Monikulttuuriperheiden kohdalla malli Norjan mallista

filmiä katsomaan

Maassa maan tavalla. Toivottavasti ikioma somppumiehesi ymmärtää sen.

Oslo. Kaikkien Norjaan tulevien turvapaikanhakijoiden pitää suunnitelman mukaan nähdä filmi homoseksuaaleista. Norjan ulkomaalaisvirasto on jo tilannut esittelyfilmin, joka on määrä kääntää 13 kielelle. Virasto haluaa hälventää turvapaikanhakijoiden mahdollisia ennakkoluuloja seksuaalivähemmistöjä kohtaan.

"Haluamme esittää homoseksuaalisuuden normaalina ja hyväksyttynä. Se on hyväksyttävä, jos haluaa asua Norjassa ja tulla osaksi norjalaista yhteiskuntaa", sanoo filmin ohjaaja Mari Finnestad.

Filmissä esiintyy muun muassa homoseksuaali maahanmuuttaja ja lesbopari, jolla on lapsia.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Norja näyttää homofilmin turvapaikanhakijoille/1135263691491

4

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa?

      Muuten hyvä, mutta kuinkakohan moni suomalainen oikeasti hyväksyy homot ja lesbot normaaleina pareina. Moni ei varmasti julkisesti tuo mielipiteitään esille, mutta ei se sitä kerro, etteivätkö ihmiset paheksuisi homoutta/lesboutta tai pitäisi sitä muuten vain luonnottomana parisuhteen muotona. Varsinkin näiden parien oikeuteen kasvattaa/saada lapsia löytyy varmasti monta mielipidettä jo ihan suomalaistenkin keskeltä. Miksi siis maahanmuuttajien pitäisi hyväksyä homo ja lesbot, kun niitä eivät edes kaikki suomalaiset hyväksy? Hieman huvittavaa toi Norjan toiminta. Tuskin kaikki norjalaisetkaan ovat ko. asiasta 100% yhtä mieltä.

      • ....................

        ei tietenkään läheskään kaikki ihmiset Suomessa ja tuskin Norjassakaan homo- ja lesbosuhteita hyväksy. Minusta tuo on kuitenkin hyvä idea jolla varmasti, ainakin toivottavasti saadaan karsittua liiallista maahanmuuttoa. Äkkiä pitäisi Suomeenkin saada muutos tohon maahanmuuttopolitiikkaan, kohta on tilanne sama kuin Ruotsissa, Saksassa tai Englannissa. Pöyristyttävää, paikoittain on tilanne mennyt niinkin pahaksi että suomalaisilta lapsilta viedään joulujuhlat koulussa, kuka ihminen oikeasti on noin ääliö!! Kyseiset rehtorit varmasti jotain mustaan mieheen hurahtaneita mummoja tai identiteettihakuisia eksotiikan villityksesseä vinksahtaneita junttimiehiä. Pois kokonaan suomalaislapset tollasista kouluista ni siihän olisivat helisemässä nuorisorikollissomppujensa kanssa!


      • Suomessa?
        .................... kirjoitti:

        ei tietenkään läheskään kaikki ihmiset Suomessa ja tuskin Norjassakaan homo- ja lesbosuhteita hyväksy. Minusta tuo on kuitenkin hyvä idea jolla varmasti, ainakin toivottavasti saadaan karsittua liiallista maahanmuuttoa. Äkkiä pitäisi Suomeenkin saada muutos tohon maahanmuuttopolitiikkaan, kohta on tilanne sama kuin Ruotsissa, Saksassa tai Englannissa. Pöyristyttävää, paikoittain on tilanne mennyt niinkin pahaksi että suomalaisilta lapsilta viedään joulujuhlat koulussa, kuka ihminen oikeasti on noin ääliö!! Kyseiset rehtorit varmasti jotain mustaan mieheen hurahtaneita mummoja tai identiteettihakuisia eksotiikan villityksesseä vinksahtaneita junttimiehiä. Pois kokonaan suomalaislapset tollasista kouluista ni siihän olisivat helisemässä nuorisorikollissomppujensa kanssa!

        Olen vähän samoilla linjoilla, että turha niitä pakolaisia on Suomeen ja muihin länsimaihin kantaa. Parempi olisi auttaa niitä siellä kotimaassaan, koska vain harvat todelliset pakolaiset edes pääsevät maansa rajojen ulkopuolelle. Suurin osa taitaa olla niitä maansa rikkaita, joilla on yleensäkin varaa lähteä maastaan. Mieluummin toivottaisin tervettulleeksi Suomeen sellaisia ulkomaalaisia, joilla on koulutusta ja ammattitaitoa alaltaan ja he voisivat näin tuoda omaa osaamistaan Suomeenkin. Nämä maahanmuutajat taitavat vain valitettavasti olla aika harvassa. Suurin osa ulkomaalaisista, jotka Suomeenkin tulevat vaikuttavat olevan luku-ja kirjoitustaidottomia ja ilman minkäänlaista koulutusta. Näitä onkin sitten aika vaikea lähteä sopeuttamaan mihinkään länsimaahan. Ei siinä paljon homofilmien näyttäminen sopeutusta paranna, mutta jos joku tuohon haluaa uskoa, niin uskokoon mun puolesta. En usko, että homofilmien näyttämisellä maahanmuutto mitenkään vähenisi. Suurimalla osalla taitaa kuitenkin olla se pohjoismaiden hyvä sosiaaliturva mielessä ja raha nyt aika usein ajaa kaiken muun edelle :D Mutta hyvä homma, jos noin helpolla saisi pakolaisvirran pysäytettyä. Valitettavasti, en vain usko, että se onnistuu. Luulen, että karsimalla ulkomaalaisten sosiaalietuuksia ja pakottamalla heidät töihin saisi enemmän hyvää aikaan.


      • o mores
        Suomessa? kirjoitti:

        Olen vähän samoilla linjoilla, että turha niitä pakolaisia on Suomeen ja muihin länsimaihin kantaa. Parempi olisi auttaa niitä siellä kotimaassaan, koska vain harvat todelliset pakolaiset edes pääsevät maansa rajojen ulkopuolelle. Suurin osa taitaa olla niitä maansa rikkaita, joilla on yleensäkin varaa lähteä maastaan. Mieluummin toivottaisin tervettulleeksi Suomeen sellaisia ulkomaalaisia, joilla on koulutusta ja ammattitaitoa alaltaan ja he voisivat näin tuoda omaa osaamistaan Suomeenkin. Nämä maahanmuutajat taitavat vain valitettavasti olla aika harvassa. Suurin osa ulkomaalaisista, jotka Suomeenkin tulevat vaikuttavat olevan luku-ja kirjoitustaidottomia ja ilman minkäänlaista koulutusta. Näitä onkin sitten aika vaikea lähteä sopeuttamaan mihinkään länsimaahan. Ei siinä paljon homofilmien näyttäminen sopeutusta paranna, mutta jos joku tuohon haluaa uskoa, niin uskokoon mun puolesta. En usko, että homofilmien näyttämisellä maahanmuutto mitenkään vähenisi. Suurimalla osalla taitaa kuitenkin olla se pohjoismaiden hyvä sosiaaliturva mielessä ja raha nyt aika usein ajaa kaiken muun edelle :D Mutta hyvä homma, jos noin helpolla saisi pakolaisvirran pysäytettyä. Valitettavasti, en vain usko, että se onnistuu. Luulen, että karsimalla ulkomaalaisten sosiaalietuuksia ja pakottamalla heidät töihin saisi enemmän hyvää aikaan.

        - 25 vuotta voimassa ollut kotihoidon tuki ei toimi enää tämän päivän vaativassa työelämässä. Järjestelmä on tullut tiensä päähän, sosiaalipolitiikan tutkija Tapio Rissanen sanoi Turun Sanomissa.

        http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/02/07/turhaa-tukea-kotihoidontuki-turmelee-naiset/20111832/139

        Oleskeluluvan saaneiden turvapaikanhakijoiden perheenyhdistämishakemuksia on tällä hetkellä jonossa noin 9000. Valtaosa on somalialaisten hakemuksia.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/02/1271112/turvapaikanhakijoiden-perheenyhdistamisia-ei-pida-vaikeuttaa

        http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/7b4c989df38c6618bf4ab824b8ac20a5/1297288283/application/pdf/906852/maahanmuuttajien seksuaaliterveys.pdf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe