Kun ajaa junalla Pieksämäeltä etelään kohti Kouvolaa ja Lahtea, niin jossain vaiheessa on radan varrella matalaa kiviaitaa kymmeniä kilometrejä. En enää muista tarkkaan missä kohtaa se oli ja kuinka pitkälti. Olin joskus laskeskelevinani ainakin parinkymmenen kilometrin matkalla sitä olevan. Tietääkö kukaan mikä sen tarkoitus on ollut? Onko rakentajat olleet sotavankeja tms? Mikä mahtanee olla kokonaispituus?
Vastaukset 4
- 16+10
Myös ihmetellyt sitä. Muistaakseni taisi olla Kouvola-Lahti välillä. Matalaa katukiven kokoista murikkaa metrin korkuisena.
- Ratajäbä
Kun Riihimäki Pietari rataa rakennettiin oli maassa ankara nälänhätä. Radan rakentajat saivat lisäannoksen ruokaa kun tekivät aitaa. Hiukan ennen Uudenkylän asemaa näkyy Kouvolasta tullessa metallinen risti. Siinä on nälkään ja sairauksiin kuolleiden radan rakentajien viimeinen leposija.
- 5+4
Tämä lienee sama rakennelma?
http://www.paijat-hame.fi/fi/tehtavat/aluesuunnittelu/mary/alueet/radanvarren_kiviaita
- Anonyymi00004
Vanhaa kipinä aitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493