Ovatko haukunestopannat turvallisia?
Minkä ikäiselle koiralle niitä saa laittaa?
Mistä voi ostaa haukunestopantoja?
Toimivatko ja onko sitruuna-vai ultraääninen parempi vaihtoehto?
KIITOS VASTAILIJOILLE :))
Haukunestopanta??
20
2214
Vastaukset
- POISTA SYY
todella harvoin "auttavat", silloinkin epätoivottu käytös vain siirtyy toisaalle. Paras tapa on miettiä MIKSI koira haukkuu ja sitten poistaa SYY. Tuollaiset pannat ja muut höpö-höpö-jutut ovat pikkutytöille, jotka ovat hankkineet koiran vanhemmilta lupaa kysymättä ja sitten kukaan ei ota vastuuta mistään.
- okr89rtgi
Itsellä ei ole kokemusta, mutta mitä olen kuullut niin toisilla auttaa toisilla ei. Se on siis ihan yksilöllistä. Näitä voi ilmeisesti vuokrata esim. viikoksi, enkä usko että maksaa kovin paljon. Kokeile niin tiedät. :)
- mirkku99
Eikös haukunesto-pannoista tule koiran haukkuessa sähköisku?? Jos tulee,niin eihän tarvitse edes kysyä,siinä ei ole mitään järkeä: ne satuttavat koiraa. Itsekin opetin koirani olemaan haukkumatta ilman tuollaisia järjettömiä kurituspantoja! Ei kannate ostaa kaikkea mitä markkinoilla on,jos se olisi "apu" ongelmiisi,sillä kannattee muistaa,ettei ihmiset jotka tuottavat tälläisiä, ajattele miltä koirasta se tuntuu tms,vaan he ajattelevat pelkkää RAHAA! Sellaista se nykyelämä on...raha on tärkeämpää kuin mikään muu! EN TODELLAKAAN SUOSITTELE! KOIRAN VOI OPETTAA MUULLAKIN TAVOIN,HYVÄ NIIN TULEE! USKO POIS! ja jos tulosta ei mitenkään synny, hommaa koirasi luo koirakouluttaja,mutta älä osta haukkupantaa!
- Jos vertaat
niin huomaat itsekin miten hölmöltä kuullostat. Koirankouluttaja 50€/tunti plus matkakulut sanotaan vaikka toiset viiskymppiä. Yhteensä satanen. Ja luuletko että tunnissa KUKAAN kouluttaja saa koiraa hiljaiseksi.
Vastaavasti Haukunestopanta hintaan 100€. Saatavilla sekä sitruuna- että paineilmamalleina(HUOM! EI sähkömalleja). Ja hiljaisuus ensimmäisen ruuttauksen jälkeen.
Jos pelissä on asuminen tai muutto, kumman valitset? Ei liene vaikea arvata, niin minäkin. - 2koiranomistaja
HAUKUNESTOPANNASTA TULEE ILMANPAINE/ SITRUUNAN HAJUINEN PUHALLUS YLÖSPÄIN KOIRAN HAUKKUESSA!!!!
OOTTE TODELLA ÄÄLIÖITÄ, KUN ETTE SEN VERTAA TIEDÄ!!!!!!!! MITÄ TE TÄÄLLÄ OIKEIN HAUKUTTE KOKO AJAN TOISIA JA TOISTEN METODEJA.
TE TARVITSETTE KYLLÄ MUUTAMAN SÄHKÖISKUN PERSEESEEN.
Joku koira haukkuu esim lakkaamatta ovelle. Ei voi kieltää naapureita kävelemästä siellä.
Noniin, haukunestopanta ainakin auttoi meidän koiraa olemaan hiljaa, kun postimies kävi jne. - hohhoijakkaa
2koiranomistaja kirjoitti:
HAUKUNESTOPANNASTA TULEE ILMANPAINE/ SITRUUNAN HAJUINEN PUHALLUS YLÖSPÄIN KOIRAN HAUKKUESSA!!!!
OOTTE TODELLA ÄÄLIÖITÄ, KUN ETTE SEN VERTAA TIEDÄ!!!!!!!! MITÄ TE TÄÄLLÄ OIKEIN HAUKUTTE KOKO AJAN TOISIA JA TOISTEN METODEJA.
TE TARVITSETTE KYLLÄ MUUTAMAN SÄHKÖISKUN PERSEESEEN.
Joku koira haukkuu esim lakkaamatta ovelle. Ei voi kieltää naapureita kävelemästä siellä.
Noniin, haukunestopanta ainakin auttoi meidän koiraa olemaan hiljaa, kun postimies kävi jne.mikset mielummin kouluttanu koiraas olemaan hiljaa postimiehen tullessa? miksi olet koiran ottanut jos et sitä jaksa kouluttaa..
- Voi luoja näitä nakk
hohhoijakkaa kirjoitti:
mikset mielummin kouluttanu koiraas olemaan hiljaa postimiehen tullessa? miksi olet koiran ottanut jos et sitä jaksa kouluttaa..
Joo-o taas tavan kouluttaja asialla! Eikö hän juuri sanoi että hän opetti koiransa olemaan hiljaa postimiehenkin kolistellessa ovella laittamalla sitruunapannan kaulaan. Kyllä siperia opettaa sinutkin kunhan kasvat joskus niin aikuiseksi että käsiisi voi koiran luottaa.
- hohhoijjakkaa
Voi luoja näitä nakk kirjoitti:
Joo-o taas tavan kouluttaja asialla! Eikö hän juuri sanoi että hän opetti koiransa olemaan hiljaa postimiehenkin kolistellessa ovella laittamalla sitruunapannan kaulaan. Kyllä siperia opettaa sinutkin kunhan kasvat joskus niin aikuiseksi että käsiisi voi koiran luottaa.
Ei ole kouluttamista kun laitat koiran kaulaan pannan? Saanen nauraa.. Kaksi koiraa olen opettanut olemaan haukkumata postimiehille oikeasti kouluttanut ne.. sinähän et tee tuoss ayhtään mitään muutaku kiusaat koiraas.
- ....
Eikö ihmiset tajua sitä että koira haukkuu jos joku mättää. Omistaja ei lenkitä tarpeeksi, tai ei aktivoi tarpeeks tai ei keksi aivotyötä koiralle tarpeeksi tia jopa näitä kaikkia! Nyt koiranomistajat itteä niskasta kiinni ja hooidetana ne koiran tarpeet kuntoon ensin. Koira varmaan haukkuu tylsyttään jossette itse keksi korialle tekemistä, että se olisi väsynyt niin ei tarvitse koiran itse itselleen keksiä sitä tekemistä ja haukkumalla kertoa että te ette koiran tarpeita ota huomioon! Elkää ottako koiraa jossette jaksa huolehtia.
- BullinOmistaja
Jotkut koirat haukkuvat koska niillä on se verissä! Ei aktivoinnilla tai ulkoilutuksella saa haukkua aina loppumaan! Koiralla voi olla vaikeakin eroahdistus tai yksinkertaisesti vahva vahtivietti!
En itse suosittelisi mitään haukkupantoja PITKÄAIKAISEEN käyttöön, jos ei muutaman päivän käytön jälkeen haukkuminen lopu heittäisin pannan kaapin perälle ja miettisin jotain toista keinoa. Haukkupannan PITKÄAIKAINEN käyttö on hyödytöntä ja on vain turhaa koiran kiusaamista.
Haukkuminen on vaikea pois koulutettava, koska monet koirat haukkuvat vain yksin ollessaan.. Miten koulutat koiran olemaan haukkumatta, jos se haukkuu vain silloin kun et ole paikalla??
On todella alhaista alkaa heti syyttämään kirjoittajaa huonoksi koiranomistajaksi! Jotkut koirat yksinkertaisesti ovat haastavampia ja vaativat monet keinot ja niksit koulutukseen, eikä ongelmaa niin välttämättä siltikään saada kuriin!
Jos haukkuminen jatkuu, alkaisin itse harkitsemaan muuttoa omakotitaloon tai jos se ei ole mahdollista niin koirasta luopumista.. On aina inhottavaa, jos joutuu luopumaan lemmikistä mutta jos koira haukkuu aina yksin ollessaan, se stressaantuu siitä todennäköisesti itsekin pahasti. Ja minusta kaikkien tulisi ajatella naapureitaan ja antaa kotirauha päivisinkin..
- K*rpiintynyt
Toiset koirat on räkyjä, niin ne on.
Ikävä kyllä omalle ei toimi panta tai toinen: en tiedä miksei, mutta ei vaan toimi, Vika on siinä, että vempaimet ei toimi tuon yksilön kaulassa. Pirunmoinen kova- ja kuuluvaääninen haukkuja, joka ei usko MISTÄÄN vaikka mitä yrittää. Tekee ihmisen hulluksi. Tuo riittää tekemään vannoutuneimmankin rodunharrastajan koiravihaajaksi ... - 189
Minkärotuinen koira sulla?
- aliottaja
Aloittaja vastaa: sekarotuinen bordercollie/lappari
- joopaseipäs
Mitä pantaa voisi käyttää ulkona? Haluaisin että koirat voisivat olla pihalla välillä myös silloin kun itse en ole. Ja varsinkin nuorempi koira on kova haukkumaan kaikkea. ja kun toinen haukkuu liittyy myös toinen seuraan. naapureiden takia en kuitenkaan halua että koirat haukkuvat kokoajan pihassa. Nyt ne ovat pihalla vain silloin kuin itse olen siinä, mutta kun tykkäävät leikkiä olisi se kiva voida välillä päästää heidät sinne kaksistaan. En siis halua että haukkuisivat kaikelle mitä näkevät, toisaalta jos leikeissä haukku pääsee ei se haittaa ketään. Joten tässä mielessä panta ei ole hyvä sillä sehän reagoi aina haukkumiseen.
- K*
Ainakin sellaisia, mistä ei suihkua mitään suihketta, voi ulkona kokeilla - mutta ei märällä kelillä eikä pakkasilla.
- Maailman ihanin hauv
Meillä ei toimunt kumpikaan panta. Tai siis entisellä omistajalla. Ja haukkumiseen löytyi syy sitten kun otettiin koira itsellemme. Koira oli vain turhautunut olemaan 11 tuntia päivästä yksin, sen kanssa ei leikitty saati lenkkeilty. Perusasiat kuntoon niin johan loppui haukkuminen.
- 123131231564
En ole kokeillut haukkupantaa vielä. Miten koira opetetaan olemaan haukkumatta? Meillä toinen koira haukahtaa joka äänelle (asumme kaksikerroksisessa omakotitalossa), kuuluu se sitten ulkoa tai vain toisesta kerroksesta. Esim. koira nukkuu rauhassa kun katsomme telkkaria alakerrassa ja joku perheenjäsen kolauttaa oven kiinni yläkerrassa. Koira havahtuu unestaan ja aloittaa räksyttämisen, ja toinen koira alkaa säestää. Samoin jos ovikello soi. En tosiaan tiedä miten asiaan puuttuisin.
- Bullinomistaja
123131231564 kirjoitti:
En ole kokeillut haukkupantaa vielä. Miten koira opetetaan olemaan haukkumatta? Meillä toinen koira haukahtaa joka äänelle (asumme kaksikerroksisessa omakotitalossa), kuuluu se sitten ulkoa tai vain toisesta kerroksesta. Esim. koira nukkuu rauhassa kun katsomme telkkaria alakerrassa ja joku perheenjäsen kolauttaa oven kiinni yläkerrassa. Koira havahtuu unestaan ja aloittaa räksyttämisen, ja toinen koira alkaa säestää. Samoin jos ovikello soi. En tosiaan tiedä miten asiaan puuttuisin.
Jos se on yhtä jaksoista räksytystä niin helpoin on ehkä sanoa jokin sana kuten kiitos tai riittää ja odottaa niin kauan että koira on muutaman sekunnin hiljaa sitten nami tai muu palkinto. Minun koirani ei räksytä vaan haukahtelee joten olen itse käyttänyt pilliä, eli olen opettanut koiralleni että pillin äänestä seuraa nami. Sitä käytämme koiran hiljentämiseen.
Koiraa on vaikea saada olemaan ilmoittamatta äänistä, koska se on koiralla verissä. Me olemme hyväksyneet pari haukahdusta ja sitten puhalletaan pilliin..
Missään nimessä ei kannata alkaa huutamaan koiralle "hiljaa", koska koira luulee sinun vain yhtyneen haukuntaan! :D
- 45641687999
Ei oo koulutusnameja aina vieressä, mutta kai sitä voisi kokeilla viheltämistä ja kehuja / rapsutuksia. Yleensä vaan ensimmäinen reaktio sekä minulla että muilla perheenjäsenillä on huutaa juuri "hiljaa".
- gfhtf
en suosittele minkäännäköisiä sähköpantoja/sitruunapantoja, mutta voin suositella ultraäänipantaa. meillä tehosi heti ensimmäisenä päivänä vaikka vuoden koitimme koiraa opettaa olemaan yksin haukkumatta muila keinoin. tämä oli viiminen vaihtoehto ja olen niin onnellinen kun se toimi, koira itsekin on rauhallinen kun tietää että turha haukkua, nukkuu sikeät unet poissa ollessamme(koska venyttelee kun tulemme kotiin ja haukottelee) myös on syönyt herkkunsa jota sille on jätetty(ennen söi vasta kun tulimme takaisin kotiin)luulisi että tästä pannasta olisi auheutunut stressiä mutta ei meillä ainakaa.päinvastoin toisinpäin. tilasin pannan netistä maksoi 20e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781