Vuoden vanha pösö 308 ja jatkuvasti toinen ajovalo pimeenä, saa olla vaihtamassa koko ajan.
liikennettä kun seuraan niin melkein joka toisella vastaantulevalla pösöllä on toinen puoli sammuksissa
Missä vika?
Ajovalot
6
406
Vastaukset
- ei ne kestä
Siinäkin kai nuo surkeat H1-lamput, jotka ihan sieltä ja syvältä. Ei se ole oikeasti auton vika vaan lampun valmistajien. Jännitteen alennus lisävastuksella johtoon auttaa mutta valotehokin vähenee. Äläkä osta mitään Bilteman yms. lamppuja, kokemuksesta Osram ja Philips sentään vähän parempia.
- KMF
Meillä 307 -05 ja siinäkin pamahti valot melko usein. Kokeilin eri lamppuja (H7) ja huomasin että yllättävää kyllä Bilteman lamput ovat kestäneet tosi pitkään. Ei mulla muuta.
- valotehoa
lisää tietää myös sitä että lampun volframilanka on ohuempi ja helpommin katkeaa.
- 2006 307swsw
Mäkin vaihtanut 2 kuukauden välein. Ihan sama onko siinä joku 25 euron polttimo vai 1,50 euron.
- lamput heikompia
2006 307swsw kirjoitti:
Mäkin vaihtanut 2 kuukauden välein. Ihan sama onko siinä joku 25 euron polttimo vai 1,50 euron.
nykyiset H1 ja H7 lamput eivät kestä niin kauan kuin H4 lamput. Jos ajat paljon niin muutamakin kuukausi riittää vaihtoväliksi. Eri merkeillä on suuria eroja kestossa, hinta ei valitettavasti takaa pitkää ikää. Ja erilaiset kirkkaammat 30 - 50 % lamput kestävät entistä vähemmän. Kannattaa myös asentaa lamppu paikalleen niin, että se on keskellä omassa paikassaan eikä ota missään kohtaa kiinni heijastimeen. Jos ottaa kiinni niin kestää vielä lyhemmän aikaa ja valokuviokin on vähän pielessä. Asiaa voi tarkistuttaa myös mittaamalla sen, että jännitteet ovat oikeat eivätkä liian suuret.
Alkoi kestää, muutin hieman toimtojani.
- en pamauta konepeittoa kiinni
- käynnistän parkit päällä, kun moottori käy, kytken valot sitten päälle.
En ole varma kumpi auttoi, mutta kesto on nykyisin "normaali"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483