Mikä arvosana teille tuli mistäkin aineesta? Oletteko tyytyväisiä? Mihin haette opiskelemaan tämän jälkeen?
yo-arvosananne?
25
4231
Vastaukset
- emma
Kirjotukset meni kyllä mielestäni mulla ihan hyvin. Äikkä L, reaali ja enkki E, ruotsi M ja matikka C. Sitten on tietysti nämä ikuisuusasiat, eli kun reaali on pisteen päässtä L.stä ja enkkukin vaan kolmen pisteen päässä L.stä.
- Mä vaan
Äikästä tuli siis L (97p), enkusta L (289p), ruotsista L (284p), saksasta L (279p) ja pitkästä matikasta L (58p)!!!! Meni tosi hyvin, vaikka en lukenu yhtään... Kai sitä oli tuuriakin mukana aika paljon... Äikän uusin, kun se meni syksyllä niin huonosti (tuli "vaan" M, mitä en ollu ikinä aikasemmin saanu) ja ruotsin olin kirjottanu jo syksyllä...
- dsafadfssdf
varmasti luit.
- abi04
dsafadfssdf kirjoitti:
varmasti luit.
"hyvin meni vaikka en lukenu yhtään" älä kuule puhu paskaa, saat noin monta ällää muka täysin lukematta, tota ei usko kyllä kukaan! ja jos se vaikka oliskin totta, niin pitääkö se mainita, että ei lukenu...
- Mä vaan
abi04 kirjoitti:
"hyvin meni vaikka en lukenu yhtään" älä kuule puhu paskaa, saat noin monta ällää muka täysin lukematta, tota ei usko kyllä kukaan! ja jos se vaikka oliskin totta, niin pitääkö se mainita, että ei lukenu...
No kun en siis lukenut. Mitä mä olisin voinu lukee? Kielistä sanastooko ja äikästä lauseenvastikkeiden pilkutusta? Ehei, ei kuule olis ollu mitään hyötyä enää siinä vaiheessa. Jos ei ole hommia hoidettu aiemmin, niin ehkä sitten. Kielioppi oli sen verran tuttua jo ennestään, etten koskenutkaan kirjoihin. Matikkaa en laskenu, kun panostin kertauskurssiin... Toki mä olisin lukenu, jos olisin kirjoittanu reaalin, mut kun laskelmoin, etten sitä missään ikinä tarvi ja niinhän se menikin! Nyt oon opiskelemassa. Enkkua, ja luin pääsykokeisiin kahtena edellisenä päivänä - pääsin sisään. Täytyy vaan olla oikeanlainen lukutekniikka ja vähän lahjoja! Toi on vaan kateellisten jorinaa, et ei pitäis mainostaa... Jotkut on vaan tehny hommia jo ennen kuin pitäis rueta lukemaan! Mitä hävettävää siinä on? Eiks siinä ole aihettakin olla ylpeä itsestään?
- Kirjoittanut
Mä vaan kirjoitti:
No kun en siis lukenut. Mitä mä olisin voinu lukee? Kielistä sanastooko ja äikästä lauseenvastikkeiden pilkutusta? Ehei, ei kuule olis ollu mitään hyötyä enää siinä vaiheessa. Jos ei ole hommia hoidettu aiemmin, niin ehkä sitten. Kielioppi oli sen verran tuttua jo ennestään, etten koskenutkaan kirjoihin. Matikkaa en laskenu, kun panostin kertauskurssiin... Toki mä olisin lukenu, jos olisin kirjoittanu reaalin, mut kun laskelmoin, etten sitä missään ikinä tarvi ja niinhän se menikin! Nyt oon opiskelemassa. Enkkua, ja luin pääsykokeisiin kahtena edellisenä päivänä - pääsin sisään. Täytyy vaan olla oikeanlainen lukutekniikka ja vähän lahjoja! Toi on vaan kateellisten jorinaa, et ei pitäis mainostaa... Jotkut on vaan tehny hommia jo ennen kuin pitäis rueta lukemaan! Mitä hävettävää siinä on? Eiks siinä ole aihettakin olla ylpeä itsestään?
Itsekin olin aikanaan 4 vuotta sitten kun kirjoittelin, samassa tilanteessa. Kävin iltalukiota viimeiset puolitoista vuotta lukiosta ja yksinkertaisesti vain homma kiinnosti sen verran että "jäi päähän" vaikka työn ohessa opiskelin.
Äikästä, reaalista ja pitkästä matikasta sain L:n ihan kylmiltään lukematta itse kirjoituksiin pätkääkään kun kysymykset vain napsahtivat kohdalleen. Enkusta E:n, taisi olla pistettä vai kahta vajaa L, Ruotsista taas B:n vaikka oli ainut johon luin...:)
Jotenkin vain ei tuo hurrikieli ole koskaan kauheasti iskenyt. Ja on muuten jäänyt korottelukin kun koskaan ei ole lukion papereita mihinkään tarvinnut. Oli vähän harrasteprojekti vain työn ohessa. Noo, ehkä joskus.
Mutta ei se aina lukemista vaadi, jos osaa kieliä ja matikkaa plus reaalissa vain käy säkä ja tulee helpot kyssärit niin äkkiäkös sieltä L tulee jokaisesta. Melkein joskus voi olla että äikkä "kaataa" huippurivin jos ei oikein löydy aiheita tai muuten oikein iske runoilu. Itselläkin toinen aine oli c mutta toiseen sitten tuli kokolailla sopiva aihe. - Penny
A vai C saksa? Ja jos A niin mistäs niin hyvä saksan kielen taito?
- emmy
Äikkä M, Enkku laski E:stä M:ään, Ruotsi C, Reaali M ja Matikka L....
Oon ihan tyytyväinen, koska en jaksanu kovin panostaa.. - ......
Äikkä C,Enkku A,Ruotti B,Reaali M,Matikka(lyhyt)B,Saksa I-
Että näin "hyvät" paperit kun vertaa teihin muihin:(- melkein
Melkein yhtä hyvät ku mulla.
Lyhyt matikka M, Ruotsi A, Äikkä A, Enkku C, Reaali A
Että kyllä sukulaiset tykkää, kun pappa sano, et jokaisesta L:stä saan 100e. Taisi tulla halpa lapsenlapsi. serkku kirjotti 5 L:ää. - lena
melkein kirjoitti:
Melkein yhtä hyvät ku mulla.
Lyhyt matikka M, Ruotsi A, Äikkä A, Enkku C, Reaali A
Että kyllä sukulaiset tykkää, kun pappa sano, et jokaisesta L:stä saan 100e. Taisi tulla halpa lapsenlapsi. serkku kirjotti 5 L:ää.Juuh, noh minunkin serkut kirjoittivat L:ä ja E:tä järestään. Meikä tempas enkusta, ruotsista ja saksasta B:t, äikästä C:n ja reaalista E:n. Pieni alemmuuskompleksi.
- luuserr
lena kirjoitti:
Juuh, noh minunkin serkut kirjoittivat L:ä ja E:tä järestään. Meikä tempas enkusta, ruotsista ja saksasta B:t, äikästä C:n ja reaalista E:n. Pieni alemmuuskompleksi.
Joo on se ärsyttävää kun on noita serkkuja yhtä aikaa ketkä pääsee ja yleenä. Mä oon tämmönen luuseri jolla on B:n paperit ja muilla serkuilla E:n. V*ttu. No mitä mä tässä valitan, ylioppilas ku ylioppilas:)
- abitch
Kuitenkin on epäuskottavaa, että suurin osa galluppiin vastanneiden numeroista on yli M, koska
suurin osa jaetuista arvosanoista jää prosentuaalisesti alle M:n, koska systeemissä noudatetaan Gaussin-käyrää....- Jenni
ne, joilla on mennyt erityisen hyvin, haluavat siitä kertoa.
- AaNelonen
Ruotsi M
Reaali M
Äidinkieli M
Saksa B
Englanti B
En ole tyytyväinen reaaliin ja äidinkieleen, koska oletin olevani parempi. Saksan kirjoittaminen oli suuri virhe, koska jos olisin jättänyt sen pois, olisin saanut M:n paperit.
Olen hakenut Lapin yliopistoon OKL:lään, mutta en pääse pääsykokeisiin ja lisäksi Rollon ja Kemi-Tornion ammattikorkeaan sosiaalialalle, mutta en pääse kumpaankaan, koska sinne on paljon hakijoita ja minulla on kohtuu huonot paperit moneen muuhun verrattuna. - hippu
äidinkieli L (yllätys)
a-englanti L
lyhyt matikka L
reaali E
b-ruotsi M (pisteen päässä E:stä >:/ )
c-ranska M
Tuota enkkua yritän yliopistoon opiskelemaan. - ylioppilastyttö 04
Reaali E
Ruotsi M
Äidinkieli C
Englanti B
No oon suht tyytyväinen, mutta eniten harmittaa ruotsi, joka jäi kahta pistettä vaille E:stä =( ottaa niin hemmetisti päästä...niin ja äikkä tippu ämmästä ceehen. En kyllä tajua millasia aineita niiden sensorien mielestä pitäis kirjottaa..- Laurelius
Ruotsista ja reaalista E, äikästä, enkusta ja saksasta M, matikasta (pitkä) C. Oli pitkässä kovat rajat.
- Kohtalontoveri..
Mulla jäi kans ruotsi 2 pistettä vajaa E... harmittaa! Reaalista tuli L, äikästä M, enkusta E, saksasta M ja pitkästä matikasta B... että silleen!
- juups..
Matikka (pitkä) M
Enkku E
Ruotsi E
Reaali C
Äikkä B
No kieltämättä pitää sanoo et reaalin C:hen en ollu kovin tyytyväinen ja matikastakin ois ollu kiva saaha E mut eipä sillä lopulta ollu väliä ku pääsin minne halusinkin. Enkku meni ihan jees ja ruottin E oli hieno yllätys ku aikasemmin ollu semmosta M:n luokkaa (kieltämättä oli hauskaa mennä mun yläasteen enkun opelle sanoon et tuli E enkust ku se oli aina ollu varma et mä en mitenkään voi saada seiskaa parempaa, kiva oli seurata ku sen naama venähti). Mut silti ehkä ylpein olen tuosta äikän B:stä koska äikkä ei mulle ollu mikään helppo hommeli ja tähtäsin lähinnä siihen et se menis läpi.
Niin joo yliopistoonhan sitä tuli sit eksyttyä tekniikkaa lukeen ja kävi vielä niin onnellisesti että jopa noil mun papereil pääsi suoraan sisälle. - ...
äikkä C
reaali L
b-ruotsi L
a-enkku M
a-matikka M
c-saksa E
muuten okei, paitsi äikkä, joka lähti koululta eenä - Juli
Äidinkieli M
Ruotsi M
Englanti C
Reaali C
Harmittaa ku äikkä oli melkeen E ja reaali melkeen M ;(- Maikki
Äikkä M
Matikka (pitkä) C
A-saksa B
A-enkku B
B-ruotsi C
Reaali E
Neljä noista aineista oli parin pisteen päässä seuraavasta arvosanasta. Ihan hauskaa, mutta läpi meni kuitenkin!
- Penny
B-ruotsi L (jippii!)
A-enkku E
A-saksa E (jipii!)
äikkä M (laski, mut oon ihan tyytyväinen)
matikka C (tavote A/B joten oon tosi tosi tyytyväinen!)
Välivuosi ois tarkotus pitää... sit ehkä kieliä (kuten tuloksista saattaa päätellä...)
Saatan tosin vielä kirjottaa reaalin...- Penny
pitkän matikan siis kirjotin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057