Mitä vitamiineja/luontaistuotteita
suosittelette kuiviin ja katkeileviin hiuksiin.
Hiuksissa on raitoja ja ne kuivattivat hiukset
todella huonoiksi ja katkesivat päältä pahoin.
Osaltaan luulen, että hiusten huono kunto johtuu
Oricyclin-antibioottikuurista, jota syön päänahan
seborrean takia. Seborrean takia hiukset myös ohenevat ohenemistaan ja se on todella huolestuttavaa. Raitoja uskalsin siis vain ottaa, koska päänahka on niin huonossa kunnossa (ei auta
antibiootitkaan, todella stressaavaa) ja nyt on sitten hiuksetkin. Mikähän auttaisi saamaan takaisin paksut, terveet ja hyväkuntoiset vahvat hiukseni?? Kaikki ideat otan vastaan, tämä on ollut niin masentavaa, ovathan hiukset naisen kruunu. Seborreasta olen kärsinyt vuoden ja mikään hoito ei ole siihen tehonnut. Onkohan tämä aivan toivotonta?
Apu kuiviin ja katkeileviin hiuksiin
19
19827
Vastaukset
- minä..
Olen itse käyttänyt piimaata, se auttaa vahvistamaan hiuksia.
- bambu
Hiukset on ohentunut ja niitä varisee jatkuvasti. Varmasti irtoaa yli se sata päivässä, varmaan tuplaten enemmän. Kannattaisiko sun mennä verikokeisiin, ottamaan kilpirauhasarvot. Jos ne on normaalit, niin voidaan se sulkea pois. Multa löytyi kuitenkin jotain tuma-arvojen poikkeavuuksia, mikä viittaisi pälvikaljuun! Kuitenkin multa lähtee hiuksia ihan joka puolelta, ei synny mitään kaljuja kohtia.
Kannattaa leikata hiukset, niin paljon huonoa hiusta pois kuin mahdollista. Hyvä shampoo mulle on ollut Body Shopin Brazil nut, mutta en tiedä onko se jo poistettu valikoimasta. Ala syömään helokkiöljy- ja tyrniöljykapseleita. Ja se b-vitamiinin puutos kannattaa selvittää.
Hiuksiin vaikuttaa niin moni asia, oleellisesti myös stressi. Rentoudu. Ja hiukset pestyäsi, älä harjaa niitä märkinä, äläkä mielellään kuivaa.- hamppupää
Kirjoitin juuri tuohon pitkän vastauksen, mut
sit se hävisi jonnekin...Eli nyt
en jaksa enää kirjoittaa samaa. Lyhyesti
toistettuna se, mitä olin kirjoittamassa..
Niin siis kaikki nää mun hiusongelmat johtuu
hiuspohjan seborreasta, johon sairastuin yli vuosi
sitten. Syytä ei kukaan tiedä, vaik monet ihotautilääkärit ja kampaajat on käyty läpi. Lukuisia erilaisia shampoita ja hoitoja olen kokeillut, mut mikään ei ole auttanut. Nyt syön lääkärin määräämään tetrasykliiniä 4,5 kuukautta
ja siitäkään ei ole juurikaan ollut apua kuin siihen, että hiuspohjan hilseily on vähentynyt. Seborrea aiheuttaa hiuspohjan huonon kunnon lisäksi suurtakin hiustenlähtöä, josta myös todellakin KÄRSIN! Pelkään menettäväni hiukseni kokonaan jonain päivänä. Antibioottikuuri on myös huonontanut hiusteni kuntoa, vaikka en niitä föönaakaan ja leikkaan hiuksiani säännöllisesti.
Todella masentavaa välillä ollut tämä, sillä hiuspohjani on kaiken lisäksi todella arka ja punoittava. Tänään kävin ostamassa piimax c biotiinia, mutta luulen, et siitäkään ei oo apua hiustenlähtöön ja niiden kuntoon. Olen nimittäin kokeillut jo lukuisia vitamiinejakin vaivaani tuloksetta. Kaikkea on vaan kokeiltava! Verikokeet on myös otettu, eikä niissä ollut mitään poikkeavaa, kukaan ei tiedä syytä tähän!
Vielä vuosi sitten minulla oli todella paksut ja
kauniit hiukset, joita kaikki kadehtivat, mutta enää ei ole kuin muisto vain niistä. Ymmärrän kyl täysin hiusongelmista kärsiviä ihmisiä, sillä itse joudun elämään niiden kanssa joka päivä.
Hyviä neuvoja siis otetaan edelleen vastaan. Toivon todellakin sydämeni pohjasta et saisin avun tähän kamalaan vaivaan ja et se aurinko paistaisi minullekin joskus.. - laura
hamppupää kirjoitti:
sitten. Syytä ei kukaan tiedä, vaik monet ihotautilääkärit ja kampaajat on käyty läpi. Lukuisia erilaisia shampoita ja hoitoja olen kokeillut, mut mikään ei ole auttanut. Nyt syön lääkärin määräämään tetrasykliiniä 4,5 kuukautta
ja siitäkään ei ole juurikaan ollut apua kuin siihen, että hiuspohjan hilseily on vähentynyt. Seborrea aiheuttaa hiuspohjan huonon kunnon lisäksi suurtakin hiustenlähtöä, josta myös todellakin KÄRSIN! Pelkään menettäväni hiukseni kokonaan jonain päivänä. Antibioottikuuri on myös huonontanut hiusteni kuntoa, vaikka en niitä föönaakaan ja leikkaan hiuksiani säännöllisesti.
Todella masentavaa välillä ollut tämä, sillä hiuspohjani on kaiken lisäksi todella arka ja punoittava. Tänään kävin ostamassa piimax c biotiinia, mutta luulen, et siitäkään ei oo apua hiustenlähtöön ja niiden kuntoon. Olen nimittäin kokeillut jo lukuisia vitamiinejakin vaivaani tuloksetta. Kaikkea on vaan kokeiltava! Verikokeet on myös otettu, eikä niissä ollut mitään poikkeavaa, kukaan ei tiedä syytä tähän!
kauniit hiukset, joita kaikki kadehtivat, mutta enää ei ole kuin muisto vain niistä. Ymmärrän kyl täysin hiusongelmista kärsiviä ihmisiä, sillä itse joudun elämään niiden kanssa joka päivä.
Hyviä neuvoja siis otetaan edelleen vastaan. Toivon todellakin sydämeni pohjasta et saisin avun tähän kamalaan vaivaan ja et se aurinko paistaisi minullekin joskus..ei ole vitsi...minulla on pälvikalju, ja kyllästyin siihen niin totaalisesti, että päätin leikata kaljun ja käytän nyt peruukkia. Joskus menen ulos myös ilman sitä, sillä en nyt ihan kauhealta näytä kuulapäänäkään. Toki vaatetus yms. tyyli vaikuttaa sopiiko se kalju vai ei. Mua on sanottu kaljuna hiukan sinead o`connorin näköiseksi. On mullakin ikävä mun hiuksia, mutta ennen en aio niitä kasvattaa ennen kuin huomaan että sänkeä alkaa tulla tasaisesti joka puolelle. Tiedän hyvin miltä susta tuntuu. Miehelle ei olisi ongelma eikä mikään, mutta naiselle hiusten ulkonäkö vaikuttaa paljon koko ihmisen ulkonäköön...
- minä..
hamppupää kirjoitti:
Hyviä neuvoja siis otetaan edelleen vastaan. Toivon todellakin sydämeni pohjasta et saisin avun tähän kamalaan vaivaan ja et se aurinko paistaisi minullekin joskus..Piimaan vaikutuksen huomaat tosin vasta muutaman viikon kuluttua, joten älä lopeta niiden ottamista parin viikon jälkeen....
- sweet:((sixteen
laura kirjoitti:
ei ole vitsi...minulla on pälvikalju, ja kyllästyin siihen niin totaalisesti, että päätin leikata kaljun ja käytän nyt peruukkia. Joskus menen ulos myös ilman sitä, sillä en nyt ihan kauhealta näytä kuulapäänäkään. Toki vaatetus yms. tyyli vaikuttaa sopiiko se kalju vai ei. Mua on sanottu kaljuna hiukan sinead o`connorin näköiseksi. On mullakin ikävä mun hiuksia, mutta ennen en aio niitä kasvattaa ennen kuin huomaan että sänkeä alkaa tulla tasaisesti joka puolelle. Tiedän hyvin miltä susta tuntuu. Miehelle ei olisi ongelma eikä mikään, mutta naiselle hiusten ulkonäkö vaikuttaa paljon koko ihmisen ulkonäköön...
en oikeesti tajua kuinka ihmeessä pystyn elämään jos joudun hankkimaan peruukin.. oon vast 16 v. ja mul on pälvikalju ja just tulos uus keskelle päälakea.. viimeks hiukset kasvoivat takasin, mutta se oli alhaalla niskassa, ja pystyin peittämään sen. nyt alkaa kaljuksi ajaminen houkuttelemaan, en vaan pysty ymmärtämään kuinka voisin elää rennosti peruukin kans.. mitä jos se vaik irtoo?
- sweet:((sixteen
hamppupää kirjoitti:
Hyviä neuvoja siis otetaan edelleen vastaan. Toivon todellakin sydämeni pohjasta et saisin avun tähän kamalaan vaivaan ja et se aurinko paistaisi minullekin joskus..tajuun sua niin täysin. mullakin oli ihanat tuuheat hiukset vuosi sitten, ja nyt on lähtenyt yli puolet, ja hiuspojha on tooosi huonona ollu aina. tää vaan on todettu pälvikaljuksi..
en tajuu et ku ihmisel on karvat, nii miks niitten pitää lähteä!!!? kukaan ei haluu mua naisekseenkaan ku oon saatana tällanen kapinen kettu,.. tai siltä tuntuu vaikka muuten oonki aivan sulonen.)
- Eila
Harvenna tukanpesua, kastele hyvin, sopiva shampoo laimentamattomana hiuksiin - ota vähän vettä ja vaahdota, anna vaikuttaa, lisää vähän vettä ja hiero taas, huuhdo pois. Laimeaa viinietikkaa tai sitruunamehua viimeiseen huuhteluveteen.
Hoitoainetta latvoihin, ei päänahkaan.
Tukan kuivaus itsestään, ei kuumia puhaltimia.
Ei mitään kampausnesteitä, lakkoja, vaahtoja tai geelejä päähän.
Käytä saunassa jotain suojapyyhettä päässä sekä kuivan että märän tukan kanssa.
Piimax on hyvä, mutta vaikutus näkyy vasta muutaman viikon tai kuukauden päästä.
Syö terveellisesti, paljon vihanneksia tuoreena. Kalanmaksaöljy tai kalaöljy tai lisää kalaa muuten ruokavalioon (jos olet kasvissyöjä, nokkosta ja sieniä)
Raitista ilmaa päänahkaan, ei huiveja tai lippiksiä.
Lääkärit ja kampaajat on varmaan miettineet kaikki konstit, nyt voisi luonto olla paras lääkitsijä.- sirpa
Kokeile vaikka orgaanista rikkiä eli msm:ää,sekä monivitamiinivalmistetta nestemäisenä!Shammppon voisit valita ME-tuotteiden sarjasta!
- hamppupää
sirpa kirjoitti:
Kokeile vaikka orgaanista rikkiä eli msm:ää,sekä monivitamiinivalmistetta nestemäisenä!Shammppon voisit valita ME-tuotteiden sarjasta!
mitä on msm:ä? En ole ikinä kuullutkaan....
Monivitamiinia olen syönyt tablettina mut en
nestemäisenä. Ei oo mikään vitamiini viel tehonnut
päänahka/hiusongelmiin....harmillista! - sirpa
hamppupää kirjoitti:
mitä on msm:ä? En ole ikinä kuullutkaan....
Monivitamiinia olen syönyt tablettina mut en
nestemäisenä. Ei oo mikään vitamiini viel tehonnut
päänahka/hiusongelmiin....harmillista!MSM-jauhe on orgaanista rikkiä ja peräisin puista.DMSO on sen alkuaine, josta saadaan prosessoimalla hajuton MSM.Tuote on ollut käytössä Yhdysvalloissa jo 25- vuotta, eli ei mikään uusi ravintolisä.Orgaanista rikkiä on luonnostaan esim. parsakaalissa, kaalissa,sipulissa - eteenkin valkosipulissa, maitotaloustuotteissa kanamunissa,peltokortteessa ym. muutamia mainitakseni.Mutta ongelma on näiden ruoka-aineiden kuumentamisessa ja varastoinnissa jolloin rikki helposti häviää.Suosittelen sinulle vähintään 3- kk:n kuuria MSM-jauhetta,sitä saat esim. tilaamalla minulta,150 g./ 250 g./500 g./1 kg.Hinnat näet nettisivuiltani www.pihtipudas.net/kuntositi
Lähetyksen hintaan tulee postikulut päälle, paitsi 150 g. siinä on ne mukana,edellyttäen että maksat summan tilille tilisiirtona. Nestemäinen monivitamiini on Mivitotal plus. Shamppoo voisi olla Me- sarjan Nokkoshamppoo tai Femiglandin GLA-
E -shamppoo. Kumma jos ei hamppupää näillä eväillä asetu!Otathan yhteyttä!
- Hmm..
lämmintä oliiviöljyä? Itse käytän sitä säännöllisesti hiuksiin ja päänahkaan, sitten vain huivi päähän ja mitä pidempi vaikutusaika, sen parempi, mielellään yön ylitse.
- hamppupää
en oo kokeillut koskaan oliiviöljyä.
Kuullut kyllä olen et sitä on joku käyttänyt.
Pitäisikö sen auttaa myös hiuspohjan ongelmiin?
Miten vaikuttaa hiuksiin? Kuinka sitä käytetään?
Millaista öljyä olet käyttänyt? - Hmm..
hamppupää kirjoitti:
en oo kokeillut koskaan oliiviöljyä.
Kuullut kyllä olen et sitä on joku käyttänyt.
Pitäisikö sen auttaa myös hiuspohjan ongelmiin?
Miten vaikuttaa hiuksiin? Kuinka sitä käytetään?
Millaista öljyä olet käyttänyt?siinä on oliiviöljyssä olevat vitamiinit ja ravinteet, jotka sitten imeytyvät hiuksiin ja päänahkaan. Lämmitä öljy ja hiero se päänahkaan, niin pintaverenkierto vilkastuu siinä samalla ja levittele loput sitten muualle hiuksiin. Sitten vaan huivi päähän ja annat vaikuttaa. Öljy peseytyy pois suhteellisen helposti normaalilla shampoo pesulla. Itse oon käyttänyt Rainbown oliiviöljyä, koska käytän sitä myös ruuanlaittoon, niin makukin ratkasee. Outoa on se, että kiilto ja pehmeys tulee hiuksiin vasta pari päivää öljyn käyttämisen jälkeen, joten jos et huomaa eroa heti seuraavana päivänä niin ei paniikkia:) Kätevää kun löytyy hiustenhoitoaine, käsi- ja jalkavoide, sekä ruuanlaittoöljy samasta pullosta.
- Mimmi
Heippa
Itse kärsin todella pahoista päänahkaonhelmista parinkymmenen vuoden ajan (psoriasis, paha atopia, jatkuva krooninen tulehdus, voimakas hiustenlähtö ymymym). Ihotautilääkäritkään eivät osanneet auttaa. Avun sain lopulta hiuspohjatutkimuksesta, lue lisää täältä:
www.hairacademy.fi ja www.hiusakatemia.fi
Otin suositeltuja hoitoja ja vitamiineja ja luontaistuotteita (arcon tisane, c- ja e-vitamiinit, magnesium). Jos kotona vaan jaksaa hoitaa ohjeiden mukaan niin päänahka voi hyvin. Hiukset kasvavat miltei silmissä, ovat paksuuntuneetkin.
Lue myös kirja "Hiusten hyvinvointi" (Anneli Hagros-Koski). Siinä on todella paljon asiaa päänahkaongelmista ja hiuksista.- hamppupää
Mistä tuota kirjaa saa lainattua?
Olen todella epätoivoinen asian kanssa.
Rahaakaan ei olisi laittaa hirveitä summia
kalliisiin hoitoihin. Tosin tekisin melkein
mitä vain saadakseni kauniit paksut hiukseni
takaisin? Oheniko sinun hiuksesi paljonkin?
Minulla on vuodessa ohentunut niin, että
päälaki kiiltelee jo. Kaiken pahinta tässä
on se, että päänahka on todella kipeä, punoittava
ja välillä hilseilevä eli siis pahoin tulehtunut.
Oliko sinulla samoja oireita? Minun sairauteni
on lääkäreiden mukaan seborrea, mutta myös
atooppista ihottumaa on päänahassa havaittavissa.
Mikään ei auta, vaikka mitä kokeilisin..
Tekisi mieleni kokeilla myös tuota mitä sinäkin,
mut rahallisuus ei oikein anna periksi, valitetta-
vasti. - Mimmi
hamppupää kirjoitti:
Mistä tuota kirjaa saa lainattua?
Olen todella epätoivoinen asian kanssa.
Rahaakaan ei olisi laittaa hirveitä summia
kalliisiin hoitoihin. Tosin tekisin melkein
mitä vain saadakseni kauniit paksut hiukseni
takaisin? Oheniko sinun hiuksesi paljonkin?
Minulla on vuodessa ohentunut niin, että
päälaki kiiltelee jo. Kaiken pahinta tässä
on se, että päänahka on todella kipeä, punoittava
ja välillä hilseilevä eli siis pahoin tulehtunut.
Oliko sinulla samoja oireita? Minun sairauteni
on lääkäreiden mukaan seborrea, mutta myös
atooppista ihottumaa on päänahassa havaittavissa.
Mikään ei auta, vaikka mitä kokeilisin..
Tekisi mieleni kokeilla myös tuota mitä sinäkin,
mut rahallisuus ei oikein anna periksi, valitetta-
vasti.Hei,
Kirjaa pitäisi löytyä lainaksi ihan tavallisesta kirjastosta.
En tiedä missäpäin asut, mutta seuraa paikallislehtiä tai hairacademyn nettisivuja. He silloin tällöin ilmoittelevat tarvitsevansa päänahkaongelmaisia "mallipäitä" koulutustilaisuuksiinsa. Kiitokseksi siitä on ainakin ennen saanut selvitystä oireisiinsa, hoitosuositukset kotiin ja 1-2 ilmaista hoitokertaa.
Minulla hiuksia lähti niin paljon, että kylpyhuoneen viemäri meni toistuvasti miltei tukkoon. Kipeä, kutiava, tulehtunut, kuumottava, punoittava ja hilseilevä päänahka minullakin oli. (Psoriasis atopia päänahassa ja krooninen tulehdus lisäksi).
Minulla taisi lopulta olla melkein kymmenkunta erilaista syytä päänahan ongelmiin, eikä hoito tosiaan ollut helppoa.
Minulle suositeltiin mm. c- ja e-vitamiinia elimistön vastustuskyvyn nostamiseksi (juuri tuota päänahan tulehdusta vastaan). Sen lisäksi shamppooksi hellävarainen Goldwellin LC2 vaahtoshampoo (ei vaurioita päänahan luontaista suojakerrosta kuten tavalliset shampoot), päänahan ja hiusten hoitoaineeksi Tea Tree hoitoaine (=tappaa bakteereja), syväpudistusta kerran kuukaudessa ja Arcon Tisane hiusvitamiineja. Teen kotona myös öljyhoitoja ja turvehoitoja. Lisäksi jätin maitotuotteet pois. Ja tehtiin liikkeessäkin hapanhoitosarja.
Kuulostaa todella vaivalloiselle, aikaavievälle ja kalliille - sitä kaikkea se on!!! Luovuin paljosta saadakseni 20 vuotta vaivanneen päänahkan kuntoon ja välttyäkseni kokonaan kaljuuntumasta. Olen ylen onnellinen että apua on tullut =) Olin todella skeptinen aluksi ja pelkäsin kovaa rahan menoa, mutta itse valintani tein, enkä ole katunut.
Koetahan ainakin lainata tuo kirja - on paljon mitä voit tehdä ihan kotikonstein, kunhan vaan tiedät! Onnea matkaan! - hamppupää
Mimmi kirjoitti:
Hei,
Kirjaa pitäisi löytyä lainaksi ihan tavallisesta kirjastosta.
En tiedä missäpäin asut, mutta seuraa paikallislehtiä tai hairacademyn nettisivuja. He silloin tällöin ilmoittelevat tarvitsevansa päänahkaongelmaisia "mallipäitä" koulutustilaisuuksiinsa. Kiitokseksi siitä on ainakin ennen saanut selvitystä oireisiinsa, hoitosuositukset kotiin ja 1-2 ilmaista hoitokertaa.
Minulla hiuksia lähti niin paljon, että kylpyhuoneen viemäri meni toistuvasti miltei tukkoon. Kipeä, kutiava, tulehtunut, kuumottava, punoittava ja hilseilevä päänahka minullakin oli. (Psoriasis atopia päänahassa ja krooninen tulehdus lisäksi).
Minulla taisi lopulta olla melkein kymmenkunta erilaista syytä päänahan ongelmiin, eikä hoito tosiaan ollut helppoa.
Minulle suositeltiin mm. c- ja e-vitamiinia elimistön vastustuskyvyn nostamiseksi (juuri tuota päänahan tulehdusta vastaan). Sen lisäksi shamppooksi hellävarainen Goldwellin LC2 vaahtoshampoo (ei vaurioita päänahan luontaista suojakerrosta kuten tavalliset shampoot), päänahan ja hiusten hoitoaineeksi Tea Tree hoitoaine (=tappaa bakteereja), syväpudistusta kerran kuukaudessa ja Arcon Tisane hiusvitamiineja. Teen kotona myös öljyhoitoja ja turvehoitoja. Lisäksi jätin maitotuotteet pois. Ja tehtiin liikkeessäkin hapanhoitosarja.
Kuulostaa todella vaivalloiselle, aikaavievälle ja kalliille - sitä kaikkea se on!!! Luovuin paljosta saadakseni 20 vuotta vaivanneen päänahkan kuntoon ja välttyäkseni kokonaan kaljuuntumasta. Olen ylen onnellinen että apua on tullut =) Olin todella skeptinen aluksi ja pelkäsin kovaa rahan menoa, mutta itse valintani tein, enkä ole katunut.
Koetahan ainakin lainata tuo kirja - on paljon mitä voit tehdä ihan kotikonstein, kunhan vaan tiedät! Onnea matkaan!Hei taas!
Kiinnostaisiko sinua Mimmi
vaihtaa kuulumisia sähköpostitse?
Olisi kiva keskustella aiheesta sellaisen
kanssa, jolla on omakohtaista kokemusta
aiheesta. Laitahan osoitteesi tänne, jos
haluat mailailla ;) - Josefine
Kirja "Hiusten hyvinvointi" (Annikki Hagros-Koski)on hyvin pitkälle sama kirja kuin "Kauniit hiukset", jonka on kääntänyt Annikki Hagros teoksesta "Hair Magic". Alkuperäisen teoksen on kirjoittanut Marion Mathews ja Renske Mann. On hyvin todennäköistä että kirjan kääntänyt Hagros on sama henkilö kuin Hagros-Koski, vai kuinka? Eli se sittä pioneerityöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1104316
- 793513
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833359Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223301Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?263258- 732935
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642807"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852579- 92492