerrotaan yksityiskohtaisesti ja henkilökohtaisesti uudelle perhekandidaatille. Kaikilla kissoillamme on omat rokotus- ja madotustodistukset tai EU-passi, johon lääkärin- ja rokotustodistukset on kirjattu. Kaikki aikuiset kissamme on leikattu ja sirutettu. Käytämme yksityisiä luotettavia eläinklinikoita. Kissan adoptointi tapahtuu uuden kodin ja yhteyshenkilön kanssa luottamuksellisesti ja selkeän sopimuksen perusteella.
Aurinkoista alkavaa kevättä kaikille kissoista ja yhdistyksestämme kiinnostuneille!
Pelastetaan Kissat 24 ry:n psta - Markku Vauhkonen
info@pelastataankissat24.com
http://www.pelastetaankissat24.com
P.S. Minuunkin saa toki ottaa myös suoraan yhteyttä. m_vauhkonen@yahoo.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611020Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12979Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ156944Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68856Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77705
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121704