voiko adoptoida jos biolapsi

uraanihalkeaa

eli lyhyesti; voiko adoptoida suomesta, jos on jo ennestään biologinen lapsi?

10

732

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi

Ei.

• Adoptioäiti

Ei voi. Kotimaan adoptioprosessiin hyväksytään vain lapsettomat avioliitossa olevat alle 40v parit.

• ....
      • ....................

adoptoinut Suomesta!!!

Etkö kenties ymmärtänyt aloittajan viestiä?

• lkjlkjljulj

Arja Korisevan Karla tytär on adoptoitu Kolumbiasta, ei Suomesta! Ja AP kysyi nimen omaan kotimaan adoptioista. Ulkomailta voi kyllä biolapsellinenkin adoptoida, oli sitten julkkis tai ei.

• sdassss

Eiks lapsensa pois antava voi valita perheen jolla on jo lapsi. Oli se sitten oma tai ei?

• adoäiti

Lapsensa adoptioon antava äiti ei saa itse valita perhettä, johon lapsi adoptoidaan, vaan sosiaaliviranomaiset valitsevat perheen. Perhe valitaan adoptioneuvonnan läpikäyneiden ja adoptiovanhemmiksi kelpuutettujen parien joukosta. Biologinen äiti voi kyllä esittää perheen suhteen toiveita yleisellä tasolla, esim musikaalinen, eläinrakas, maalla asuva perhe.

• Entinen adoptiolapsi
        adoäiti kirjoitti:

Lapsensa adoptioon antava äiti ei saa itse valita perhettä, johon lapsi adoptoidaan, vaan sosiaaliviranomaiset valitsevat perheen. Perhe valitaan adoptioneuvonnan läpikäyneiden ja adoptiovanhemmiksi kelpuutettujen parien joukosta. Biologinen äiti voi kyllä esittää perheen suhteen toiveita yleisellä tasolla, esim musikaalinen, eläinrakas, maalla asuva perhe.

Entäs jos bioäiti vaatii, että perheessä pitää olla ennestään lapsi tai lapsia? Näin on kotimaan adoptioissa tapahtunutkin, enkä pidä sitä yhtään hullumpana vaatimuksena. Kotimaan adoptiolapsiahan ei tavallisesti sijoiteta samaan perheeseen useampia. Tämä on johtanut siihen, että kotimaasta adoptoineet perheet ovat hyvin usein yksilapsia tai sitten nuorempia sisaruksia on tullut joko kansainvälisen adoption tai sijaiskotihoidon kautta. Joihinkin perheisiin on toki myös syntynyt lapsia kotimaisen adoption jälkeen.

Joka tapauksessa kotimaisten adoptiolasten sijoittaminen ennestään lapsettomiin perheisiin johtaa lähes aina siihen, että kotimaasta adoptoiduilla ei ole yhtään sisarusta tai ei ainakaan saman "taustan" omaavaa sisarusta. Onko tämä nyt sitten eettistä ja järkevää?

Edellä mainitun syyn vuoksi en pidä ollenkaan huonona, että adoptioon lasta antavat edellyttäisivät, että adoptioperheessä pitää olla jo ennestään kotimaasta adoptoitu lapsi.

• ölask
        Entinen adoptiolapsi kirjoitti:

Entäs jos bioäiti vaatii, että perheessä pitää olla ennestään lapsi tai lapsia? Näin on kotimaan adoptioissa tapahtunutkin, enkä pidä sitä yhtään hullumpana vaatimuksena. Kotimaan adoptiolapsiahan ei tavallisesti sijoiteta samaan perheeseen useampia. Tämä on johtanut siihen, että kotimaasta adoptoineet perheet ovat hyvin usein yksilapsia tai sitten nuorempia sisaruksia on tullut joko kansainvälisen adoption tai sijaiskotihoidon kautta. Joihinkin perheisiin on toki myös syntynyt lapsia kotimaisen adoption jälkeen.

Joka tapauksessa kotimaisten adoptiolasten sijoittaminen ennestään lapsettomiin perheisiin johtaa lähes aina siihen, että kotimaasta adoptoiduilla ei ole yhtään sisarusta tai ei ainakaan saman "taustan" omaavaa sisarusta. Onko tämä nyt sitten eettistä ja järkevää?

Edellä mainitun syyn vuoksi en pidä ollenkaan huonona, että adoptioon lasta antavat edellyttäisivät, että adoptioperheessä pitää olla jo ennestään kotimaasta adoptoitu lapsi.

Luepa aloitus uudelleen, siinä kysyttiin BIOlapsista. Ja kotimaan adoptiossa ei sijoiteta lapsia biolapsellisiin perheisiin. Äidin vaatimuksesta voidaan kyllä sijoittaa adoptiolapselliseen (kotimaasta adoptoitu) perheeseen. Mutta jos äiti ei tätä toivo, niin silloin sijoitetaan lapsettomaan perheeseen.

• zxzc
        adoäiti kirjoitti:

Minä taas kuulin et bio saa valita perheen. Siis saa valita yhden kolmesta tai neljästä vaihtoehdosta.

Ja olen sellaisenkin kuullut että bion halun mukaan joku sukulainen on adoptoinut lapsen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2650
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      343
      2281
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2092
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      22
      1973
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1678
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1222
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1209
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1060
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      1022
    Aihe