IXUS 130 ajuri ongelma Windows 7 ( 64bit)

turistikuvaaja

Tervehdys.

Uudella IXUS 130 kamerallani on ilmeisesti yhteensopivuus ongelma Windows 7 kanssa. En pysty käyttämään normaaliin tapaan kuvien tuontiohjelmia.

Ei toimi mukana tulleen asennus cd:n ajureilla. Tämän jälkeen asennettu Canonin tukisivustolta uusin ohjelmistoversio koneelle. Asennus sujunut ongelmitta. Olen myös soittanut Canonin tukeen, jossa oltiin sitä mieltä että vika on Windowsissa.

Ei vain toimi Canonin Camera Window yms. niin kuin vanhalla IXUS 60:llä Windows xp:n kanssa. Windows tunnistaa kyllä että usb:n perässä on jokin Canonin laite, mutta ei tajua että mikä (määrittelemätön). Tämä näkyy ohjauspaneelin ikkunasta.

Muistikortilta kyllä pystyy kuvat ja videot poimimaan, mutta turhan vaivalloista..

Suurkiitokset sille joka tämän ongelman ratkaisee.

5

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuki, mitä se on?

      Hankalaa???
      Oletkos koskaan ajatellut, että kamera saattaa tuhoutua virtahäiriön sattuessa, kun se on kiinni tietokoneessa?
      Akku pitää myös olla aina täyteen ladattu, muuten voi tulla topoja.

      Tilanne lienee toivoton, ellei Canonin sivuilta ladatut toimi. Oletko varmasti asentanut kaikki tarvittavat osa-ohjelmat?
      On kovin tyypillistä, että vika tungetaan aina toisen niskoille. Kun olen itse ottanut yhteyttä tukiin ja kaikkien vakiovastaus on " Emme ole koskaan kuulleetkaan moisesta ongelmasta".

    • Miten muistikortilta siirtäminen olisi hankalaa? Minä teen aina niin. Ei tulisi mieleenkään kytkeä kameraa tietokoneeseen. Samalla lailla ne muistikortilta siirretään kuin kamerasta, vai eikö tämäkään toimi?

    • Eskoo

      ZoomBrowser EX:n uusimmassa asennusohjelmassa 6.6.0b ei ole ilmeisesti mukana CameraWindow-ohjelmaa, vaan se on ladattava kameran mukana tulleelta CD:ltä. Ilmeisesti voi käyttää aikaisempaa versiota 6.5.1, jossa tätä mainintaa ei ole

      ZoomBrowser EX 6.6.0b Updater does not include EOS Utility and CameraWindow, the applications used for connecting cameras. When downloading images, please use a memory card, or install EOS Utility or CameraWindow from the CD-ROM bundled with the product (if you wish to connect your camera using a USB cable).
      The users of ZoomBrowser EX 6.0 can continue using CameraWindow as is.

      http://software.canon-europe.com/products/0010825.asp

    • On paljon helpompaa ja nopeampaa siirtää kortti lukijaan ja kopsata kuvat kovalevylle tehtyyn päivämäärällä varustettuun hakemistoon kuin käyttää usb kaapelia joka vielä kamerapäästään on yleensä mikro tai mini laatua eikä siten kovin kestävä.

      On helppoa järjestää kuvat kun teet hakemiston nimeksi esim. "20110208 talvikuvia", päivämäärä tuossa muodossa laittaa ne järjestykseen ja tekstiliite kertoo mitä kuvia siellä on odotettavissa. Näin pidät kuva kirjastosi hyvässä järjestyksessä ja aiheet helposti löydettävissä etkä ole minkään ohjelman armoilla.

      Kuvien tarkastelu taas on varsin helppoa esim. ilmaisohjelmalla FastStone tai Picasa joilla molemmilla onnistuu myös perusmuokkaus ja korjailu.

      Pari kertaa harjoiteltuasi huomaat menetelmän edut ja helppouden. Ei se kortin kamerasta ottaminen mitenkään vaikeaa ole saatikka lukijaan laittaminenkaan.

    • 980is450d

      Olen itse käyttänyt siirtoa USB-kaapelilla kamerasta. Mikä sen helpompaa parin viikon lomamatkan jälkeen, kuin kamera kiinni koneeseen ja se siirtää automaattisesti uudet kuvat päivämäärän mukaisiin kansioihin. Ixusen ja järkkärin kuvat siiretään omilla ohjelmillaan, joten nekin saa automaattisesti omiin kansioihinsa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6331
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3933
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      58
      3543
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3166
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      169
      2496
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2096
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      1990
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      45
      1721
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1660
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1619
    Aihe