lisäksi tutkinnon suorittajaksi hyväksyttävältä vaaditaan vähintään kolmen kuukauden kokemus arkistotoimen tehtävistä ja asiakirjahallinnon ja arkistotoimen peruskurssi.
siis toi johonki perustutkintoon. eli kysymmys:
miten pääset työharjoitteluun/saat kosketuksen alaan kun vaaditaan perustutkintoon kokemusta jo``````?`=
arkistonihoito (alalle)
1
418
Vastaukset 1
- Arkistoija
Maakunta arkisto järjestää kursseja joihin osallistuneilla ja kurssin läpäisseillä on mahdollisuus anoa perustutkinnon suorittamista. Maakunta arkisto järjestää myös perustutkinto koulutuksen. Ainakin minulle kerrottiin näin, kun hain tälläiselle kurssille.
Työkokemuksesta ei mainiuttu mitään, vaikka kurssi onkin tarkoitettu työssäolijoille, mutta minulla ei ole työpaikkaa eikä kokemusta ja minä pääsin kurssille. Minulla on mahdollisuus hakea oikeutta suorittaa perustutkinto.
Maakunta arkistoista yms. voi myös yrittää saada harjoittelu tai oppisopimuspaikkaa, mutta ainakaan meidän kaupungissa ei onnistunut. Suuremmissa kaupungeissa olisi ollut mahdollisuus myös oppisopimukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7091733Mopomiitti!
Menikös öoliisilta yli tuo mppedinkans kisaaminen tais olla melkoinen riski vahigoittaa tarpeettomasti jopa kuolla tuoss272898- 67857
Poliisi kiilasi mopoilijan
Ylellä leviää video jossa poliisi pysäyttää rajusti kiilamalla mopo pojan. Toivottavasti poliisi ottaa tuosta mallia myö108661- 32581
- 88557
- 32540
Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E61539- 42522
- 37520