Omistaako vekka hämeen linjaa?
Vekka ja Hämeen linja
47
1240
Vastaukset
- onneksi...
Ei, onneksi
- 5+9
sama
- joukkoliikenne
Linja 13 ajetaan ilmeisesti vuoroviikoin Vekan ja Hämeen Linjan kesken, näin olen ainakin ymmärtänyt. Se voi sekoittaa.
Mutta Hämeen Linjan omalla vuoroviikolla matkustattaessa 13 linjalla kuljettajat ottavat 9km taksan matkakortista, vaikka kertoisi menevänsä vaan pari pysäkin väliä.
Kun taas Vekan vuoroviikolla vekan kuljettajat ottavat 6km taksan kortilta vaikka ilmoittaisi heillekin menevänsä pari pysäkin väliä.
Vekkahan toimii tässä asiassa oikein, meinaan kaupunkialueella 6km, niin käteinen kuin korttimaksutkin.- Mikä kortti
Eikös paikalliset älykortit ole per matka tai kuukausi (aja niin paljon kuin haluat) toimivia, joten ei ole väliä matkan pituudella kanta-kaupungissa ajellessa (linja 13)?
- 1111111
Mikä kortti kirjoitti:
Eikös paikalliset älykortit ole per matka tai kuukausi (aja niin paljon kuin haluat) toimivia, joten ei ole väliä matkan pituudella kanta-kaupungissa ajellessa (linja 13)?
Ei se matkustajan kukkarossa näy otetaanko siitä kortilta 6 vai 9 km. Epäilisin että se vois näkyä liikennöitsijän kukkarossa..
- bussimatkustaja
Hei!
Olen huomannut kans samanasian..Eihän se meidän asiakkaiden lompakoissa näy, mutta liikennöitsijä tahkoo paremmat tuet. Tietääköhän kaupunki kys.asiasta? - kaupunkilainen
Ohan tuo väärin..
vekka tuntuu satsaavan uusiin busseihin muutaman euroa ja silti ottanee ''rehellisen'' taksan asiakkaalta. - Santsari
kaupunkilainen kirjoitti:
Ohan tuo väärin..
vekka tuntuu satsaavan uusiin busseihin muutaman euroa ja silti ottanee ''rehellisen'' taksan asiakkaalta.Satsaa tänä vuonna, mutta satsasiko viimeiseen 10een vuoteen, ei ainakaan tunnu siltä. Ja paikkakunnalle ei perinteisesti ole uusia nyssejä linjaliikenteeseen hankittu vaan "sisäänajettuja".
- KOKOOMUSNUORI
Hämeenlinnan joukko liikenne tyhjine autoineen on joku säälittävä jäänne kommunisti ajoilta, jolloin oletetttiin pummien vielä kulkevan töihin tehtaisiin näillä haisevilla ja saatuttavilla romu kasoilla. Nykyään asiansahoitava ihminen ei enää tarvitse moisia rakkineita mihinkään näin pienessä kaupungissa. Lisäksi tiukkoina aikoina en ymmärrä, että nämä romuläjät kulkevat tyhjinä ja tuettuina minun maksamillani yritys ja -kiinteistöveroilla. Töissä käyvillä on autot, pummit saavatkin kävellä sossuun. Yritys ei ole terve eikä elä terveessä markkina taloudessa, jossei se pärjää ilman tukea. Mielestäni vain tulon hankkimiskulut saa vähentää veroissa. Kuten ajamani työ-autokulut helmenvalkeasta Merzedec Bentziztäni. Se on kaunis ja kohta puoli milliä mittarissa, mutta yhtä en vaihda. Paitsi jos ei kelpaa enää vähennyksiin.
- kk -lippu
kokkari: käyppä koulus ekaks loppuun ja ala sitten funtsiin sitä mahd. duunii.
- ...---...
Omistaa
- paikkurikuski
Ei omista.
- ...---...
paikkurikuski kirjoitti:
Ei omista.
Niin, taustapiruista kun ei aina tiedä.
- Somalit rattiin
Sain juuri lukemat joiden mukaan Hämeenlinnan pitäisi oikeasti miettiä, tukeeko se kalliisti paikallisia bussiyrittäjiä, vai pyytääkö se tarjouksen esim Helsingistä? Uskon, että sieltä asti bussi kulkisi halvemmalla ja oikein. tosin Joku kaupunginvaltuuston jäsen saattaa vastustaa säästöä vedoten paikallisiin työpaikkohin tai on muuten oma lehmä ojassa. Mutta mikä on noiden muutaman työpaikan arvo loppujenlopuksi? Jos saadaan tilalle halvempi, oikeita reittejä, kun määrittelemätön itä-länsi jako poistuu ja oikeisiin aikoihin ajava kustannustehokas liikenne saadaan tilalle. Vähän porua paljon villoja sanon minä.
- HauHou
Eivätkä nämä paikalliset liikennennöitsijät ole edes palvelleet tukiensa mukaan kun kaupungin uudet rajat ovat siirtyneet se ei ole tukifirmoja pahemmin kiinnostaneet. kilpailu on varattava muillekin kun näille 100 vuotta aulangolle ajaneille. Eivät ole enää nykyaikaa. Jos ajellaan verotuella tyhjinä, sen tulee koskea koko kaupunkia tasapuolisesti eli koskien kaikki alueet aina Hauholta Renkoon. Muuten tuet vääristävät. Vekka lienee jäävi, mutta muut ottakoon valtuustossa kissan pöydälle. Itsehän suurkaupungin halusitte, joten samalla vaivalla kerran tunnissahan täällä tyhjä bussikin kulkee ja palvelee kuten aiemminkin Hätilästä Alajärvelle vai mitä?
- Omistava luokka
Vekka omistaa koko suurHämeenlinnan pikkupiikanaan Rautio. Hämeenlinjan taas omistaa entinen HämeenSanoman lehtimiesnainen.
Että aika ristiinnaitua on, ja ristillistä.- Kauko Kiito
Ymmärsinkö oikein, että jotain yhteistä näillä yrityksillä on?
- Omistussuhteet
Omistaako Vekka myös Raution?
- scfasa
Ymmärsit. Molemmat harjoittaa paikallisliikennettä.
- Kauko Linja
Mutta toinen ei siis "ohjaa" toista, käsi toisen per$eessä?
Lippujen hinnat kyllä tuntuu olevan toiselta planeetalta.
Vertailuun Tampere:
http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/matkustaminen/hinnat/matkaliput.html - nounounounou
Kauko Linja kirjoitti:
Mutta toinen ei siis "ohjaa" toista, käsi toisen per$eessä?
Lippujen hinnat kyllä tuntuu olevan toiselta planeetalta.
Vertailuun Tampere:
http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/matkustaminen/hinnat/matkaliput.htmlEi ''ohjaa''.
- Kumpi Kampi
Kauko Linja kirjoitti:
Mutta toinen ei siis "ohjaa" toista, käsi toisen per$eessä?
Lippujen hinnat kyllä tuntuu olevan toiselta planeetalta.
Vertailuun Tampere:
http://joukkoliikenne.tampere.fi/fi/matkustaminen/hinnat/matkaliput.htmlLippujen hinnat, riippuu mitä vertaat...
Yksittäisliput ovat kalliimmat, koska kaupunki tukee lähinnä kuukausilippua, joka on Tampereella kalliimpi.
No kumpikin varmaan nousee kohta reilusti, kun hinnat nousee ensi kuussa. - hienopieru
tämä hienoa
- Vekkahäkkinen
Häkkinen ja Vekka!!!
- _LoL_
Mikä Häkkinen?
- häkkinenvekka
Häkkinen eli Hämeen Linja Oy
Vekan toimitusjohtaja: Vekka
Hämeen linjan toimitusjohtaja: Häkkinen- ...---...
Hämeen Sanomathan liittyy myös tähän aasinsilta teoriaan jotenkin, eikö?
- Suhmuran Santra
Juu, kyll liittyy. Kovinkin liittyy. Nimittäin Hämeen Sanoman päätoimittajana sai pitkään olla linja-autoyhtiön rouva Häkkinen, kun kuuliaisesti toisti mafian mantroja. Ja samalla tieteski edisteli suuresti subventoidun rämisevän ja pienhiukkaspäästösauhuavan tyhjiöbussiliikenteen pendelöintiä ja pahoitteli kovin kun paikallispikalinjojen kiireaikataulujen tielle rakennellaan Sibeliuskodin kohdalle korokkeita. Myöhästyy vielä joku hautuumaalta. Joutaisi purkaa koko tönö siittä kaventamasta hautuumaalle vievää haiveitä.
Ja tää Vekka - tää kaup.hallituksen veikeä puheenjohtaja - on Hämeen Sanoman valitsema erityissuosikki ja lellipoika, josta on joka päivä vähintään puolen sivun hymykuva. Siksi Innoparkissakin on voitu suhmuroida aivan rauhassa.
Ja ehkä hiukka muuallaki.- ...---...
Kiitos Santralle tyhjentävästä vastauksesta. Täällä Hämeenlinnassa kun asuu myös uusia asukkaita, jotka luulevat elävänsä demokratiassa.
Tärkeää olisi näet saada uusille asukkaille info josta käy sisäpiirijutut heti ilmi eikä vasta ns. marttojen kokouksessa.
ps. Onko Sentraali Santra sukua? - Hiukka
HIUKKA???!!!
- Ohjatkaa hoitoon
Tätä se tietää, kun pöpilät lakkautettiin ja kaikki sekopäät saavat kuljeskella vapaana ja kirjoitella puuta heitää nettiin.
- vanha bussinkäyttäjä
Eihän noita kahta yhtiötä voi edes verrata keskenään..
Vekalla on paljon mukavammat kuljettajat, erityisesti kaksi nuorta mieskuljettajaa, jotka juttelevat sentään ja kertovat asioita toisinkuin Hämeen Linjan kuljettajat; ovat hiljaa, heiltä kysyessään saattaa jotain saada vastaukseksi..
Ja mitä kalustoon tulee niin Vekka ajaa ilmastoiduilla busseilla.- ...---...
Oliko tämä maksettu mainos?
- liikenteessä10v
...---... kirjoitti:
Oliko tämä maksettu mainos?
Olen samaa mieltä vanhan bussinkäyttäjän kanssa, että Vekan kuljettajat tuntuvat paljon ''rennommilta'' ja mukavimmilta. Ja kalustossa näyttää olevan muutama ilmastoitu yksilö.
- bussinkäyttäjämyös
Heippatirallaa!
Kyllähän asiat varmasti niin ovat, että kummastakin firmasta löytyy niin mukavia kuin ns.''töykeitäkin'' kuljettajia. Ja kummassakin firmassa varmasti myös on niitä kuljettajia, jotka oikeasti haluavat tehdä kuljettajan hommia. Mutta eihän sillä nyt loppujenlopuksi ainakaan itselleni ole niin väliä, että millainen kuljettaja tai auto on kunhan pääsee paikasta A paikkaan B.
Mutta en myöskään kiellä sitä, että eikö se aamua piristäisi jos kuljettaja hymyilisi ja sanoisi huomenta. Kalustoasiaan kanssa otan itse sen verran kantaa kun kerran sana on vapaa niin kummassakin firmassa on aivan kohtuullisen hyvä kalusto. - ...---...
liikenteessä10v kirjoitti:
Olen samaa mieltä vanhan bussinkäyttäjän kanssa, että Vekan kuljettajat tuntuvat paljon ''rennommilta'' ja mukavimmilta. Ja kalustossa näyttää olevan muutama ilmastoitu yksilö.
Onko tämä maksettu mainos 2?
- liikenteessä10v
...---... kirjoitti:
Onko tämä maksettu mainos 2?
ei, ei ollut
- hellureija
Tästä vekka-mafiasta olisi kiva kuulla lisääkin. Vaikuttaa siltä, että niillä on iso vaikutus Hämeenlinnaan, kun kaikkien isojen yritysten jodossa tuntuu olevan joku mafian jäsen. Voisko joku selventää että kuuluuko matka-vekka, linja-autovekka, Skapat energia, sanomalehti jne. jotenkin yhteen??? Uutena asukkaana olis kiva tietää, kun päivittäin nimet vilkkuu kaupungilla ja lehdissä. Sama tilanne kuin entisessä asuinkaupungissa... yksi suku työllisti puolet kaupungin porukasta...
- en usko mafioihin
jaa mafia..hahhahhahhahhahhahhahhah
- p0öhpöhpöh
Mafia... Just joo! Matkavekka on jonkun norjalaisen? matkaketjun nykyään. Entinen omistaja kaiketi pistäny rahat poikimaan! Ihan oikein ku sen tyhjästä alotti. skapat homma on kaiketi sen pojan tms. Mafia neuvottelee sähkösopimuksia? kissan viikset.
linjaautovekka oma yhtiönsä, tuo leivän muutamalle kymmenelle, hyvä niin. Ei tunnu olevan pj vekka pelannut omaan pussiinsa.
sanomalehdessä sattu oleen joku häkkinen töissä joskus, eiköhän se oo vihervuoren "mafian" juttuja se. - Eihänasiaminule kuul
Mahtaako vekka tuntea kimmo anderssonin?
- Tuttuja ollaan
Tuntee läheisesti. Ihan kimpassa mennään, saas nähdä kuinka käy.
- ghjklhl
Onkohan kaupungin parkkipaikkapainajainen vaikuttanut paikallisliikenteen käyttöön ?
- Etsivä l öyt ää
Nämä mielipiteensä myyneet, kytkös kallet ja kaisat, kannattaa vaihdattaa ensi kuntavaaleissa, niin voi sitä demokratiaa löytyä, ainakin siihen saakka kunnes uudet on "koulutettu ja koukutettu"
- Nettisurffaaja
Ei omista. Hämeen Linjan omistajat on kerrottu yhtiön verkkosivulla hameenlinja.fi
- salapoliisina
näin on, tarkistin asian... eri puulaakia. Kun vähän selvittelin netistä juttuja..... Vekkaliikenne on omansa. Matka-Vekan sukuhaara (saman toimarin nimi vilkkuu kaikkialla) omistaa Skapat Energian, rautakaupan, mainostoimiston ja paljon kiinteistöjä ympäri Hämeenlinnaa (esim. tawast bankin kivitalon). Sit on vielä oma haaransa, jossa pyöritetään rengastoimintoja, ja jostain tuli eteen, että esim. osa hämeenlinnalaisravintoloista kuuluu suvulle... aika paljon tuntuu olevan kaikenlaista yhden suvun sisällä...
- Vekarat
Siksipä näyttävätkin haluavan määrätä kaikesta. Feodaalilaitos on kuitenkin tietääkseni jo lopetettu. Ajatelkaapas esim. poliittisesti, että suuromistajasuvun vekara on mukana päättämässä paikkakunnan asioista. Iskeekö jääviys, kaukaa tai läheltä? Ei varmaan laillisesti, mutta eettisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063240Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951482- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1591265Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.51838