tai siis yhtä hyvältä kuin levyllä? Olen pettynyt moneen artistiin kun olen kuullut livenä, ääni kuulostanut heikommalta kuin levyllä. Mutta sitten on näitä, jotka ei petä; eli kuulostaa livenä yhtä hyvältä kuin levyllä: 1. Lea Laven 2. Joel Hallikainen 3. Merja Rantamäki 4. Liisa Tavi (henk. koht. mielipide). Laittakaa omia ehdokkaitanne!
Ketkä laulajat kuulostavat livenä samalta
lauantai-ilta
21804
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
Vastaukset 21
Vanhimmat
esim Katri Helena on livenä voimakkaampi ,levyllä ei lavakarisma pääse esille. jatietty suuri merkitys on orkesterilla ja heidän soittotaidoillaan .monella kevyen musiikin esittäjällä on todella huonoja bändejä keikkajutuissa. siksi levy kuulostaa paremmalta .mainitsit lea lavenin ,joo levyllä hyvä ,mutta mutta livenä kehno suorastaan ,ja helvetin huono bändi taustalla .silloin kun vielä esiintyi .
olen hämmästynyt, että mainitsit juuri Lea Lavenin kuulostavan livenä kehnolta... omat kokemukseni ovat 90-luvulta, ja ainakin silloin vielä ääni oli kunnossa ja voimakas. Ehkä sitten iän myötä lauluääni heikentynyt.
Tapani Kansan laulu kuulostaa livenä jopa vieläKIN paremmalta kuin levyllä. Tapsa onkin sanonut ,että on laulajana livepainotteinen. Kertoi ettei aina oikein pysty eläytymään studiossa luurit korvilla niinkuin elävän yleisön edessä laulaessaan.
Irwin kuulosti livenä loistavalta
http://www.youtube.com/watch?v=HlETjcpY7bg
http://www.youtube.com/watch?v=qPIG3fcewE8&feature=related
Kuulostaa livenä vielä paremmalta kuin levyllä ainakin nämä; Juha Metsäperä, Janne Tulkki, Taikakuu/Janne Raappana, Sinitaivas, Kinojake. Suvi teräsniska kuulostaa livenä paljon huonommalta kuin levyllä! Ihmetyttää se miten suuren suosion on saavuttanut. Kaiketiki Yö yhtyeen ja Olli Lindholmin varjolla!
suusta.
Miten olikin mielessä juuri nuo mieslaulajat. Heillä kaikille voimakas hyvä ääni joka ei huku muusikin taakse ja pojat ovat tosiaan livenä parempia kuin levyllä, josko eivät levylläkään huonon kuuloisia ole.
Olen myös Teräsniskaa käynyt kuuntelemassa livenä ja yllätyin kun levyllä hänen äänensä kuulostaa ihan hyvältä mutta livena hänen äänensä taas hukkuu musiikin taakse. Ei tahdo aina saada sanoista selvää.
Samat kokemukset Teräsniskan Suvista..tosi pettymys oli livenä. Levyllä paljon paremman kuuloista..välillä piti ihan kuunnella onko sama laulaja..ilmeisesti aika paljon suodattimia/työtä mixauksessa tehty levylle.
kuulostavat paremmilta livenä kuin levyllä, ainakin Soidinmäen ääni vielä paljon voimakkaampi ja kirkkaampi!
- Eija Kantola
- Tommi Soidinmäki
- Antti Ketonen
- Janne Raappana
- Saija Varjus
- Jenni Vartianen
Mäkeläisen Mikko kuulostaa livenä vielä paremmalta kun levyllä,,
Suosittelen lämmöllä :-)
Mikkohan on ihana aina mutta kyllä livenä mielelläni kuuntelen ja katselen :P
Janne Tulkki kuulostaa paljon paremmalta livenä ,kuin levyllä.
Minä olin hyvin yllättynyt ,kun ensimmäisen kerran menin lavalle ,jossa Janne Tulkki esiintyi.
Janne laulaa todellakin ihan mielettömän upeasti livenä.
Mutta eipä ole moittimista Jannen uusimmassa levyssäkään "Vieläkö muistat". Varmasti yksi parhaimpia Jannen levyjä.
Minä olen tykästynyt Soidinmäen Tommin ääneen niin livenä, kuin cd:lläkin, ammattitaitoista äänenkäyttöä.
Tommi Soidinmäki, toimii levyllä, mut livenä vielä parempi
Eija Kantola, mielestäni saman kuulonen levyllä kuin livenä
Antti Ketonen, livenä parempi ehdottomasti
Marita Taavitsainen, levyllä parempi kuin livenä
Mikko Mäkeläinen, ääni levyllä permpi, livenä välillä jo vähän liiankin tumma ääni, ei saa selvää
Notta edes jotain keskustelua saadaan tälle palstalle(hiljasta, ku huopatossu tehtaalla....), niin Taavitsaista kuuntelee levyltä Andren verran, Ketosen rento laulanta kuulostaa hyvältä niin levylläkin, kuin luonnossa, tietysti voisi joku tosi ammattilainen opastaa laulamisen saloihin, mutta so what... Soidinmäki lienee ammattilainen livenä, kuin myös levyllä. Kaverilta puuttuu vain se paljon puhuttu Hitti.Kantolalta riittänee eväitä tanssikansan viihdyttämiseen ja muutamat biisit levyllä esim Kinnusen tunnetuksi saattama "Tiet" Eijan tulkitsemana on vallan loistava. Tapani Kansa oli myös hieno laulujentulkki levyillä, konserteissa, kuin myös lavoilla...aikoinaan, siitä hänelle nöyrin kiitos.
Tapani Kansa kuulostaa livenä vielä upeammalta kuin levyllä, vaikka komeaa kuultavaa on levylläkin. Livenä pääsee kuitenkin vielä paremmin oikeuksiinsa. (On jossain haastattelussa itsekkin sanonut ,että esiintyjäladultaan on livepainotteinen eikä samallalailla innostu studiossa laulaessaan kuin elävän yleisön edessä.)
Livenä yhtähyvältä / paremmalta kuin levyllä kuulostaa Tomi Markkola, Tommi Soidinmäki, Antti Raiski ja edesmennyt Kari Tapio,
Tapani Kansalla on kyllä kanssa mahtavan kuuloinen ääni livenä(kin). Olin toissakesänä Esakalliolla keikalla jossa Tommi Soidinmäki ja Tapsa Kansa esiintyivät molemmat ja yllätyin ihan miten hyvä Tapsa on livenä. Yksi suosikkini tuli hänestä.
Tapani Kansa on mieluista kuunneltavaa livenä ja levyllä. Ennen hyvä nykyisellään vielä parempi.
Mikko Mäkeläisen tummasta äänestä pidän myös niin livenä kuin levylläkin. Pientä korjaamista ehkä artikuloinnissa ajottain. Välillä venyttää sanoja oudoissa/väärissä kohdissa.
Arja Koriseva livenä vielä parempi tai vähintään yhtähyvä kuin levyiltä kuunneltuna.
Janne Raappanalla levyllä hitusen paremman kuuloista laulua kuin livenä. sävelpuhtaus ei livenä aina parasta luokkaa. Mutta ihan kelpo kuunneltavaa kuitenkin.
Hyvii live-esiintyjiiä:
-Katri Helena
-Tommi Soidinmäki
-Antti Ketonen
-Saija Tuupanen
-Laura Voutilainen
-Anneli Saaristo
-Johanna Kurkela
Siinä muutamia kuuntelemisen arvosii.
Kirka.