Millainen sää tammikuussa

vietnami100

on vietnamissa ja mikä olisi paras kohde rantalomailuun ja ehkä vähän shoppailuunkin

11

4084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+1

      Ihan normaali tammikuinen sää on tammikuussa.
      Paras kohde rantalomaan ja shoppaukseen on Nha Trang, siellä on hyvät puitteet molempiin.
      Suosittelen kuitenkin olemaan muutaman päivän myös Ho Chi Minh Cityssä joka tunnetaan myös nimellä Saigon. Tai vastaavasti jokin rantalomakohde yhdistettynä Hanoin kanssa on myös hyvä vaihtoehto. Myös HonTre saari Nha Trangin edustalla kannattaa kokea samoin kuin PhuQuocin saari.
      Oma matkani oli 7 päivää Nha Trang, 2 päivää Hon Tre, 7 päivää Phu Quoc ja 3 päivää Saigonissa.

      • kkkkkkkkkkkk

        aurinkoinen, lämmin vai sateinen jne...tuo nyt ei antanut vastausta varmaan kysyjälle ...


      • District 1
        kkkkkkkkkkkk kirjoitti:

        aurinkoinen, lämmin vai sateinen jne...tuo nyt ei antanut vastausta varmaan kysyjälle ...

        Aurinko paistaa, sataa. Lämpötila 8 - 38 astetta. Pohjois-Vietnamin vuoristoalueilla voi jopa tulla lunta tammikuussa. Ei ole mitään Vietnamin "säätä", maa on yli Suomen pituinen, 1600 km, etelässä tropiikki-ilmasto läpi vuoden. Siellä rantapaikat.


      • Amaryl
        District 1 kirjoitti:

        Aurinko paistaa, sataa. Lämpötila 8 - 38 astetta. Pohjois-Vietnamin vuoristoalueilla voi jopa tulla lunta tammikuussa. Ei ole mitään Vietnamin "säätä", maa on yli Suomen pituinen, 1600 km, etelässä tropiikki-ilmasto läpi vuoden. Siellä rantapaikat.

        Itse olin tammikuussa 2 viikoa Phan Thietissä. Sääennusteessa luvattiin sadekuuroja, mutta kertaakaan ei satanut. Muutamana päivänä oli pilvistä, silloinkin lämpöä yli 30 astetta. Hotellina oli Amaryllis Resort, ranta oli hyvä ja rauhallinen mutta usein aika tuulinen. Shoppailtavaakin löytyi ihan kiitettävästi. Voin suositella.


    • pidemmän kautta

      Vietnam on iso maa - siis pitkä, mutta kapea. Aika identtinen pinta-alaltaan Suomen kanssa, joskin Vietnamissa asuu n. 90 miljoonaa ihmistä, eli lähes 20-kertainen määrä suomalaisiin verrattuna. Se kertoo myös siitä miksi maassa on ongelmia ympäristön ja asuinolosuhteiden takia.

      Olen käynyt siellä vain kahdesti, kaksi kuukauden pituista reissua sukulaisilla. Olen siis vietnamilaisnaisen kanssa avioliitossa. En väitä olevani maan suuri tuntija, mutta ymmärrän perusteet myös kielestä. En kuitenkaan osaa niin hyvin että pystyisin osallistumaan keskusteluun, mutta osaan jonkin verran sanastoa.

      Vietnamin sää on monimuotoinen. Etelässä se on läpi vuoden tasaisen kuuma, joskin sademäärissä on siellä suuri ero talven ja kesän välillä. Eli kesä on se sateinen kausi. Suosittelisinkin rantalomailuun eteläistä Vietnamia, tai keskiosia, talvisaikaan. Kesällä sade ei ole ainoa ongelma, vaan vielä talvesta nouseva lämpötila. Se voi olla paikoin tuskaisen korkea.

      Pohjois-Vietnamissa talvet voivat tosiaan olla jopa kylmiä. 0-10 plus-asteen hujakoilla kylmimmillään. Siis puhutaan paikalliset talojen rakennustekniikat huomioonottaen, varsin kylmistä olosuhteista. Ei ole välttämättä eristyksiä, tuplaikkunoita yms. Talvitakkia päälle. Kesällä pohjoisessakin on lämmintä, siis ihan oikeastikin lämmintä, 35 astetta. Eli sinne siis silloin, vaikka pohjoista ei rannoistaan ylistetä, onhan siellä mm. Halongin lahden alueella hienojakin biitsejä.

      Yksi otollinen aika matkustaa Vietnamiin, jos mietitään koko maata kokonaisuutena, olisi maalis-huhtikuu. Jos olen väärässä, korjatkaa, mutta tämä on selkesti oma näkemykseni tästä asiasta.

    • Viet.....nami

      Miksi kysyt Tammikuun säätä 8.2 ??? oletko kenties ensi Tammikuussa lähdössä reissuun :))

      Tammikuussa on hyvä sää ja sadekausi on jo ohitse. Esim. Nha Trang on hyvä lomakohde siihen aikaan ja ilmasto on miellyttävä, johtuen meren läheisyydestä.Siellä on hyvät shoppailu mahdollisuudet, tosin itse tekisin ostokset Saigonissa, koska hintataso on alhaisempi ja valikoima parempi.

      • soihkue

        Samoin joulukuun sää enkä nyt tarkoita koko Vietnamin säätä vaan just se etelä rannikko esim.Phan Tiet,
        onko lämmintä? ajattelimme ensin mennä ensi Dominikaaniseen mut siellä ilmeisesti on vielä silloin epävarmaa.joten Phan tiet olisi yksi vaihtoehto Thaimaan rinnalla(siellä olemme olleet)


      • Wind...............
        soihkue kirjoitti:

        Samoin joulukuun sää enkä nyt tarkoita koko Vietnamin säätä vaan just se etelä rannikko esim.Phan Tiet,
        onko lämmintä? ajattelimme ensin mennä ensi Dominikaaniseen mut siellä ilmeisesti on vielä silloin epävarmaa.joten Phan tiet olisi yksi vaihtoehto Thaimaan rinnalla(siellä olemme olleet)

        kysy pekka poudalta, hän tietää oikean vastauksen.


      • hannujola
        soihkue kirjoitti:

        Samoin joulukuun sää enkä nyt tarkoita koko Vietnamin säätä vaan just se etelä rannikko esim.Phan Tiet,
        onko lämmintä? ajattelimme ensin mennä ensi Dominikaaniseen mut siellä ilmeisesti on vielä silloin epävarmaa.joten Phan tiet olisi yksi vaihtoehto Thaimaan rinnalla(siellä olemme olleet)

        Tere !
        Olen käynyt komena viime vuonna kuukauden keikan Vietnamissa ajalla n. 17.12. - 20.01. Itse ottanut lennot ja hotellit. Olkaa ensin muutama päivä HoChi Minhissä, niin pääset vauhtiin. Hypätkää sieltä junaan joka menee suoraan PhanThietiin ( maksaa n.10 usd / suunta/ 1lk ). Matka kestää n.5h ja on kuin olisit palannut 60-luvun junaan. Ilmastointi on ja ravintolavaunu. kansainvälinen tunnelma kaupan päälle :)). Junamatka kannattaa varata paria päivää aikaisemmin . Sen voi hoitaa hotellin respassa.
        Phan Thietissä on loistava sää Joulukuun lopusta Tammikuun loppuun.
        Phan Thietistä taksilla / bussilla Muinen loistavalle hiekkarannalle jossa saa päivän kulumaan rattoisasti. Esim. Rantaravintola Sankara( sis.pääsy ei maksa ) on erittäin miellyttävä paikka isoine loosheineen joihin voi istua vapaasti kamppeineen ja pitää sitä koko päivän ( tottakait käytät myös joitakin talon palveluja .. ruokalistat ja juomat ovat ok. ). Muinen ostos / ravintolakatu on yli km:n pituinen joten siellä löytyy kaikenlaista.
        Hyvä maa hyvät palvelut, ystävällistä väkeä ( muista itsekkin hymyillä, se on siellä perusilme ).


    • sk76

      Onko kukaan asunut bon bien resort hotellissa ?Minkälainen paikka;aamiainen, siisteys yms.?

    • Lapin ketkale

      Olimme vaimon kanssa viime talvena marraskuun puolesta välistä 3 kk Vietnamissa. Nah Trangista etelään oli rannikolla lämmintä 20-35. Vuoristossa oli viileää ja kosteaa. Hanoissa oli vuodenvaiteen tienoilla päivälämpötilat 10-15, mutta yöllä oli tosi koleaa.
      Halong Baylle piti ostaa lämmin pusero, että tarkeni. Hoi An oli miellyttävä kokemus ja sielä kannattaa teettää vaatteita, tosi halpaa ja kaupunki täynnä tayloreita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe