Whippetistä

W

Hei!

Haluaisin kuulla whippetistä lisää. Olen etsinyt netistä ja lukenut keskusteluja täällä, mutta vieläkään en koe tietäväni rodusta tarpeeksi. Kasvattajiin en vielä ajatellut olla yhteydessä koska emme koiraa vielä vähään aikaan aijo ottaa. Millaisia kokemuksia whippeteistä on? Miten pentua-aika on mennyt? Oppivatko ne helposti? Vaativatko hirveästi aktivointia? Miten suhtautuvat vieraisiin ihmisiin?

3

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

Kasvattajiin voi kyllä olla yhtydessä vaikkei vielä koiraa hankkisikkaan ja kysellä whippettien omistajilta vaikka näyttelyissä ja juoksutapahtumissa

• Whippet fan

Terve

Kahden whippetin omistajana voin kertoa omat mielipiteet,aluksi koirat ovat luonteltaan aina erilaisia omia persoonia, toki yhteisiä ominaisuuksia löytyy ja sehän on juokseminen,wippetti rakastaa juoksemista (1,5h vähintää päivässä) joten mihin ympäristöö koiran ottaa olisi hyvä olla ainakin yksi paikka missä voit sitä vapaana pitää ja antaa juosta tai mahdollisuus kuljettaa isoon koirapuistoon,whippetti kaipaa seuraa eli on lauma eläin ja seuraa usein omistajaa ja ei viihdy pitkiä aikoja yksin eli hyvä jos iso perhe mihin ottaa tai koiria on kaksi/useampia toisensa seurassa,whippet herkkä koira ja ei saa komentaa voimakkaasti oppii helposti makupaloilla ja kehuilla ja helppo koira pitää siinä suhteessa,miten suhtautuu vieraisiin ihmisiin menee koiran luonteen mukaan toinen koira meillä on aina kaikkien kaveri (koira tai ihminen)ja antaa taputtaa ja nuolee jne toinen taas arka ja välttelee aluksi tilannetta uusien kohtaamisessa mutta agressiivinen ihmisille ei ole ja todella harvoin tosiin koiriin.
      Lopuksi kannattaa miettiä mitä koiralla aikoo harrastaa eli juoksu kilpailu tasolla tai näyttely tasolla vai pitääkö koiraa lemmikkinä koti ympäristössä,kaikkia näitä ominaisuuksia löytyy eri kasvattajilla joten kysy sen mukaan kasvattajilta mitä ominaisuuksia toivot koiralta.

T:Whippettin omistaja

• nimetön....e-p

onko se koira vihainen luonnteeltaan? haukkuuko se ihmisille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe