Xp:n uudelleen asennus?

hihihiibyu

Neljä vuotta vanhassa koneessa on xp ja pitäisi asentaa uudelleen. kauppakonessa käyttis tuli valmiiksi mukana. Recovery-oiso on mutta sitä ei saa biosista päälle. Aion ostaa toisen kovalevyn joka on nopeampi ja suurempi kuin vanha. Kannattaako käyttöjärjestelmä asentaa sille vai vanhan päälle.

Ja miten nuo recovery-tiedostot voi siirtää esim. usb tikulle niin että voisi asentaa?

9

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas näitä juttuja jolloin tulee mieleen ensimmäiseksi se, että onko siinä Windows XP:ssä enää yhtään mitään järkeä? Windows 7 on valmis, Windowsohjelmien ja Windowslisälaitteiden toimivuus heikkenee niin nopeaa tahtia Windows XP:ssä ja vaivannäkö on niin kohtuuton.

      • 65674743

        Ubuntujen kanssa ei moni suosittu ohjelma ole koskaan edes toiminut ja silit jotkut kehoittaman sen asentamaan. Työpöytä- LTSUbuntuissa tuki on 3v ja Windows XP:llä vielä apaut samanverran eli kandeeko Ubuntuja sitten asentaa koskaan?


      • 65674743 kirjoitti:

        Ubuntujen kanssa ei moni suosittu ohjelma ole koskaan edes toiminut ja silit jotkut kehoittaman sen asentamaan. Työpöytä- LTSUbuntuissa tuki on 3v ja Windows XP:llä vielä apaut samanverran eli kandeeko Ubuntuja sitten asentaa koskaan?

        Windows XP:n kanssa ei ole moni suosittu ohjema koskaan toiminut. Ubuntua kyllä kannattaa useinkin asentaa, etenkin ennemmin sitä kuin Windows XP:tä. Ubuntu on unix arkkitehtuurin mukainen ja unix arkkitehtuuri ei kuole VÄHINTÄÄN kymmeneen vuoteen. Käytännössä varmaan puhutaan jostain 40v elinkaaresta. Windows XP taas ei ole standardin mukainen ja se kuolee vain kolmen vuoden kuluttua.

        Tämän lisäksi, Ubuntu tarvisee ehkä huomiota 0.5-2x vuodessa. Windows XP:llä säädetään yleensä kerran kuussa (eli 12x vuodessa huomiota), joten säätömäärä valtavasti isompi.

        Sitten voisit kertoa miksi aloit tuputtamaan jotain Ubuntua?


      • WinXPFan
        M-Kar kirjoitti:

        Windows XP:n kanssa ei ole moni suosittu ohjema koskaan toiminut. Ubuntua kyllä kannattaa useinkin asentaa, etenkin ennemmin sitä kuin Windows XP:tä. Ubuntu on unix arkkitehtuurin mukainen ja unix arkkitehtuuri ei kuole VÄHINTÄÄN kymmeneen vuoteen. Käytännössä varmaan puhutaan jostain 40v elinkaaresta. Windows XP taas ei ole standardin mukainen ja se kuolee vain kolmen vuoden kuluttua.

        Tämän lisäksi, Ubuntu tarvisee ehkä huomiota 0.5-2x vuodessa. Windows XP:llä säädetään yleensä kerran kuussa (eli 12x vuodessa huomiota), joten säätömäärä valtavasti isompi.

        Sitten voisit kertoa miksi aloit tuputtamaan jotain Ubuntua?

        ^Windows XP:n kanssa ei ole moni suosittu ohjema koskaan toiminut.

        Itselläni toimii kaikki tarvittavat ohjelmat Windows XP:ssä?
        Entäpä jos on tottunut tiettyihin Windows XP:n ohjelmiin ja niitten käyttöliittymiin?

        Ubuntulle tuskin löytyy samanlaisia vastaavia ohjelmia, joiden opettelemiseen on Windows XP:ssä käytetty jopa monia vuosia.


    • kevyt&toimiva

      XP on kypsynyt hyvinkin toimivaksi järjestelmäksi.

      Ubuntun elinkaari on se 2 vuotta ja sitten alkaa hirveä asennusrumba uuteen jakeluversioon.

      • 5 vuotta elinkaari

        Ubuntun elinkaari on nykyisin 5 vuotta, alkaen versiosta 12.04


    • Sami!

      Mikä asennusrumba? Voitko täsmentää. Oletko varma?

      • Rumpa li li li

        No asennus, levyn teko tai usb tikun tekeminen, osiointi ja asennus.


      • turhaa työtä
        Rumpa li li li kirjoitti:

        No asennus, levyn teko tai usb tikun tekeminen, osiointi ja asennus.

        Ei levyä tarvitse uudelleen osioida sen takia että asentaa uudemman version Ubuntusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe