Onko täällä ketään joka olisi ollut juuri karsastusleikkauksessa. Itse haluaisin mennä mutta pelkään sen epäonnistumista. Itselläni karsastusta ollut yksi vuotiaasta saakka jolloin sitä oli kummassakin silmässä. Nykyään vain oikea silmä karsastaa. Minulle on ilmennyt terveeseenkin silmään silmäsärkyä joka on todella hermoja raastavaa. Pelkään nytten että tervekkin silmä alkaa taas karsastamaan. Karsastus on haitannut elmää niin fyysisesti kuin henkisesti. Koulussa kiusattiin asiasta koko ala-aste ja yläasteella siitä ei huomautettu kuin pari kertaa. Kavereita minulla on ollut aina mutta itsetunto on silti ihan romuna. Lapsena ajattelin että kukaan mies ei tule ikinä hyväksymään minua mutta nykyään olen suhteessa joka on kestönyt jo kohta 3 vuotta, asumme yhdessä poikaystäväni kanssa. Hän sanoo ettei ole ikinä huomannut silmäni karsastavan mikä voi olla mahdollista, sillä käytän piilolinssejä aina hereillä ollessani. En ole ikinä katsonut poikaystävääni silmiin ilman piilareita. En voi katsoa edes omia vanhempiani ilman piilareita silmiin.
Koulun käyntini on lähtenyt käsistä. Keväällä piti valmistua lähihoitajaksi, mutta nyt taitaa neljäs vuosi odottaa. Itse tuntoni romahti alku talvesta uudestaan yhden baari reissun takia kun joku mies huomautti silmästäni. Piilarit olivat siihen asti olleet käytössä jo nelisen vuotta eikä kukaan sinä aikana ollut huomauttanut mitään silmistäni. Nyt olen kuitenkin itse huomannut että silmä on ruvennut karsastaa enemmän.
Toivottavasti täältä löytyisi joku joka on käynyt läpi samaa asiaa ja joka olisi ollut leikkauksessa. Haluaisin tietää että kuinka nopeasti leikkaukseen pääsee ja saako siihen mitään rahallista tukea kelasta tai sossusta? Kuinka hyvin leikkaus on onnistunut ja kuinka nopeasti on mahdollista päästä uusintaleikkaukseen?
Karsastusleikkaus
12
9994
Vastaukset
- toinen samanlainen..
Tarinasi kuulostaa todella tutulta. Itse olen nyt 30- vuotias ja kärsinyt karsastuksesta koko ikäni. Minua myös kiusattiin asiasta. Olen vain pelännyt leikkausta älyttömästi, mutta nyt rohkaistuin ja aika on viikon päästä. Noin vuosi sitten sain silmälääkeriltä lähetteen silmäpoliklinikalle julkiselle puolelle. Sitä aikaa odotin hoitotakuun verran eli sen puoli vuotta. Siellä lääkäri totesi leikkaustarpeen myös ja laittoi minut leikkausjonoon. Aikaa odotin 4 kuukautta. Viikonpäästä olen taas viisaampi. Mutta siis leikkaus tehdään keskussairaalassa nukutuksessa. Ja maksaa päiväkirurgiamaksun eli vähän alle 90 euroa. Luulen, että sossu avustaa julkisella puolella tehdyt toimenpiteet. En kyllä ole asiasta varma, koska ei ole tarvinnut heidän apuihin turvautua. Mutta suosittelen hakemaan apua vaivaan. Kun ei tätä vaivaa muutenkan hoidettua saa. Ainakan minun tapauksessa. Ja kuinka ihanaa olisi olla ihmisten seurassa vapautunut, puhumattakan valokuvista.
- lazy_woman
Onnea leikkaukseen. Itse olen kerran julkisen kautta yrittänyt leikkaukseen päästä mutta silloin ei onnistunut. Tällä hetkellä olen julkiselle puolelle taas jonossa, lääkärin mukaan voi mennä kuukausia ennen kuin pääsen silmäpolille. Mutta samalla aika yksityiselle ensikuun loppupuolella. Pelkkä kontrollikäynti siellä maksaa lähes kolmesataa. Leikkaus itse minimissään vähintään 2100 euroa. Se on kyllä harmi jos haluaa nopeasti hoitoa niin joutuu maksamaan maltaita omasta terveydestään. Vaikka fyysinen puoli ei niin paljon kärsikkään niin henkinen senkin edestä. Jos mahdollsita niin voitko kertoa leikkauksen jälkeen kokemuksesta? Toivon että kaikki menee niin kuin pitääkin. Tiedän kuinka kiusaava vaiva on, ja sitä ei toivo kellekkään.
- toinen samanlainen..
No niin... Leikkauksesta on tänään tasan viikko. Silmä näyttää nyt jo suht siedettävältä. Kaikki meni hyvin. Minut siis nukutettiin. Leikkauksen jälkeen ei tuntunut paljoakaan kipua, eikä tikkejä ole tuntunut. Mutta silmää on kyllä särkenyt ja vihlonut tämän viikon ajan, joten buranaa on tarvinnut ottaa. Mutta sillä pärjää mainiosti.
Eka aamu oli jännä kokemus, kun otin lapun pois silmän päältä, niin silmissä alkoi pyöriä, kuin hedelmäpelissä! Vilisi toden teolla. Katsoin itseäni peilistä ja silmät pysyivät kyllä koko ajan paikallaan. Ja mikä parasta SUORASSA! Mutta aivot varmaan totutteli uuteen silmäpariin. Kaksoiskuvia näkyi pari päivää paljon enemmän mitä ennen. Oli melko hankala liikkua tämän takia. Ja silmät väsyivät nopeasti.
Mutta nyt olen todella onnellinen, että tämä on tehty. Jälkitarkastus on huhtikuun lopulla. Sitten saan kuulla lopulliset tulokset. Nyt näyttää, että silmä pysyy suorassa. Mutta ajoittain on tunne edelleen, että silmä karkaa ja näkö sumenee, kun ennenkin. Mutta kun katson itseäni, niin silmä on suorassa. Eli annan silmän lähteä "karkaamaan", kun olen peilin edessä, mutta en ole huomannut sitä enää tapahtuvan.
Toivottavasti saat apua vaivaasi ja kaikki menee hyvin! Kokemuksena ei ollut ollenkan paha. Joten olisi pitänyt itsekkin mennä paljon aikaisemmin. Pidän sulle peukkuja!- lazy_woman
HIenoa että leikkaus onnistui. Kyllä ne särytkin sietää kun tietää että tulevaisuus näyttää valoisammalta silmien parannuttua. Itselläni on aika karsastusklinikalle kuun puolessa välissä. Jossa katsotaan että pääsenkö mahdollisesti leikkaukseen.
Pikaista paranemista leikkauksesta ja onnea loppu elämälle :)
- Silmäpuoli
Hei! Minulla on tosi huono kokemus omasta leikkauksesta, silmät leikattu kahteen kertaan ja kadun kovasti että menin niihin, sillä toisen leikkauksen jälkeen näen melkein kaiken kahtena! Tosi kovia päänsärkyjä, autolla ei uskalla enää ajaa! :/ Todella vaivaa joka päivä!!!! Kolmaskin leikkaus aina suuri riski, mutta en tiedä voiko mun silmissä enää enempää möhliä? Taidan kyllä ottaa taas riskin, mutta eri lääkäri tekee tällä kertaa leikkausen. Saa olla kyllä spesialisti että nää silmät kuntoon :(
- lazy_woman
minkä niminen lääkäri leikannut. Olen kuullut Laura Lindberg nimisestä silmä kirurgista joka tekee ''vain'' hyvää jälkeä. Korjaa muiden tekemiä virheitäkin. Eilen kuulin juuri että yhden tutun lapsi kävi Lauran leikkauksessa ja kaikki sujui hyvin ja saatiin pysyviä tuloksia. Itse yritän päästä kyseisen lääkärin leikattavaksi.
- lazy_woman
Ja nyt taas meinaa hajota pää. Eilen kävin silmlääkärillä. Tämä totesi että kummatkin silmät karsastaa ja itse olen luullut että vain oikea. Tieto lisää tuskaa. Ja sain kulla että näkökentässäni oleva valopilkku johtuu sarveiskalvossa olevasta reiästä ja että se voidaan korjata vasta sitten jos tulee kaihia niin kaihi leikkauksen yhteydessä. Eli jos sitä ees on hengissä puolensadan vuoden jälkeen.. Ja en saanut vieläkään tietää että pääsenkö karsastus leikkaukseen. Tuntuu että päivät menee hitaammin ja hitaammin kun joutuu odottamaan tietoa.
Ja muutenkin jäänyt paska maku silmälääkäreistä. Kaikki tietoni on laitettu ihan väärin, vuosi luvut heittelee monilla vuosilla(kuukaudet vielä ymmärtäsi). Esim. Valopilkunkin oli kirjoitettu ilmenneen vasta 5 kk sitten vaikka siitä on jo reippaat 4 vuotta. Sitten papereihin oli merkitty että vasen silmä karsastaa enemmän kuin oikea ja se on täysin päinvastoin. Vasemman silmän karsastusta ei omin silmin huomaa kuin vain kartoiustesteillä kun taas oikeassa se on selvästi silmin huomattavaa. - 15 V poika
Olen itse 15 vuotias poika ja minulla on oikean silmän ulos karsastusta. Käytin juuri prismaa silmälaseissani 2 ja puoli kuukautta, ennen kuin kuulin että prisma oli kokoajan ollut väärinpäin. Nyt on sitten toinen prisma kokeilussa ja odotan innolla seuraavaa silmälääkärissä käyntiä. Kysyin lääkäriltä että miten on, että joudunko käyttämään tätä prismaa vai voisinkos päästä suoraan leikkaukseen, mutta minun on pakko käyttää tätä prismaa ensiksi että ne tietää voiko tehdä leikkausta viellä. Prismaa käytetään sen vuoksi että silmä totuttelee siihen että katsoo suoraan. Sain kuulla että 2012 tammi-helmi kuussa voitais ehkäpäs leikkaus tehdä, mutta minusta se on aivan liian myöhään. Eikäs tässä näköjään muuta auta kuin odottaa
- destiny95
Heippa! Oon 16v tyttö ja mulla on ollut karsastus pienestä asti toinen silmä on jo leikattu pienenä, mutta toinen karsastaa vielä. Haluaisin todella paljon mennä leikkaukseen, koska en uskalla aina katsoa ihmisiä silmiin sen pelossa, että joku huomauttaa kun silmä menee kieroon. Koulussakin, kun täytyisi mennä luokan eteen pitämään esim. puhe, pelkään että silmä menee kieroon silloin ja kun pitää puhetta, pitäisi pitää katsekontakti yleisöön. Itsetunto ei ole paras mahdollinen ja koulun käyntikin kärsii, koska se katsekontaktin ottaminen opettajiin ja muihin oppilaisiin on vaikeaa. Minulle on huomauteltu asiasta ja sillon tekisi mieli juosta vain itkien karkuun, mutta ajan mittaan on jo hieman tottunut siihen ja tullut vahvemmaksi. Mutta olis tää elämä mukavampaa, kun vois olla normaalisti muuallakin kuin kotona. Se leikkaus vaan maksaa niin paljon, että en tiiä onko mitään mahdollisuuttakaan. Olisin kiitollinen jos joku kertoisi, että paljonko karsastusleikkaus yhteen silmään maksaa. Ja oon kuullut myös, että karsastusleikkausta ei voi tehdä jos silmää ei ole "harjoittanu" tai jotain sellaista, pitääkö paikkansa? Ja luin netistä myös, että karsastava silmä voi sokeutua, onko totta?
- 15-Vuotias poika
destiny95, Tuosta silmän sokeutumisesta sulla ei ole mitään vaaraa. Tämä asia pätee vain todella nuoria henkilöitä, noin 1-3 vuotiaita. Ennen kuin pääset mihinkään leikkaukseen, niin nykypäivänä sinun pitää käyttää sellaista kuin prismaa. Se ohjaa silmäsi katsomaan suoraan ja kertoo aivoille, että tälläistä olisi katsoa suoraan, koska jos menet suoraan leikkaukseen "joka ei ole ehkä mahdollista ilman tätä" voit ehkä nähdä kaiken kahtena. Aivosi eivät ole tottuneet katsos katsomaan suoraan, jolloin voit nähdä kaiken kahtena. Itse olen todella innoissani että tämän vuoden ajan kestänyt prisman käytön jälkeen pääsen vihoinkin kirurgin puheille noin 2 viikon päästä : )
- Haha
Karsastuksesta on noin 1 : 250 000 mahdollista että sokeutuu se silmä, ja ite kävin ja niin se tapahtu yksi silmä sokeutu ja toinen sokeutu ja kyllä se nytte vaa vituttaa !
- Leikkausta harkitseva 15
Miten sulla voi sotkeutua molemmat silmät jos kirjoitat tänne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740