Kun sairastaa yksin

MissNeiti

Katselen tässä samalla uusintana tulevaa Inhimillinen tekijä-ohjelmaa, jossa tunnettu toimittajapariskunta kertoo miehen sairaudesta. Koskettavaa katseltavaa ja kuunneltavaa, joskin en koe samaistuvani heidän tarinaansa. Minulla on syöpä, jota ei voi parantaa. Sattuneesta syystä olen jäänyt sinkuksi, joten sairauteni kanssa olen taistellut yksin. Ja hyvä niin, ehkäpä juuri sen takia olen pysynyt vahvana. Ei ole ollut olkapäätä johon nojata ja itkeä rankkoina aikoina, heittäytyä heikoksi. Itse itselleni on pitänyt tehdä selväksi, että mikäli tästä aion selviytyä on pää pidettävä kylmänä. Joskin hyvänä apuna on ollut positiivinen elämänasenteeni ja erinomainen huumorintajuni.

Paras kaverini tämän sairauteni kanssa on ollut minä itse. Itselleni minun on pitänyt selvittää asiat perinpohjin, ennenkuin olen, kaikista sairauteeni liittyvistä ikävistä asioista huolimatta, pystynyt nauttimaan elämästäni. Tokihan minulla hyviä ystäviä on ja sukulaisia, mutten halua heitä rasittaa vaivoillani. Haluan elää heidän kanssaan ihan normaalia elämää, en kestä heidän surua ja huolestumista omasta kohtalostani.

Kymmeniä ja kymmeniä kertoina olen käynyt Syöpäklinikalla yksin, kuullut huonot uutiset syövän uusiutumisesta yksin, oksennellut yksin, kiskonut irtoavat hiustupot päästäni yksin. Olen varmaan ammattilainen selviytymään tilanteesta kuin tilanteesta yksin. Olenko kova tai itsekäs, en ainakaan myönnä, tämä vain on ollut minun tapani selviytyä. Vai olenko heikko kun en kestä sukulaisteni surua. Siitä olen täysin varma, että näin hyvässä kunnossa en olisi, mikäli olisin jäänyt kohtaloani valittamaan sängyn pohjalla.

Lämmin ja voimaannuttava ajatus kaikille teille jotka yksin jaatte itsenne kanssa tämän sairauden.

85

2604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammy Blue

... olo kun luin tuon tekstisi. Onko tuo ollut yleensäkin tapa selvitä elämässä, yksin? Mutta jos olet selvinnyt hyvin ja koet tuon parhaaksi tavaksi omassa elämässäsi, toivotan vain voimia. Säälittää vain mielikuva sinusta myös itkemässä suruasi yksin. Olet ajatuksissani.

• Sitkeä siipirikko

Samoin sinulle, MissNeiti. On meitä muitakin, onneksi=).
      Joskus syöpähoitojen vaikeilla hetkillä jopa minäkin kaduin, etten ollut "hankkinut" kumppania.
      Mutta sitten siitä taas noustiin ja tässä taaperretaan elämää eteenpäin. Ensi sunnuntaina (13. päivä muuten)
      tulee kuluneeksi 7 vuotta lääkärin soitosta koskien löydöstä.

Hyvää yötä, rauhallisia unia!

• -ra

rankempaa,on toki paljon rankempaa,ei ole keltä saada lohtua ja tukea.Ei minullakaan ole aikuista ihmistä jonka kanssa keskustella.Lapsilleni en halua jutella,tämä sairaus on muutenkin heille raskasta,ja vielä kun heidän isänsä kuoli 1.1. huomenna on uurnan lasku.Ystävättäreni kysyy vain elinajan odotetta,joten se siitä.Sanoin jotta se on tuon Korkeimman käsissä.Kissa lohduttaa ,jos olen surullinen,se vaistoaa ja tulee syliin.Sinulle toivon voimia,ja siunausta elämääsi.

• -ra
        -ra kirjoitti:

rankempaa,on toki paljon rankempaa,ei ole keltä saada lohtua ja tukea.Ei minullakaan ole aikuista ihmistä jonka kanssa keskustella.Lapsilleni en halua jutella,tämä sairaus on muutenkin heille raskasta,ja vielä kun heidän isänsä kuoli 1.1. huomenna on uurnan lasku.Ystävättäreni kysyy vain elinajan odotetta,joten se siitä.Sanoin jotta se on tuon Korkeimman käsissä.Kissa lohduttaa ,jos olen surullinen,se vaistoaa ja tulee syliin.Sinulle toivon voimia,ja siunausta elämääsi.

pahoinpideltiin K-kauppa Sitratorilla Kannelmäessä,kävin lääkärillä näyttämässä jäljet,ja poliisilaitoksella tekemässä rikosilkoituksen.Kauppisa oli pahoinpitelija,väänsi toisen käden selän taaksa,ja runttasi kylmätiskiä vasten,sanoi jotta olen varastanut,käskin hänen katsomaan niin kassissani on kuitti,siitä huolimatta hän piti minua 4 tuntia kylmähuoneessa,ennen kuin poliisit tulivat,he veisät minut kotiin ja sanoivat jotta joskus tälläistäkin sattuu.He pitivät rahani 60e,sekä kauppaostokset.En koskaan ole varastanut

• Guru***
        -ra kirjoitti:

pahoinpideltiin K-kauppa Sitratorilla Kannelmäessä,kävin lääkärillä näyttämässä jäljet,ja poliisilaitoksella tekemässä rikosilkoituksen.Kauppisa oli pahoinpitelija,väänsi toisen käden selän taaksa,ja runttasi kylmätiskiä vasten,sanoi jotta olen varastanut,käskin hänen katsomaan niin kassissani on kuitti,siitä huolimatta hän piti minua 4 tuntia kylmähuoneessa,ennen kuin poliisit tulivat,he veisät minut kotiin ja sanoivat jotta joskus tälläistäkin sattuu.He pitivät rahani 60e,sekä kauppaostokset.En koskaan ole varastanut

Ihan hirveää, kauppiaalla ei ole poliisin oikeuksia, eikä hän saa käydä käsiksi. Hyvä, että teit rikosilmoituksen. Ai, että suututtaa puolestasi.

• pahinta pelkään
        Guru*** kirjoitti:

Ihan hirveää, kauppiaalla ei ole poliisin oikeuksia, eikä hän saa käydä käsiksi. Hyvä, että teit rikosilmoituksen. Ai, että suututtaa puolestasi.

nytkö se alko taas?

• -ran ystävä guru
        pahinta pelkään kirjoitti:

nytkö se alko taas?

Mikä alkoi, ei kukaan huvikseen kirjoita julkiselle palstalle, ellei tuota ole tapahtunut.

• -ra
        Guru*** kirjoitti:

jäivät käsivarteeseen,ja ranteeseen vahvat sormenpainaumat,jotta poliisit uskoivat heti,ja kehottivat käymään lääkärillä ja pasilassa poliisiasemalla tekemässä rikosilmoituksen ja sen tein.Törkeyden huippu,kohteleekohan hän muitakin asiakkaita samalla tavalla.Milloinkaan en siihen kauppaan astu,ei edes anteeksi pyytänyt,eikä antanut ruokiani,toivottavasti ne hänen perheelleen maistuivat.Sehän on kannattavaa kauppaa vaittää varkaaksi vaikka on kuitti.Pitää rahat ja ruoat.

• Korrin ja sinun ystä
        -ra kirjoitti:

jäivät käsivarteeseen,ja ranteeseen vahvat sormenpainaumat,jotta poliisit uskoivat heti,ja kehottivat käymään lääkärillä ja pasilassa poliisiasemalla tekemässä rikosilmoituksen ja sen tein.Törkeyden huippu,kohteleekohan hän muitakin asiakkaita samalla tavalla.Milloinkaan en siihen kauppaan astu,ei edes anteeksi pyytänyt,eikä antanut ruokiani,toivottavasti ne hänen perheelleen maistuivat.Sehän on kannattavaa kauppaa vaittää varkaaksi vaikka on kuitti.Pitää rahat ja ruoat.

Teit -ra täysin oikein, kauppias syyllistyi pahoinpitelyyn ja rikkoi useaan lainkohtaa. Hän joutuu vastaamaan teoistaan, sinulla on oikeus vahingonkorvaukseen.

• toinen nikkis
        Korrin ja sinun ystä kirjoitti:

Teit -ra täysin oikein, kauppias syyllistyi pahoinpitelyyn ja rikkoi useaan lainkohtaa. Hän joutuu vastaamaan teoistaan, sinulla on oikeus vahingonkorvaukseen.

on sama,vain nikin vaihto korrilta.hohhojjaaaaa

• Korrin ja -ran ystäv
        toinen nikkis kirjoitti:

Yksi lopettaa toinen jatkaa, olemme -ra kanssa saman vuoden syöpäpotilaita.

• --ra
        Korrin ja -ran ystäv kirjoitti:

liikaa,miksi valehtelisin,siinä ei olisi mitään järkeä.Kauppias yritti ottaa kännykkänikin jotten voisi soittaa mihinkään,sanoi että siihen hänellä ei ole oikeutta,ainoastaan poliisilla on.Yritti repiä kassia kädestä.siellä ei ole kun syöpä ja särkylääkkeeni,sekä verenpaine lääkkeeni-Sanoin jotta minulla on heikko olo kun INR arvoni on yli 6 hän ei piitannut siitä mitään,Otin nitrosuihketta.sanoin jotta kohta saa soittaa ambulanssin,ellei poliisit tule,sitten vasta puolentoista tunnin kuluttua soitti,Henkilö kunta juoksi vähän väliä röökillä.ja yksi heistä söi suklaata.pähkinöitä ja limua,minulle ei annettu edes pyytämääni vesilasia.Sillä puolella rataa asuukin paölon as-sosiaalista porukkaa jotka 4 eri ravintolaan siellä kulmilla menee kaljalle sekä paljon tumma ihoisia.Ryöstöjä on paöjon,varsinkin vanhuksia ryöstävät,ja 1 raiskaus joku tummaihoinen.

• Sitratori K-kauppa
        -ra kirjoitti:

tähän kauppiaaseen otetaan yhteyttä ja asia tullaan tutkimaan perusteellisesti.hyvä kun kerroit noin tarkasti missä pahoinpitely tapahtui.

• kliffaa hei
        --ra kirjoitti:

liikaa,miksi valehtelisin,siinä ei olisi mitään järkeä.Kauppias yritti ottaa kännykkänikin jotten voisi soittaa mihinkään,sanoi että siihen hänellä ei ole oikeutta,ainoastaan poliisilla on.Yritti repiä kassia kädestä.siellä ei ole kun syöpä ja särkylääkkeeni,sekä verenpaine lääkkeeni-Sanoin jotta minulla on heikko olo kun INR arvoni on yli 6 hän ei piitannut siitä mitään,Otin nitrosuihketta.sanoin jotta kohta saa soittaa ambulanssin,ellei poliisit tule,sitten vasta puolentoista tunnin kuluttua soitti,Henkilö kunta juoksi vähän väliä röökillä.ja yksi heistä söi suklaata.pähkinöitä ja limua,minulle ei annettu edes pyytämääni vesilasia.Sillä puolella rataa asuukin paölon as-sosiaalista porukkaa jotka 4 eri ravintolaan siellä kulmilla menee kaljalle sekä paljon tumma ihoisia.Ryöstöjä on paöjon,varsinkin vanhuksia ryöstävät,ja 1 raiskaus joku tummaihoinen.

Mä siis ihan itkin ku mä luin sun stoorin... Mä en uskalla enää mennä ees kauppaan... iik kamalaa.. Sä oot ollu varmaan ihan shokis ku nyt vasta pystyit kertoon vaiks siit on jo monta päivää... Siis hirveetä... Ja mustat miehet ne on kamalii... oliks se kauppiaski musta... Onneks me korrin kaa puolustetaan sua ku muut vaan epäilee... Eiks jeah.. Onneks oli talvi et sul oli paljo päällä muutehan olisit jäätyny sinne kylmähuoneeseen.. Ja sit ne viel tuli kiusallaan sinne kylmähuoneeseen syömään herkkui.. kidutusta..

• satutättä
        Sitratori K-kauppa kirjoitti:

tähän kauppiaaseen otetaan yhteyttä ja asia tullaan tutkimaan perusteellisesti.hyvä kun kerroit noin tarkasti missä pahoinpitely tapahtui.

tuon kaupan? onko kenellekään tapahtunut siellä mitään ikävää?
        meniköhän -ra sekaisin kun kor -nimimerkki sanoi lähtevänsä palstalta...

• Tinttarella la luuna
        -ra kirjoitti:

Kyllä sinun elämässäsi riittäää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.Toivottavasti saat oikeutta.

• Tinttarella la luuna
        -ra kirjoitti:

rikosilmoituksen. Törkeää käytöstä kauppiaalta.

• Kiusaaminen on rumaa
        Korrin ja sinun ystä kirjoitti:

kauppiaillakaan ei ole oikeus mielivaltaan, laki se koksee heitäkin.

• cnmgkllhögzjgp*Z
        toinen nikkis kirjoitti:

oikeasti guru ja mie on Kiusaaminen on rumaa, että silleen. -ra:lla on muitakin ystäviä/tukijoita kuin mie.

• Piitulainen

välttämättä ei lopeta vaan vetää välillä henkeä nikistä ;-)

• mycket bra
        -ra kirjoitti:

aivankuin salkkareista, tai jostain muusta draamasarjasta, kuten kaunarit jne. ira älä viitti sepittää aina juttuja! oletko epäluotettavan näköinen, vai miston kii?

• Kiusaaminen on rumaa
        --ra kirjoitti:

sinä itse tummaihoinen? Sotkettiinkos sut itses näihin toisiin, jotka rötöksiä tekee? Tuli vaan mieleen ku tässä yhteydessä otit puheeksi noi tummaihoiset.

• satutättä
        satutättä kirjoitti:

tuon kaupan? onko kenellekään tapahtunut siellä mitään ikävää?
        meniköhän -ra sekaisin kun kor -nimimerkki sanoi lähtevänsä palstalta...

ihonvärin takia ei saisi ketään epäillä, eikä rodun. ikävää, jos näin on, tosi ikävää. me synnymme ja olemme sitä mitä olemme, jokainen.

• -ra
        mycket bra kirjoitti:

aivankuin salkkareista, tai jostain muusta draamasarjasta, kuten kaunarit jne. ira älä viitti sepittää aina juttuja! oletko epäluotettavan näköinen, vai miston kii?

monta poliisiautoa joka päivä hakemassa varkaita,en ole käynyt siellä kaupassa ennen,mutta kirjasto on kauppaa vastapäätä joten on tullut nähtyä.Sinä joka irvailit pahoinpitelystä toivottavasti sinut pahoinpideltäisiin vielä pahemmin ja kun kirjottaisit siitä tänne sinua vaan halveksittaisiin,Sitä saa mitä tilaa.Toivon tosiaan jotta saat kokea saman,kysyn kuinka järkyttynyt olet.

• -ra
        -ra kirjoitti:

monta poliisiautoa joka päivä hakemassa varkaita,en ole käynyt siellä kaupassa ennen,mutta kirjasto on kauppaa vastapäätä joten on tullut nähtyä.Sinä joka irvailit pahoinpitelystä toivottavasti sinut pahoinpideltäisiin vielä pahemmin ja kun kirjottaisit siitä tänne sinua vaan halveksittaisiin,Sitä saa mitä tilaa.Toivon tosiaan jotta saat kokea saman,kysyn kuinka järkyttynyt olet.

vaan supi suomalainen,sujua ollaan tutkittu v,1200 asti ja kaikki olemme suomalaisia.Eipä silti samanarvoisia ovat ihmiset olipa ihonväri mikä tahansa.Oikeasti en kenenkään joutuvan vastaavaan tilanteeseen,Kauppias lupasi ruiskuttaa pippuri sumutinta silmiini,ellen suostu odottamaan,ja istumaan liikkumatta siinä limpsakorin päällä.Tytärtäni,ja pappiani eivät suostuneet päästämään,kuin liukuovesta muutaman sanan vaihtaa,ensin eivät meinanneet päästää lainkaan.Sille kauppiaalle toivon paljon varkaita jotka saavat ruoat ilman rahaa,onhan hänellä minun rahojani 60 euria,sillä jo jatain saakin,nyt kauppias sai rahat ja ruoat jotka jo olin maksanut,sillainhan pian rikastuisi,antaisi asiakkaan kerätä ostoksensa,ja maksaa kassalla,kun on kerännyt ruoat,niin äijä tulee takaapäin kaikella voimalla ja rutistaa maitokaappia vasten,lähettää kassan viemään maksetut ruoat kauppiaan rouvalle ja kauppias ottaa kassasta ylimääräisen 60 euroa,saa samalla rusikoida asiakkaitaan ja heihin purkaa vihansa,Kauppa se on joka kannattaa,eikös vaan?

• Tositumma
        kliffaa hei kirjoitti:

Mä siis ihan itkin ku mä luin sun stoorin... Mä en uskalla enää mennä ees kauppaan... iik kamalaa.. Sä oot ollu varmaan ihan shokis ku nyt vasta pystyit kertoon vaiks siit on jo monta päivää... Siis hirveetä... Ja mustat miehet ne on kamalii... oliks se kauppiaski musta... Onneks me korrin kaa puolustetaan sua ku muut vaan epäilee... Eiks jeah.. Onneks oli talvi et sul oli paljo päällä muutehan olisit jäätyny sinne kylmähuoneeseen.. Ja sit ne viel tuli kiusallaan sinne kylmähuoneeseen syömään herkkui.. kidutusta..

http://www.youtube.com/watch?v=LFimw5EXIhw Tummat miehet oioi kamalaaaaa

• .
        -ra kirjoitti:

taas Anni Swahn liikenteessä..

Ja poliisit veivät 60 euroa ja pitivät kauppaostoksetkin, hui.

",ennen kuin poliisit tulivat,he veisät minut kotiin ja sanoivat jotta joskus tälläistäkin sattuu.He pitivät rahani 60e,sekä kauppaostokset"

Jos sinulle jotain olisi tapahtunut perjantaina niin ethän sinä olisi malttanut olla kertomatta siitä heti;))) Nyt on jo keskiviikko.

Varo vain ettet saa kunnianloukkauksesta syytettä.....

• ;((((((((((((
        . kirjoitti:

",ennen kuin poliisit tulivat,he veisät minut kotiin ja sanoivat jotta joskus tälläistäkin sattuu.He pitivät rahani 60e,sekä kauppaostokset"

Jos sinulle jotain olisi tapahtunut perjantaina niin ethän sinä olisi malttanut olla kertomatta siitä heti;))) Nyt on jo keskiviikko.

pilasit omilla sepustuksillasi asiallisesti aloitetun ketjun? Luehan ketjun otsake!

• vahti nr 321
        -ra kirjoitti:

vaan supi suomalainen,sujua ollaan tutkittu v,1200 asti ja kaikki olemme suomalaisia.Eipä silti samanarvoisia ovat ihmiset olipa ihonväri mikä tahansa.Oikeasti en kenenkään joutuvan vastaavaan tilanteeseen,Kauppias lupasi ruiskuttaa pippuri sumutinta silmiini,ellen suostu odottamaan,ja istumaan liikkumatta siinä limpsakorin päällä.Tytärtäni,ja pappiani eivät suostuneet päästämään,kuin liukuovesta muutaman sanan vaihtaa,ensin eivät meinanneet päästää lainkaan.Sille kauppiaalle toivon paljon varkaita jotka saavat ruoat ilman rahaa,onhan hänellä minun rahojani 60 euria,sillä jo jatain saakin,nyt kauppias sai rahat ja ruoat jotka jo olin maksanut,sillainhan pian rikastuisi,antaisi asiakkaan kerätä ostoksensa,ja maksaa kassalla,kun on kerännyt ruoat,niin äijä tulee takaapäin kaikella voimalla ja rutistaa maitokaappia vasten,lähettää kassan viemään maksetut ruoat kauppiaan rouvalle ja kauppias ottaa kassasta ylimääräisen 60 euroa,saa samalla rusikoida asiakkaitaan ja heihin purkaa vihansa,Kauppa se on joka kannattaa,eikös vaan?

kerakseen,sopii hyvin tälle palstalle.kuin monta sheriffiä oli pidättämässä sua?

• -ra
        . kirjoitti:

ei poliisit mitään pitäneet vaan kauppias,haluat tahalleen louka et onnista,pistän kirjoituksesi mappi öö;Hön

• Pallojalassa

• totuus esille.
        -ra kirjoitti:

kertaa kerrot satuja,tuo ei ole oikeasti tapahtunut.

• samaaaa

• TOTUUS Kauppareissus

• heikun keikun hellur
        Pallojalassa kirjoitti:

ira on syyllinen ja oikeus paukauttaa rautoihin khttp://www.youtube.com/watch?v=YFwmwxLfefkuten Laulussa lauletaan.

en kai kirjoittelisi ellei olisi totta,saisin syytteen kunnianloukkauksesta,Niin se tapahtui kun kerroin,kauppias ei edes tullut poliisiauton luokse jossa istuin,ei kehdannut,tiesi jotta kärysi pahoinpitelystä ja raastuvassa tavataan,periksi en anna,enkä anna itseäni kohdella tuollain ja pahoinpidellä.;Mieleni olisi kyllä tehnyt antaa yhdelle ruunalle 200e jotta olisi vähän käynyt vääntelemään ja kääntelemään kauppiaan jalkoja ja käsiä,niin ettei muutamaan viikkoon kävelisi,on hyvä kun on muutamia linnakundeja frendinä ovat minúlle velkaa palveluksia lainattuani/antanut muutamat sataset,joten silloin olisimme tasoissa kauppiaan kanssa ja rosis käytäisiin hänen autokatoksessaan,kun kauppa jo on suljettu.On raukkamaista naista runnoa,sellaiset ukot pitäisi ruoskia yleisön edessä,loppuisi kauppiaalta asiakkaat ja äijältä työt,sinne vaan työttömien jonoon,ei kai siellä ole kun joku 300,000 häntä ennen joten hyvät mahdollisuudet saada uusi duuni om nolla.

• törkeää!
        heikun keikun hellur kirjoitti:

en kai kirjoittelisi ellei olisi totta,saisin syytteen kunnianloukkauksesta,Niin se tapahtui kun kerroin,kauppias ei edes tullut poliisiauton luokse jossa istuin,ei kehdannut,tiesi jotta kärysi pahoinpitelystä ja raastuvassa tavataan,periksi en anna,enkä anna itseäni kohdella tuollain ja pahoinpidellä.;Mieleni olisi kyllä tehnyt antaa yhdelle ruunalle 200e jotta olisi vähän käynyt vääntelemään ja kääntelemään kauppiaan jalkoja ja käsiä,niin ettei muutamaan viikkoon kävelisi,on hyvä kun on muutamia linnakundeja frendinä ovat minúlle velkaa palveluksia lainattuani/antanut muutamat sataset,joten silloin olisimme tasoissa kauppiaan kanssa ja rosis käytäisiin hänen autokatoksessaan,kun kauppa jo on suljettu.On raukkamaista naista runnoa,sellaiset ukot pitäisi ruoskia yleisön edessä,loppuisi kauppiaalta asiakkaat ja äijältä työt,sinne vaan työttömien jonoon,ei kai siellä ole kun joku 300,000 häntä ennen joten hyvät mahdollisuudet saada uusi duuni om nolla.

väitä olevasi kristilliset elämäntavat omaava ihminen?????????

"Sehän nähdään heikun keikun hellur9.2.2011 16:58
        en kai kirjoittelisi ellei olisi totta,saisin syytteen kunnianloukkauksesta,Niin se tapahtui kun kerroin,kauppias ei edes tullut poliisiauton luokse jossa istuin,ei kehdannut,tiesi jotta kärysi pahoinpitelystä ja raastuvassa tavataan,periksi en anna,enkä anna itseäni kohdella tuollain ja pahoinpidellä.;Mieleni olisi kyllä tehnyt antaa yhdelle ruunalle 200e jotta olisi vähän käynyt vääntelemään ja kääntelemään kauppiaan jalkoja ja käsiä,niin ettei muutamaan viikkoon kävelisi,on hyvä kun on muutamia linnakundeja frendinä ovat minúlle velkaa palveluksia lainattuani/antanut muutamat sataset,joten silloin olisimme tasoissa kauppiaan kanssa ja rosis käytäisiin hänen autokatoksessaan,kun kauppa jo on suljettu.On raukkamaista naista runnoa,sellaiset ukot pitäisi ruoskia yleisön edessä,loppuisi kauppiaalta asiakkaat ja äijältä työt,sinne vaan työttömien jonoon,ei kai siellä ole kun joku 300,000 häntä ennen joten hyvät mahdollisuudet saada uusi duuni om nolla. "

Ota sinäkin talteen nyt tuo viestisi, viesti joka sisältää selvää uhkailua. (talteen siksi että jos se poistetaan niin et voi väittää ettet moista ole kirjoittanut!

Ja muistathan että YP saa selville IP-osoitteen.

• ed.
        törkeää! kirjoitti:

en kai kirjoittelisi ellei olisi totta,saisin syytteen kunnianloukkauksesta,Niin se tapahtui kun kerroin,kauppias ei edes tullut poliisiauton luokse jossa istuin,ei kehdannut,tiesi jotta kärysi pahoinpitelystä ja raastuvassa tavataan,periksi en anna,enkä anna itseäni kohdella tuollain ja pahoinpidellä.;Mieleni olisi kyllä tehnyt antaa yhdelle ruunalle 200e jotta olisi vähän käynyt vääntelemään ja kääntelemään kauppiaan jalkoja ja käsiä,niin ettei muutamaan viikkoon kävelisi,on hyvä kun on muutamia linnakundeja frendinä ovat minúlle velkaa palveluksia lainattuani/antanut muutamat sataset,joten silloin olisimme tasoissa kauppiaan kanssa ja rosis käytäisiin hänen autokatoksessaan,kun kauppa jo on suljettu.On raukkamaista naista runnoa,sellaiset ukot pitäisi ruoskia yleisön edessä,loppuisi kauppiaalta asiakkaat ja äijältä työt,sinne vaan työttömien jonoon,ei kai siellä ole kun joku 300,000 häntä ennen joten hyvät mahdollisuudet saada uusi duuni om nolla. "

Ota sinäkin talteen nyt tuo viestisi, viesti joka sisältää selvää uhkailua. (talteen siksi että jos se poistetaan niin et voi väittää ettet moista ole kirjoittanut!

piti kirjoittaman _väität_.

• Tuo se vasta törkeää
        törkeää! kirjoitti:

-ra:n nikillä kirjoitettu. En usko että iran, joku vaan haluaa saada näyttämään siltä. Murre paljastaa ettei -ra:n. -ra ei kirjoita että "tuollain", höpöpuhetta!

• 12 88 126
        Tuo se vasta törkeää kirjoitti:

-ra:n nikillä kirjoitettu. En usko että iran, joku vaan haluaa saada näyttämään siltä. Murre paljastaa ettei -ra:n. -ra ei kirjoita että "tuollain", höpöpuhetta!

näyttänyt vaihtavan nimimerkkiään (taas kertaalleen), tänään. Eli kyllä se on hänen viestinsä.
        Ja hän nyt kirjoittaa milloin milläkin "murteella".
        Ja mitä höpöpuheita? Hän on ennenkin kertonut näistä lavean tien kamuistaan, etkös ole lukenut?

Mutta selviäähän se ainakin yp:lle onko samasta osoitteesta kirjoitettu kuin muut viestit.

• plörinätä taas
        -ra kirjoitti:

*Huoh*, alkaa stoorit olla taas Tukiaisen eli Tuksun juttujen kaltaisia. Sillekin aina sattuu ja tapahtuu: ryöstetään, joutuu tappeluihin jne.jne. En kyllä usko, että kauppias on ketään missään kylmähuoneessa pitänyt. Siitähän pitäisi olla juttu lehdissäkin?

• hai hai sie
        Tuo se vasta törkeää kirjoitti:

Ira kirjoittaa välillä eri tavalla, tosin samantyyppiset virheet toistuu aina. Joskus teksti on ikäänkuin maanista, vilisee outoja sanoja, kuten "ruuna", olisko romanien käyttämä termi? En ole ennen kuullut moista sanaa käytettävän ihmisestä:) "Katujätkät" ja sukuelinten nimet kyllä toistuvat Iran kirjoituksissa toisinaan.

Ja todellakin koko höpinä ei kuulunut tähän ketjuun, tässä kirjoitettiin yksin sairastamisesta.

• Näreissäänoleva rouv
        Sitratori K-kauppa kirjoitti:

Minäkin käyn tuossa kaupassa, otan yhteyttä Keskoon!Selvitän kauppiaan nimen netistä!!!

• siunausta kaikille
        Näreissäänoleva rouv kirjoitti:

Minäkin käyn tuossa kaupassa, otan yhteyttä Keskoon!Selvitän kauppiaan nimen netistä!!!

olisi ihan oikein,saisi lopun näihin tarinoihin.Onhan näitä tietty hauska lukeekin,mutta se totuus,se tulee aina esille.-ralla on tuota mielikuvitusta,enkä oikein ymärrä mitä se sielä kylmähuoneessa teki,ja kuin se henkilökunta oli röökillä sielä koko ajan ja osa söikin sielä ja joi jopa limsaa?Ja kuin se pappi sinne kaupan kylmähuoneeseen osas tulla,kun-ra ei saanut soittaa kellekään. Vauhdikas juttu ,mutta toi käsikirjoitus oli vähän sekava :)

• -ra
        hai hai sie kirjoitti:

Ira kirjoittaa välillä eri tavalla, tosin samantyyppiset virheet toistuu aina. Joskus teksti on ikäänkuin maanista, vilisee outoja sanoja, kuten "ruuna", olisko romanien käyttämä termi? En ole ennen kuullut moista sanaa käytettävän ihmisestä:) "Katujätkät" ja sukuelinten nimet kyllä toistuvat Iran kirjoituksissa toisinaan.

Ja todellakin koko höpinä ei kuulunut tähän ketjuun, tässä kirjoitettiin yksin sairastamisesta.

slangia,se on mies jolla peli ei pelaa.En kirjoittele murteella.Soitan Keskoon ja kerron mitä tapahtui,huomautuksen hän ainakin saa,ja mikäli toistuu vaihtuu kauppias.Satuja en kerro tiedän mitä siitä sauraa.

• -ra
        plörinätä taas kirjoitti:

*Huoh*, alkaa stoorit olla taas Tukiaisen eli Tuksun juttujen kaltaisia. Sillekin aina sattuu ja tapahtuu: ryöstetään, joutuu tappeluihin jne.jne. En kyllä usko, että kauppias on ketään missään kylmähuoneessa pitänyt. Siitähän pitäisi olla juttu lehdissäkin?

vaihteeseen nro 0105311 eivät osanneet yhdistää mihinkään numeroon,no laitan kirjallisena menemään.Eivät edes tienneet mihinkä numeroon yhdistää valitusta,tai pahoinpitelyä.Huonoa palvelua Keskossa.

• tarkista numero
        -ra kirjoitti:

vaihteeseen nro 0105311 eivät osanneet yhdistää mihinkään numeroon,no laitan kirjallisena menemään.Eivät edes tienneet mihinkä numeroon yhdistää valitusta,tai pahoinpitelyä.Huonoa palvelua Keskossa.

nähnyt unta tai ottanut jotain?

• poliisi ei saa
        -ra kirjoitti:

sun rahat?teet heti ilmoituksen niistäkin.

• -ra
        poliisi ei saa kirjoitti:

sun rahat?teet heti ilmoituksen niistäkin.

vaan kauppias pitine.

• Ori erihidaste
        -ra kirjoitti:

slangia,se on mies jolla peli ei pelaa.En kirjoittele murteella.Soitan Keskoon ja kerron mitä tapahtui,huomautuksen hän ainakin saa,ja mikäli toistuu vaihtuu kauppias.Satuja en kerro tiedän mitä siitä sauraa.

on ihan yleisessä käytössä oleva nimitys hevosesta, siis orista, joka on leikattu niin ettei "peli enää pelaa":-). Ovat vissiin sen jälkeen rauhallisempia :-)).

• syöpäp-lokakuu.
        -ra kirjoitti:

onko näin oikeasti tapahtunut? Voiko olla mahdollista tällainen käytös kauppiaalta ja K-kauppias Siltatorilta Kannelmäessä saa vastata käyttäytymisestään jos näin on oikeasti tapahtunut.
        Hänen täytyy palauttaa myös rahasi 60.euroa ja kauppaostoksesi sinulle takaisin ja maksaa korvaukset kivusta ja siitä että riisti vapautesi 4.tunniksi.
        Asia täytyy viedä eteenpäin keinolla millä hyvänsä,syöpäpotilaita ei saa kohdella kertomallasi tavalla,eikäketään muitakaan kunnon kansalaisia.

• syöpäp-lokakuu.

sinun -ra.hoitaa tämä asia asiallisesti,ei tällaisia uhkauksia palstalle,karmivaa luettavaa.

• miettii päänsä puhki
        -ra kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miksi juuri RUUNA = impotentti? suorittaa pahoinpitelyjä, ilmeisesti muiden käskystä. Eikös Iran sekava purkaus siihen viitannut...Vankilaslangin asiantuntijat, tähän kun saisin vielä tyhjentävän..vastauksen, kiitos? Toki tiedän hevosmaailman ruunan, mutta sehän nimenomaan on rauhallinen otus eikä väkivaltainen, korjatkaa jos olen väärässä!

• -ra
        kliffaa hei kirjoitti:

samoin,niin kirjoittelemme,jotta älä valehtele,oikein odotan jotta saat maistaa samaa.

• ex-syöppis.
        -ra kirjoitti:

samoin,niin kirjoittelemme,jotta älä valehtele,oikein odotan jotta saat maistaa samaa.

käsi sydämelle: kohdeltiinko sinua ihan todella kertomallasi tavalla siellä Kannelmäen kaupassa?????

• PuzkaFuskuu
        toinen nikkis kirjoitti:

korri on tässä ja nyt alias Ihmesopa ja guru on Kirjo-Sieppo alias Seija 1944! Olikoko kauheen vaikee jäljittää,,no ei ollut.

• PuzkaFuskuu
        -ra kirjoitti:

muuta valehtelemista keksinyt?Olisit vaikka taloa ympäri juossut raiskaajat ja kaappaajat perässäsi,se juttu ehkä olisi mennyt läpi.Vai olisiko? No;EI!

• BuzkaHullu

ei ole -ra;n kirjoittamaa tekstiä.Noin puhdasta selkeää kieltä hän ei osannut kirjoittaa edes silloin kun oli vielä "bentsoista tietämätön."

• WhatWhat?

IhmeSopat ja KirjoSiepot ketä luulette huijaavanne?Tässä palstassa on meitä monia jotka seuraamme yhä palstassa kirjoittavien kohtaloita.

• Kiusaaminen on rumaa
        PuzkaFuskuu kirjoitti:

korri on tässä ja nyt alias Ihmesopa ja guru on Kirjo-Sieppo alias Seija 1944! Olikoko kauheen vaikee jäljittää,,no ei ollut.

.... sun pitää miettiä yökaudet, vo voi. Koittaisit nukkua, kyllä päivälläkin ehtii. Gurusta en tiedä, mutta mie en kyllä ole Ihmesopa enkä Kirjosieppo, ihan heidän vuokseen tähän kommentoin.

• Kiusaaminen on rumaa
        BuzkaHullu kirjoitti:

ei ole -ra;n kirjoittamaa tekstiä.Noin puhdasta selkeää kieltä hän ei osannut kirjoittaa edes silloin kun oli vielä "bentsoista tietämätön."

sulla :-)))

• oikeus voittaa.
        -ra kirjoitti:

kauppiaan on ollut pakko antaa ne ruuat sinulle,jos sinulla oli kuitti siitä,että olet ne maksanut,kai poliisikin puuttui siihen asiaan.

• oikeutta..
        --ra kirjoitti:

ihmeessä kukaan henkilökunnasta ei puuttunut asiaan ja päästänyt sinua pois sieltä kylmähuoneesta,jos he siellä juoksivat tupakalla???
        Oliko he kaikki niin pahoja ihmisiä etteivät edes lasillista vettä antaneet,todella törkeää käytöstä heiltä.

• -ra
        Kiusaaminen on rumaa kirjoitti:

sinä itse tummaihoinen? Sotkettiinkos sut itses näihin toisiin, jotka rötöksiä tekee? Tuli vaan mieleen ku tässä yhteydessä otit puheeksi noi tummaihoiset.

En vaan supisuomalainen.

• ruunan frendi
        hai hai sie kirjoitti:

Vankilassa käytetään nimitystä ruuna.Kakolan ruuna.kakolan ruunalla voi teetättää hommia kun tarpeeksi maksaa.Mutta voi olla vaan unelma ei uhkaus. kukako ei halauisi maksaa pottuja pottuina?

• tumma ihoinen määkin
        --ra kirjoitti:

Henkilö kunta juoksi vähän väliä röökillä.ja yksi heistä söi suklaata.pähkinöitä ja limua,minulle ei annettu edes pyytämääni vesilasia.Sillä puolella rataa asuukin paölon as-sosiaalista porukkaa jotka 4 eri ravintolaan siellä kulmilla menee kaljalle sekä paljon tumma ihoisia.Ryöstöjä on paöjon,varsinkin vanhuksia ryöstävät,ja 1 raiskaus joku tummaihoinen.

• nikkejä löytyy
        cnmgkllhögzjgp*Z kirjoitti:

oikeasti guru ja mie on Kiusaaminen on rumaa, että silleen. -ra:lla on muitakin ystäviä/tukijoita kuin mie.

ikimuori/korri7lusiinat 1-7,heksa hännytön, jne,nikki viiksi :)

• ghjghjgc
        tumma ihoinen määkin kirjoitti:

Henkilö kunta juoksi vähän väliä röökillä.ja yksi heistä söi suklaata.pähkinöitä ja limua,minulle ei annettu edes pyytämääni vesilasia.Sillä puolella rataa asuukin paölon as-sosiaalista porukkaa jotka 4 eri ravintolaan siellä kulmilla menee kaljalle sekä paljon tumma ihoisia.Ryöstöjä on paöjon,varsinkin vanhuksia ryöstävät,ja 1 raiskaus joku tummaihoinen.

Eli miksi vesit vanhancuestin takausun

• -ra

joku riidankyljääjä palstalle,onko oma elämäsi niin paskaa,jotta sitä tänne yrität heittää?

• kiinostunut 100%

on nyt kyse-ra?sinähän tuon stoorin väsäsit ja nyt yleisö antaa palautetta.mut en tajuu miks sua pidettiin sielä kylmä huoneessa ja oliks se tosiaan henkilökunnan lounas huonekkin?oliko ne ulkovaateet päällä sielä ja pipot päässä?ja miten pappi osas sinne tulla tyttäres kans?

• s.potil.
        kiinostunut 100% kirjoitti:

on nyt kyse-ra?sinähän tuon stoorin väsäsit ja nyt yleisö antaa palautetta.mut en tajuu miks sua pidettiin sielä kylmä huoneessa ja oliks se tosiaan henkilökunnan lounas huonekkin?oliko ne ulkovaateet päällä sielä ja pipot päässä?ja miten pappi osas sinne tulla tyttäres kans?

saada totuus esiin,s.postitse kaupassa tapahtunut eteenpäin ja tutkittavaksi koko juttu.

• totuus esille .
        s.potil. kirjoitti:

saada totuus esiin,s.postitse kaupassa tapahtunut eteenpäin ja tutkittavaksi koko juttu.

ihan samaa mieltä.

• hoooohhhh
        totuus esille . kirjoitti:

ihan samaa mieltä.

poliisilaitoksella, eikä missään kylmähuoneessa monta tuntia? ja sinnekö tuli tyttäresi papin kanssa? vähän tuntuu, että muuntelit juttua.

• huooohhh
        hoooohhhh kirjoitti:

poliisilaitoksella, eikä missään kylmähuoneessa monta tuntia? ja sinnekö tuli tyttäresi papin kanssa? vähän tuntuu, että muuntelit juttua.

otettiin sinne "talteen"? saat ne myöhemmin ehkä takaisin, jos et ole syyllistynyt mihinkään...

• aika outo stoori!
        huooohhh kirjoitti:

otettiin sinne "talteen"? saat ne myöhemmin ehkä takaisin, jos et ole syyllistynyt mihinkään...

olet saannut paljon kysymyksiä eilisesta jutustasi,joka muuten pilasi hyvän aloituksen,joku voi saada päähänsä ja soittaa Siltatorin K-kauppaan ja udella asian laitaa ja kertoa mitä olet täällä kirjoitellut,mitä siitä oot mieltä?

• sairastunut

Olet ilmeisen selviytyjätyyppinen. Tottumus on toinen puoli.
      Minä en ole yksin, puoliso on, luusyöpää sairastava. Minä odotan leikkaukseen menoa. Oman sairauden laatu on hiukan avoin. Jotakin kuitenkin nopsaan reagoitavaa, kun kuukaudessa tuli leikkausaika.
      Me tässä tuemme toistamme vuoronperään. Onneksi puolison tilanne on nyt vakaa. Meillä on puilla lämmittämistä pakkasilla ja sitä puiden kantamista riittää. Pian en pystyisi siinä auttamaan.
      Kai se on niin, että omaan tilanteeseensa vaan sopeutuu. Ei muutakaan voi. Meidän tapoihin on kuulunut avoin kertominen. Ollaan sitten eletty ihan normaalisti kaikkien kanssa. Mahtaako oma reagointisi olla jotenkin yli? Sinä tunnet omaisesi.
      Omaa selviytymistä on suuresti helpottanut puhuminen. Toinen rauhoittava asia on usko Jeesukseen.
      Mieti, olisiko noista sinulle avuksi? Joka tapauksessa, meitä rakastetaan Jumalallisella rakkaudella.

• .

Tätä ketjuahan on siivottu urakalla.

Lukaisin juuri alkuperäisen, putsaamattoman. En laita sitä tänne koska poistettuja ei saa laittaa uudelleen. Siinä taas "kielikukkaset" kukkivat, huh, huh.
      Järkyttävää kielenkäyttöä.

• Kummaa touhuu

??? Miks tälläistä täälä?

• -ra

Jokaiselle toivoisi ainakin yhden ystävän sairauden ajaksi

• gggfgggfgf

Loppujen lopuksi meistä jokainen sairastaa yksin vaikka toveri rinnalla olisikin

• lussina 5

olipa stoori :)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      414
      2427
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      391
      2226
    3. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      98
      1882
    4. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      455
      1840
    5. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      125
      1743
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      7
      1474
    7. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      238
      1104
    8. Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!

Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1001
    9. Tiedäthän?

Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k
      Ikävä
      41
      872
    10. No nyt puhkeaa asuntojen hintakupla

OP sulkenut kaksi kiinteistörahastoa etukäteen varoittamatta eivätkä sijoittaneet saa rahojaan pois. OP varautuu johonk
      Maailman menoa
      118
      751
    Aihe