Turun lukiot?

Pöijäke

Olen pienestä tuppukylästä, ja lähdössä peruskoulun jälkeen lukioon Turkuun. Olen nyt ysillä ja yhteishaku meneillään.. Koska tosiaan olen kauempaa kotoisin, en tiedä Turun lukioista yhtään mitään, joten voisiko joku paikallinen vaikka suositella? Netin tiedot ei välttämättä kerro kaikkea. Keskiarvoni on 9.50, pidän näyttelemisestä ja piirtämisestä. Siksi tuo Juhana Herttuan taideviestintälukio kiinnostaisi jollain tapaa.. Auttakaa, kiltit! Aika loppuu kesken..!

10

2530

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • azfghjkl

heae turun Luostarivuoren lukioon, portti jokaiselle fiksulle ja /tai elitistille kansakunnan kaapin päälle

• kungfutsetungpaokung

Vanhan kiinalaisen viisauden mukaan on hyvä elää. Tämä kyseinen lentävä lausahdus on auttanut minua aivan kaikessa, mikä nyt liittyy mitenkään mihinkään.

"Turku on Suomen persereikä"
      ---Anonyymi

Mietippä sitä.

• teilaajatrolli

Onks turus lukioita??

• Pöijäke
        teilaajatrolli kirjoitti:

Onks turus lukioita??

Mielestäni kysymykseni oli suht. asiallinen.. Olisin toivonut edes muutaman asiallisen vastauksenkin.

• se eka vastaaja
        Pöijäke kirjoitti:

Mielestäni kysymykseni oli suht. asiallinen.. Olisin toivonut edes muutaman asiallisen vastauksenkin.

mutta sait yhden sitäkin paremman,

hae Turun Luostarivuoren lukioon, kaunis rakennus, loistavat opettajat, nerokas oppilas- ja virkistystoimikunta sekä korkei prosentti suoraan yliopistoon Turun lukioista

• Tyyppi12345

Kannattaa lähtee kokeileen vaan sinne juhikseen, ei siinä kumminka mitään menetä ja pääsee sieltä pois jos ei yhtään iske.

• :D

mee luostariin :D siel o parast porukkaa ja se on turun pars lukio
      se o suomen top 10 listoilla joku 3 -----> suosittelen

• :--) kjkkkkkkkkk

sulla on niin hyvä sun keskiarvos että tervetulloo minne vaa :--) kysele vaikka opoltasi ohjeita, varmasti löydät jonkun sopivan paikan! Mut mäki kyllä ehdotan tota luostarvuoren koulua! :--)

• hanuristajoovittu

Luostis on aika syvältä voin kertoo kokemuksesta, jäykkä ja vanhanaikanen reksi, joka laatii ihme sääntöi. Opettajat kalkkeutuneita sisäpiiri juruajia. Hyvätuloisten kakruilla omat kerhot, joissa katotaan nenänvartta pitkin tavallisia ihmisiä. Ihmisillä kovat luulot ittestään. Eräskin vuosikurssini oppilas kailotti ihan ääneen tosissaan, että hänestä tulee tiedemies, joka muistetaan ihmekeksinnöistään. Naispainotteinen paikka eli siellä parveilee juoruämmäpiirejä. Koulurakennus helvetin ruma. Ihme kälätanttoja maikkoina.

• mikkejep

Näin kakskutosena täytyypi sanoa ettei sillä lukion valinnalla ole juurikaan merkitystä. Samalla tavalla niitä laudatureja satelee koulusta kuin koulusta jos oppilasaines on samaa. Sitten myöhemmin kun on yliopistossa sisällä - tai mihin sitten jatkaakaan - ei lukion papereita juurikaan enää katsota.

Itse menin siihen lukioon joka oli lähimpänä, ja lukion sisäänpääsykeskiarvo oli 6.1. Hirvitti tuolloin, mutta ihan suotta. Kolme vuotta myöhemmin, lukion päättötodistuksessa lukuaineiden keskiarvo oli 8,8 ja yo-todistukseen tuli kaksi laudaturia ja yksi eximia. Niillä sitten hain ja pääsin sisälle lähimpään yliopistoon, ja nyt on maisterintutkinto hyväksyttävänä.

Miettikääpäs miten hankalaa on saada 6.1 keskiarvolla oleva oppilas läpi lukion, verrattuna 9:n keskiarvon oppilaaseen. Kummassakohan tapauksessa sen opettajan on pakko olla pirusti taitavampi? Ja kummassa tapauksessa niitä kasin oppilaita haukutaan ja kummassa kehutaan? Ainakin tuossa minun vanhassa lukiossa ruotsin opettaja oli oikeasti hyvä opettaja ja sai kuin saikin täysin ruotsia osaamattomat oppilaansa läpi yo-kokeesta sen cumlauden kanssa. Hatunnoston arvoinen suoritus.

Noh, pointti siis se, että lukion 'arvostus' on täysin toissijainen asia verrattuna siihen mikä on järkevää. Ja lukion arvostus korkealle parantaa sitä oppilasainesta jolla on hyvä oppimiskyky. Tällöin opettaja pääsee vähemmällä.

Lukiona siis Kaarinan lukio, tuossa Turun seudulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe