Minkälainen reissu mulle tulee?

tapsu55

Olen eka kertaa menossa Filpuille. Ajattelin olla kertarysäyksellä noin kuukauden 23.04.11-20.05.11. Lento on jo katsottuna, KLM Hki-Amsterdam-Manila ja takaisin 920 euroa. Huoneen meinaan varata kolmeksi päiväksi Hotelli Manila Gardenista ja paikan päällä sitten lisää matkasuunnitelmia.
Asia joka mietityttää on tämä.
Laitoin profiilini deittipalstalle Christian-Philipa (kristityt filippiinilaiset) ja sain lukuisia vastauksia. Nyt mulle on tulossa vastaan lentokentälle 42-vuotias nainen, itse olen 55 vuotta. Hän on ilmeisesti uskovainen, ainakin viestien perusteella, haluaa matkustaa kanssani, olla oppaana, tutustua minuun ja on viemässä minua perheelleen esiteltäväksi.
Minkälainen ja kuinka syvää tuo heidän katolinen uskontonsa on? Voinko mennä esim kapakkaan hänen kanssaan vai onko reissu raittiuslinjalla ja meneekö sukset ristiin jossain vaiheessa naiseni kanssa?
Itse en kuulu kirkkoon....
Jossain tuolla toisaalla neuvottiin, että paikallisiin naisiin voi tutustua myös paikallisissa kirkoissa ja jumalanpalveluksissa.
Meilituttavani on suunnitellut jo reissun Palawanille ja sieltä hänen kotikaupunkiinsa Deoro Cityyn.
Ensin Manilassa kolme päivää ja siitä sitten jatkomatkoille. Tyttö on jo varannut lentoliput Manilaan, tulee minua vastaan ja aikoo huolehtia minusta koko reissun, joka viestissä on god bless tai pray tai muuta tommosta.
Onko mulle tulossa raitis reissu, sopiiko tuommonen ihminen tavalliselle suomalaiselle perusjätkälle joka ei kirkossa käy, vai lennänkö levollisilla mielin Manilaan ja katson mitä tulevaisuus tuo tullessaan? Tiedän että paikallinen ihminen mukana helpottaa paljon matkustamista, ei tarvi tingata taksikuskien kanssa, lentoliput, majoitus, ostokset hoituu paljon helpommin, jne.
Kirjoitin näin pitkästi koska tämä asia vähän vaivaa minua :O)
Toivoisin pientä asiallista kommenttia Phiippiinit tuntevilta.

43

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta..

      He ovat melko uskovaisia mutta eivät kyllä estä sinua käymästä ravintolassa. Minun morsiameni joka myös asuu manilassa (Makatissa) käy kirkossa kerran,pari viikossa ja ei nauti alkoholia mutta ei puuttunut minun oluen juontiin kuin korkeintaan hieman huomauttamalla. En tosin juo itseäni känniin enkä muutenkaan päivittäin.
      Perheelle esittely tietää siellä yleensä sitä että joudut kuljettamaan koko sukua mukana ja kustantamaan kaiken.
      Minä tein heti alussa selväksi että en seurustele suvun vaan naisystäväni kanssa ja en lähtenyt tapaamaan muuta perhettä. Muutama päivä siitä kuului pientä kitinää mutta se loppui kun huomasivat että olen tosissani.
      Huhtikuussa(olemme siellä samoihin aikoihin) ilmeisesti joudun käymään myös tapaamassa anoppia ja appiukkoa koska menemme naimisiin naisystäväni kanssa.
      Ja jos sukset menee ristiin nykyisen kanssa niin ei tarvitse monta tuntia olla yksin joten se ei ole ongelma.
      Joten kannattaa tehdä heti alussa selväksi että et ala auttamaan ja rahoittamaan koko sukua.
      Makatissa kannattaa käydä pienessä kadunvarsi baarissa nimeltään WG Diner. Sen omistajalla on Palawanilla mökkejä ja kannattaa jutella hänen kanssaan. Hän osaa opastaa sinua myös naisasioissa elikkä kertoa mitä kannattaa ottaa huomioon kun on Filpparilainen tyttöystävä. Säästät pitemmän päälle tosi paljon rahaa ja vaivaa kun juttelet hänen kanssa.
      Hyvää reissua sinulle.

      • vastauksesta! Käyn ehdottomasti tuolla WG Dinersissa, löytyipä se netistäkin, lienee sama paikka?
        http://www.beersbarsbeachesbabes.com/2009/01/wg-diner-makati-ave-shaw-blvd.html
        Paikallisen neuvot ovat aina kullanarvoisia.
        Morsiankandinaattini tuntuu tosi järkévältä ihmiseltä viesteissään, kirjoittaa ja puhuu hyvää englantia. Kiva juttu ettei tarvi väsyneenä vuorokauden lennon jälkeen alkaa hakeen rehellistä taksia, vaan on opas ja hotelli valmiiksi buukattuna. Jaa että vähän sama mentaliteetti kuin Thaikuissa sukulaisilla, rikas falangi maksaa kaikki. :O), täytyy tehdä asia selväksi etten ala elättään koko sukua.
        Em minäkään meinaa kännäämään siellä ruveta mutta pullo pari San Miguelia tekee terää silloin tällöin.
        Mitä tuon filppanaiselle tuliaisiksi Suomesta?
        Mitens tuo valuuttapuoli? Otanko reilusti euroja mukaan ja vaihdan sitten perillä pikkuhiljaa tarpeen mukaan pesoiksi? Otanko mukaan varadollareita, vaikkapa satkun? Luin jostain että euroja ei vaihdeta joka paikassa mutta dollarit kelpaa aina.
        Mulla on tietty visa matkassa, mutta sillä nostaminen maksaa aina, (2% 2 euroa OP:ssa), eikös vaan? Debitpuoli kelpaa vain euromaissa jos olen asian ymmärtänyt oikein.


      • cebuli
        tapsu55 kirjoitti:

        vastauksesta! Käyn ehdottomasti tuolla WG Dinersissa, löytyipä se netistäkin, lienee sama paikka?
        http://www.beersbarsbeachesbabes.com/2009/01/wg-diner-makati-ave-shaw-blvd.html
        Paikallisen neuvot ovat aina kullanarvoisia.
        Morsiankandinaattini tuntuu tosi järkévältä ihmiseltä viesteissään, kirjoittaa ja puhuu hyvää englantia. Kiva juttu ettei tarvi väsyneenä vuorokauden lennon jälkeen alkaa hakeen rehellistä taksia, vaan on opas ja hotelli valmiiksi buukattuna. Jaa että vähän sama mentaliteetti kuin Thaikuissa sukulaisilla, rikas falangi maksaa kaikki. :O), täytyy tehdä asia selväksi etten ala elättään koko sukua.
        Em minäkään meinaa kännäämään siellä ruveta mutta pullo pari San Miguelia tekee terää silloin tällöin.
        Mitä tuon filppanaiselle tuliaisiksi Suomesta?
        Mitens tuo valuuttapuoli? Otanko reilusti euroja mukaan ja vaihdan sitten perillä pikkuhiljaa tarpeen mukaan pesoiksi? Otanko mukaan varadollareita, vaikkapa satkun? Luin jostain että euroja ei vaihdeta joka paikassa mutta dollarit kelpaa aina.
        Mulla on tietty visa matkassa, mutta sillä nostaminen maksaa aina, (2% 2 euroa OP:ssa), eikös vaan? Debitpuoli kelpaa vain euromaissa jos olen asian ymmärtänyt oikein.

        joo naiset siellä aika omistus haluisia..itellä vaimo sieltä,,tottakai siel on erillisia tyttöjä joka lähtöön..luulen että ei paljo voi vilkuilla muita naisia nyt kun hän jo melkein omistaa sut,,heh mutta onnea tottakai he ovat myös erittäin hyviä vaimoja..tekevät kaiken perheen eteen..en kyllä enää vilkasekkaan suomineitoja..


      • .................
        tapsu55 kirjoitti:

        vastauksesta! Käyn ehdottomasti tuolla WG Dinersissa, löytyipä se netistäkin, lienee sama paikka?
        http://www.beersbarsbeachesbabes.com/2009/01/wg-diner-makati-ave-shaw-blvd.html
        Paikallisen neuvot ovat aina kullanarvoisia.
        Morsiankandinaattini tuntuu tosi järkévältä ihmiseltä viesteissään, kirjoittaa ja puhuu hyvää englantia. Kiva juttu ettei tarvi väsyneenä vuorokauden lennon jälkeen alkaa hakeen rehellistä taksia, vaan on opas ja hotelli valmiiksi buukattuna. Jaa että vähän sama mentaliteetti kuin Thaikuissa sukulaisilla, rikas falangi maksaa kaikki. :O), täytyy tehdä asia selväksi etten ala elättään koko sukua.
        Em minäkään meinaa kännäämään siellä ruveta mutta pullo pari San Miguelia tekee terää silloin tällöin.
        Mitä tuon filppanaiselle tuliaisiksi Suomesta?
        Mitens tuo valuuttapuoli? Otanko reilusti euroja mukaan ja vaihdan sitten perillä pikkuhiljaa tarpeen mukaan pesoiksi? Otanko mukaan varadollareita, vaikkapa satkun? Luin jostain että euroja ei vaihdeta joka paikassa mutta dollarit kelpaa aina.
        Mulla on tietty visa matkassa, mutta sillä nostaminen maksaa aina, (2% 2 euroa OP:ssa), eikös vaan? Debitpuoli kelpaa vain euromaissa jos olen asian ymmärtänyt oikein.

        Hyvä vaihtokurssi, ja jos nostelet visalla automaatista, menee aina joku viis euroa käsittelykuluja.

        Ei niitä dollareita kannata ottaa mukaan.


      • ................. kirjoitti:

        Hyvä vaihtokurssi, ja jos nostelet visalla automaatista, menee aina joku viis euroa käsittelykuluja.

        Ei niitä dollareita kannata ottaa mukaan.

        Lonely Planet-kirjasta, että jos pesot loppuu, euroa ei vaihdeta maaseudulla pienemmissä paikoissa, mutta dollarit kelpaa aina. Mutta uskotaan. Thaikuissa ATM rokotti nostoista näin: esim 100 eurolla nosto valuuttaa: 150bht 2% 2 €= 7.75 euroa, luultavasti sama systeemi ´Filpuilla.
        Tuolla rahallahan saa jo päivän ruoat kaljoíneen siellä, vai mitä?
        Mitä minä ostaisin Suomesta tuliaisia oppaalleni ja mahdollisesti "anopillekin"? ;O)


      • Perässä tullaan
        tapsu55 kirjoitti:

        Lonely Planet-kirjasta, että jos pesot loppuu, euroa ei vaihdeta maaseudulla pienemmissä paikoissa, mutta dollarit kelpaa aina. Mutta uskotaan. Thaikuissa ATM rokotti nostoista näin: esim 100 eurolla nosto valuuttaa: 150bht 2% 2 €= 7.75 euroa, luultavasti sama systeemi ´Filpuilla.
        Tuolla rahallahan saa jo päivän ruoat kaljoíneen siellä, vai mitä?
        Mitä minä ostaisin Suomesta tuliaisia oppaalleni ja mahdollisesti "anopillekin"? ;O)

        Hajuvettä,vähän arvokkaampaa voi viedä tyttöystävälle lahjaksi.Ei se pieni rahasumma appivanhemmille ole mikään huono idea mutta siinäkin pitää olla rajansa.Lähetin aikoinaan thaimaalaiselle anopille 10% tuloistani kunnes vaimoni pääsi töihin,sitten lähetin vähän vähemmän.
        Nyt kun menen Thaimaahan,voin asua siellä kahdessa aunnossa,joko Keski-Thaimaassa tai Pattayalla ilman,että tarvitsee vuokrata asuntoa.Suku kyllä pitää hyvää huolta ja muistaa(jos on hyvä suku!)ja saa sitä jotain takaisinkin,jos ei muuta niin hyvän mielen!Liika on tietysti liikaa!Hyvää matkaa kaikille Filippiineille menijöille!


      • suklaasydän_
        tapsu55 kirjoitti:

        Lonely Planet-kirjasta, että jos pesot loppuu, euroa ei vaihdeta maaseudulla pienemmissä paikoissa, mutta dollarit kelpaa aina. Mutta uskotaan. Thaikuissa ATM rokotti nostoista näin: esim 100 eurolla nosto valuuttaa: 150bht 2% 2 €= 7.75 euroa, luultavasti sama systeemi ´Filpuilla.
        Tuolla rahallahan saa jo päivän ruoat kaljoíneen siellä, vai mitä?
        Mitä minä ostaisin Suomesta tuliaisia oppaalleni ja mahdollisesti "anopillekin"? ;O)

        vaikkapa Fazerin Sininen-suklaata tms. Suklaan kautta sydämeen ;)
        Joo, kyllähän automaattinostot ottavat sielläkin extraa saman lailla.


      • et olisi saanutkaan
        cebuli kirjoitti:

        joo naiset siellä aika omistus haluisia..itellä vaimo sieltä,,tottakai siel on erillisia tyttöjä joka lähtöön..luulen että ei paljo voi vilkuilla muita naisia nyt kun hän jo melkein omistaa sut,,heh mutta onnea tottakai he ovat myös erittäin hyviä vaimoja..tekevät kaiken perheen eteen..en kyllä enää vilkasekkaan suomineitoja..

        Suomineito valitsee parhaat päältä. Aasialaisämmiä harrastava luuseri ei niihin miehiin edes kuulu.


    • 10+20=30

      Itse pyörinyt vajaan kolme kuukautta Filippiineillä. Tuosta raha-asiasta; Visalla nostamisen kustannusta joskus laskeskelin, että olisi about PHP600, kun nostaa PHP10000. Pienemmissä kaupungeissa ei ole välttämättä ATM:ää ollenkaan, "keskisuurissa" kaupungeissa (esim. Tubigon Boholilla) kertanoston maksimi on vain PHP4000. Siitä menenee melkein sama PHP600, joten prosentteina se alkaa olla turhan paljon. Sillä rahalla tosiaan saa päivän ruoat ja juomat, vaikka kuinka paljon ja kallista ostaisi. Toisaalta, eipä sitä tule joka päivä ATM:llä käytyä...

      Kuvitteleisin, että kaksi henkeä asuu hotellissa, syö ja juo tuolla kymppitonnilla about viikon. Itse olen yksin, maksan huoneesta 5000 per viikko, kahden hengen huone kyseessä.Telkkari ja aircon löytyy, muttei valitettavasti jääkaappia. Olen korjannut kaikenlaista elektroniikkaa täällä, maksanut bensat autoon/mopoon, jos olen halunnut kaupungissa käydä, yms., joten sanoivat, että ruoka on ilmaista tästä eteenpäin.

      Bohol sijaintina, tarkemmin Pangangan. Mukavan rauhaisaa, eikä liian kuumaa. Cebussa taasen on aina kuuma ja helvetinmoinen härdelli käynnissä.

      • kirjoitit että kymppitonnilla eläisi viikon kaksi ihmistä. Tulen 23 huhtikuutta ja lähden 20 toukokuuta pois. Bookkaan hotellin vasta paikanpäällä. Mutta tarvin hotellin Manilassa, ja pyytävät huoneesta 30-35 euroa yö aamiaisella (asiatravel, agoda, hotellin omat sivut). En aio olla Manilassa kuin pari päivää ja siitä Palawanille ja sitten Boholille. Katselin Manilassa Bayview Park ja Lotus Garden hotellia. Maaseudulla sitten varmaan saa tuon huoneen 5000 PHp viikko. ;O)
        Tuo kuumuus vähän arveluttaa, mutta sitten voi matkustaa vähän pohjoisempaan kuten Luzonille.
        Taidanpa ottaa sitten reilusta euroja mukaan ettei tarvi maksaa noita automaatin ryöstöhintoja..


      • 20+19=??
        tapsu55 kirjoitti:

        kirjoitit että kymppitonnilla eläisi viikon kaksi ihmistä. Tulen 23 huhtikuutta ja lähden 20 toukokuuta pois. Bookkaan hotellin vasta paikanpäällä. Mutta tarvin hotellin Manilassa, ja pyytävät huoneesta 30-35 euroa yö aamiaisella (asiatravel, agoda, hotellin omat sivut). En aio olla Manilassa kuin pari päivää ja siitä Palawanille ja sitten Boholille. Katselin Manilassa Bayview Park ja Lotus Garden hotellia. Maaseudulla sitten varmaan saa tuon huoneen 5000 PHp viikko. ;O)
        Tuo kuumuus vähän arveluttaa, mutta sitten voi matkustaa vähän pohjoisempaan kuten Luzonille.
        Taidanpa ottaa sitten reilusta euroja mukaan ettei tarvi maksaa noita automaatin ryöstöhintoja..

        http://www.greateasternhotelmanila.com/rates.html
        Hän on vastaanotossa töissä:
        https://www.facebook.com/profile.php?id=1799640681
        Jos tulee ongelmia niin pyydä häntä auttamaan. On minun sukulainen ja mm. auttaa pulaan joutuneita turisteja.
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100001130710108&ref=


      • tapsu55 kirjoitti:

        kirjoitit että kymppitonnilla eläisi viikon kaksi ihmistä. Tulen 23 huhtikuutta ja lähden 20 toukokuuta pois. Bookkaan hotellin vasta paikanpäällä. Mutta tarvin hotellin Manilassa, ja pyytävät huoneesta 30-35 euroa yö aamiaisella (asiatravel, agoda, hotellin omat sivut). En aio olla Manilassa kuin pari päivää ja siitä Palawanille ja sitten Boholille. Katselin Manilassa Bayview Park ja Lotus Garden hotellia. Maaseudulla sitten varmaan saa tuon huoneen 5000 PHp viikko. ;O)
        Tuo kuumuus vähän arveluttaa, mutta sitten voi matkustaa vähän pohjoisempaan kuten Luzonille.
        Taidanpa ottaa sitten reilusta euroja mukaan ettei tarvi maksaa noita automaatin ryöstöhintoja..

        Morjensta!
        tuolla 5000pesolla saa täältä vuokrattua rivari kolmion ilman kalusteita kuukaudeksi/ 10000pesolla kalustettuna,,,, ja pikku vinkkinä et ku täyttelet lentokonees maahantulo lappuja, muista ny laittaa pieni summa mitä sul on rahaa päällä,,, kun sanoit ottavas reilusti euroja mukaan,,, ne kyllä korjaa ne parempaan talteen sun rahas, sillä kusetus alkaa jo lentokentällä, oo varovainen. Ja manilassa sut voi putsata niin poliisi kun rosvokin :) jos tänne päin tuut, niin jeesaan jos on kysyttävää


      • angelescity kirjoitti:

        Morjensta!
        tuolla 5000pesolla saa täältä vuokrattua rivari kolmion ilman kalusteita kuukaudeksi/ 10000pesolla kalustettuna,,,, ja pikku vinkkinä et ku täyttelet lentokonees maahantulo lappuja, muista ny laittaa pieni summa mitä sul on rahaa päällä,,, kun sanoit ottavas reilusti euroja mukaan,,, ne kyllä korjaa ne parempaan talteen sun rahas, sillä kusetus alkaa jo lentokentällä, oo varovainen. Ja manilassa sut voi putsata niin poliisi kun rosvokin :) jos tänne päin tuut, niin jeesaan jos on kysyttävää

        Jos mulla on 1000 euroa mukana, laitanko siihen maahantulolappuun vaikkapa 100 euroa? Silloinhan mulla on 900 ylimääräistä, jotka minun pitäisi ilmoittaa?
        Mulle tulee vastaan lentokentälle luotettavan tuntuinen naisihminen, vaihdettu jo kuukausi emaileja ja lupautui myös oppaaksi. Menen kentältä suoraan hotelliin, jonka olen buukannut valmiiksi kolmeksi päiväksi. Mulle voi heittää kommenttia emailiin [email protected]


      • Mikä kusetus?
        tapsu55 kirjoitti:

        Jos mulla on 1000 euroa mukana, laitanko siihen maahantulolappuun vaikkapa 100 euroa? Silloinhan mulla on 900 ylimääräistä, jotka minun pitäisi ilmoittaa?
        Mulle tulee vastaan lentokentälle luotettavan tuntuinen naisihminen, vaihdettu jo kuukausi emaileja ja lupautui myös oppaaksi. Menen kentältä suoraan hotelliin, jonka olen buukannut valmiiksi kolmeksi päiväksi. Mulle voi heittää kommenttia emailiin [email protected]

        Olen käynyt viimeisen vuoden aikana filppareilla (cebussa ja Manilassa) 3 kertaa ja ollut siellä yhteensä 3 kuukautta.
        Kertaakaan ei ole tarvinnut rahamääriä merkitä mihinkään lappuun ja kukaan viranomainen ei ole yrittänyt kusettaa.
        En kyllä olekkaan mennyt sinne umpikännissä ja käyttäytynyt ylimielisesti niinkuin olen joidenkin nähnyt tekevän.
        Taksit tietenkin yrittää kusettaa Manilassa ja kannattaa sopia hinta ennen liikkeelle lähtöä koska varsinkin ruuhka-aikoina taksit ei mielellään aja pelkän mittarin taksalla koska kilometrin matkalla voi mennä puolikin tuntia.
        Ei millään pahalla mutta tuo kentälle vastaan tuleminen ja varsinkin jos on vielä kyytikin on valmiina on yksi niistä yleisimmistä huijauksista maailmassa. Vastaan tulija tietää että tulijalla on rahaa ja tavaraa saapuessaan maahan, sitten vaan kuski ajaa syrjäiseen paikkaan jossa turisti pääsee rahoistaan ja tavaroistaan ja ehkä myös hengestään. sen vuoksi kannattaisi aina sopia tapaaminen esim. hoteliin ja ei missään nimessä vastaantulijan valitsemaan kyytiin.
        Jos otat kentältä virallisen taksin niin siellä otetaan taksin numero ylös ja ne on turvallisempia.


      • Mikä kusetus? kirjoitti:

        Olen käynyt viimeisen vuoden aikana filppareilla (cebussa ja Manilassa) 3 kertaa ja ollut siellä yhteensä 3 kuukautta.
        Kertaakaan ei ole tarvinnut rahamääriä merkitä mihinkään lappuun ja kukaan viranomainen ei ole yrittänyt kusettaa.
        En kyllä olekkaan mennyt sinne umpikännissä ja käyttäytynyt ylimielisesti niinkuin olen joidenkin nähnyt tekevän.
        Taksit tietenkin yrittää kusettaa Manilassa ja kannattaa sopia hinta ennen liikkeelle lähtöä koska varsinkin ruuhka-aikoina taksit ei mielellään aja pelkän mittarin taksalla koska kilometrin matkalla voi mennä puolikin tuntia.
        Ei millään pahalla mutta tuo kentälle vastaan tuleminen ja varsinkin jos on vielä kyytikin on valmiina on yksi niistä yleisimmistä huijauksista maailmassa. Vastaan tulija tietää että tulijalla on rahaa ja tavaraa saapuessaan maahan, sitten vaan kuski ajaa syrjäiseen paikkaan jossa turisti pääsee rahoistaan ja tavaroistaan ja ehkä myös hengestään. sen vuoksi kannattaisi aina sopia tapaaminen esim. hoteliin ja ei missään nimessä vastaantulijan valitsemaan kyytiin.
        Jos otat kentältä virallisen taksin niin siellä otetaan taksin numero ylös ja ne on turvallisempia.

        Nainen, joka tulee vastaan, tulee itsekin Cagayan Deorocitystä koneella tuntia aikaisemmin kuin minä, liekö edes käynyt ikinä Manilassa. Ja mitään kuljetusta ei ole sovittu, koska mulla on hotellikin vielä varmaksi bookaamatta. Otan itse sen virallisen taksin kentältä tai tilaan hotellista shuttle-kuljetuksen. Joten en usko, että mulle voitais mitään huijausta järjestää.
        Tiedän kyllä tuon suomalaistyypin, tullaan takki auki maahan rahoja levittään, ja suurinpiirtein mentaliteetillä, että mitäs tänne köyhille kuuluu? Ja vielä elvistellään niillä rahoilla paikallisessa baarissa, ja kännissä tietenkin.
        Mutta kiitoksia varoituksista, samalla lailla taksit kusettaa esim. Tallinnassa.
        Hotellien tasoistakin näkee aika paljon lukemalla noita palautteita englanniksi, huoneissa ollut torakoita, epärehellistä henkilökuntaa, ym.


      • Mikä kusetus? kirjoitti:

        Olen käynyt viimeisen vuoden aikana filppareilla (cebussa ja Manilassa) 3 kertaa ja ollut siellä yhteensä 3 kuukautta.
        Kertaakaan ei ole tarvinnut rahamääriä merkitä mihinkään lappuun ja kukaan viranomainen ei ole yrittänyt kusettaa.
        En kyllä olekkaan mennyt sinne umpikännissä ja käyttäytynyt ylimielisesti niinkuin olen joidenkin nähnyt tekevän.
        Taksit tietenkin yrittää kusettaa Manilassa ja kannattaa sopia hinta ennen liikkeelle lähtöä koska varsinkin ruuhka-aikoina taksit ei mielellään aja pelkän mittarin taksalla koska kilometrin matkalla voi mennä puolikin tuntia.
        Ei millään pahalla mutta tuo kentälle vastaan tuleminen ja varsinkin jos on vielä kyytikin on valmiina on yksi niistä yleisimmistä huijauksista maailmassa. Vastaan tulija tietää että tulijalla on rahaa ja tavaraa saapuessaan maahan, sitten vaan kuski ajaa syrjäiseen paikkaan jossa turisti pääsee rahoistaan ja tavaroistaan ja ehkä myös hengestään. sen vuoksi kannattaisi aina sopia tapaaminen esim. hoteliin ja ei missään nimessä vastaantulijan valitsemaan kyytiin.
        Jos otat kentältä virallisen taksin niin siellä otetaan taksin numero ylös ja ne on turvallisempia.

        mut on tää vaan niin korruptoitunut maa, et mä en luota täällä kehenkään,,, jokainen valkoihonen näyttää köyhän silmään pankkiautomaatilta. Itse en ole joutunut muutakun poliisin '' ryöstämäksi '' ties kuinka monta kertaa, mikä milloinki ollut syy valkonaaman kuristamiseen. Maa on on hieno ja edullinen, mutta vaarallinen, etenkin manila, mindanaolle en oo ees harkinnutkaan matkustavani, vaikka asun täällä. Yleensä uskon siihen mitä paikalliset kaverit sanoo mulle, eli mihin mun ei oo turvallista mennä.


      • Onko kiva olla

        Idiootti...???


      • Cebun kävijä
        tapsu55 kirjoitti:

        Nainen, joka tulee vastaan, tulee itsekin Cagayan Deorocitystä koneella tuntia aikaisemmin kuin minä, liekö edes käynyt ikinä Manilassa. Ja mitään kuljetusta ei ole sovittu, koska mulla on hotellikin vielä varmaksi bookaamatta. Otan itse sen virallisen taksin kentältä tai tilaan hotellista shuttle-kuljetuksen. Joten en usko, että mulle voitais mitään huijausta järjestää.
        Tiedän kyllä tuon suomalaistyypin, tullaan takki auki maahan rahoja levittään, ja suurinpiirtein mentaliteetillä, että mitäs tänne köyhille kuuluu? Ja vielä elvistellään niillä rahoilla paikallisessa baarissa, ja kännissä tietenkin.
        Mutta kiitoksia varoituksista, samalla lailla taksit kusettaa esim. Tallinnassa.
        Hotellien tasoistakin näkee aika paljon lukemalla noita palautteita englanniksi, huoneissa ollut torakoita, epärehellistä henkilökuntaa, ym.

        Olen nyt viimeisen vuoden aikana käynyt muutaman kerran Cebussa ja Manilassa ja kaikki on mennyt ihan ok. Siellä on paljon nettikahviloita, joista voi ostella lentolippuja, etsiä ja varata huoneita ym. Debit-kortillani olen nostanut rahaa Allied- pankin automaatista. Valitse siellä automaatilla kuitenkin credit siitä näytöltä. Kerralla saa 10000 pesoa, mutta laittamalla kortin uudestaan saat lisää. Kuluja Nordea on velottanut tuosta kymppitonnin nostosta 7 euroa. SM- marketissa olen vaihtanut euroja pesoiksi ja heillä on ihan kohtuu kurssi. Kun olet siellä yli kolme viikkoa joudut jatkamaan viisumiasi (Immigration office) ja se maksaa 3030 pesoa. Ensimmäisen kolme viikkoa on ilmainen. Olen joskus kysynyt jo tullessa, lentoasemalla (passijonossa) kun on immigration, että voinko ostaa lisää aikaa jo nyt, niin se on käynyt, niin ei tarvi kaupungissa etsiskellä paikkaa, koska lentoasemalle ei sitten enää pääse takaisin. Se toinen viisumi ulottuu 59 päivään saakka. Hengityssuojaimia kannattaa ottaa mukaan, koska matkustettaessa betoniteistä irtoaa hienoa vaarallista pölyä. Myös uv-suoja iholle vähintäin 30, koska siellä auringonpaiste on vaarallisen voimakasta. Älä luota kehenkään, vaan pidä rahat ja kortit taskussasi, tai kassakaapissa. Saat huomata, että heidän kulttuurinsa on hyvin erilaista ja tässä pääosaa näyttelee money. Good luck!


      • paljonko on 11+2?
        tapsu55 kirjoitti:

        kirjoitit että kymppitonnilla eläisi viikon kaksi ihmistä. Tulen 23 huhtikuutta ja lähden 20 toukokuuta pois. Bookkaan hotellin vasta paikanpäällä. Mutta tarvin hotellin Manilassa, ja pyytävät huoneesta 30-35 euroa yö aamiaisella (asiatravel, agoda, hotellin omat sivut). En aio olla Manilassa kuin pari päivää ja siitä Palawanille ja sitten Boholille. Katselin Manilassa Bayview Park ja Lotus Garden hotellia. Maaseudulla sitten varmaan saa tuon huoneen 5000 PHp viikko. ;O)
        Tuo kuumuus vähän arveluttaa, mutta sitten voi matkustaa vähän pohjoisempaan kuten Luzonille.
        Taidanpa ottaa sitten reilusta euroja mukaan ettei tarvi maksaa noita automaatin ryöstöhintoja..

        Tapsu55: Manila on varmasti kuuma, kallis ja muutenkin kaikinpuolin täysi helvetti. En ymmärrä, että miksi sinne pitää mennä, kun lentoja on suoraan Cebuunkin. Itselläni ei ole minkäänlaista mielenkiintoa kys. paikkaa kohtaan.

        Kuumuudesta, Luzonista ja Manilasta: Et vissiinkään ole karttaa paljoa silmäillyt, mutta Manila on Luzonilla. Kuumuutta et voi etelä/pohjoisakselilla juurikaan säätää, mutta ranta/sisämaavalinnalla kyllä. Esim. jos ajatellaan tätä Cebua, niin täällä on aika helvetin kuuma, verrattuna boholin rannikkoalueisiin. Ei tarvitse montaa sataa metriä sisämaahan mennä, kun kuuma tulee. Rannoilla taas on mukavan viileää, koska lähes aina tuulee mereltä. Myös se vaikuttaa, että onko metsässä vai betonihelvetissä.

        Oli muuten silloin joskus joulukuussa kokemus, kun lentokoneesta saapui passintarkastusta jonottamaan ja kaikenmaailman turhanpäiväisten papereita täyttämään. Mietin, että näinköhän tästä pyörtymättä, tai ylipäätään hengissä selviää...

        Noh, kaikki loppuu aikanaan. Huomenna lento täältä 12.45 honkakoskelle, jossa vaihtoaikaa mukavat reilu kahdeksan tuntia :( Siitä sitten natsilandiaan, jossa siedettävä päälle kolme tuntia. Sitten kai se on loskapaskahelsingin vuoro, prkl...

        Niin, tuosta hotellihinnoittelusta, täällä Cebussa kahdelle hengelle huone kustantanee sellaisen hieman reilun tonnin/yö. Jos nuo hinnat kiinnostaa, niin selaile seutuja google mapsilla, se vissiinkin näyttää hotellien nimiä. Googletat sitten sillä hotellin nimellä, että onko sillä sivut netissä. Mutta eipä sinun tarvinne paljoa jännittää, kyllä se emäntä tietänee enemmän, kuin tarpeeksi.


      • paljonko on 11+2? kirjoitti:

        Tapsu55: Manila on varmasti kuuma, kallis ja muutenkin kaikinpuolin täysi helvetti. En ymmärrä, että miksi sinne pitää mennä, kun lentoja on suoraan Cebuunkin. Itselläni ei ole minkäänlaista mielenkiintoa kys. paikkaa kohtaan.

        Kuumuudesta, Luzonista ja Manilasta: Et vissiinkään ole karttaa paljoa silmäillyt, mutta Manila on Luzonilla. Kuumuutta et voi etelä/pohjoisakselilla juurikaan säätää, mutta ranta/sisämaavalinnalla kyllä. Esim. jos ajatellaan tätä Cebua, niin täällä on aika helvetin kuuma, verrattuna boholin rannikkoalueisiin. Ei tarvitse montaa sataa metriä sisämaahan mennä, kun kuuma tulee. Rannoilla taas on mukavan viileää, koska lähes aina tuulee mereltä. Myös se vaikuttaa, että onko metsässä vai betonihelvetissä.

        Oli muuten silloin joskus joulukuussa kokemus, kun lentokoneesta saapui passintarkastusta jonottamaan ja kaikenmaailman turhanpäiväisten papereita täyttämään. Mietin, että näinköhän tästä pyörtymättä, tai ylipäätään hengissä selviää...

        Noh, kaikki loppuu aikanaan. Huomenna lento täältä 12.45 honkakoskelle, jossa vaihtoaikaa mukavat reilu kahdeksan tuntia :( Siitä sitten natsilandiaan, jossa siedettävä päälle kolme tuntia. Sitten kai se on loskapaskahelsingin vuoro, prkl...

        Niin, tuosta hotellihinnoittelusta, täällä Cebussa kahdelle hengelle huone kustantanee sellaisen hieman reilun tonnin/yö. Jos nuo hinnat kiinnostaa, niin selaile seutuja google mapsilla, se vissiinkin näyttää hotellien nimiä. Googletat sitten sillä hotellin nimellä, että onko sillä sivut netissä. Mutta eipä sinun tarvinne paljoa jännittää, kyllä se emäntä tietänee enemmän, kuin tarpeeksi.

        Kiitos viesteistä ja vinkeistä! Menen Manilaan siksi, että KLM:n lento laskeutuu Manilaan. Otin vähän hinnakkaamman lennon ja lyhyen pompun vuoksi, odotusaika Amsterdamissa 1.5h ja takaisin tullessa 2h. Olen pari päivää Manilassa ja sitten lennetään Palawanille, jossa ollaan noin neljä päivää. Sieltä sitten vissiin Boholille, ja jossain vaiheessa sitten käymään naisen kotikaupungissa Cagayan Deorocityssa. Tuonne Boholille mennään vissiin Cebun kautta? Ja ensin takaisin Manilaan, vai pääseekö Puerto Princesasta suoraan Cebulle lentämällä? Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan. Mitens Boracay, Bantayan,Malapascua, Manbucal? Tämä tuleva oppaani on ottanut jo toiveita vastaan. Joo, ajattelin "emäntäni" antaa hoitaa nuo sihteerin hommat, kuten lentoliput, ym. Juttelin hänen kanssaan Messnerissä ja kuulosti aivan kuin olisi jenkkitytön kanssa puhunut!
        Lentokentällä voi olla tosiaan kova paikka jonottaa vielä passin ja muuhun tarkastukseen pitkän lennon jälkeen, mutta se on vain kestettävä.
        Enpä ole moisia treffejä ennen tehnyt, mutta Manilassa sitten näkee mitä maailma tuo tullessaan. Naiselle on sitten varattu oma sänkynsä hotellissa, että mennään ainakin aluksi sillä kristillisellä marssijärjestyksellä! (Christian filipana) ;O)


      • paljo maksaa pillu?

    • Cebun kävijä

      Tapsu 55. Joku juttu tästä nyt paistaa läpi sun kertomuksistasi, joka ei mee mun tajuntaan. Oot jo lupautunut naiselle (ainakin periaatteessa) vaikka et oo häntä ees tavannut, noin niin kuin livenä. Älä hitsit elä liikaa omissa mielikuvissasi, siinä voi pudota korkealta ja saa kipiää! Onko sinulla paljoakaan kokemusta parisuhteista? Katsele nyt ihmeessä ympärillesi, siellä on PALJON naisia ja sinulle sopivia n. 30 vuotiaita vielä hedelmällisessä iässä olevia, joiden mahdollisuudet avioliittoon siellä on out, koska siellä perustetaan perhe hyvin nuorena. Jos tyttösi on 30v. ja sinä 55v. se ei ole mikään mahdoton yhtälö, vaan normaalia. Jos lupaudut ja sitoudut tälle nykyiselle, miten pääset irti loukkaamatta häntä!
      Tämä naisesi on voinut olla Jenkkilässä parisuhteessa ja lapsiakin, mutta potkaistu takaisin. Paljon vaimoni sukulaisia ja tuttuja on jenkeissä (olen tavannut) ja he tosiaankin oppivat sen murteen. Good luck!

    • jesus of suburbia

      jeps, mun on pakko laittaa tähän kans oma kommentti, naisia tässä maassa riittää, voi tulla katumapäälle ku näkee mitä tääl on tarjonta, eli ei kannattais lukita vastausta ennenku on paikanpäällä ja todellakin suurimmalla osalla naisista on ykköshaave mennä naimisiin länsimaalaisen kanssa, ikä ei todellakaan ole mikään hidaste tai este, kaikki käy,,, valitettavasti myös raha näyttelee suurempaa roolia kun rakkaus. Jopa huorillakin on haaveena löytää asiakkaiden joukosta elämänsä mies :) ei muuta kun onnea munki puolesta!!!

    • Kiitoksia viesteistä! Olen kirjoittanut "Asessorin naishuolista" tähän yleiselle palstalle, tietäen ettei mua kukaan tuttu tai työkaveri tunne eikä naureskele mulle. Mulla alkoi mietityttään samat asiat, kuin yllä on kirjoitettu. Olen saanut noin 170 viestiä palstalleni Christian filipa.
      Turvauduin tähän naiseen, koska ajattelin, ettei tarvi tulla Manilaan ihan yksinäin.
      Hän ei ollut kovin kiinnostunut tapaamaan suomalaisia, kyseli tuleeko minua vastaan suomalainen kaveri, niinkuin oli alunperin ajatus.
      Olen Philillä koko kuukauden. En ole vielä kysynyt oppaaltani, meinaako hän olla kanssani koko kuukauden, kaipaisin vähän yksinäisyyttäkin välillä, ja omia reissuja.
      Jospa nauttisin kaksi viikkoa hänen seurastaan, ja menisin tosiaan kylään AC-cityyn lopuksi kahdeksi viikoksi.
      Niinkuin pikkuisen rivien välistä paistaa, pikkuisen jo kaduttaa tuo alustava sitoutuminen 42-vuotiaalle naiselle.
      Pitäisikö sitten ilmoittaa, että perun tai siirrän koko reissun, en saanutkaan lomaa töistä? Tai teenkö tuommosen kahden viikon diilin, että hänen kanssaan kaksi vikkoa ja loppu loma omin nokkineen? Mulla on sähköpostituttuja pari kappaletta, jotka tuliisivat hakemaan Manilasta. (Siis Filippiineilä asuvia suomalaisia).
      Niin, 30-vuotiaalla olisi vielä aikaa tehdä se lapsikin... Laitoitte pojat minut vähän miettimään, reissuun on aikaa kuukausi ;O)

      • ummikkona

        Unohda noin vanha nainen ja katsele nuoria kauniita tyttöjä. Niitä siellä riittää. Itsekin olen menossa naimisiin 30 filippiinan kanssa enkä osaa englantia kuin muutaman sanan.


    • Niin, mulla on tosiaan profiili tuolla chtistian flilipina-palstalla. Olen säilyttänyt 16 nätin tytön yhteystiedot, haluaisivat tavata, jne. Mitä jos kuitenkin kierrän viikon tuota saarta tämän 42-vuotiaaan oppaani kanssa ja ilmoitan sitten, että sori, ei oikein synkkaa? Meinaan ottaa muutaman tytön yhteystiedot mukaan ja ottaa yhteyttä paikan päällä. tilanteen mukaan... Vaikeeta nää rakkausasiat ;O)

    • sir Viljo

      Voi teitä höpsöjä!Tuskin 30vuotias nainen haluaa itselleen 55vuotiasta miestä missään päin maailmaa.Sellainenhan olisi sinun lapsesi ikäinen.42 vuotiaan uskoisin voivan jo rakastaa 55 vuotiasta miestä.
      Oletko tapsu55 todella menossa Angeles Cityyn?Naiset siellä on todella nuoria,ei sieltä ainakaan vaimoa löydä.Itselläni on ikää 46 ,enkä viitsisi kyllä 18-25vuotiaiden naisten kanssa viettää aikaani enkä edes panna niin nuoria.No jokainen elää tavallaan ja ehkä minulla on vaan liian tiukka pipo!

      • jesus of suburbia

        valitettavasti täälläpäin maailmaa haluaa,,,, ite oon 42 ja muija 31, se on musta ihan ok,,, ja A-Cityyn on ihan ok tulla kai ryyppäämään ja panemaan, mut henk.koht oon jo kyllästyny kattelemaan vanhoja ukkoja lapsimorsiamien kans tääl,,, sen takia en filelds avenuelle tai subic bayhyn viitti ees mennä,,, että sellasta,,,,


      • Cebun kävijä
        jesus of suburbia kirjoitti:

        valitettavasti täälläpäin maailmaa haluaa,,,, ite oon 42 ja muija 31, se on musta ihan ok,,, ja A-Cityyn on ihan ok tulla kai ryyppäämään ja panemaan, mut henk.koht oon jo kyllästyny kattelemaan vanhoja ukkoja lapsimorsiamien kans tääl,,, sen takia en filelds avenuelle tai subic bayhyn viitti ees mennä,,, että sellasta,,,,

        Minä ole 62v. ja vaimoni 33v. enkä näe tässä mitään erikoista, saas nähdä miten Suomessa sitten? Menevät siellä naimisiin tosi nuorena 18-20v. ja heillä voi ikäeroa olla jotain 10 v. tai alle. Tämä juttu on niin henkilökohtainen ja riippuu kunkin elämäntilanteesta (kukin on oman onnensa seppä). Tiedän kyllä, että vaimoni on jo seuraavaa sukupolvea ja olemme hänen isänsä kanssa samaa, äitinsä on 10v. nuorempi, eikä tästä sen enempää, elämä jatkuu!
        Olen tässä kesän päälle menossa Cebuun, niin kuka tietää mistä sieltä voisi vuokrata moottoripyörän? Danao on kohtuu suuri kaupunki, but they don´t rent!


      • fskfjfkjjf

        Kato paskainen sika-amalia se taas yrittää laajentaa itseään tälle palstalle.

        Poistoon lähtee ihmisen irvikuva juttus taas.


      • Enkelten kaupunki

        Kyllä A.C voi vaimonkin löytää, kokemusta on.. eivät ne kaikki siellä nuoria ole :-) suurin osa ns.vanhoista ukoista kylläkin viettää aikansa noiden nuorien kanssa ! kyllä tapsu55 kannattaa käydä "enkelten kaupungissakin" .. sinne olen myös minä menossa..


    • sir Viljo

      Kyllä se oli sir Vijo,joka vain halusi sanoa oman mielipiteensä asiasta!Olen ihan tavallinen suomalainen mies ja minulla on omat mielipiteeni!

    • No, mä oon 50v. ja mun tuleva vaimo täytti just 26v. Muutin tänne pysyvästi reilu 3 viikkoa sitten, ja tarkoitus olisi mennä naimisiin ensi kuussa. "seurusteltiin" netissä noin vuosi ja siitä se sitten lähti...heh . Hän on todella kaunis, minä tämmönen rumilus, mutta raha ratkaisee... vaikka eläkkeeni on pieni, niin hyvin sillä toimeen tulee täällä. Meillä on ilmastointi vain makkarissa vasta, hommataan koko kämppään sitten myöhemmin.. nyt rahat menneet hellaan ja jääkaappiin, täs kämpässä kun ei niitä ollut valmiina. Asutaan Cebussa, asunnon vuokra 7000 php kuussa, 3 mh olohuone ja keittiö ja kaksi kylpyhuonetta, tosin ei pääse suihkuun kun ei paine riitä, pitänee hommata tankki et suihku toimis...joka päivä ja yö toi sama lämpätila 30 celciusta joten hikee kyllä pukkaa... kevään jatkoja sinne Suomeen...

    • Samassa veneessa

      Tapsu55: Kerro nyt vähän kokemuksiasi sieltä Filippiineiltä. Miten matkasi ensikertalaisena meni, tuliko suuria pettymyksiä, miten tulevaisuus?

      • Hyvinhän tuo meni, tein tämmöisen kierroksen: Manila 3 pv, Palawan 6 pv, Cebu-Bohol 3pv, Boracay 9 pv, Cebu City Cebu Beach (Maracaibo) 9 pv.
        Cebusta olisi kovasti tulossa Suomeen 26 vuotias Lea, töissä kanikonttorissa ja ihan fiksu nainen. Mutta tytön hommaaminen Suomeen aika vaikea, pitäisi ensin lainata tai maksaa passikulut, lentoliput, aloittaa paperisota Manilan suurlähteystöön, jne.
        Ensimmäinen naiseni, se 42 vuotias, ihan ok ja mukava, mutta hän oli vakaasti sitä mieltä, että on kuukauden kanssani ja minä halusin omaakin vapautta enkä aikonut maksaa koko kuukauden llentolippuja ja muita menoja kahdelle, joten jaksoin yksin lomaa..
        Mitään ei isommin huijattu tai varastettu, mitä nyt pimeät taksin otti vähän ylimääräistä. Pieniä seteleitä oppi pitämään taskussa.
        Ruoka oli vähän outo yllätys, kansallisruokana todella rasvaista sianlihaa ja riisiä, vihanneksia tai leipää sai sitten vain pyytämällä. Tulipa syötyä liempoa ja pocheroa. Aamupalalla ihmetytti se paistettu Corned Beef lautasella, jenkkien peruja. Muuten ruoka ok, paistettua kalaa tuli syötyä monessa muodossa.
        Parhaita ruokahetkiä olivat Buffet dinnerit rannalla Boracaylla.
        Boracay, Bohol ja Pallawan olivat aivan ihastuttavia paikkoja, jouluna uusi reissu. AC, Luzon ja Pohjois-ffilippiinit on vielä tutkimatta, samoin Puerto Galera, jonne ehkä menen ensimmäisenä.
        Lentoliput oli helppo buukata joko iitse netistä tai matkatoimistojen kautta.
        Turvatarkastuksen olivat ärsyttäviä, mutta ne täytyy vaan kärsiä.
        Hotelleja ei kannata varata etukäteen kuin kahdeksi päiväksi kohteesta, pienellä iltakävelyllä löytyy aina edukas ja hyvä hotelli. Boracaylla ajattelin luottaa tricycle-kuskeihin, kun haen seuraavalla kerralla vapaata hotellia.
        Taksikuskien jatkuva tööttäily alkoi ärsyttää Cebussa, eivät vissiin uskoneet, että valkoinen mies haluaa kävellä.
        Olen tuon tytön hommaamisesta Suomeen sen verran epävarma, että taidan jättää sikseen. Mietin vaan, että jos hommaan hänet suurella vaivalla Suomeen, maksan matkakulut, töitä ja kaikki kuntoon ja yksi päivä hän löytääkin nuoremman ja fiksumman kaverin kuin meikä... Enkä tiedä, saisinko hänet Suomeen kahden viikon suhteen perusteella?
        Aivan ehdoton peli mukana oli Nokian 1100, johon ostin prepaidin.
        Ei niillä filippiinoilla ollut paljon hajua, missä Suomi on, veikkasivat että Euroopassa, tai osa tiesi Nokia-Countryn :O)
        Ikävä jo takaisin sinne lämpöön ja ystävällisten ihmisen pariin, käyppä lukemassa tuota toista palstaa "ensikertalaisen Filiippiinelle", siellä matkasuunnitelmia.
        Kyllä Filput menee ohi Thaikut matkailumaana, vielä halvempi, ja englannilla pärjää loistavasti joka paikassa.
        Kyllä me asutaan aika sarvikuonojen maassa, ensimmäiset kommentit naapureilta ovat olleet "kävit sitten huoria panemassa" tai sinnepäin, kun kertoo reissusta, taitaa olla kateellisten panettelua....
        No, jouluna taas Filpuiille ;O)


      • Samassa veneessa
        tapsu55 kirjoitti:

        Hyvinhän tuo meni, tein tämmöisen kierroksen: Manila 3 pv, Palawan 6 pv, Cebu-Bohol 3pv, Boracay 9 pv, Cebu City Cebu Beach (Maracaibo) 9 pv.
        Cebusta olisi kovasti tulossa Suomeen 26 vuotias Lea, töissä kanikonttorissa ja ihan fiksu nainen. Mutta tytön hommaaminen Suomeen aika vaikea, pitäisi ensin lainata tai maksaa passikulut, lentoliput, aloittaa paperisota Manilan suurlähteystöön, jne.
        Ensimmäinen naiseni, se 42 vuotias, ihan ok ja mukava, mutta hän oli vakaasti sitä mieltä, että on kuukauden kanssani ja minä halusin omaakin vapautta enkä aikonut maksaa koko kuukauden llentolippuja ja muita menoja kahdelle, joten jaksoin yksin lomaa..
        Mitään ei isommin huijattu tai varastettu, mitä nyt pimeät taksin otti vähän ylimääräistä. Pieniä seteleitä oppi pitämään taskussa.
        Ruoka oli vähän outo yllätys, kansallisruokana todella rasvaista sianlihaa ja riisiä, vihanneksia tai leipää sai sitten vain pyytämällä. Tulipa syötyä liempoa ja pocheroa. Aamupalalla ihmetytti se paistettu Corned Beef lautasella, jenkkien peruja. Muuten ruoka ok, paistettua kalaa tuli syötyä monessa muodossa.
        Parhaita ruokahetkiä olivat Buffet dinnerit rannalla Boracaylla.
        Boracay, Bohol ja Pallawan olivat aivan ihastuttavia paikkoja, jouluna uusi reissu. AC, Luzon ja Pohjois-ffilippiinit on vielä tutkimatta, samoin Puerto Galera, jonne ehkä menen ensimmäisenä.
        Lentoliput oli helppo buukata joko iitse netistä tai matkatoimistojen kautta.
        Turvatarkastuksen olivat ärsyttäviä, mutta ne täytyy vaan kärsiä.
        Hotelleja ei kannata varata etukäteen kuin kahdeksi päiväksi kohteesta, pienellä iltakävelyllä löytyy aina edukas ja hyvä hotelli. Boracaylla ajattelin luottaa tricycle-kuskeihin, kun haen seuraavalla kerralla vapaata hotellia.
        Taksikuskien jatkuva tööttäily alkoi ärsyttää Cebussa, eivät vissiin uskoneet, että valkoinen mies haluaa kävellä.
        Olen tuon tytön hommaamisesta Suomeen sen verran epävarma, että taidan jättää sikseen. Mietin vaan, että jos hommaan hänet suurella vaivalla Suomeen, maksan matkakulut, töitä ja kaikki kuntoon ja yksi päivä hän löytääkin nuoremman ja fiksumman kaverin kuin meikä... Enkä tiedä, saisinko hänet Suomeen kahden viikon suhteen perusteella?
        Aivan ehdoton peli mukana oli Nokian 1100, johon ostin prepaidin.
        Ei niillä filippiinoilla ollut paljon hajua, missä Suomi on, veikkasivat että Euroopassa, tai osa tiesi Nokia-Countryn :O)
        Ikävä jo takaisin sinne lämpöön ja ystävällisten ihmisen pariin, käyppä lukemassa tuota toista palstaa "ensikertalaisen Filiippiinelle", siellä matkasuunnitelmia.
        Kyllä Filput menee ohi Thaikut matkailumaana, vielä halvempi, ja englannilla pärjää loistavasti joka paikassa.
        Kyllä me asutaan aika sarvikuonojen maassa, ensimmäiset kommentit naapureilta ovat olleet "kävit sitten huoria panemassa" tai sinnepäin, kun kertoo reissusta, taitaa olla kateellisten panettelua....
        No, jouluna taas Filpuiille ;O)

        No hyvinhän se sun reissusi meni ja niin monta erilaista paikkaa. Lensitkö Cebu Pacificillä? Cebussa tuttujani, jotka moittivat ks. yhtiötä, liekö huono maine vai mikä, mutta minulla ei ole mitään moitittavaa, uusia Airbus:ia ja täsmällinen. Entä pitkä lento Euroopasta HonKongiin ja kenttä siellä.
        Tyttösi kanssa on helppo jatkaa vaikka Skypettämällä nyt ja tavata uudestaan sitten jouluna.
        Katsoitko huoneistohotelleja Cebussa? Siellä voit itse keittää: torilta tonnikalaa, sipuleita ym. ja riisiä by ricecooked. Juli's Baker:illä on hyvää tummaa vuokalimppua 37 P/kpl n. 500 g ja leipomoja ainakin Cebu islandilla tiheään.
        Minä menen seuraavan kerran joskus lokakuun alussa ja olen sen 59 days,tarvitsee vain kerran maksaa sen 3050 Pesoa, mutta seurailen nyt hintoja, jos talouden alamäki jatkuu näin ja raakaöljyn hinta laskee, matkan voi sitten saada hyvinkin edullisesti.


      • Samassa veneessa kirjoitti:

        No hyvinhän se sun reissusi meni ja niin monta erilaista paikkaa. Lensitkö Cebu Pacificillä? Cebussa tuttujani, jotka moittivat ks. yhtiötä, liekö huono maine vai mikä, mutta minulla ei ole mitään moitittavaa, uusia Airbus:ia ja täsmällinen. Entä pitkä lento Euroopasta HonKongiin ja kenttä siellä.
        Tyttösi kanssa on helppo jatkaa vaikka Skypettämällä nyt ja tavata uudestaan sitten jouluna.
        Katsoitko huoneistohotelleja Cebussa? Siellä voit itse keittää: torilta tonnikalaa, sipuleita ym. ja riisiä by ricecooked. Juli's Baker:illä on hyvää tummaa vuokalimppua 37 P/kpl n. 500 g ja leipomoja ainakin Cebu islandilla tiheään.
        Minä menen seuraavan kerran joskus lokakuun alussa ja olen sen 59 days,tarvitsee vain kerran maksaa sen 3050 Pesoa, mutta seurailen nyt hintoja, jos talouden alamäki jatkuu näin ja raakaöljyn hinta laskee, matkan voi sitten saada hyvinkin edullisesti.

        Moro!
        Kyllä käytin Cebu Pacific-lentoyhiötä ja myös SE-airia. Ei kyllä kannata ottaa paljoakaan matkatavaraa, sillä esim. SE-airilla laukun paino sai olla 10 kg, ja ei muuta kuin sakkoja maksamaan (700php).
        Ei tullu mieleen laittaa itse ruokaa, kun syöminen oli niin halpaa.
        Tuo huoneistohotelli on varteenotettava pointti, jos viihtyy jossain pitempään, jollain 9000 pesolla sai jo näköjään tolkun kämpän kuukaudeksi. Netissä näköjään apartment tai apartment houses.
        Tuota leipää tuli reissulla ikävä, sitä ei saanut kuin kysymällä!
        Aika rasvainen maku oli paikallisilla ruoan suhteen :o), liempo, pocheroa, siis possunlihaa ja riisiä ilman vihanneksia, salaattia sai sitten kysymällä, paikallinen tyttö sanoi salaatista, että sehän niinkuin kukkia söisi...


    • Sano niille et joo, kummallinen maa, noin 100miljoonaa ihmistä ja kaikki naiset huoria ja miehet rosvoja,,,, senpä takia en omaa tyttöystävääni oo ihan just ajatellu suomeen tuoda, toki onhan se tehty vielä niin vaikeeksi/mahdottomaksi saada edes turistiviisumia suomeen.

      • gi joe

        Hi, Filippiinit on myös mua alkanut kiinnostamaan...Yleensä olen tosin käynnyt thaimaassa tai vietnamissa, mutta voisi kokeilla jotain uutta. tai no olin filippiineillä ollut 10v sitten ja jäi mieleen Manilan kaaos ja gagsterit, ja puerto caleran ja boracayn kauniit biitsit.

        Jossain fate in asia sivuistoilla tulee postia filippiinipimuilta. Jostain syystä useat ovat kotoisin Cebu citystä. Onko se asiallinen mesta? Rantoja siellä on kai muttei kai ihan lähellä? Olis hyvä olla jotain tekemistä jos lähtis sinne deittaa muijia. Joten minkäkasita aktivitettia voi harrastaa siellä? Onko hyvin uma-altaita, kuntosaleja? Paljonko siellä maksaa hotelli yö (ac,netti,tv,fridge) entä apartmentit?


      • gi joe kirjoitti:

        Hi, Filippiinit on myös mua alkanut kiinnostamaan...Yleensä olen tosin käynnyt thaimaassa tai vietnamissa, mutta voisi kokeilla jotain uutta. tai no olin filippiineillä ollut 10v sitten ja jäi mieleen Manilan kaaos ja gagsterit, ja puerto caleran ja boracayn kauniit biitsit.

        Jossain fate in asia sivuistoilla tulee postia filippiinipimuilta. Jostain syystä useat ovat kotoisin Cebu citystä. Onko se asiallinen mesta? Rantoja siellä on kai muttei kai ihan lähellä? Olis hyvä olla jotain tekemistä jos lähtis sinne deittaa muijia. Joten minkäkasita aktivitettia voi harrastaa siellä? Onko hyvin uma-altaita, kuntosaleja? Paljonko siellä maksaa hotelli yö (ac,netti,tv,fridge) entä apartmentit?

        Cebussa on paljon teollisuutta ja vissiin senkin takia naisia. Mulla oli huone hotelli Cesariossa, Bella Vista-hotelln sisarahotelli, jossa oli näpp'ärä kattouima-allas, yö oli muistaakseni 1900 pesoa, buffetaamiaisella. Olin muutaman päivän myös Beachilla, siollä joutrui kärsimään rivitalohuoneistosta jo noin 40 euroa yö. Malapasquaa vois kokeilla seuraavalla reissulla, tai sitten otan tuon apartmentin kuukaudeksi. Rantabeach oli muistaakseni Maracaibo tai sibnnepäin.


      • gi joe kirjoitti:

        Hi, Filippiinit on myös mua alkanut kiinnostamaan...Yleensä olen tosin käynnyt thaimaassa tai vietnamissa, mutta voisi kokeilla jotain uutta. tai no olin filippiineillä ollut 10v sitten ja jäi mieleen Manilan kaaos ja gagsterit, ja puerto caleran ja boracayn kauniit biitsit.

        Jossain fate in asia sivuistoilla tulee postia filippiinipimuilta. Jostain syystä useat ovat kotoisin Cebu citystä. Onko se asiallinen mesta? Rantoja siellä on kai muttei kai ihan lähellä? Olis hyvä olla jotain tekemistä jos lähtis sinne deittaa muijia. Joten minkäkasita aktivitettia voi harrastaa siellä? Onko hyvin uma-altaita, kuntosaleja? Paljonko siellä maksaa hotelli yö (ac,netti,tv,fridge) entä apartmentit?

        Morjens, ei tuo cebu ainut paikka oo jossa filippiineillä voi käydä,,,, tuntuu vaan olevan suomalaisten suosiossa,,,, http://www.philippinetraveler.com/index.html tai http://www.philippines-travel-guide.com/index.html 7107 saarta, ja kyllä AC:ssa kannattaa kans käydä :)


      • Reppu-Reiska
        tapsu55 kirjoitti:

        Cebussa on paljon teollisuutta ja vissiin senkin takia naisia. Mulla oli huone hotelli Cesariossa, Bella Vista-hotelln sisarahotelli, jossa oli näpp'ärä kattouima-allas, yö oli muistaakseni 1900 pesoa, buffetaamiaisella. Olin muutaman päivän myös Beachilla, siollä joutrui kärsimään rivitalohuoneistosta jo noin 40 euroa yö. Malapasquaa vois kokeilla seuraavalla reissulla, tai sitten otan tuon apartmentin kuukaudeksi. Rantabeach oli muistaakseni Maracaibo tai sibnnepäin.

        Katsoin just BOOKING.COMilta hotellitarjouksia CEBUsta ja halvin, jos pienellä budjetilla matkassa oli 16 USdollards jaetulla kylppärillä ja brekfast 1,5 USD/lurjus. 10 min lentokentältä, lähellä Super Metroa. Varaamiseen ei tarvi pankkikorttia.


      • angelescity kirjoitti:

        Morjens, ei tuo cebu ainut paikka oo jossa filippiineillä voi käydä,,,, tuntuu vaan olevan suomalaisten suosiossa,,,, http://www.philippinetraveler.com/index.html tai http://www.philippines-travel-guide.com/index.html 7107 saarta, ja kyllä AC:ssa kannattaa kans käydä :)

        Tässä hahmottelen jo joulun reissua. Jos lentäis suoraan Manilan kautta Clarkiin ja ihmettelis AC:n menoa vaikkapa muutaman päivän tai viikon.
        AC.ssa on suomaiaisia ja täältä saa varmaan hyviä neuvoja loppulomaa varten esim: [email protected].
        Sitten Boracaylle, jos varais hotellin Tricycle-poikien avulla eli menemällä suoraan rantakadulle koppimopolla ja kysymällä vapaita huoneita. Voi olla, että joutuu vaihtaan hotellia tyyliin 2 pv tuolla ja kolme tuolla.
        Cebussa varasivat mulle suoraan lentokentän turistitoimistosta huoneen, tais olla 900 pesoa yö. Muistaakseni Sampaquita Suites Cebun sataman lähellä. Suosittelen, jos Boholin keikka tiedossa.
        Onko Manilasta hankala matka Puerto Galeraan, siis montako tuntia? Ilmeisesti ensin bussikulejtus satamaan ja sieltä lautalla perille.
        Palawanillekin palaa mieli, mulle kolahti siellä hotelli Turissimo, matkaa lentokentälle noin 200metriä, 1500 php yö, siistillä uima-altaalla.
        Reppu-Reiska, kannattaa tutkia varausehdot, jos varaa vaikka booking.comin kautta, sillä monesti joutuu maksamaan hiukan, tyypillisesti yhden yön hinnan, jos peruu varauksen tai haluaa vaihtaa hotellia kesken varausajan. Booking.comissa on hyvä käydä tutkimassa hotelleja, ja varaa sitten saman hotellin omia teitään ;O)
        ac:lla hyviä linkkejä,homma toimii samlla lailla kuin thaikuissa, ottaa pariksi yöksi hotellivarauksen, tekee paikan päällä pienen iltkävelyn ja varaa mieleisen hotellin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1615
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1290
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1057
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      820
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe