koiran kynsien leikkaaminen

minäsamataas

tuottaa minulle stressiä. Piskuisella koirallani on mustat kynnet. Hän antaa kyllä kiltisti leikata ne, mutta minulla on huono näkö ja pelkään, että leikkaan ne liian pitkältä. Nyt kynnet ovat jo ylipitkät. Kärjistä sain vähän nipsaistua, mutta haluaisn ne lyhyemmiksi.
Kysymys kuuluu: Voiko kynnet viilata samalla tapaa kuin ihmisten?? Koira makaa ja nukkuu iltaisin sylissäni, niin samalla voisin niitä kynsiä siinä viilailla. Eipä koiraa ainakaan sattuisi. Vai?

8

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

Viilalla ne saa sopivaksi jos et jaksa koiraa riittävästi liikuttaa, että sen kynnet kuluisi liikunnasta.

• optikolla...

Lasit! Siis sellaiset joilla näet lähelle. Tai sellainen suurennuslasilamppu, joka on erittäin käyttökelpoinen kun leikataan esim. pariviikkoisten pienten pentujen kynsiä (siis NE vasta on pienet).

Viilaus on tietysti myös ihan OK, mutta kyllähän siinäkin pitää nähdä mitä tekee...

• kynnet

mutta minä näen hyvin, enkä silti tiedä, kuinka paljon uskaltaa ottaa, koska koiralla on mustat kynnet! niistä ei näe, mihin verisuoni päättyy :)

• kikkelitonttu
        kynnet kirjoitti:

mutta minä näen hyvin, enkä silti tiedä, kuinka paljon uskaltaa ottaa, koska koiralla on mustat kynnet! niistä ei näe, mihin verisuoni päättyy :)

Osta sellainen leikkuri missä on se rajoitin läppä. Sillä homma hoituu ja stressi katoaa.

• kkuunttissi
        kikkelitonttu kirjoitti:

Osta sellainen leikkuri missä on se rajoitin läppä. Sillä homma hoituu ja stressi katoaa.

Kikkelitontulla on käynyt koirien suhteen tuuri jos kynnet kasvavat tasatahtiin ja sopiva mitta löytyy rajoittimella. Omilla piskeilläni ne kynnet näyttävät kasvavan mikä mihinkin tahtiin ja suuntaan. Onneksi ovat olleet suurimmalta osin vaaleakyntisiä.

• Nosesama
        kkuunttissi kirjoitti:

Kikkelitontulla on käynyt koirien suhteen tuuri jos kynnet kasvavat tasatahtiin ja sopiva mitta löytyy rajoittimella. Omilla piskeilläni ne kynnet näyttävät kasvavan mikä mihinkin tahtiin ja suuntaan. Onneksi ovat olleet suurimmalta osin vaaleakyntisiä.

Kikkelille tiedoksi; ulkoilutan koiraani, vaikka näköni on huono. Näin lumessa eivät kynnet vaan tuppaa kulumaan!!
        Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua. Näin pimeään aikaan eivät pullonpohjatkaan tahdo riittää. Kesällä on eri juttu kun voi ulkona kirkkaassa valossa leikata.

Kiitos asiallisista vastauksista, täytyypi kokeilla viilalla.

Asfalttia odottaesaa...

• kikkelitonttu
        Nosesama kirjoitti:

Kikkelille tiedoksi; ulkoilutan koiraani, vaikka näköni on huono. Näin lumessa eivät kynnet vaan tuppaa kulumaan!!
        Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua. Näin pimeään aikaan eivät pullonpohjatkaan tahdo riittää. Kesällä on eri juttu kun voi ulkona kirkkaassa valossa leikata.

Kiitos asiallisista vastauksista, täytyypi kokeilla viilalla.

Asfalttia odottaesaa...

"Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua." no paljonko optikko veloitti kynsien leikkuusta hihihi. Tuliko hyvät kynnet hihihih

• psyykkisiä ongelmia
        kikkelitonttu kirjoitti:

"Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua." no paljonko optikko veloitti kynsien leikkuusta hihihi. Tuliko hyvät kynnet hihihih

Mites teidän suku muuten? Erityisiä muita sairauksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33