Miksi kylmä 125kw Passat??

Mistähän johtuu,että autoni on ihan lämmin kun ajonopeus on alle 90km/h, mutta kun ajaa yli 90km/h auto kylmenee? Ulkona oli pakkasta 14-20 astetta.
Moottorilämpömittari näyttää normaalia 90 astetta ja keulassa on maskinsuojat molemmissa ritilöissä.
Olen yrittänyt ilmastoinnin manuaalisäädöillä ja automaatilla,mutta niillä ei tunnu olevan mitään merkitystä.
Autossa on tehdasasenteinen Webasto ja sen päällelaittokaan ei tuo lämmintä nopeuden ollessa yli 90km/h.
Suuremmissa nopeuksissa tuuletusritilöistä tulee viileää ilmaa ja kun nopeuden laskee 80km/h alkaa lämpöä tulla lähes välittömästi.
Auto on vm2007 2,0 TDI Variant Sportline 125kw DGS.

42

7057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalevi Huuru

      Kun katselee liikenteessä noita VAG-tuotteita näillä pakkasilla, niin jostain syystä melkein kaikissa on takasivuikkunat huurussa. Volkkarit näyttäisi olevan pahimpia. Mikähän siinä on ?

      • Niin, ajoin tänään 460km pääkaupunkiseudulta Savoon ja Passattini ikkunat olivat koko matkan täysin huuruttomat, mutta moottoritienopeuksilla sisään ei tullut kunnolla lämpöä.
        Ongelmani on siis kylmä kabiini suurilla nopeuksilla, tosin kirkkailla ikkunoilla.


      • 125kw
        msa9101 kirjoitti:

        Niin, ajoin tänään 460km pääkaupunkiseudulta Savoon ja Passattini ikkunat olivat koko matkan täysin huuruttomat, mutta moottoritienopeuksilla sisään ei tullut kunnolla lämpöä.
        Ongelmani on siis kylmä kabiini suurilla nopeuksilla, tosin kirkkailla ikkunoilla.

        Mulla just samanlainen auto -08 ja molemmat ritilät suojattu. Tuliko tämä nyt, aiemmin ollut ok? Mulla ei ole ollut ongelmaa, mutta tuli mieleen, oletko peittänyt suojalla alaritilässä olevan anturin? Se on kuskinpuolella ritilän alareunassa,


      • 125kw kirjoitti:

        Mulla just samanlainen auto -08 ja molemmat ritilät suojattu. Tuliko tämä nyt, aiemmin ollut ok? Mulla ei ole ollut ongelmaa, mutta tuli mieleen, oletko peittänyt suojalla alaritilässä olevan anturin? Se on kuskinpuolella ritilän alareunassa,

        Auto on ollut minulla vasta 1kk:n joten kokemuksia on vielä kovin vähän. Entinen Passattini vm2003 lämpeni kyllä hyvin ja antoi myöskin lämpöä sisälle kaikilla nopeuksilla.
        Mistähän anturista mahtaa olla kysymys?
        Maskinsuojat ovat tehdastekoiset ja ne peittävät molemmat ritilät kokonaan. Ostin ja asensin ne viikko sitten ja ajoin nyt ensimmäisen kerran pidemmän matkan niiden kanssa.


      • 125kw
        msa9101 kirjoitti:

        Auto on ollut minulla vasta 1kk:n joten kokemuksia on vielä kovin vähän. Entinen Passattini vm2003 lämpeni kyllä hyvin ja antoi myöskin lämpöä sisälle kaikilla nopeuksilla.
        Mistähän anturista mahtaa olla kysymys?
        Maskinsuojat ovat tehdastekoiset ja ne peittävät molemmat ritilät kokonaan. Ostin ja asensin ne viikko sitten ja ajoin nyt ensimmäisen kerran pidemmän matkan niiden kanssa.

        Se on lämpötila-anturi, jota ei saisi peittää. Haistelee ulkolämpötilaa ja käsittääkseni vaikuttaa ilmastoinnin/lämmityksen toimintaan. Itseasiassa tarkistin, että anturi on alemman ritilän kuskinpuoleisessa reunassa toiseksi ylimmässä välissä. Minulla suojassa siinä kohtaa kolo.


      • 125kw kirjoitti:

        Se on lämpötila-anturi, jota ei saisi peittää. Haistelee ulkolämpötilaa ja käsittääkseni vaikuttaa ilmastoinnin/lämmityksen toimintaan. Itseasiassa tarkistin, että anturi on alemman ritilän kuskinpuoleisessa reunassa toiseksi ylimmässä välissä. Minulla suojassa siinä kohtaa kolo.

        Kyllä siellä minunkin autoni alaritilässä näkyy olevan anturi juuri mainitsemassasi kohdassa. Maskinsuoja peittää tuon anturin,joten täytyy tehdä suojaan anturin kohdalle reikä.
        Huomenna ajan takaisin pääkaupunkiseudulle,niin reijän vaikutus tulee heti testattua.


      • 125kw kirjoitti:

        Se on lämpötila-anturi, jota ei saisi peittää. Haistelee ulkolämpötilaa ja käsittääkseni vaikuttaa ilmastoinnin/lämmityksen toimintaan. Itseasiassa tarkistin, että anturi on alemman ritilän kuskinpuoleisessa reunassa toiseksi ylimmässä välissä. Minulla suojassa siinä kohtaa kolo.

        Anturihan olikin niin ritilän päässä,että siihen maskisuojan päähän oli helppo napsaista saksilla kolo anturan kohdalle.
        Huomenna nähdään oliko tuo "lämmityslaitteen" korjaus todellakin noin helppo.


      • kokemuksiasi
        msa9101 kirjoitti:

        Anturihan olikin niin ritilän päässä,että siihen maskisuojan päähän oli helppo napsaista saksilla kolo anturan kohdalle.
        Huomenna nähdään oliko tuo "lämmityslaitteen" korjaus todellakin noin helppo.

        Henkilökohtaisesti epäilen, että kolon tekemisellä ei ole muuta vaikutusta kuin ulkolämpömittarin nopeampi reagointi muutoksiin.


      • 125kw
        msa9101 kirjoitti:

        Anturihan olikin niin ritilän päässä,että siihen maskisuojan päähän oli helppo napsaista saksilla kolo anturan kohdalle.
        Huomenna nähdään oliko tuo "lämmityslaitteen" korjaus todellakin noin helppo.

        Voihan se lämmön tippuminen johtua muustakin, tämä anturi tuli vaan ekana mieleen. Kerro oliko mitään vaikutusta.


    • normi juttu,

      lämppäri on alimitoitettu. Oliko aikaisempi Paskattisi bensakoneella? Tässä(kin) VW on säästänyt.

      • Aiempi Passattini oli 74kw 1.9 TDI, jossa ei ollut Webastoa,enkä sitä siihen kaivannutkaan. Auto oli lämmin vielä -34asteen pakkasillakin, vaikka sillä ajelikin moottoritienopeuksia.
        Eikös näiden tehdas-Webastojen pitäisi lähteä automaattisesti päälle,jos moottorin lämmöt laskevat??
        Minulla ainakaan webaston merkkivalo ei syty ajossa automaattisesti vaan vaatii että se käynnistetään napistaan.
        Auto oli viikko sitten Espoon VW-Centerissä huollossa ja siellä huollettiin myös Webasto/ilmastointi,joten niiden pitäisi kyllä olla kunnossa.


      • 125kw

        Ei se lämppärin ole alimitoituksesta ole kiinni, vaikka vw tunnetusti ei olekaan lämpimimpiä talviautoja. Mulla samanlainen auto, ilman webastoa, kuin msa9101:llä, eikä tuollaista ilmiötä ole ollut. Maskinsuojat paikoillaan ja lämpöä riittää vauhdissa, kuin vauhdissa ihan paukkupakkasillakin.


      • 125kw kirjoitti:

        Ei se lämppärin ole alimitoituksesta ole kiinni, vaikka vw tunnetusti ei olekaan lämpimimpiä talviautoja. Mulla samanlainen auto, ilman webastoa, kuin msa9101:llä, eikä tuollaista ilmiötä ole ollut. Maskinsuojat paikoillaan ja lämpöä riittää vauhdissa, kuin vauhdissa ihan paukkupakkasillakin.

        Ei auttanut maskinsuojan kolo lämpöihin suuremmilla nopeuksilla.
        Lämpöä riittää liiankin kanssa 80km/h vaudissa, mutta kun nopeuden nostaa yli 90km/h alkaa lämmityslaite työntämään sisään tosi viileää ilmaa.
        Ei kai tässä muu auta,kun tilata aika VW-huoltoon ja maksaa itsensä kipeäksi korjauksesta/huollosta.


      • 125 kw
        msa9101 kirjoitti:

        Ei auttanut maskinsuojan kolo lämpöihin suuremmilla nopeuksilla.
        Lämpöä riittää liiankin kanssa 80km/h vaudissa, mutta kun nopeuden nostaa yli 90km/h alkaa lämmityslaite työntämään sisään tosi viileää ilmaa.
        Ei kai tässä muu auta,kun tilata aika VW-huoltoon ja maksaa itsensä kipeäksi korjauksesta/huollosta.

        Mieti, mihin viet... vv-autosta ei niin hyviä kokemuksia, kun kyseessä on vian selvittäminen. Joku vag- tai webasto-erikoistunut pienempi huolto voisi toimia joustavammin ja nopeammin... ja ennen kaikkea edullisemmin. Kysele vaikka vagarena.fi:stä hyviä huoltopaikkoja.

        Autossa pysyi koneen lämmöt yli 90 km/h?


      • fghn
        msa9101 kirjoitti:

        Ei auttanut maskinsuojan kolo lämpöihin suuremmilla nopeuksilla.
        Lämpöä riittää liiankin kanssa 80km/h vaudissa, mutta kun nopeuden nostaa yli 90km/h alkaa lämmityslaite työntämään sisään tosi viileää ilmaa.
        Ei kai tässä muu auta,kun tilata aika VW-huoltoon ja maksaa itsensä kipeäksi korjauksesta/huollosta.

        Passat 1.9 tdi, ja lämpöä tuntuu riittävän vielä 25 ast pakkasilla ihan mukavasti, mutta tänäaamuna kun oli 33 ast ja ajoin ekakerran noin kovalla kelillä 160km,80 rajoitus niin huomasin ettei se lämpö oikein enää riitäkkään, ainakaan jalkatiloihin, ja Webastokin oli päällä, nuo viimasuojatkin ovat paikoillaan.


    • tojomään

      laittamaan sitten vaan jos ei muu auta. Näppärä kaveri leikkaa sen Alepasta ilmaiseksi saadusta banaanilaatikosta ja laittaa paukkiksella kiinni.

    • volkkarit edes
    • 14+2=?

      Itsellä käynyt kerran noin kanssa. En tiedä mistä tuo tilapäinen härö johtui sillä sen kerran jälkeen sitä ei esiintynyt.

      Lähdin siis liikkeelle 30min Webastolla lämmittämisen jälkeen ja lämpöä pukkasi sisään ihan kiitettävästi ennen liikkeelle lähtöä ja ennen moottoritielle menoa myös ajossa.
      Moottoritiellä sitten alkoi yhtäkkiä pukata jääkylmää vaikka koneen lämmöt oli 90C ja Webastoakin koitin siinä käyttää lisälämmöksi. Sisään puhaltava ilma vain oli jääkylmää - sisään puhaltavan ilman lämpötilaan ei vaikuttanut ilmastoinnin lämpötilansäädöt mitenkään.
      Nokalla oli tosiaan maskinsuojakin kuten aina kovilla pakkasilla on ollut kaiken merkkisissä autoissa.

      Tuon jälkeen tuota ei ole toistamiseen tapahtunut ja laitoin sen jonkin häiriön piikkiin. Liekö ilmastoinnista joku läppä ollut jäässä juuri silloin tms.
      Normaalisti esilämmittämisen jälkeen on pakko laskea lämpötila climatronicista 18C jotta ei sisällä turhaan hikoilisi, joten ei tuo kovin normaalia ole. Kyseessä siis on 3C Passat myös.

      • Hrrrrrr...

        Mulla 3c malli ja 06, tuntuu han kuin joku läppä tosiaan jäis vähän raolleen tms, koska haaleana tulee lämpö tuossa minunkin värkissä, luulis kyllä paremmin tulevan lämpöä koska webastokin on siinä apuna ja mittari on 90ast.
        Taitaa olla joku tyyppijuttu koska noita tuntuu olevan, ja olis kiva juttu jos jollakin olis enemmän tietoa tuosta viasta.


      • 133
        Hrrrrrr... kirjoitti:

        Mulla 3c malli ja 06, tuntuu han kuin joku läppä tosiaan jäis vähän raolleen tms, koska haaleana tulee lämpö tuossa minunkin värkissä, luulis kyllä paremmin tulevan lämpöä koska webastokin on siinä apuna ja mittari on 90ast.
        Taitaa olla joku tyyppijuttu koska noita tuntuu olevan, ja olis kiva juttu jos jollakin olis enemmän tietoa tuosta viasta.

        Joillekin on auttanut, kun laittaa sen venttiilin hanskalokerossa kiinni, josta tulee viilennystä.


      • 133 kirjoitti:

        Joillekin on auttanut, kun laittaa sen venttiilin hanskalokerossa kiinni, josta tulee viilennystä.

        Täytyypä kokeilla tuota hanskalokeron ventiilin kiinnilaittoakin.
        Tilasin autolle ensi maanantaiksi ajan AH-Autoon Espooseen,jos ne siellä löytäisivät syyn kylmyyteen suuremmilla nopeuksilla.
        Moottorin lämpömittari nousee normaaliin 90asteeseen, josta se tosin voi kesken ajoni nopeasti laskea jopa 60asteeseen ja nousta taas pikkuhiljaa 90asteeseen. Näin se tekee n80km/h nopeuksilla,mutta vaikka mittari laskee 60asteeseen lämmityslaite puhaltaa kuitenkin lämmintä ilmaa.
        Voisiko vika sittenkin olla temostaatissa?


      • dfrb
        msa9101 kirjoitti:

        Täytyypä kokeilla tuota hanskalokeron ventiilin kiinnilaittoakin.
        Tilasin autolle ensi maanantaiksi ajan AH-Autoon Espooseen,jos ne siellä löytäisivät syyn kylmyyteen suuremmilla nopeuksilla.
        Moottorin lämpömittari nousee normaaliin 90asteeseen, josta se tosin voi kesken ajoni nopeasti laskea jopa 60asteeseen ja nousta taas pikkuhiljaa 90asteeseen. Näin se tekee n80km/h nopeuksilla,mutta vaikka mittari laskee 60asteeseen lämmityslaite puhaltaa kuitenkin lämmintä ilmaa.
        Voisiko vika sittenkin olla temostaatissa?

        Olla termostaatissa, sillä hanskalokeron viilennyksellä ei ole mitään tekemistä tämän asin kanssa!


      • dfrb kirjoitti:

        Olla termostaatissa, sillä hanskalokeron viilennyksellä ei ole mitään tekemistä tämän asin kanssa!

        Soittelin vielä pe AH-Huoltoon ja tarkentelin auton oireita. Sielläkin epäiltiin vahvasti kylmyyden syyksi viallista termostaattia.
        Ajoin taas eilen 460km pakkasen ollessa 20-26astetta. Moottoritielläkään ei pystynyt ajamaan kuin 85km/h, sillä suuremmilla nopeuksilla kabiini kylmeni niin että henki alkoi höyryämään. Moottorin lämmöt tosin pysyivät lähes kokoajan normaalissa, muutamaa alaspäin sahaamista lukuunottamatta.
        Loppumatkasta sammutin Webaston Econ-napista ja välittömästi moottorin lämmöt tippuivat n60asteeseen.
        Olisiko nyt näin että temostaatti on sökö ja Webasto jaksaa työntää sisään lämpöä alhaisemmissa ajonopeuksissa,mutta suuremmilla nopeuksilla siitäkin loppuu tehot kun itse moottorista sitä lämpöä ei riitä ollenkaan?


      • 125kw
        msa9101 kirjoitti:

        Soittelin vielä pe AH-Huoltoon ja tarkentelin auton oireita. Sielläkin epäiltiin vahvasti kylmyyden syyksi viallista termostaattia.
        Ajoin taas eilen 460km pakkasen ollessa 20-26astetta. Moottoritielläkään ei pystynyt ajamaan kuin 85km/h, sillä suuremmilla nopeuksilla kabiini kylmeni niin että henki alkoi höyryämään. Moottorin lämmöt tosin pysyivät lähes kokoajan normaalissa, muutamaa alaspäin sahaamista lukuunottamatta.
        Loppumatkasta sammutin Webaston Econ-napista ja välittömästi moottorin lämmöt tippuivat n60asteeseen.
        Olisiko nyt näin että temostaatti on sökö ja Webasto jaksaa työntää sisään lämpöä alhaisemmissa ajonopeuksissa,mutta suuremmilla nopeuksilla siitäkin loppuu tehot kun itse moottorista sitä lämpöä ei riitä ollenkaan?

        Nyt kun tarkensit oireita, kallistun termostaatin puolelle minäkin. Ajattelin aiempien viestien perusteella, että lämpötilan vaihtelu on huomattavasti pienempää.


      • ftgg
        125kw kirjoitti:

        Nyt kun tarkensit oireita, kallistun termostaatin puolelle minäkin. Ajattelin aiempien viestien perusteella, että lämpötilan vaihtelu on huomattavasti pienempää.

        Sehän tässä on kummallista kun moottorin lämmöt pysyy kuitenkin normaaliajossa 90asteessa, eli kyllä sen termostaatin pitäisi toimia silloin, ikäänkuin se lämpö vaan katoaa johonkin tuolla ilmastointi/lämmityslaitteessa?


      • 1+1=3
        ftgg kirjoitti:

        Sehän tässä on kummallista kun moottorin lämmöt pysyy kuitenkin normaaliajossa 90asteessa, eli kyllä sen termostaatin pitäisi toimia silloin, ikäänkuin se lämpö vaan katoaa johonkin tuolla ilmastointi/lämmityslaitteessa?

        Joku, joka ohjaa/säätää lämmityslaitteen kiertoa, on rikki. Tuo ulkoanturi, sisäanturi tms.


      • Pasunisti68
        1+1=3 kirjoitti:

        Joku, joka ohjaa/säätää lämmityslaitteen kiertoa, on rikki. Tuo ulkoanturi, sisäanturi tms.

        Itsellä oli käytettynä ostamassani '01 Passatissa myös ongelmia lämmityksen kanssa. Otettiin mekaanikkokaverini kanssa lämmityslaitteen kennoille menevät letkut irti, laskettiin läpi kuumaa vettä. Ulos tuli hirveetä töhnää! Hommaan on olemassa aineetkin, mutta tuo riitti minun autossani.


      • ftgg
        Pasunisti68 kirjoitti:

        Itsellä oli käytettynä ostamassani '01 Passatissa myös ongelmia lämmityksen kanssa. Otettiin mekaanikkokaverini kanssa lämmityslaitteen kennoille menevät letkut irti, laskettiin läpi kuumaa vettä. Ulos tuli hirveetä töhnää! Hommaan on olemassa aineetkin, mutta tuo riitti minun autossani.

        Olis ihan järkeenkäypä juttu, mutta kuitenkin minun koslassa tuo lämmön tulo heikkenee ratkaisevasti kun ilma kylmenee tuonne liki -30 asteeseen niin lämmityslaitteesta tulee vain haaleaa, vaikka mittari näyttää siis tuota 90 ast. (Maskit tukossa).
        Epäilen noita autom, säätöjä tällaisessa tapauksessa, tosin ei sitä lämpöä tule sen paremmin manuaalillakaan.


      • Pasunisti68
        ftgg kirjoitti:

        Olis ihan järkeenkäypä juttu, mutta kuitenkin minun koslassa tuo lämmön tulo heikkenee ratkaisevasti kun ilma kylmenee tuonne liki -30 asteeseen niin lämmityslaitteesta tulee vain haaleaa, vaikka mittari näyttää siis tuota 90 ast. (Maskit tukossa).
        Epäilen noita autom, säätöjä tällaisessa tapauksessa, tosin ei sitä lämpöä tule sen paremmin manuaalillakaan.

        Neste kiertää kuitenkin sen helpoimman reitin kautta. Tuo ei vaadi muuta kuin työtä,jonka voi tehdä itsekin jos on paikka.


      • huoltopaikka
        msa9101 kirjoitti:

        Soittelin vielä pe AH-Huoltoon ja tarkentelin auton oireita. Sielläkin epäiltiin vahvasti kylmyyden syyksi viallista termostaattia.
        Ajoin taas eilen 460km pakkasen ollessa 20-26astetta. Moottoritielläkään ei pystynyt ajamaan kuin 85km/h, sillä suuremmilla nopeuksilla kabiini kylmeni niin että henki alkoi höyryämään. Moottorin lämmöt tosin pysyivät lähes kokoajan normaalissa, muutamaa alaspäin sahaamista lukuunottamatta.
        Loppumatkasta sammutin Webaston Econ-napista ja välittömästi moottorin lämmöt tippuivat n60asteeseen.
        Olisiko nyt näin että temostaatti on sökö ja Webasto jaksaa työntää sisään lämpöä alhaisemmissa ajonopeuksissa,mutta suuremmilla nopeuksilla siitäkin loppuu tehot kun itse moottorista sitä lämpöä ei riitä ollenkaan?

        Selvisikö? Millaiselta huollolta AH-auto vaikutti? Itsekin huoltopaikkaa ruvennut katselemaan, yhdeksänkympin huolto häämöttää....


      • huoltopaikka kirjoitti:

        Selvisikö? Millaiselta huollolta AH-auto vaikutti? Itsekin huoltopaikkaa ruvennut katselemaan, yhdeksänkympin huolto häämöttää....

        Vein auton ma AH-autoon ja sain sieltä ajoon sijaisauton.
        Autoni piti valmistua samana päivänä,mutta puolenpäivän jälkeen huollosta soitettiin ja kerrotiin turbon letkun vuotavan voimakkaasti. Sovittiin,että AH-auto hommaa letkun tiistaiksi ja laittaa auton kuntoon.
        Tänään sieltä soitettiin 15.30 ja kerrottiin osan tulleen,mutta olevan vääränlainen. Sijaisauto piti palauttaa pois ja sain oman autoni takaisin,koska sillä kuulema voi ajaa.
        Termostaatti oli vaihdettu ja kävin kehäIII:n 100km nopeusrajoitusalueella testaamassa tuleeko lämpöä paremmin sisään. Auto tuntui kuitenkin edelleen jäähtyvän suuremmalla nopeudella,tosin ei aivan niin paljo kuin ennen.
        Kun vien auton loppuviikosta takaisin turbon-letkun vaihtoon,pyydän vielä tarkastamaan/puhdostamaan lämmityslaitteen kennon, josko se vielä parantaisi lämmpöisyyttä.

        En pysty vielä antamaan arviota AH-aiton toiminnasta/hinnasta muuten kuin siten, että paikka näytti siistiltä ja auton luovutus sujui nopeasti. Kerron sitten lisää,kun saan sen letkunkin korjautettua ja laskun huollosta.

        Ihmettelen tosin,miksi VW-AutoCenter Espoo ei 2viikkoa sitten auton ollessa siellä täydellisessä huollossa huomannut turbon-letkun rikkontumista ja miksi en itsekkään ajossa ole huomannut tehohäviöitä,tai muutakaan erikoista tuota kylmyyttä lukuunottamatta


      • varmasti
        msa9101 kirjoitti:

        Vein auton ma AH-autoon ja sain sieltä ajoon sijaisauton.
        Autoni piti valmistua samana päivänä,mutta puolenpäivän jälkeen huollosta soitettiin ja kerrotiin turbon letkun vuotavan voimakkaasti. Sovittiin,että AH-auto hommaa letkun tiistaiksi ja laittaa auton kuntoon.
        Tänään sieltä soitettiin 15.30 ja kerrottiin osan tulleen,mutta olevan vääränlainen. Sijaisauto piti palauttaa pois ja sain oman autoni takaisin,koska sillä kuulema voi ajaa.
        Termostaatti oli vaihdettu ja kävin kehäIII:n 100km nopeusrajoitusalueella testaamassa tuleeko lämpöä paremmin sisään. Auto tuntui kuitenkin edelleen jäähtyvän suuremmalla nopeudella,tosin ei aivan niin paljo kuin ennen.
        Kun vien auton loppuviikosta takaisin turbon-letkun vaihtoon,pyydän vielä tarkastamaan/puhdostamaan lämmityslaitteen kennon, josko se vielä parantaisi lämmpöisyyttä.

        En pysty vielä antamaan arviota AH-aiton toiminnasta/hinnasta muuten kuin siten, että paikka näytti siistiltä ja auton luovutus sujui nopeasti. Kerron sitten lisää,kun saan sen letkunkin korjautettua ja laskun huollosta.

        Ihmettelen tosin,miksi VW-AutoCenter Espoo ei 2viikkoa sitten auton ollessa siellä täydellisessä huollossa huomannut turbon-letkun rikkontumista ja miksi en itsekkään ajossa ole huomannut tehohäviöitä,tai muutakaan erikoista tuota kylmyyttä lukuunottamatta

        huomannut muiden kirjoituksista ettei volkkarin huolto kehuja ansaitse, kauppa käy liiankin hyvin niin miksi asiakasta palvella, tämä on fakta.


      • varmasti kirjoitti:

        huomannut muiden kirjoituksista ettei volkkarin huolto kehuja ansaitse, kauppa käy liiankin hyvin niin miksi asiakasta palvella, tämä on fakta.

        Nyt on turbossakin uusi letku ja ajoin jälleen 460km pakkasen ollessa 9-13 astetta. Lämpöä riitti nyt liiankin kanssa,tosin vedossa oli painavahko peräkärry ja en päässyt kokeilemaan pidemmille matkoille yli 90km/h nopeuksia. Vakionopeussäätimellä ajaessani 82km/h nopeutta loppumatkasta kone alkoi jo lämpenemään liikaakin ja oli ajeltava ilman vakkaria ja vähän tasaisemmin,että lämmöt pysyivät normaalissa.
        Ilmeisesti vika oli termostaatissa, tosin en tiedä olisiko tuo vuotava turbon letkukin osaltaan vaikuttanut asiaan.

        AH-huolto tuntui hyvältä huoltopaikalta ja aion jatkossakin käyttää autoani siellä. Hintaa huollolle/korjaukselle tuli 250€


      • korjaantui
        msa9101 kirjoitti:

        Nyt on turbossakin uusi letku ja ajoin jälleen 460km pakkasen ollessa 9-13 astetta. Lämpöä riitti nyt liiankin kanssa,tosin vedossa oli painavahko peräkärry ja en päässyt kokeilemaan pidemmille matkoille yli 90km/h nopeuksia. Vakionopeussäätimellä ajaessani 82km/h nopeutta loppumatkasta kone alkoi jo lämpenemään liikaakin ja oli ajeltava ilman vakkaria ja vähän tasaisemmin,että lämmöt pysyivät normaalissa.
        Ilmeisesti vika oli termostaatissa, tosin en tiedä olisiko tuo vuotava turbon letkukin osaltaan vaikuttanut asiaan.

        AH-huolto tuntui hyvältä huoltopaikalta ja aion jatkossakin käyttää autoani siellä. Hintaa huollolle/korjaukselle tuli 250€

        Hyvä, jos asia korjaantui! Tästä viimeisestä viestistä pisti silmään tuo, että vakkarilla ajaessa lämmöt nousi liikaakin... Kyllä termostaatti ja flekti(t) yleensä huolehtii, ettei lämmöt nouse liikaa. Hyvä tieto tuokin, että AH-autossa homma pelaa. Saattaisi olla minunkin "uskottu" huolto.


      • samaonkelma
        msa9101 kirjoitti:

        Nyt on turbossakin uusi letku ja ajoin jälleen 460km pakkasen ollessa 9-13 astetta. Lämpöä riitti nyt liiankin kanssa,tosin vedossa oli painavahko peräkärry ja en päässyt kokeilemaan pidemmille matkoille yli 90km/h nopeuksia. Vakionopeussäätimellä ajaessani 82km/h nopeutta loppumatkasta kone alkoi jo lämpenemään liikaakin ja oli ajeltava ilman vakkaria ja vähän tasaisemmin,että lämmöt pysyivät normaalissa.
        Ilmeisesti vika oli termostaatissa, tosin en tiedä olisiko tuo vuotava turbon letkukin osaltaan vaikuttanut asiaan.

        AH-huolto tuntui hyvältä huoltopaikalta ja aion jatkossakin käyttää autoani siellä. Hintaa huollolle/korjaukselle tuli 250€

        Puhdistivatko huollossa sitä kennoa, mistä aioit huollolle kertoa?
        On mielenkiintoinen tuo turbon letku asia, että voisko se vaikuttaa
        moottorin lämpöihin?


      • samaonkelma kirjoitti:

        Puhdistivatko huollossa sitä kennoa, mistä aioit huollolle kertoa?
        On mielenkiintoinen tuo turbon letku asia, että voisko se vaikuttaa
        moottorin lämpöihin?

        Kenno

        Lämmityslaitteen kennolle ei tehty nyt mitään ja pääsen ajamaan moottoritienopeuksia vasta reilun viikon kuluttua,jolloin selviää auttoiko tuo termostaatin vaihto todellisuudessa mitään.
        Jos kylmää työntää vielä sisään,niin täytyy tilata uusi aika ja puhdistuttaa seuraavaksi tuo lämmityslaitteen kennosto.


      • msa9101 kirjoitti:

        Kenno

        Lämmityslaitteen kennolle ei tehty nyt mitään ja pääsen ajamaan moottoritienopeuksia vasta reilun viikon kuluttua,jolloin selviää auttoiko tuo termostaatin vaihto todellisuudessa mitään.
        Jos kylmää työntää vielä sisään,niin täytyy tilata uusi aika ja puhdistuttaa seuraavaksi tuo lämmityslaitteen kennosto.

        Nyt on ajettu kesänopeurajoituksilla ja vika on edelleen päällä, tosin olen tarkentanut sen nyt tietylle kirrosalueelle. Kierrosnopeuksilla 1900-2100r/min lämmityslaite antaa vain kylmää,mutta alle ja yli noiden kierroksien lämmintä tulee normaalisti.
        100km/h 6 vaihteella sattuu juuri tuohon 2000r/min haarukkaan ja lämmityslaite antaa vain kylmää,mutta kun nostaa nopeutta tai vaihtaa 5 vaihteen kierrosten noustessa yli 2100r/min alkaa välittömästi tulla lämpöä sisään.
        Mikä kumma tuon voi aiheuttaa??
        Moottorin lämpömittari nousee tosi hitaasti normaaliin,vasta n 30min ajon jälkeen ja saattaa sillointällöin käydä tosi alhaalla,josta taas nousee normaaliin.
        Vaihdatan seuraavassa huollossa uuden moottorin lämpötila-anturin,sillä vika on varmaankin siinä.
        Aika AH-huoltoon on varattu viikon päähän ja lämmityslaitteen vikaa yritetään siellä etsiä,mutta villiä arvauksia otan edelleen vastaan.


      • msa9101 kirjoitti:

        Nyt on ajettu kesänopeurajoituksilla ja vika on edelleen päällä, tosin olen tarkentanut sen nyt tietylle kirrosalueelle. Kierrosnopeuksilla 1900-2100r/min lämmityslaite antaa vain kylmää,mutta alle ja yli noiden kierroksien lämmintä tulee normaalisti.
        100km/h 6 vaihteella sattuu juuri tuohon 2000r/min haarukkaan ja lämmityslaite antaa vain kylmää,mutta kun nostaa nopeutta tai vaihtaa 5 vaihteen kierrosten noustessa yli 2100r/min alkaa välittömästi tulla lämpöä sisään.
        Mikä kumma tuon voi aiheuttaa??
        Moottorin lämpömittari nousee tosi hitaasti normaaliin,vasta n 30min ajon jälkeen ja saattaa sillointällöin käydä tosi alhaalla,josta taas nousee normaaliin.
        Vaihdatan seuraavassa huollossa uuden moottorin lämpötila-anturin,sillä vika on varmaankin siinä.
        Aika AH-huoltoon on varattu viikon päähän ja lämmityslaitteen vikaa yritetään siellä etsiä,mutta villiä arvauksia otan edelleen vastaan.

        Nyt vika on paikallestettu ja korjattu!

        Vian syyksi paljastui Espoon VW-Centerin tekemä Webaston huolto/korjaus tammikuussa 27.1.2011. Webastoon vaihdettiin kiertovesipumppu ja asentaja oli kytkenyt pumpun letkut väärinpäin,eli ristiin. Tästä seurasi kaikki lämpö ongelmat.

        Vikaa on selvitettyi 4 kertaa AH-autossa Espoossa ja ei kyllä tullut mieleenkää,että merkkiliike olisi voinut tehdä tuollaisen mokan.

        Minulle tuo letkujen väärä asennus on tullut maksamaan 1138€ ja onkin mielenkiintoista minkälaisen kannan VW-Center ottaa,kun menen esittämään heille korvausvaatimukseni. Otin yhteyttä kuluttajavirastoon ja heidän mukaansa VW-Centerin on korvattava työn osuus kokonaan ja osittain vaihdetut osat.


      • Nsvlnfg vlnn
        msa9101 kirjoitti:

        Nyt vika on paikallestettu ja korjattu!

        Vian syyksi paljastui Espoon VW-Centerin tekemä Webaston huolto/korjaus tammikuussa 27.1.2011. Webastoon vaihdettiin kiertovesipumppu ja asentaja oli kytkenyt pumpun letkut väärinpäin,eli ristiin. Tästä seurasi kaikki lämpö ongelmat.

        Vikaa on selvitettyi 4 kertaa AH-autossa Espoossa ja ei kyllä tullut mieleenkää,että merkkiliike olisi voinut tehdä tuollaisen mokan.

        Minulle tuo letkujen väärä asennus on tullut maksamaan 1138€ ja onkin mielenkiintoista minkälaisen kannan VW-Center ottaa,kun menen esittämään heille korvausvaatimukseni. Otin yhteyttä kuluttajavirastoon ja heidän mukaansa VW-Centerin on korvattava työn osuus kokonaan ja osittain vaihdetut osat.

        Hello,minulla passat vm.2007 3.2 V6 eli bensaa menee kiitettävästi,mutta on varmasti hitain lämpenemään niistä autoista joilla minulla on ollut.


    • passaa

      Aikaa on kulunut edellisestä kommentista, mutta vastaan kun taas Internetistä oli jotain iloa. Minulla taitaa olla sama vika. Tänään huomasin, että auto oli vähän viileä. Jopa lämmönsäädön HI asennossa ja ulkoilman -2 asteessa ei 90 asteinen moottori riitä pukkaamaan kuumaa ilmaa huoneeseen niin kuin aiemmin. Aamulla ei myöskään webasto saanut ikkunoita sulamaan kuurasta yhtään vaikka se oli päällä yli puoli tuntia ja moottori kyllä oli lämmin. Webasto oli korjauksessa pari viikkoa sitten samassa paikassa kuin edellä mainittu, en vaan ollut ajanut juuri mitään sen jälkeen. Varmaan putket ristissä tässäkin...

    • texi2

      Hei! Hankin uutena tdi 1,9 vuonna 2006 ja kylmyysongelma on ollut koko ajan. Olen ollut yhteydessä korjaamoihin ja maahantuojaan. Kaikkialla ollaan hyvin vaitonaisia.
      Suomen osuus valmitetuista Passateista oli jotain 2% luokkaa joten kiinnostus ongelman ratkaisemiseksi on olematon. Minulla pahin ongelma on jalkatilassa joka ei
      pysy sulana jos pakkasta on yli 20 ast. Kaasupoljinkin meni eräänä talvena poikki
      joka sitten ilman kustannuksia korjattiin. Jos autossa on esim. 4 ihmistä eivät ikkunat pysy sulana. Mistä se kylmyys tulee? Yksi paha paikka OVITASKUT joita olen vuorannut. Hanskalokeron takana on myös aukkoja ja ylipäätään koko jalkatila "vetää" hitosti. Vastuunkantajia ei löydy ja seuraavan auton
      aion hankkia talviaikaan - koeajo pakkasella. Eikä se ole "passat" vaikka muuten kyllä autosta pidänkin.
      Terv. teuvo p

      • joku6811

        texi2
        Meillä 2,0 140 heppanen tdi vm 2009 ja aivan samat oireet oli viime talvena! Paleltiin hiihtolomalta tullessa lähes 300 km. Rukalla pakkasta lähtiessä 18 ja Taivalkoskella 28 ja se kaikki kylmyys tuli myös autoon ja mittarissa 90 astetta kun 4 vaihteella loimootin 110 mittarissa. Oulun ja Ylivieskan välillä rupes jotenkin tarkeneen ku keli lämpeni -8 ja -10 väliin.
        Joku viisas osasi sanoa joidenkin läppien jumittavan mut en minä niistä ymmärrä. Ja tosiaankin sinne lattialle tulee ihan raakaa ulkoilmaa eikä yhtään lämpöä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe