Kaivoparkki

Kuutamolla joo

Kaupunki rakennuttaa kaivokadun varteen parkkitalon. Se ei vaan ole minulle selvinnyt onko nämä kaivoparkin kustannukset jo tuon arvioiudun n. 10 millin sisällä vai tuleeko tästä parkkitalosta sitten vielä lisälasku veronmaksajille.

13

640

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tööttituut

Eikös se ole sen jonkin veljeskunnan halliyhtiö. Parkkipaikat (ilmaiset ) minimoidaan ja pakotetaan asukkaat halliin maksamaan yhtiön kannattavuutta. Ja jos emme toimi näin, mehän maksamme sen veroina. Näin on näkemys täällä.

• Jopsus

Näinhän toimittiin Keinuparkin suhteenkin. Kun asiakkaista ei meinannut riittää pistettiin verkatehtaan parkkiin parkkipate rahastamaan.

• Rahan valta

Aina veronmaksaja lopulta maksaa laskun. Vielä vähemmän keskustaan asiaa, tiiriöön tiiriöön tieni käypi. Täytyy sanoo et on typeriä päättäjiä hämptönissä. Onnex en äänestäny.
      Toivottavasti lopettaisivat koko keskustan.....idioottimaista toimintaa!

• pirkkoparkki

no onhan se hyvä, että autoille tehdään paikkoja kun niitä on koko ajan enemmän! ja sekin on hyvä, että autoilijat maksavat niistä, koska aiheuttavat kulutkin.

• vai mitä
        pirkkoparkki kirjoitti:

no onhan se hyvä, että autoille tehdään paikkoja kun niitä on koko ajan enemmän! ja sekin on hyvä, että autoilijat maksavat niistä, koska aiheuttavat kulutkin.

Eihän hyvä immeinen autoilijat rupea maksamaan näitä kalliita parkkimaksuja.Tiiriöön tie vie.

• Ei mikään

Mikä se on ?
        Onko se jokin tyhjiö ? Kun suunta on moottoritielle.

• Aja -tollah
        pirkkoparkki kirjoitti:

Kuulehan p-pirkko. Eikös ne nappaa muutaman ilmaisparkin sinne hulluuden alle. Vajotkoon suohon koko höskä.
        Luuletko, ettei autoilevaa ole jo rokotettu, on tullut "tilapäismaksuja" joita maksellaan vuosi toisensa perään. Katsastukset kilpailutettiin ja me maksamme kalliisti. Meillä ei pelaa joukkoliikenne. Mene vaikka Turkuun, näet kuinka edullisesti voit käydä ostoksiila, meno ja paluu 2 h:n sisällä yksi maksu. Miten meillä täällä suucityssä? : DDDDD Stadista nyt puhumattakaan 10 minutin välein pääset, jos yksi jättää seuraava tulee, miten meillä. Juna män justiinsa.Kehittyvää keskusta suunnitelma- ko ? Olis siinä tilaajajohtajille kehiteltävää, ihmislähtöisesti.

• osarilla

Kaupunki tekee kaiken "osamaksulla" eli suuremmat kokonaisuudet pilkotaan, jotta ne saadaan ajettua läpi.
      No parkit tulevat maksullisiksi ja keskustan bisnekset näivettyvät lisää, onnea valitulle tielle.

• parkkikarkki

kyllä minä ainakin maksan, ihan niinkuin olen kaikissa muissakin kaupungeissa tehnyt. pysäköinti pruukaa olla maksullista.

• Jännää osodtella
        parkkikarkki kirjoitti:

kyllä minä ainakin maksan, ihan niinkuin olen kaikissa muissakin kaupungeissa tehnyt. pysäköinti pruukaa olla maksullista.

Minä pysäköin aina "ilmatteeksi", sillä katuverkosto on rakennettu minunkin veromarkoillani. Riistoksi sanon edelleen tätä hyväkkäiden touhua- mutta kaatukoon myös markkinatalous, ellei se niin sen harrastajat=ahneet. Kaikki ajallaan.

• Terve,

kukaan ei ole tainnut vastata varsinaiseen kysymykseesi ketjun alussa.

Kaivoparkki Oy:n 7,7 miljoonan laina ei sisälly moottoritien katteen nettokustannuksiin.

Moottoritien "tontin" perustamistyöt eli kattaminen, ja sitten liikennejärjestelyt ja kunnallistekniikka maksavat tähän asti nähtyjen arvioiden mukaan 25 miljoonaa, ja myytävästä rakennusoikeudesta saadaan ehkä 15 miljoonaa. Yleensä rakennuttaja ostaa rakennusoikeuden, ja sitten kustannuksellaan hoitaa tontin perustamistyöt - Hämeenlinnassa kukaan ei ole katsonut asiakseen vastata kysymykseen, miksi kaupunki maksaa tämän yhden tontin perustamistyöt?

Hämeenlinna omistaa Hämeenlinnan Pysäköinti Oy:n koko osakekannan. Hämeenlinnan Pysäköinti Oy omistaa Kaivoparkki Oy:n koko osakekannan. Kaivoparkki ottaa 7,7 miltsiä lainaa 25 vuodeksi. Kaupunki takaa velan omavelkaisesti. Rahalla rakennetaan parkkitalo, jonka tulisi sitten parkkituloilla kattaa
      pääoma- ja käyttömenonsa.

Mielenkiintoinen kysymys on miksi autojen "päivähoitoa" ei voida yksityistää, mutta lasten ja vanhusten voidaan?

• -hoito

Siksi kun se piltti tai ei niin nuori voi vaatia jatkuvaa valvontaa ja hoivaa, se peltilehmä ei tarvitse.

• Ei enää kuutamolla
        -hoito kirjoitti:

Siksi kun se piltti tai ei niin nuori voi vaatia jatkuvaa valvontaa ja hoivaa, se peltilehmä ei tarvitse.

Vastauksestasi Kari Ilkkala. Nyt on pakko karauttaa baarikaapille ja heittää huiviin pari senttiä anopin ammoin tuomaa laatu konjakkia - sikäli koville tämä tieto ottaa. Onko kukaan muuten nähnyt tällaisia asioita kirjoitettavan Hämeen sanomissa, minä en ainakaan. Hämeenlinnan kaupungista ei kai voida puhua enää kuntalaisia palvelevana organisaationa. Oikeampi nimitys olisi Hämeenlinnan kaupungin EK:n sivukonttori. Millä P.........ä tämän suunnan saisi muutettua - minä en ainakaan halua että verorahani työnnetään elinkeinoelämän liiveihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe