voiko adoptoida jos biolapsi

uraanihalkeaa

eli lyhyesti; voiko adoptoida suomesta, jos on jo ennestään biologinen lapsi?

10

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi

Ei.

• Adoptioäiti

Ei voi. Kotimaan adoptioprosessiin hyväksytään vain lapsettomat avioliitossa olevat alle 40v parit.

• ....
      • ....................

adoptoinut Suomesta!!!

Etkö kenties ymmärtänyt aloittajan viestiä?

• lkjlkjljulj

Arja Korisevan Karla tytär on adoptoitu Kolumbiasta, ei Suomesta! Ja AP kysyi nimen omaan kotimaan adoptioista. Ulkomailta voi kyllä biolapsellinenkin adoptoida, oli sitten julkkis tai ei.

• sdassss

Eiks lapsensa pois antava voi valita perheen jolla on jo lapsi. Oli se sitten oma tai ei?

• adoäiti

Lapsensa adoptioon antava äiti ei saa itse valita perhettä, johon lapsi adoptoidaan, vaan sosiaaliviranomaiset valitsevat perheen. Perhe valitaan adoptioneuvonnan läpikäyneiden ja adoptiovanhemmiksi kelpuutettujen parien joukosta. Biologinen äiti voi kyllä esittää perheen suhteen toiveita yleisellä tasolla, esim musikaalinen, eläinrakas, maalla asuva perhe.

• Entinen adoptiolapsi
        adoäiti kirjoitti:

Lapsensa adoptioon antava äiti ei saa itse valita perhettä, johon lapsi adoptoidaan, vaan sosiaaliviranomaiset valitsevat perheen. Perhe valitaan adoptioneuvonnan läpikäyneiden ja adoptiovanhemmiksi kelpuutettujen parien joukosta. Biologinen äiti voi kyllä esittää perheen suhteen toiveita yleisellä tasolla, esim musikaalinen, eläinrakas, maalla asuva perhe.

Entäs jos bioäiti vaatii, että perheessä pitää olla ennestään lapsi tai lapsia? Näin on kotimaan adoptioissa tapahtunutkin, enkä pidä sitä yhtään hullumpana vaatimuksena. Kotimaan adoptiolapsiahan ei tavallisesti sijoiteta samaan perheeseen useampia. Tämä on johtanut siihen, että kotimaasta adoptoineet perheet ovat hyvin usein yksilapsia tai sitten nuorempia sisaruksia on tullut joko kansainvälisen adoption tai sijaiskotihoidon kautta. Joihinkin perheisiin on toki myös syntynyt lapsia kotimaisen adoption jälkeen.

Joka tapauksessa kotimaisten adoptiolasten sijoittaminen ennestään lapsettomiin perheisiin johtaa lähes aina siihen, että kotimaasta adoptoiduilla ei ole yhtään sisarusta tai ei ainakaan saman "taustan" omaavaa sisarusta. Onko tämä nyt sitten eettistä ja järkevää?

Edellä mainitun syyn vuoksi en pidä ollenkaan huonona, että adoptioon lasta antavat edellyttäisivät, että adoptioperheessä pitää olla jo ennestään kotimaasta adoptoitu lapsi.

• ölask
        Entinen adoptiolapsi kirjoitti:

Entäs jos bioäiti vaatii, että perheessä pitää olla ennestään lapsi tai lapsia? Näin on kotimaan adoptioissa tapahtunutkin, enkä pidä sitä yhtään hullumpana vaatimuksena. Kotimaan adoptiolapsiahan ei tavallisesti sijoiteta samaan perheeseen useampia. Tämä on johtanut siihen, että kotimaasta adoptoineet perheet ovat hyvin usein yksilapsia tai sitten nuorempia sisaruksia on tullut joko kansainvälisen adoption tai sijaiskotihoidon kautta. Joihinkin perheisiin on toki myös syntynyt lapsia kotimaisen adoption jälkeen.

Joka tapauksessa kotimaisten adoptiolasten sijoittaminen ennestään lapsettomiin perheisiin johtaa lähes aina siihen, että kotimaasta adoptoiduilla ei ole yhtään sisarusta tai ei ainakaan saman "taustan" omaavaa sisarusta. Onko tämä nyt sitten eettistä ja järkevää?

Edellä mainitun syyn vuoksi en pidä ollenkaan huonona, että adoptioon lasta antavat edellyttäisivät, että adoptioperheessä pitää olla jo ennestään kotimaasta adoptoitu lapsi.

Luepa aloitus uudelleen, siinä kysyttiin BIOlapsista. Ja kotimaan adoptiossa ei sijoiteta lapsia biolapsellisiin perheisiin. Äidin vaatimuksesta voidaan kyllä sijoittaa adoptiolapselliseen (kotimaasta adoptoitu) perheeseen. Mutta jos äiti ei tätä toivo, niin silloin sijoitetaan lapsettomaan perheeseen.

• zxzc
        adoäiti kirjoitti:

Minä taas kuulin et bio saa valita perheen. Siis saa valita yhden kolmesta tai neljästä vaihtoehdosta.

Ja olen sellaisenkin kuullut että bion halun mukaan joku sukulainen on adoptoinut lapsen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8467
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1985
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1133
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      67
      682
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      37
      619
    Aihe