Uloste haisee todella voimakkaasti

mapiz

Onko ketään muu huomannut: kun annan kissalleni raksuja, niin uloste alkaa haista todella pahalle ja voimakkaasti? Mistä mahtaa johtua? Ja vieläpä kun kissani sattuu tykkäämään raksuista todella paljon, niin en haluaisi niitä pois jättää kokonaan. Ja olen kokeillut eri merkkejä, mutta ei... Ja "hyviä" merkkejä, esim. nyt käytössä Applaws.

7

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HippHEi

Raksuissa ja muissa teollisissa mössöissä on niin paljon kaikkea kissan elimistölle sopimatonta, että uloste haisee kuin tunkio. Jos annat raakaa lihaa, maksaa, kieltä yms., niin huomaat, että kissasi kakka on kiinteä eikä haise juuri miltään.

Anna ihmeessä kissallesi raakaa lihaa ym. elimistölle sopivaa. Loppuu hajuhaitat, kakan koostumus kiinteytyy ja kissa voi kaikin puolin paremmin. Pitkässä juoksussa säästät eläinlääkärikuluissa huomattavan summan. Pysyy esim. virtsakivet pois, hampaat pysyy kunnossa jne.

• Karkkikisut

Otin jossakin vaiheessa meilläkin käyttöön Applaws-raksut ja juuri niiden myötä tuli tuo hajuhaitta melko voimakkaasti esiin. Sittemmin hajua on ollut vähemmän, kun olen vaihtanut merkkiä. Tällä hetkellä Orijen/James Wellbeloved-sekoitus. Ja yllätys: marketraksut ovat suurinta herkkua, mutta niitä annan tosi vähän. Meilläkin raksut ovat varsinkin nirsommalle kissalle ainoa "takuuvarma" ruoka, joten paha niitä on poiskaan jättää. Vain hyvin valikoiden kelpaa muu ruoka. Huoh...

• suosittelen

ja hajut ovat aivan minimissä.

• Royal canin
      • mapiz

minua epäilyttää jotenkin nuo RC:n ruuat, kun niin paljon niistä on aina vääntämistä joka keskustelussa. Ja kun katsoo tuoteselostetta tuossa sinun linkissäsi, niin siinä on käytetty paljon (selosteessa ensimmäisinä mainitut ovat vallitsevia raakaaineita) riisiä, maissia ja venhää. Kun taas esim. Applawsissa ei ole ollenkaan näitä:

kuivattu kana, kuivattu peruna, tuore kananliha, siipikarjanrasva, siipikarjakastike, sokerijuurikkaan massa, kananmuna, kuivahiiva, lohiöljy, puolukkauute, yucca-uute, sitruunauute, rosmariiniöljyuute.

Haluan kuitenkin syöttää laadukasta ruokaa kissalleni.

• sekä ruuasta että
        mapiz kirjoitti:

minua epäilyttää jotenkin nuo RC:n ruuat, kun niin paljon niistä on aina vääntämistä joka keskustelussa. Ja kun katsoo tuoteselostetta tuossa sinun linkissäsi, niin siinä on käytetty paljon (selosteessa ensimmäisinä mainitut ovat vallitsevia raakaaineita) riisiä, maissia ja venhää. Kun taas esim. Applawsissa ei ole ollenkaan näitä:

kuivattu kana, kuivattu peruna, tuore kananliha, siipikarjanrasva, siipikarjakastike, sokerijuurikkaan massa, kananmuna, kuivahiiva, lohiöljy, puolukkauute, yucca-uute, sitruunauute, rosmariiniöljyuute.

Haluan kuitenkin syöttää laadukasta ruokaa kissalleni.

kissan analirauhasesta.

• Omilla kissoillani uloste haisi voimakkaalta teollista ruokaa syödessä. Aina ovat laadukasta syöneet, ettei kyse ollut huonolaatuisesta markettihötöstäkään. Barffaukseen kun siirryttiin, niin ei haise kyllä enää oikeastaan miltään :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe