koiran kynsien leikkaaminen

minäsamataas

tuottaa minulle stressiä. Piskuisella koirallani on mustat kynnet. Hän antaa kyllä kiltisti leikata ne, mutta minulla on huono näkö ja pelkään, että leikkaan ne liian pitkältä. Nyt kynnet ovat jo ylipitkät. Kärjistä sain vähän nipsaistua, mutta haluaisn ne lyhyemmiksi.
Kysymys kuuluu: Voiko kynnet viilata samalla tapaa kuin ihmisten?? Koira makaa ja nukkuu iltaisin sylissäni, niin samalla voisin niitä kynsiä siinä viilailla. Eipä koiraa ainakaan sattuisi. Vai?

8

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

Viilalla ne saa sopivaksi jos et jaksa koiraa riittävästi liikuttaa, että sen kynnet kuluisi liikunnasta.

• optikolla...

Lasit! Siis sellaiset joilla näet lähelle. Tai sellainen suurennuslasilamppu, joka on erittäin käyttökelpoinen kun leikataan esim. pariviikkoisten pienten pentujen kynsiä (siis NE vasta on pienet).

Viilaus on tietysti myös ihan OK, mutta kyllähän siinäkin pitää nähdä mitä tekee...

• kynnet

mutta minä näen hyvin, enkä silti tiedä, kuinka paljon uskaltaa ottaa, koska koiralla on mustat kynnet! niistä ei näe, mihin verisuoni päättyy :)

• kikkelitonttu
        kynnet kirjoitti:

mutta minä näen hyvin, enkä silti tiedä, kuinka paljon uskaltaa ottaa, koska koiralla on mustat kynnet! niistä ei näe, mihin verisuoni päättyy :)

Osta sellainen leikkuri missä on se rajoitin läppä. Sillä homma hoituu ja stressi katoaa.

• kkuunttissi
        kikkelitonttu kirjoitti:

Osta sellainen leikkuri missä on se rajoitin läppä. Sillä homma hoituu ja stressi katoaa.

Kikkelitontulla on käynyt koirien suhteen tuuri jos kynnet kasvavat tasatahtiin ja sopiva mitta löytyy rajoittimella. Omilla piskeilläni ne kynnet näyttävät kasvavan mikä mihinkin tahtiin ja suuntaan. Onneksi ovat olleet suurimmalta osin vaaleakyntisiä.

• Nosesama
        kkuunttissi kirjoitti:

Kikkelitontulla on käynyt koirien suhteen tuuri jos kynnet kasvavat tasatahtiin ja sopiva mitta löytyy rajoittimella. Omilla piskeilläni ne kynnet näyttävät kasvavan mikä mihinkin tahtiin ja suuntaan. Onneksi ovat olleet suurimmalta osin vaaleakyntisiä.

Kikkelille tiedoksi; ulkoilutan koiraani, vaikka näköni on huono. Näin lumessa eivät kynnet vaan tuppaa kulumaan!!
        Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua. Näin pimeään aikaan eivät pullonpohjatkaan tahdo riittää. Kesällä on eri juttu kun voi ulkona kirkkaassa valossa leikata.

Kiitos asiallisista vastauksista, täytyypi kokeilla viilalla.

Asfalttia odottaesaa...

• kikkelitonttu
        Nosesama kirjoitti:

Kikkelille tiedoksi; ulkoilutan koiraani, vaikka näköni on huono. Näin lumessa eivät kynnet vaan tuppaa kulumaan!!
        Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua. Näin pimeään aikaan eivät pullonpohjatkaan tahdo riittää. Kesällä on eri juttu kun voi ulkona kirkkaassa valossa leikata.

Kiitos asiallisista vastauksista, täytyypi kokeilla viilalla.

Asfalttia odottaesaa...

"Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua." no paljonko optikko veloitti kynsien leikkuusta hihihi. Tuliko hyvät kynnet hihihih

• psyykkisiä ongelmia
        kikkelitonttu kirjoitti:

"Optikollakin olen käynyt ja saanutkin sieltä apua." no paljonko optikko veloitti kynsien leikkuusta hihihi. Tuliko hyvät kynnet hihihih

Mites teidän suku muuten? Erityisiä muita sairauksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe