Halkeilevat anturat

???

Huomasin tuossa kynsiä leikatessa että koirani anturat halkeilevat. Laitoin tummelia tassuihin, olen laittanut joskus aiemminkin kun tuntuu pakkasella kuivuvan.
Se mikä ihmetytti noiden halkeilevien anturoiden kanssa on se, että anturoista melkein näyttää lähteneen paloja. Mistä johtuu? Tavallaan noiden "varpaiden" anturoissa on kärjissä lovia, ehkä kahdessa varpaassa,niinkuin pala puuttuisi. Onko kyse siitä että on tassut vain ollut niin kuivat ja kova pakkanen niitä kuivattanut vai mikä ihme? Puutos?
Koira ei arista eikä nuole tassujaan, paitsi jos tassukarvoihin on jäätynyt lumipaakku niin sitä saattaa nuolla pois, tassun pohjat näyttää hyviltä ja iho terveeltä, ainoastaan tuo anturoiden lohkeaminen mietityttää.

9

9536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkcxtuitjm

Rasvaa paljon ja laita se yötä vasten, että imeytyy kunnolla. Älä vie ulos rasvatassuilla, sillä ne vaan jäätyvät silloin ja lohkeavat lisää.

Onko koiran paino ok? Silloin voit lisätä eläinperäistä rasvaa ruokaan, ihan siis ehta ihraa esim, tai lihaista rasvaa. Elkaupoista saa lohiöjyä ja tavallinen ruokakaupankin kylmäpuristttu oliivi, rypsi, pellavaöljy käy, antaisin reilun 1 rkl / pv ruoan joukossa.

Kuljetteko paljon suolatuilla ja hiekotetuilla teillä? Ne pikkujyvät voivat lisätä tuota. Välttelisin niitä teitä ja suihkuttaisin tassut alkuun huolella ihan vaan lämpimällä vedellä, muutaman min ajan, että kaikki lika taatusti lähtee pois.

Jos halkeavat kunnolla, niin hanki tassusuojat ulkoiluun, mutta kato etteivät ole liukasta mallia, voi mennä koko jalka.

• ???

Koira on barfaaja ja saa ruuassaan lohta ja pellavansiemenöljyä yms.
        Tassuissa ei ole avohaavoja mutta anturoissa on lovia, niin kuin pala olisi lähtenyt, mutta ne eivät ole auki, eikä vertakaan ole tullut. Karheat tassut ovat kyllä, ja tummelia niihin nhyt olen laittanut, pitää laittaa ilmeisesti lisää.
        Lenkit tapahtuu pääasiassa metsissä ja jäällä, teitä pitkin (pyörätiet, ei suolattuja) mennään vain siirtymiset pihasta metsään, ehkä sen 300m.

• klööööööööö
        ??? kirjoitti:

Koira on barfaaja ja saa ruuassaan lohta ja pellavansiemenöljyä yms.
        Tassuissa ei ole avohaavoja mutta anturoissa on lovia, niin kuin pala olisi lähtenyt, mutta ne eivät ole auki, eikä vertakaan ole tullut. Karheat tassut ovat kyllä, ja tummelia niihin nhyt olen laittanut, pitää laittaa ilmeisesti lisää.
        Lenkit tapahtuu pääasiassa metsissä ja jäällä, teitä pitkin (pyörätiet, ei suolattuja) mennään vain siirtymiset pihasta metsään, ehkä sen 300m.

niin koirakin kuluttaa enemmän ja normirasvalisät eivät riitä.

• rasvaapiouewrqpoi

Tuttu tilanne. Homma hoituu säännöllisellä rasvaamisella; teidän kohdallanne voisi olla paikallaan, että tassut rasvataan aluksi päivittäin ja kun alkavat näyttämään paremmille tassut rasvataan 1-2 krt/ vko. Rasvoina en suosittele kasvirasvoja vaikka yksi kommentoija ehti niin jo tekemäänkin. Eläintarvikeliikkeistä saatava tassurasva, tummeli tai muu eläinperäinen ovat parhaita. Rasva imeytyy paremmin jos tassut kostutetaan ennen rasvausta. Suihkutetaan esim. pesuhuoneen lattialle vettä, jonka jälkeen tepastellaan muutamia minuutteja ja rasva menee paremmin perille verrattuna kuiviin tassuihin.

• vrfcrere

ihan kuin ihmisilläkin sisäisesti nautittuna on parempaa, ulkoinen rasvaus on vain seurauksen hoitoa, sis rasvakuuri hoitaa, poistaa syyn eli rasvan puutteen ravinnosta. eläinperäinen rasva parasta koiralle, mutta jos et saa, niin ensiapuun käy myös nuo kaupan öljyt. vaikutushan ei heti näy.

• ???

Aloin lisäämään possurouhetta ruokaan, on siis ihan ihrarouhetta. Öljyjä on kuitenkin saanut ruuan mukana aina. Katotaan auttaako

• vfrvrvrev
        ??? kirjoitti:

Aloin lisäämään possurouhetta ruokaan, on siis ihan ihrarouhetta. Öljyjä on kuitenkin saanut ruuan mukana aina. Katotaan auttaako

Rasvaa myös ulkoisesti, joku hajustamaton perusrasva käy enshätään, katot vaan ettei nuole sitä pois.

• Ruusujenmarja

Tuo rasvaaminen auttaa myös siihen ettei lumi tartu ulkona, mutta se EI saa olla vesipohjaista koska jäätyy.

• Suosittelen

Olen itse käyttänyt tummelia iltaisin koiran tassuihin n.3 kertaa viikossa. Ennen pitkiä lenkkejä olen kuitenkin laittanut Fyra Ess hund salvaa jota ostin eläinkaupasta. tosi voimakas eukalyptukse/tervan haju,joten koira ei nuole tätä pois. suojaa tassuja (ei siis sisällä vettä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe