Eikös se vanha sananlasku jotenkin niin mee, tarkottaa ehkä helmikuun pakkasia, jääpuikkoja ja muuta vastavaa.
Meillä on yhä -22, vähän meinas naama jäätyä kun oltiin lenkillä.Tuulee niin ilkeästi.
Portinvartija odotteli meitä kun tultiin:
http://s140.photobucket.com/albums/r4/tikkusormi/?action=view¤t=IMG_1469.jpg
Helmikuu helistää
39
1099
Vastaukset
- 13+11
Ens viikoks luvattiin tälle seudulle jopa lähes kolmekymppisiä pakkasia, niin et ota hyvä ihminen säkin ne koiras sietä aitauksesta jo sillon sisälle vaikka kuinka niitä ulkokoirina piätkin.
nyt ei vaan tule mieleen sen nimeä. siis mikä lintu se on ? asuuko se sun pihassa ?
Fasaani, tuo on uros.Naaraat on vähemmän värikkäitä.
Tässä meidän ja naapureitten pihoissa majailee noita parikymmentä.Kukkoja on neljä ja loput kanoja.
Välillä ovat yötä yhden naapurin vuorimännyn alla ja välillä meidän kuusiaidassa.Haukullinen kirjoitti:
Fasaani, tuo on uros.Naaraat on vähemmän värikkäitä.
Tässä meidän ja naapureitten pihoissa majailee noita parikymmentä.Kukkoja on neljä ja loput kanoja.
Välillä ovat yötä yhden naapurin vuorimännyn alla ja välillä meidän kuusiaidassa.siis että noin pihoissa majailee. syötättekö niitä ? mitä ne syö ? mihin ne tekee pesän jos tekee ?
kävin tuolla ulkona mutkan pikkusten kanssa ja hitsi kun oli vaikeeta. tuuli meinas puhaltaa mut kunmoon ;-)))))) koissut sai kuitenkin hätänsä tehtyä.majorica kirjoitti:
siis että noin pihoissa majailee. syötättekö niitä ? mitä ne syö ? mihin ne tekee pesän jos tekee ?
kävin tuolla ulkona mutkan pikkusten kanssa ja hitsi kun oli vaikeeta. tuuli meinas puhaltaa mut kunmoon ;-)))))) koissut sai kuitenkin hätänsä tehtyä.Fasaanit on aikoinaan levinneet suomeen kun suklaatehtailija Fazer toi ensimmäiset yli sata vuotta takaperin, niitä on sitten levitetty ja on levinneet itsekin.
Ne syö puitten silmuja, orastavia taimia, versoja, jyviä, heinänsiemeniä, kaikenlaista kasvillisuutta.
Paljon lumen aikana niiden on vaikea löytää ruokaa ja selviytyminen on ihmisen avun varassa.
Me ruokitaan niitä semosella rehulla mikä on kanalinnuille tarkotettu ja lisäksi annetaan kauranjyviä.
Ne tekee pesän maahan, semmonen syvennys vain johon kana munii monena päivänä ja vasta kun on muninut riittävästi alkaa hautomaan
- twirl.vobbler
Noitten perässä juostiin lapsena pitkin peltoja.
Aurinko paistaa ei tuule -15 pakkasta, luin tuossa yhdessä ketjussa lasten hiihto lomasta, ei nykyisin ole hiihto lomaa edes olemassa vaan nykyisin on talvilomia, tosin poikkeus taitaa olla minun ensimmäinen opinahjoni Espoossa missä lapset viettää hiihto lomaa, on mitä on tärkeintä ja mukavinta, kun lapsillekin on lomaa suotu koulussa ahkeroinnistaLomista puheen ollen, saas nähdä miten tulevaisuudessa on.Saavatkohan typistettyä kesäloman lyhyemmäksi ja lisättyä muualle vuoden varrelle pidemmälti lomia. Minä en kannata sitä systeemiä.Yksi peristelu on pikkukoululaisten kesälomahoidon järkkääminen mutta ihan yhtälailla hoito pitäis järjestää vaikka se loma olisi huhtikuulla tai milloin hyvänsä.Suomen kesä on niin lyhyt että mun mielestä pitää antaa lasten nauttia siitä.
Haukullinen kirjoitti:
Lomista puheen ollen, saas nähdä miten tulevaisuudessa on.Saavatkohan typistettyä kesäloman lyhyemmäksi ja lisättyä muualle vuoden varrelle pidemmälti lomia. Minä en kannata sitä systeemiä.Yksi peristelu on pikkukoululaisten kesälomahoidon järkkääminen mutta ihan yhtälailla hoito pitäis järjestää vaikka se loma olisi huhtikuulla tai milloin hyvänsä.Suomen kesä on niin lyhyt että mun mielestä pitää antaa lasten nauttia siitä.
että esim. pätkätyön tekijöillä ei ole kesälomaa. kesät on just sitä aikaa kun vakituisilla on kesälomat ja tarvitaan tuuraajia. myöskin päivä-äiteillä on kesäloma ja silloin pienetkin lapset sijoitetaan jollekkin toiselle päivä-äidille. joskus ihan tuntemattomille :-((((
- twirl.vobbler
Haukullinen kirjoitti:
Lomista puheen ollen, saas nähdä miten tulevaisuudessa on.Saavatkohan typistettyä kesäloman lyhyemmäksi ja lisättyä muualle vuoden varrelle pidemmälti lomia. Minä en kannata sitä systeemiä.Yksi peristelu on pikkukoululaisten kesälomahoidon järkkääminen mutta ihan yhtälailla hoito pitäis järjestää vaikka se loma olisi huhtikuulla tai milloin hyvänsä.Suomen kesä on niin lyhyt että mun mielestä pitää antaa lasten nauttia siitä.
kesä on suomessa lyhyt, mikä sen mukavampaa kesällä kun saa lapset uida ja muita kesäisiä touhuja touhuta mennä maalle vaikka sukuloimaan katselemaan maalaisserkkujen elukoita, lehmiä,kanoja,ravihevosia,kissoja,koiria.... tai johonki lasten leireille niin meillä ainakin. Sääli jos lapset kotona kesälomansa viettää, muistan koulussa aina kun kyseltiin kesäloman jälkeen miten kukin lomansa vietti osa oli vain kotona ollut...
- maalla kasvanut
twirl.vobbler kirjoitti:
kesä on suomessa lyhyt, mikä sen mukavampaa kesällä kun saa lapset uida ja muita kesäisiä touhuja touhuta mennä maalle vaikka sukuloimaan katselemaan maalaisserkkujen elukoita, lehmiä,kanoja,ravihevosia,kissoja,koiria.... tai johonki lasten leireille niin meillä ainakin. Sääli jos lapset kotona kesälomansa viettää, muistan koulussa aina kun kyseltiin kesäloman jälkeen miten kukin lomansa vietti osa oli vain kotona ollut...
Entäs ne maalaisserkut, pitäskö niiden olla kesä kotona kun niillä on kotona lehmiä, hevosia, kanoja ja muita eläimiä, vai pitäisikö niiden päästä kaupunkiin kesäksi?
- twirl.vobbler
maalla kasvanut kirjoitti:
Entäs ne maalaisserkut, pitäskö niiden olla kesä kotona kun niillä on kotona lehmiä, hevosia, kanoja ja muita eläimiä, vai pitäisikö niiden päästä kaupunkiin kesäksi?
oikein kunnolla asuvat he maalla tai kaupungissa. Meidän Suomalaisten hyväntahdon maito lähettimme Tupovaarasta juo voiton kunniaksi aina maitoa, valittiin Ranskassa aikoinaan kymmeneksi suosituimaksi euroopalaiseksi erään lehden kyselyssä, hän ei juuriansa häpeä.
http://www.arivatanenrally.com/fi/ari-vatanen/ari-vatasen-mietteet/maitomainos - maalla kasvanut
twirl.vobbler kirjoitti:
oikein kunnolla asuvat he maalla tai kaupungissa. Meidän Suomalaisten hyväntahdon maito lähettimme Tupovaarasta juo voiton kunniaksi aina maitoa, valittiin Ranskassa aikoinaan kymmeneksi suosituimaksi euroopalaiseksi erään lehden kyselyssä, hän ei juuriansa häpeä.
http://www.arivatanenrally.com/fi/ari-vatanen/ari-vatasen-mietteet/maitomainosNiin mutta tää viestisi
'Sääli jos lapset kotona kesälomansa viettää'
että miksi se on sääli? - twirl.vobbler
Niin mutta tää viestisi
että miksi se on sääli?jos lapset ovat kotona vaan vaikka tietokoneiden ääressä koko kesäloman .
Juuri tänään tuli juttuun IHMISEN KANSSA JOKA TIETÄÄ AMMATINSA PUOLESTA LAPSISTA siitä ettei ole rahasta ainakaan kiinni köyhimmissäkään perheissä saada lapsi vaikka johonkin johonkin leirille mitä kirkot ja eri yhdistykset järjestää, koska heitä tuetaan rahallisesti. - maalla kasvanut
twirl.vobbler kirjoitti:
jos lapset ovat kotona vaan vaikka tietokoneiden ääressä koko kesäloman .
Juuri tänään tuli juttuun IHMISEN KANSSA JOKA TIETÄÄ AMMATINSA PUOLESTA LAPSISTA siitä ettei ole rahasta ainakaan kiinni köyhimmissäkään perheissä saada lapsi vaikka johonkin johonkin leirille mitä kirkot ja eri yhdistykset järjestää, koska heitä tuetaan rahallisesti.Eihän lapset voi olla koko aikaa tietokoneiden ääressä kesällä eikä talvella!
Kotona minä vietin kesälomat lapsena eikä varmasti ollut tylsää, vieraita kävi paljon ja tilalla riitti touhua. En ole koskaan ajatellut että se oli säälittävää. - twirl.vobbler
Niin mutta tää viestisi
että miksi se on sääli?lapsille on siirtolapuutarha toimintaakin missä lapset hoitaa omaa tilustaan
- 12+12
Eihän lapset voi olla koko aikaa tietokoneiden ääressä kesällä eikä talvella!
Kotona minä vietin kesälomat lapsena eikä varmasti ollut tylsää, vieraita kävi paljon ja tilalla riitti touhua. En ole koskaan ajatellut että se oli säälittävää.Mutta kyllä ihan aikuisten oikeesti nuo tilat on nykyaikana vielä harvemmassa kun sinun lapsuudessasi.
Nykyajan lapset istuvat hiekkalaatikon reunalla ja pelaavat läppärillä pelejä tai kännyköillään, tai ovat kirjastossa koneella jos kotona jo häädetty pois koneelta. Kyllä tietotekniikka hallitsee jo nykyaikaisen lapsen elämää kaikissa muodoissa.
Me käytiin mummoloissa, oltiin leireillä, rakennettiin kesämökkiä, ja viikonlopuksi sai aina pyytää yhtä kaveria mukaan sinne. Ihan mukavan lapsuuden ja nuoruuden olen viettänyt kesälomat mukaanlukien. Silloin ei ollut kännyköitä eikä tietokoneita. Oli fillarit, koko korttelin kaverit ja runsaasti leikkejä. Ei valittamista. Ja talvella hiihdettiin ja pidettiin omia hiihtokilpailuja ja mäkihyppykilpailuja. Ja hauskaa oli, hemmetin hauskaa.
En tosin ole ikinä asunut kerrostalossa, että en tiedä miten sellasseessa asutaan tai lomaa vietetään? - twirl.vobbler
Kotona minä vietin kesälomat lapsena eikä varmasti ollut tylsää, vieraita kävi paljon ja tilalla riitti touhua. En ole koskaan ajatellut että se oli säälittävää.ehkä sinä nautit kesästä olosta kotona lapsena, itse olen kokennut monia kivoja kesiä lapsuudessa mainitakseen vaikka Saimaan lämpöisistä vesistä savusaunalla, leireistä, mummolasta, leriintymisalueista vanhempien kanssa ymm....
Jokainen kokee ja nautii lapsuuden kesästä ihan miten haluaa vaikka kotona olosta, minulla on muistoja kesästä lapsena onneksi paljonkin enemmän, meillä kotona ei rahasta onneksi ollut vanhemmilla niin tiukkaa etteikös lapsia kesällä ollut varaa päästä nauttimaan kesästä muuallakin kuin vain kotona. - jurrrtsu
12+12 kirjoitti:
Mutta kyllä ihan aikuisten oikeesti nuo tilat on nykyaikana vielä harvemmassa kun sinun lapsuudessasi.
Nykyajan lapset istuvat hiekkalaatikon reunalla ja pelaavat läppärillä pelejä tai kännyköillään, tai ovat kirjastossa koneella jos kotona jo häädetty pois koneelta. Kyllä tietotekniikka hallitsee jo nykyaikaisen lapsen elämää kaikissa muodoissa.
Me käytiin mummoloissa, oltiin leireillä, rakennettiin kesämökkiä, ja viikonlopuksi sai aina pyytää yhtä kaveria mukaan sinne. Ihan mukavan lapsuuden ja nuoruuden olen viettänyt kesälomat mukaanlukien. Silloin ei ollut kännyköitä eikä tietokoneita. Oli fillarit, koko korttelin kaverit ja runsaasti leikkejä. Ei valittamista. Ja talvella hiihdettiin ja pidettiin omia hiihtokilpailuja ja mäkihyppykilpailuja. Ja hauskaa oli, hemmetin hauskaa.
En tosin ole ikinä asunut kerrostalossa, että en tiedä miten sellasseessa asutaan tai lomaa vietetään?No kerrostalojen lapset tietysti leikkii omien kavereidensa kanssa sisällä ja ulkona, leikkikentillä, uimarannoilla, metsissä ja kaduilla, on fillarit, kaverit, pallokentät, talvella luistinradat, ehkä ladut lähellä. Suurimmalla osalla kerrostalojenkin lapsista lienee hemmetin hauskaa?
- maalla kasvanut
twirl.vobbler kirjoitti:
ehkä sinä nautit kesästä olosta kotona lapsena, itse olen kokennut monia kivoja kesiä lapsuudessa mainitakseen vaikka Saimaan lämpöisistä vesistä savusaunalla, leireistä, mummolasta, leriintymisalueista vanhempien kanssa ymm....
Jokainen kokee ja nautii lapsuuden kesästä ihan miten haluaa vaikka kotona olosta, minulla on muistoja kesästä lapsena onneksi paljonkin enemmän, meillä kotona ei rahasta onneksi ollut vanhemmilla niin tiukkaa etteikös lapsia kesällä ollut varaa päästä nauttimaan kesästä muuallakin kuin vain kotona.Kyllä nautin ja leikkikavereita ainakin riitti loman ajan kun vanhempani vuokrasivat mökkejä joen rannasta (ja vuokraavat edelleen). Talvella yleensä matkustettiin jonnekin kauemmaksi, kesällä ei ehditty.
Eikähän ne lapsuudenkesät ole melkein kaikilla mielessä kultaisina muistoina viettipä niitä missä vain. - 28+28
Kyllä nautin ja leikkikavereita ainakin riitti loman ajan kun vanhempani vuokrasivat mökkejä joen rannasta (ja vuokraavat edelleen). Talvella yleensä matkustettiin jonnekin kauemmaksi, kesällä ei ehditty.
Eikähän ne lapsuudenkesät ole melkein kaikilla mielessä kultaisina muistoina viettipä niitä missä vain. - twirl.vobbler
Kyllä nautin ja leikkikavereita ainakin riitti loman ajan kun vanhempani vuokrasivat mökkejä joen rannasta (ja vuokraavat edelleen). Talvella yleensä matkustettiin jonnekin kauemmaksi, kesällä ei ehditty.
Eikähän ne lapsuudenkesät ole melkein kaikilla mielessä kultaisina muistoina viettipä niitä missä vain.aha.. ok noh minä en koskaan ole jokien varsi mökeissä käynnyt, ehkä ne ovat erillaisia kun meren tai järven ranta mökit... Katsoskuin sukulaisia löytyi mukulana Pirkanmaalta- Itä-Suomeen ja sain jopa lapsena nimismiehen hevoskärryillä.. ohjastaa
Mökkilomaa, sukulaiset, leirit ymm lapsena kesällä
Vanhemmat ottavat toiset kesällä lomaa lasten kanssa, maalaisetkin saavat maatalouslomittajia pääsevät lomailee perheineen tiesitkö sitä?, et heips vaan lalla laallaa. - ....------......
Kotona minä vietin kesälomat lapsena eikä varmasti ollut tylsää, vieraita kävi paljon ja tilalla riitti touhua. En ole koskaan ajatellut että se oli säälittävää.Vanhemmat ottavat toiset kesällä lomaa lasten kanssa, maalaisetkin saavat maatalouslomittajia pääsevät lomailee perheineen tiesitkö sitä?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9657168/48059943 - maalla kasvanut
28+28 kirjoitti:
Olen siinä, siis vanhempani vuokraavat mökkejä vieraille kesäaikaan.
Tosi upean kuvan oot porttivahdista saanut, en ole koskaan nähnyt fasaania puussa, aina ne on juoksennelleet tienvarsilla tai jossain pelloilla...
Täälä on ihana auringonpaiste ja mittari näyttää vaan -18...ihan mukava talvikeli...tähän talveenkin alkaa tottumaan...Noi kököttää milloin missäkin, se vähän hirvitti kun yksi yritti parkkeerata itsensä meille tulevalle puhelinpiuhalle.Ei taatusti olisi kestänyt kun siihen on huoltomies joskus tehnyt "väliaikaisen" liitoksen kuorma-aiton katkaistua johdon.
Haukullinen kirjoitti:
Noi kököttää milloin missäkin, se vähän hirvitti kun yksi yritti parkkeerata itsensä meille tulevalle puhelinpiuhalle.Ei taatusti olisi kestänyt kun siihen on huoltomies joskus tehnyt "väliaikaisen" liitoksen kuorma-aiton katkaistua johdon.
PRKL Piti olla kuorma-aUton.Tuli vihre!
Haukullinen kirjoitti:
PRKL Piti olla kuorma-aUton.Tuli vihre!
Toi oli taas niitä kirjoitus virheitä jota en edes huomannut, ja luin oikein ;))))
- Myy-Pikkuinen
Vähänkö on hienoja kuvia fasaaanista! Vähän sama juttu minullakin etten niitä puussa ole nähnyt istuskelevan, mut useamman kymmenenmetriä olen niiden nähnyt räpiköivän ilmassa. Tuo on kyllä hauska kun se puussa on! =)))))))
Mä en ole pitänyt minään sitä että noi siipiveikot kököttää pihapuissa, ne kun häärii tässä jatkuvasti maassa ja puussa.Siihen laitoin rajan että autojen päältä me ajetaan ne pois, muuten saavat touhuta mitä lystäävät.
- Myy-Pikkuinen
Haukullinen kirjoitti:
Mä en ole pitänyt minään sitä että noi siipiveikot kököttää pihapuissa, ne kun häärii tässä jatkuvasti maassa ja puussa.Siihen laitoin rajan että autojen päältä me ajetaan ne pois, muuten saavat touhuta mitä lystäävät.
ei tee linnunkakka hyvää auton maalipinnalle. =))
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ei tee linnunkakka hyvää auton maalipinnalle. =))
Ja kun auton katolle fasaanimaisen kevyesti mätkähtää muutaman kilon painoinen melusäkki ei se tee muutenkaan hyvää maalipinnalle vaikka olis ummetusta poteva tipu.
- issu56
oli meillä aamusta, mutta auringon noustua meillä parvekkeen puolella oli likimain kesä, kun mittari näytti peräti 1...tosin samanaikaisesti vastakkaisella puolella oli -16 heh.
En ikinä ole nähnyt aiemmin fasaania puunoksalla...olipa hyvä kuva!
Yhtenä aamuna meillä meni pihan poikki lauma "flikkoja" ja huvitti, miten ne olivat niin jonossa kuin olisivat käskymarssilla olleet :).Meillä on välillä keittiön ikkunan takana pensasaidan päällä fasaani kurkkimassa sisälle että voisko saada ruokaa kun entiset on syöty.
Kesällä kun hoidetaan pihaa niitä kulkee perässä.On ne paljon fiksumpia kuin tavalliset kesykanat.- 26
Haukullinen kirjoitti:
Meillä on välillä keittiön ikkunan takana pensasaidan päällä fasaani kurkkimassa sisälle että voisko saada ruokaa kun entiset on syöty.
Kesällä kun hoidetaan pihaa niitä kulkee perässä.On ne paljon fiksumpia kuin tavalliset kesykanat.Kyllä on karmea herätys aamuyöstä kesällä,kun se yksinäinen fasaanikukko rääkäsee tossa kivenpäällä , melkein ikkunan alla .komea ilmestys se kyllä on mutta aamuisin en rakasta sitä yhtään.
- issu56
Haukullinen kirjoitti:
Meillä on välillä keittiön ikkunan takana pensasaidan päällä fasaani kurkkimassa sisälle että voisko saada ruokaa kun entiset on syöty.
Kesällä kun hoidetaan pihaa niitä kulkee perässä.On ne paljon fiksumpia kuin tavalliset kesykanat.ne täälläpäin on ja harvemmin näkyy kukkoja...useimmiten ne on noita "flikkoja", jotka on liikenteessä heh.
issu56 kirjoitti:
ne täälläpäin on ja harvemmin näkyy kukkoja...useimmiten ne on noita "flikkoja", jotka on liikenteessä heh.
Nää on liiankin rohkeita ja reippaita. Välillä ovat ulkorappusilla kököttämässä.
Monet valittaa että fasaanit tonkii kasvimaat ja kukkapenkit pilalle mutta ei ne meillä ole tehneet mitään pahojaan koska annetaan niille vakituisesti ruokaa.Syömistähän ne ihmisten kasvimailta kuoputtelee.
- teetipunen!!!!!!
Koskas noita saa metsästää luvan kanssa?
- ,,,,
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315570Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283589HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2772451- 1281773
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1291484Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3791435Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101223- 131163
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115905