Ketkä laulajat kuulostavat livenä samalta

lauantai-ilta

tai siis yhtä hyvältä kuin levyllä? Olen pettynyt moneen artistiin kun olen kuullut livenä, ääni kuulostanut heikommalta kuin levyllä. Mutta sitten on näitä, jotka ei petä; eli kuulostaa livenä yhtä hyvältä kuin levyllä: 1. Lea Laven 2. Joel Hallikainen 3. Merja Rantamäki 4. Liisa Tavi (henk. koht. mielipide). Laittakaa omia ehdokkaitanne!

21

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sexypaltsu

esim Katri Helena on livenä voimakkaampi ,levyllä ei lavakarisma pääse esille. jatietty suuri merkitys on orkesterilla ja heidän soittotaidoillaan .monella kevyen musiikin esittäjällä on todella huonoja bändejä keikkajutuissa. siksi levy kuulostaa paremmalta .mainitsit lea lavenin ,joo levyllä hyvä ,mutta mutta livenä kehno suorastaan ,ja helvetin huono bändi taustalla .silloin kun vielä esiintyi .

• lauantai-ilta

olen hämmästynyt, että mainitsit juuri Lea Lavenin kuulostavan livenä kehnolta... omat kokemukseni ovat 90-luvulta, ja ainakin silloin vielä ääni oli kunnossa ja voimakas. Ehkä sitten iän myötä lauluääni heikentynyt.

• Tapani Kansan laulu kuulostaa livenä jopa vieläKIN paremmalta kuin levyllä. Tapsa onkin sanonut ,että on laulajana livepainotteinen. Kertoi ettei aina oikein pysty eläytymään studiossa luurit korvilla niinkuin elävän yleisön edessä laulaessaan.

• Näitä

Kuulostaa livenä vielä paremmalta kuin levyllä ainakin nämä; Juha Metsäperä, Janne Tulkki, Taikakuu/Janne Raappana, Sinitaivas, Kinojake. Suvi teräsniska kuulostaa livenä paljon huonommalta kuin levyllä! Ihmetyttää se miten suuren suosion on saavuttanut. Kaiketiki Yö yhtyeen ja Olli Lindholmin varjolla!

• keikkakulkuri

suusta.
        Miten olikin mielessä juuri nuo mieslaulajat. Heillä kaikille voimakas hyvä ääni joka ei huku muusikin taakse ja pojat ovat tosiaan livenä parempia kuin levyllä, josko eivät levylläkään huonon kuuloisia ole.
        Olen myös Teräsniskaa käynyt kuuntelemassa livenä ja yllätyin kun levyllä hänen äänensä kuulostaa ihan hyvältä mutta livena hänen äänensä taas hukkuu musiikin taakse. Ei tahdo aina saada sanoista selvää.

• Anni2222

Samat kokemukset Teräsniskan Suvista..tosi pettymys oli livenä. Levyllä paljon paremman kuuloista..välillä piti ihan kuunnella onko sama laulaja..ilmeisesti aika paljon suodattimia/työtä mixauksessa tehty levylle.

• Tiibetintähti
        keikkakulkuri kirjoitti:

suusta.
        Miten olikin mielessä juuri nuo mieslaulajat. Heillä kaikille voimakas hyvä ääni joka ei huku muusikin taakse ja pojat ovat tosiaan livenä parempia kuin levyllä, josko eivät levylläkään huonon kuuloisia ole.
        Olen myös Teräsniskaa käynyt kuuntelemassa livenä ja yllätyin kun levyllä hänen äänensä kuulostaa ihan hyvältä mutta livena hänen äänensä taas hukkuu musiikin taakse. Ei tahdo aina saada sanoista selvää.

kuulostavat paremmilta livenä kuin levyllä, ainakin Soidinmäen ääni vielä paljon voimakkaampi ja kirkkaampi!

• jokunen.....
        Tiibetintähti kirjoitti:

kuulostavat paremmilta livenä kuin levyllä, ainakin Soidinmäen ääni vielä paljon voimakkaampi ja kirkkaampi!

- Eija Kantola
        - Tommi Soidinmäki
        - Antti Ketonen
        - Janne Raappana
        - Saija Varjus
        - Jenni Vartianen

• Mimosa-1977

Mäkeläisen Mikko kuulostaa livenä vielä paremmalta kun levyllä,,
      Suosittelen lämmöllä :-)

• Annu.

Mikkohan on ihana aina mutta kyllä livenä mielelläni kuuntelen ja katselen :P

• Iloisesti yllättynyt

Janne Tulkki kuulostaa paljon paremmalta livenä ,kuin levyllä.
      Minä olin hyvin yllättynyt ,kun ensimmäisen kerran menin lavalle ,jossa Janne Tulkki esiintyi.

• L

Janne laulaa todellakin ihan mielettömän upeasti livenä.

Mutta eipä ole moittimista Jannen uusimmassa levyssäkään "Vieläkö muistat". Varmasti yksi parhaimpia Jannen levyjä.

• Just me

Minä olen tykästynyt Soidinmäen Tommin ääneen niin livenä, kuin cd:lläkin, ammattitaitoista äänenkäyttöä.

• Päiväalku

Tommi Soidinmäki, toimii levyllä, mut livenä vielä parempi
        Eija Kantola, mielestäni saman kuulonen levyllä kuin livenä
        Antti Ketonen, livenä parempi ehdottomasti

Marita Taavitsainen, levyllä parempi kuin livenä
        Mikko Mäkeläinen, ääni levyllä permpi, livenä välillä jo vähän liiankin tumma ääni, ei saa selvää

• Gregorius
        Päiväalku kirjoitti:

Tommi Soidinmäki, toimii levyllä, mut livenä vielä parempi
        Eija Kantola, mielestäni saman kuulonen levyllä kuin livenä
        Antti Ketonen, livenä parempi ehdottomasti

Marita Taavitsainen, levyllä parempi kuin livenä
        Mikko Mäkeläinen, ääni levyllä permpi, livenä välillä jo vähän liiankin tumma ääni, ei saa selvää

Notta edes jotain keskustelua saadaan tälle palstalle(hiljasta, ku huopatossu tehtaalla....), niin Taavitsaista kuuntelee levyltä Andren verran, Ketosen rento laulanta kuulostaa hyvältä niin levylläkin, kuin luonnossa, tietysti voisi joku tosi ammattilainen opastaa laulamisen saloihin, mutta so what... Soidinmäki lienee ammattilainen livenä, kuin myös levyllä. Kaverilta puuttuu vain se paljon puhuttu Hitti.Kantolalta riittänee eväitä tanssikansan viihdyttämiseen ja muutamat biisit levyllä esim Kinnusen tunnetuksi saattama "Tiet" Eijan tulkitsemana on vallan loistava. Tapani Kansa oli myös hieno laulujentulkki levyillä, konserteissa, kuin myös lavoilla...aikoinaan, siitä hänelle nöyrin kiitos.

• MMM.

Tapani Kansa kuulostaa livenä vielä upeammalta kuin levyllä, vaikka komeaa kuultavaa on levylläkin. Livenä pääsee kuitenkin vielä paremmin oikeuksiinsa. (On jossain haastattelussa itsekkin sanonut ,että esiintyjäladultaan on livepainotteinen eikä samallalailla innostu studiossa laulaessaan kuin elävän yleisön edessä.)

• suvisini

Livenä yhtähyvältä / paremmalta kuin levyllä kuulostaa Tomi Markkola, Tommi Soidinmäki, Antti Raiski ja edesmennyt Kari Tapio,
      Tapani Kansalla on kyllä kanssa mahtavan kuuloinen ääni livenä(kin). Olin toissakesänä Esakalliolla keikalla jossa Tommi Soidinmäki ja Tapsa Kansa esiintyivät molemmat ja yllätyin ihan miten hyvä Tapsa on livenä. Yksi suosikkini tuli hänestä.

• musamaalikko

Tapani Kansa on mieluista kuunneltavaa livenä ja levyllä. Ennen hyvä nykyisellään vielä parempi.
      Mikko Mäkeläisen tummasta äänestä pidän myös niin livenä kuin levylläkin. Pientä korjaamista ehkä artikuloinnissa ajottain. Välillä venyttää sanoja oudoissa/väärissä kohdissa.
      Arja Koriseva livenä vielä parempi tai vähintään yhtähyvä kuin levyiltä kuunneltuna.
      Janne Raappanalla levyllä hitusen paremman kuuloista laulua kuin livenä. sävelpuhtaus ei livenä aina parasta luokkaa. Mutta ihan kelpo kuunneltavaa kuitenkin.

• suvisavi

Hyvii live-esiintyjiiä:

-Katri Helena
      -Tommi Soidinmäki
      -Antti Ketonen
      -Saija Tuupanen
      -Laura Voutilainen
      -Anneli Saaristo
      -Johanna Kurkela

Siinä muutamia kuuntelemisen arvosii.

• Retkuilija

Kirka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4776
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2179
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1823
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      190
      1792
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      168
      1560
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      283
      1431
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1260
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1179
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1162
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1124
    Aihe