Tarvitsisin piilolinssit (en jatkuvaan käyttöön) ja suunnittelin ostavani sellaiset Dailies AquaComfort Plus -piilarit. Olen teini-ikäinen, ja äidissä on hieman ylipuhumista, joten piilareiden saaminen riippuu siitä, osaanko olla omatoiminen niiden hankkimisessa.
Miten piilolinssit ostetaan jos niitä ei ole aiemmin ostanut? Optikollehan sitä mennään (?) mutta tarvitseeko silmiä jotenkin mitata (kaarevuus ym.). Entä kuinka kauan kestää että lopulta saa ne itselle, onko kyse päivistä vaiko kuukausista. Suunnilleen? Ja hintahan taitaa tuolla merkillä olla kolmessa kymmenessä eurossa suunnilleen, olenko oikeassa? Niissä kertakäyttöisissä joita yhdessä paketissa tulee kuukaudelle.
Vahvuuteni: molemmissa silmissä -0,85 ja hajataittoa 0,25. Hajataitton korjaus piilareissa on kuulemma kallista, eli en sitä niihin ota...
Olisi kiva viellä kuulla jotain neuvoja ja muita joita en ole kysynyt viestissä :) Piilareiden käyttäminen tosin on jo tuttu juttu, vahvuuksettomia väripiilareita olen käyttänyt.
Piilolinssit ekaa kertaa
9
3788
Vastaukset
- Tiiippinasus
Mene optikolle. Hän tutkii näkösi ja selvittää silmäasi kaarevuusmitat ja etsii sinulle sopivan linssin.
Voi olla, että saat linssit heti mukaan, riippuu onko niitä juuri sillä hetkellä varastossa, mutta max 4 pv menee jos linssit tilaa.
Eka piilarisovitus sisältää näöntutkimuksen ja silmän mikroskopiatutkimuksen ja mun mielestä Silmäasemalla on tarjous, jossa kaiken tuon ja vielä 2 laatikkoa (30 paria) tuota linssiä saa hintaan 49e. Yhdessä paketissa on linssejä 30 käyttökerralle.
Vahvuutta -0,85 ei ole olemassa, tässä lienee joku virhe? Tarkoitatko -0,75?
Hajataitto 0,25 on maailman pienin hajataitto ja näin pientä hajataitton korjaavaa piilolonssiä ei valmisteta. Pienin hajataiton korjaus piilolinsseissä on -0,75.
Hajataiton korjauksesta (jos se on tuon -0,75 tai yli)
ei kannata kieltäytyä hinnan vuoksi, , koska linssi ei ole yhtään sen kalliimpi kuin peruslinssikään.- Alk. per. kysyjä
Kyllä niissä papereissa mielesstäni -0,85 lukee.. Enpä sitten tiedä mistä kiikastaa
"Silmäasemalla on tarjous, jossa kaiken tuon ja vielä 2 laatikkoa (30 paria) tuota linssiä saa hintaan 49e. Yhdessä paketissa on linssejä 30 käyttökerralle. " Paljonko maksaisi pelkkä se tarvittava tutkimus, ja yksi paketti piilareita (30kpl)? Kun en tarvitse muuta kuin sen yhden paketin, niin tuntuu turhalta ostaa kaksi
Kiitos vastauksista :)) - Joggiasium
Alk. per. kysyjä kirjoitti:
Kyllä niissä papereissa mielesstäni -0,85 lukee.. Enpä sitten tiedä mistä kiikastaa
"Silmäasemalla on tarjous, jossa kaiken tuon ja vielä 2 laatikkoa (30 paria) tuota linssiä saa hintaan 49e. Yhdessä paketissa on linssejä 30 käyttökerralle. " Paljonko maksaisi pelkkä se tarvittava tutkimus, ja yksi paketti piilareita (30kpl)? Kun en tarvitse muuta kuin sen yhden paketin, niin tuntuu turhalta ostaa kaksi
Kiitos vastauksista :))Saat siis tuohon hintaan ne piilarit (30 paria) veloituksetta. Niiden norm hinta on yli 60e, joten minun mielestä sinun kannattaa ne ottaa, kun kerran saat tuohon hintaan. Pelkkä piilaritutkimus ja -opetus maksaa 40e, joten maksat yli 60e maksavista linsseistä vain 9e. Yleensä ekaan piilarisovitukseen annetaan lissejä vain 5 paria, nyt saat 30 paria samalla hinnalla.
30 parin pakkausta ei siis ole ostettava, vaan se kuuluu samaan pakettihintaan. Mielestäni se oli tosi hyvä tarjous.
Jos sulla on virhettä molemmissa silmissä, miksi et ottaisi näitä 2 laatikkoa, jos kerran ne saat hintaan 9e ? Ei ne ensi kesään mennessä happane. Käyttöaikaa niillä pitäisi olla n. 1,5 v (viim käyttöpäivä).
Edelleen: linssivoimakkus ei voi olla -0,85. Visus, eli näöntarkkuus voi kyllä olla 0,85. Nämä on kaksi eri asiaa.
Edelleenkin: hajataiton korjaava linssi ei ole mikään erikoislinssi ja siksi kallis. Se on aivan saman hintainen kuin tavallinen linssi. Ainakin Dailies Aqua comfort plus. - Alk. per. kysyjä
Joggiasium kirjoitti:
Saat siis tuohon hintaan ne piilarit (30 paria) veloituksetta. Niiden norm hinta on yli 60e, joten minun mielestä sinun kannattaa ne ottaa, kun kerran saat tuohon hintaan. Pelkkä piilaritutkimus ja -opetus maksaa 40e, joten maksat yli 60e maksavista linsseistä vain 9e. Yleensä ekaan piilarisovitukseen annetaan lissejä vain 5 paria, nyt saat 30 paria samalla hinnalla.
30 parin pakkausta ei siis ole ostettava, vaan se kuuluu samaan pakettihintaan. Mielestäni se oli tosi hyvä tarjous.
Jos sulla on virhettä molemmissa silmissä, miksi et ottaisi näitä 2 laatikkoa, jos kerran ne saat hintaan 9e ? Ei ne ensi kesään mennessä happane. Käyttöaikaa niillä pitäisi olla n. 1,5 v (viim käyttöpäivä).
Edelleen: linssivoimakkus ei voi olla -0,85. Visus, eli näöntarkkuus voi kyllä olla 0,85. Nämä on kaksi eri asiaa.
Edelleenkin: hajataiton korjaava linssi ei ole mikään erikoislinssi ja siksi kallis. Se on aivan saman hintainen kuin tavallinen linssi. Ainakin Dailies Aqua comfort plus.Ongelma tuossa oli vain se, kun mietin että olisiko halvempi jos ostaisin vain yhden paketin (30 paria). Kun joudun itse maksamaan nää piilarit, ja käytän niitä vain yhdessä tapahtumassa, niin ei ole mitään järkeä ostaa kahdelle kuukaudelle jos maksaa enempi
- Joggiasium
Alk. per. kysyjä kirjoitti:
Ongelma tuossa oli vain se, kun mietin että olisiko halvempi jos ostaisin vain yhden paketin (30 paria). Kun joudun itse maksamaan nää piilarit, ja käytän niitä vain yhdessä tapahtumassa, niin ei ole mitään järkeä ostaa kahdelle kuukaudelle jos maksaa enempi
Saat siihen sovitushintaan (49e) ne 30 paria ja ne on 30:lle KÄYTTÖKERRALLE, ei kuukaudelle, koska joka päivä et saa piilaria silmissä pitää.
Mä en nyt millään meinaa älytä, että miksi et tahdo ottaa ilmaisia linssejä? Näiden linssien myyntihinta on siis yli 60e ja nyt saat ne hintaan 49e ja vielä näöntutkimuksen ja silmän mikroskooppitutkimuksen, jotka kuuluvat aina piilolinssisoitukseen.
Ekaan piilarisovitykseen saa mukaan normaalisti vain 5 paria kertakäyttölinssejä! Nyt siis saat 30 paria.
Tietty, jos et niitä halua niin sano optikolle että et niitä (lähes) ilmaisia linssejä tarvitse....
Eli ratakiskosta väännettynä: maksat yli 60e maksavista linsseistä 9e ja ne ovat 30 KÄYTTÖKERRALLE (=kertakäyttö) . Voit käyttää niitä silloin tällöin, kunhan pakkauksen viim. käyttöpäivä ei mene umpeen. Joka päivä et voi linssiä silmässä pitää, silmän on saatava välillä happea normaalisti. - alk. per. kirjottaja
Joggiasium kirjoitti:
Saat siihen sovitushintaan (49e) ne 30 paria ja ne on 30:lle KÄYTTÖKERRALLE, ei kuukaudelle, koska joka päivä et saa piilaria silmissä pitää.
Mä en nyt millään meinaa älytä, että miksi et tahdo ottaa ilmaisia linssejä? Näiden linssien myyntihinta on siis yli 60e ja nyt saat ne hintaan 49e ja vielä näöntutkimuksen ja silmän mikroskooppitutkimuksen, jotka kuuluvat aina piilolinssisoitukseen.
Ekaan piilarisovitykseen saa mukaan normaalisti vain 5 paria kertakäyttölinssejä! Nyt siis saat 30 paria.
Tietty, jos et niitä halua niin sano optikolle että et niitä (lähes) ilmaisia linssejä tarvitse....
Eli ratakiskosta väännettynä: maksat yli 60e maksavista linsseistä 9e ja ne ovat 30 KÄYTTÖKERRALLE (=kertakäyttö) . Voit käyttää niitä silloin tällöin, kunhan pakkauksen viim. käyttöpäivä ei mene umpeen. Joka päivä et voi linssiä silmässä pitää, silmän on saatava välillä happea normaalisti.Taidat pitää mua ihan tyhmänä vai? :D Meinasin että JOS se olisi HALVEMPI ilman niiä ylimääräisiä niin hyvä olisi, ei mulla ole 49 euroo ja tartten ne piilarit vain YHDELLE päivälle
- Jeppardiis
alk. per. kirjottaja kirjoitti:
Taidat pitää mua ihan tyhmänä vai? :D Meinasin että JOS se olisi HALVEMPI ilman niiä ylimääräisiä niin hyvä olisi, ei mulla ole 49 euroo ja tartten ne piilarit vain YHDELLE päivälle
No sano sille optikolle että haluat vain yhden piilariparin.
Hän velottaa sinua todnäk tutkimuksesta ja sovituksesta ja opetuksesta n. 40 e ja antaisi sinulle mukaan samaan hintaan 5 paria linssejä, mutta voithan sanoa että et halua kuin yhdet. Saman hinnan hän silti ottaa. Ne linssit kun tulee ilmaiseksi ekaan sovitukseen kun on on kokeilulinssejä.
- Paljon vaihtoehtoja
Varaa aika optikolle piilolasien hankimista varten. Kokeilulinssit saat jo samana päivänä. Tarkistuskäynti kuuluu yleensä sen ensimmäisen käynnin hintaan. Kannattaa kysyä. Tarkistuskäynnillä varmistetaan, että linssit olivat sinulle hyvä valinta tai mahdollisesti saat uuden kokeilupakkauksen.
Kokeilulinssit kuuluvat myös siihen optikon hintaan. Sitten se 30 linssin pakkaus on ostettava. Jos näkö silmissä on kovin erilainen, niin voi tarvita kummallekin silmälle oman linssin.
Kannattaa kysellä siltä optikolta. Itselläni on halvempi linssi, jota voin käyttää molemmissa silmissä. Toisessa silmässäni on hajataittoa ja kun haluan nähdä piilolinsseillä tarkemmin, niin siihen silmään on vähän kalliimpi hajataiton korjaava linssi.
Normaalisti käytän sankalaseja, mutta piilolinssit ovat mukavat jossain liikuntalajeissa.- Akvariisiö
Ein 30 linssiparin pakkausta ole ostettava.
Normaalisti ekaan sovitukseen tulee veloituksetta 5 paria linssejä. Nyt on tarjous, jossa saisi 30 paria kun maksaa tuon 40e normaalin veloituksen päälle 9 e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812