Mikä laite sopisi?

mitäteen?.

Moro, olen ajatellut ostaa Macin. Kiitos, ei tarvitse taputtaa :D

Mikä nuista maceista sopisi minulle? Ostan laitteen kyllä käytettynä. Teen musiikkia ja Garageband riittää minulle siihen. Nettisurffailuni ei ole kovinkaan raskasta ja näiden puolesta mac minin vanhempi malli riittäisi käyttööni vai kuinka? Myös olen kova käyttämään Messengeriä, mutta sen nyt saa varmaan jonkinlaisena clienttina maciin, vai? Kuitenkin olen lähdössä opiskelemaan kohta ja siksi olisi hyvä että se olisi kannettava. Vaikka jos tulen tarvitsemaan kannettavaa, voisin ostaa linuxilla olevan myllyn ja sitä kantaa mukanani, koska sellaisten kannettavien hinnat ei varmaankaan liiku kovin korkealla. Ei olis ainakaan niin arvokasta tavaraa mukana :D Mitä mieltä olette? Olisiko se kuitenkin applen kannettava vai? Itselläni on nyt windowsilla oleva hyvä pöytäkone, jonka varmaan myyn sitten kesällä ostettuani macin.

9

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottaisin Applen kannettavan jos Garageband ja haluaa tehdä musiikkia kannettavalla, mutta jos teet musiikkia pöytäkoneella mieluummin niin joku käytetty yrityskannettava johon iskee jonkun ilmaiskäyttiksen sisään maksaa jotain 200-400€ tapauksesta riippuen. No, antaa henkilökohtaisten toiveiden ja rahan ratkaista.

      Jos ostat käytetyn, tarkista että saat sen uusimmalla Mac OS X:llä. Macin arvon voit laskea jokseenkin näin:

      kokonaisIkä = Tietokoneen alkuperäisen Mac OS X:n julkaisuajankohdasta kahdeksan vuotta eteenpäin vähennettynä tietokoneen ostoajankohta uutena (6..8v)

      (kokonaisIkä - tietokoneenIkä) * (alkuperäisHinta / kokonaisIkä) = käytetynMacinArvo

      Jos kyse on kannettavasta ja kyse ei ole vähän käytetystä ja akkua ei ole vaihdettu, vähennä akun hinta myös.

      Käytetyistä Maceistä ei kannata maksaa liikaa kun niiden kokonaiselinikä on se 6-8v ja käyttistä pitää ostaa 4v välein. Siitä ne Macit on kyllä kivoja, että niiden käyttöarvo on helposti laskettavissa kun ne vanhennetaan niin ennustettavasti.

      • Lopeta jo

        Päivitys ongelma 4 v välein sinulle ? ei sitä mikään pakota päivittämään.Saahan siihen muutaman euron rahaa menemään päivitykseenkin.


      • Lopeta jo kirjoitti:

        Päivitys ongelma 4 v välein sinulle ? ei sitä mikään pakota päivittämään.Saahan siihen muutaman euron rahaa menemään päivitykseenkin.

        Ei siinä mitään ongelmaa ole. Se vaan on pakollista tehdä Mac OS X:llä jos nettiä käyttää kun Apple lopettaa pakolliset tietoturvapäivitykset pian sen jälkeen kun on menty pari julkaisua eteenpäin.

        Ja on hyvin tarpeellista on muutenkin kun ei saa uusia ohjelmia enää oikein toimimaan.


      • kokeilla noita kaavojasi (annapa esimerkki jotta ymmärrän), mutta sen nyt voi sanoa kuka tahansa, että minkään laitteen arvo ei voi olla jotain sellaista millä kukaan ei suostu myymään tai ostamaan. Tässä tapauksessa epäilen, että myymään.

        Laitteen hankintahinnan käyttäminen jälleenmyyntiarvon määrittelyyn on jo sinänsä emämunaus. Nuoren Macin arvo määrittyy lähinnä vastaavan uuden laitteen perusteella. Sitten tulee se kysynnän ja tarjonnan laki, joka sanelee lopulliset eurot.

        Joskus näkee ostoilmoituksia, joissa haetaan nuorta mutta "edullista" käytettyä Macia. Ne ei koskaan tärppää, sillä olisihan hullua myydä arvokas laite alle markkinahinnan.


      • mitäteen?.
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        kokeilla noita kaavojasi (annapa esimerkki jotta ymmärrän), mutta sen nyt voi sanoa kuka tahansa, että minkään laitteen arvo ei voi olla jotain sellaista millä kukaan ei suostu myymään tai ostamaan. Tässä tapauksessa epäilen, että myymään.

        Laitteen hankintahinnan käyttäminen jälleenmyyntiarvon määrittelyyn on jo sinänsä emämunaus. Nuoren Macin arvo määrittyy lähinnä vastaavan uuden laitteen perusteella. Sitten tulee se kysynnän ja tarjonnan laki, joka sanelee lopulliset eurot.

        Joskus näkee ostoilmoituksia, joissa haetaan nuorta mutta "edullista" käytettyä Macia. Ne ei koskaan tärppää, sillä olisihan hullua myydä arvokas laite alle markkinahinnan.

        Mutta onko kokemusta kellään, että pystyykö tuollaisella vähän vanhemmalla macbookilla tekeen ihan hyvin musiikkia. Kun nyt löytynyt jotain 1,5Ghz niin riittäiskö sellanen ihan hyvään musiikin tekemiseen? :)


      • 3939939399

        Ei M-Kar Macien arvoa voi laskea millään kaavalla ja jos voi niin se ei käytännössä ole kyllä sama kaava kuin PC-koneissa kun Maceista maksetaan aina hyvin. Olen itse ostanut käytettynä Macin ja myynyt sen pois jopa kalliimmalla kuin mitä itse maksoin, mikäs siinä kun ostaja itse päätti tarjoamansa summan.


      • 1stMacFinn
        mitäteen?. kirjoitti:

        Mutta onko kokemusta kellään, että pystyykö tuollaisella vähän vanhemmalla macbookilla tekeen ihan hyvin musiikkia. Kun nyt löytynyt jotain 1,5Ghz niin riittäiskö sellanen ihan hyvään musiikin tekemiseen? :)

        Tuo 1,5 GHZ kuulostaa kyllä tosi vanhalta mallilta, joten en suosittele. Olisko joitan 2006 vuodelta? Kerro vähän lisää.

        Joko katsoit mitä Hopeisessa omenassa on myynnissä? Ja mihin hintaan.


      • mitäteen?. kirjoitti:

        Mutta onko kokemusta kellään, että pystyykö tuollaisella vähän vanhemmalla macbookilla tekeen ihan hyvin musiikkia. Kun nyt löytynyt jotain 1,5Ghz niin riittäiskö sellanen ihan hyvään musiikin tekemiseen? :)

        kyllä, kunhan muistia on ainakin 2 GB.
        Heikoimmassa MacBookissa oli kylläkin 1,8 GHz:n prossu eikä 1,5:n.


      • mitäteen.?
        1stMacFinn kirjoitti:

        Tuo 1,5 GHZ kuulostaa kyllä tosi vanhalta mallilta, joten en suosittele. Olisko joitan 2006 vuodelta? Kerro vähän lisää.

        Joko katsoit mitä Hopeisessa omenassa on myynnissä? Ja mihin hintaan.

        Juu katoin tuolta sivulta niitä ja sieltä aionki ostaa hyvän perus macbookin, kunhan tulee tuollainen tuplaydinmalli 2,0GHZ tai suurempi myyntiin noin 500e. Ostaminen taitaa kuitenki mennä hieman myöhempään kesälle. Löytyykö tuohon 500-550e hintaan hyvää käytettyä macbookia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe