Biopolttoainehanke Pudasjärvellä

Varkkila

Vapon kanssa tehty aiesopimus saattaa toteuessaan työllistää satoja ihmisiä...Meillä täällä taisi olla kortit pelattu vain sen Nesteen kanssa...Kyselikö kukaan muita toimijoita? Taitaa se juna vaan mennä aina ohitse meidän kylästä.

16

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapon suunnitelmat pohjautuu turpeeseen jota sillä seudulla riittää. Meillä ne samaiset alueet on vesistöjä ja niitä pitäisi hyödyntää eri muodoissa. Tämän lisäksi on epävarmaa hyväksytäänkö turve uusiutuvaksi polttoaineeksi koska sen uusiutuminen on niin hidasta.

      • Varkkila

        Kyllä siellä muutakin käytetään, kuin turvetta. Ihmetyttää vaan, ettei tänne kannata näköjään rakentaa minkään näköistä energiantuotantolaitosta...Ei pellettejä, ei biodiiseliä...Onko tää Varkaus joku musta aukko, jonne ei kannata enää investoida?


      • Pärevalakee
        Varkkila kirjoitti:

        Kyllä siellä muutakin käytetään, kuin turvetta. Ihmetyttää vaan, ettei tänne kannata näköjään rakentaa minkään näköistä energiantuotantolaitosta...Ei pellettejä, ei biodiiseliä...Onko tää Varkaus joku musta aukko, jonne ei kannata enää investoida?

        Näillä kulmilla ja selkosilla taidetaan vieläkin poltella ainoastaan päreitä. Eihän tuo Joroistenkaan
        upouusi laitos tahdo käynnistyä vetämällä eikä työntämälläkään. Taitaa "sytykkeetkin" olla läpimärkiä
        jo pidemmältä ajalta.


      • Syvältä
        Pärevalakee kirjoitti:

        Näillä kulmilla ja selkosilla taidetaan vieläkin poltella ainoastaan päreitä. Eihän tuo Joroistenkaan
        upouusi laitos tahdo käynnistyä vetämällä eikä työntämälläkään. Taitaa "sytykkeetkin" olla läpimärkiä
        jo pidemmältä ajalta.

        Päästö lainsäädäntö/JA energia puun ja turpeen väliset EU direktiivit määrittävät kustannukset: ON ERITTÄIN TYHMÄÄ ja osin IDIOTISMIA kansan omaisimmin PERSEESTÄ!


      • Anonyymi

        TURVE UUSIUTUU HITAASTI, MUTTA VARMASTI....... EI HÄTÄ OLE TÄMÄN NÄKÖINEN
        SEN MINKÄ TURPEEN KASVUSSA MENETTÄÄ, METSÄN KAVUSSA VOITTAA.
        TURPEEN NOSTON JÄLJILTÄ METSÄ KASVAA JA SITOO HIILTÄ, CO2 JA NÄIN ELÄMÄN KIERTOKULKU VOI JATKUA.
        VIHREIDEN ON SYYTÄ JÄTTÄÄ NOI ILMASTO JA LUONNON HOIDOLLISET ASIAT JA VARSINKIN SANNA MARININ KAIKKI ASIAT VIISAAMPIEN HOIDETTAVAKSI JA TEHTÄVÄKSI.
        KÖYHÄT JA PIENITULOISET.


    • Water Haloo

      Nuo laitokset työllistää eniten rakennusvaiheessaan. Rakentaminen voimalaitos ja biotekniikassa on jo Varkauden vahvinta aluetta. Huomasit kai että alan yrittäjät on saanut jo tänävuonna satoja miestyövuosia tuovia tilauksia.Keskitytään ja kehitetään sitä. Samoin jätteenpoltto olisi Varkaudelle voimavara. Pudasjärvi ja Varkaus ovatkyllä sähköntuotannon osalta ovat solmukohdissa.Valtakunnalinen verkko on Varkaudessa erittäin lähellä. Noita Pudasjärvi keskusteluja taidetaan käydä joka pitäjässä. Tuo Bruno on vastannut aikalailla tyhjentävästi.

      • Varkkila

        Että Truunon paljon parjaama Ikea ja siihen liittyvä kauppakeskus ja muut yritykset aikovat kolmen vuoden sisällä työllistää Kuopiossa n. 1000 ihmistä kaupan alalla...Ei näyttäisi siis siltä, että siellä päässä menee mitenkään laskusuuntaisesti, vai kuinka? Eli ne asiat, jotka ovat "hyväksyttyjä" ideoita, niin niitä kannatetaan henkeen ja vereen, niinkuin tuo Kauppakeskus 5-tien varteen. Todellisia projekteja, jotka sitten todella tapahtuvat ja työllistävät jopa satoja ihmisiä pilkataan tyyliin..."Sitä Ikean paskaa ei kukaan viitsi ostaa.."
        Jos Ikea olisi aloittanut sen kauppakeskuksen rakentamisen tuohon 5-tien varteen, niin se olisi sitten ollutkin todella hieno projekti...Water haloo hoi! lue noita kirjoituksia, niin löydät kyllä sen punaisen langan tässäkin asiassa.
        En ollenkaan epäile noiden energiaprojektien työllistävää vaikutusta, mutta sinunkin pitää myöntää, että niistä projekteista huolimatta työttömyysaste on korkea ja asukasluku vain laskee...Se pannujen suunnittelu ja rakentaminen ei siis sinällään riitä, vaan tarvitaan muutakin ja paljon.


      • samaposti
        Varkkila kirjoitti:

        Että Truunon paljon parjaama Ikea ja siihen liittyvä kauppakeskus ja muut yritykset aikovat kolmen vuoden sisällä työllistää Kuopiossa n. 1000 ihmistä kaupan alalla...Ei näyttäisi siis siltä, että siellä päässä menee mitenkään laskusuuntaisesti, vai kuinka? Eli ne asiat, jotka ovat "hyväksyttyjä" ideoita, niin niitä kannatetaan henkeen ja vereen, niinkuin tuo Kauppakeskus 5-tien varteen. Todellisia projekteja, jotka sitten todella tapahtuvat ja työllistävät jopa satoja ihmisiä pilkataan tyyliin..."Sitä Ikean paskaa ei kukaan viitsi ostaa.."
        Jos Ikea olisi aloittanut sen kauppakeskuksen rakentamisen tuohon 5-tien varteen, niin se olisi sitten ollutkin todella hieno projekti...Water haloo hoi! lue noita kirjoituksia, niin löydät kyllä sen punaisen langan tässäkin asiassa.
        En ollenkaan epäile noiden energiaprojektien työllistävää vaikutusta, mutta sinunkin pitää myöntää, että niistä projekteista huolimatta työttömyysaste on korkea ja asukasluku vain laskee...Se pannujen suunnittelu ja rakentaminen ei siis sinällään riitä, vaan tarvitaan muutakin ja paljon.

        Toimitusjohtaja Pentti Välimäki toteaa lehdessä, että Varkauden työttömyysaste ei ole hälyttävä.


      • Varkkila
        samaposti kirjoitti:

        Toimitusjohtaja Pentti Välimäki toteaa lehdessä, että Varkauden työttömyysaste ei ole hälyttävä.

        päin naamaa, että he ovat siinä "onnellisessa asemassa", ettei tilanne ole hälyttävä. Varmaan ymmärtävät ja osaavat arvostaa tuotakin kannanottoa.


      • Water Haloo
        Varkkila kirjoitti:

        Että Truunon paljon parjaama Ikea ja siihen liittyvä kauppakeskus ja muut yritykset aikovat kolmen vuoden sisällä työllistää Kuopiossa n. 1000 ihmistä kaupan alalla...Ei näyttäisi siis siltä, että siellä päässä menee mitenkään laskusuuntaisesti, vai kuinka? Eli ne asiat, jotka ovat "hyväksyttyjä" ideoita, niin niitä kannatetaan henkeen ja vereen, niinkuin tuo Kauppakeskus 5-tien varteen. Todellisia projekteja, jotka sitten todella tapahtuvat ja työllistävät jopa satoja ihmisiä pilkataan tyyliin..."Sitä Ikean paskaa ei kukaan viitsi ostaa.."
        Jos Ikea olisi aloittanut sen kauppakeskuksen rakentamisen tuohon 5-tien varteen, niin se olisi sitten ollutkin todella hieno projekti...Water haloo hoi! lue noita kirjoituksia, niin löydät kyllä sen punaisen langan tässäkin asiassa.
        En ollenkaan epäile noiden energiaprojektien työllistävää vaikutusta, mutta sinunkin pitää myöntää, että niistä projekteista huolimatta työttömyysaste on korkea ja asukasluku vain laskee...Se pannujen suunnittelu ja rakentaminen ei siis sinällään riitä, vaan tarvitaan muutakin ja paljon.

        Niinpä, Bruno oli sanonut tyhjentävästi tuon materiaalipuolen. En ota nyt kantaa aikaisempiin kirjoituksiin. Kaikki kehittäminen on hyväksyttävää, mutta on luotava edellytykset myös jo täällä oleville yrityksille. Kyllä myönnän, korkean työttömyyden, mutta en silti aliarvio saatuja tilauksia. Ikean päätöksiin minä en voi ottaa kantaa. Se on kapitalismia parhaimmillaan tuo Ikea. Taitaavat polttaa aikapaljon sitä Pudasjärvenkin turvetta jo nyt varkautelaisten tekemässä kattilassa. Antakaa onki......jne.
        Antakaa heille laitteet millä he voivat turvettaan jalostaa ja polttaa.
        http://www.kaleva.fi/uutiset/vapo-yhteistyo-voi-tuoda-satoja-tyopaikkoja-pudasjarvelle/888418


    • Kiisseliä
      • jarppa:D

        ja nopeasti koko navitas kehitys, kun eiväy saa muuta kuin konsulteille tungettua rahaa.


      • Siästöö
        jarppa:D kirjoitti:

        ja nopeasti koko navitas kehitys, kun eiväy saa muuta kuin konsulteille tungettua rahaa.

        1,5 M€ säästyy heti kun tyhjän puhujat potkitaan pihalle


    • Löpöö
    • Anonyymi

      henkselit

    • Anonyymi

      leipäpalaset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe