Edullinen kaupunki ja matkanjärjestäjä?

Kirpparitäti

Olemme mieheni kanssa suunnitelleet lyhyttä (3 päivää) kaupunkilomaa johonkin Euroopan kaupunkiin. Viro on tullut koluttua läpi eli suunta saisi olla jonnekin muualle. Tarkoituksena olisi shoppailla (vaatteita, kenkiä, leluja, sisustustuotteita yms.) ja syödä hyvin. Saattaisipa sitä poiketa kauneushoitolaankin 10-vuotis hääpäivän kunniaksi. ;)
Mieheni ei ole koskaan lentänyt eli sekin kokemus saisi tulla mukaan ;)
Mietintään ovat tulleet tällä hetkellä Gdansk, Vilna, Praha....
Matka-ajankohtana olisi maaliskuun loppu ja lähtö voisi olla joko Vantaalta tai Tampereelta.
Mitä kaupunkia suosittelette? Mistä ja miten olette matkanne varanneet?

32

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+10

      Tampereelta Wizzairilla Gdanskiin, ja hotelli vanhasta kaupungista. Paketti on helppo varata ihan itse omin avuin.
      Gdansk on suomalaiselle hyvin edullinen kohde, ja siellä on yllättävänkin paljon näkemistä.

      • Pariisiin ;)

        Pariisi ja kevät...

        Ei välttämättä ole kovin kallista.
        ALEKOODI 50 € alennusta yli 500 € lento hotellipaketeista 31.3 asti.
        Klikkaa tästä

        www.matkatarjoukset.inno-net.com

        Muita tarjouksia täällä hetkellä

        HUIPPUTARJOUS
        Perheille 23.3 asti: lapset mukaan lomamatkalle 50 eurolla/lapsi!
        Toimi nopeasti – lapsialennuksia on jokaiseen hotelliin ja lähtöpäivälle rajallinen määrä!

        TARJOUS! Vain rajoitetun ajan!
        20% alennusta kesälennoista Helsingistä Dubliniin.


    • Karolus51

      Toistakymmentä tämäntapaista hääpäivämatkaa takana ja meillä on jo runsaudenpula kohteista: Varsova, Praha, Budapest, Bratislava, Wroclaw, Stettin, Krakova.......sitten ne muut matkat päälle tähän suuntaan, esimerkkinä Kaunas, kenkäkauppojen mekka. Lähes kaikki matkat olemme tehneet halpalennoilla ja varanneet hotellit booking.comista, yhä useammin se on ollut Ibis joka on halpa ja taso ei petä koskaan, hieman persoonaton kyllä ja siksi aina välillä otetaan jokin romanttisempi pikkuhotelli. Netistä tämä kaikki ihanuus on järjestynyt, aivan yksinkertaisesti, valmismatkoja emme enää kaipaa.

    • viidesti käynyt

      Käykää Beliinissä, nähtävää ja ostettavaa löytyy, myös hapa kohde

    • jgjhkg

      Miksi kukaan menisi yhtään mihinkään kolmeksi päivää? Pääset perille ja lähdet saman tien takaisin. Rahat menee, etkä kerkeä näkemään tai kokemaan yhtään mitään. Viikon reissu ei maksa paljon enempää, mutta siinä ajassa ehtii jo vähän enemmän saada reissusta irti.

    • sP

      antwerpen on hieno paikka.paljon kivoja liikkeita ja puuhasteltavaa =) Ja edullinen paikka kaikenlisäksi.

    • vp

      Vasova on hyvä,mieti kuitenkin berliinä.

    • Bremenin kävijä

      Minä suosittelen kohteeksi Bremeniä Tampereelta lentäen. Ryanairin sivuilta lennot ja Booking.comilta hotelli.

      Todella mukava kaupunki. Helppo liikkua, hyvät liikenneyhteydet. Lyhyt kentältä keskustaan.

      Edullista shoppailua. Hyviä kohteita esim. Ochtumpark ( outlet-myymälöitä useita ) , Waterfront ostoskeskus, Weserpark ostoskeskus, Karstadt ja C & A. Lisäksi paljon pienempiä putiikkeja, kahviloita, ruokapaikkoja.. Kenkiä hyvin tarjolla. Hyvä shoppailupaikka.

      Kauneushoitoloista ei itselläni tietoa.

      Ja hyvät liikenneyhteydet kauempiin ostoskeskuksiin.

      Mukavasti nähtävyyksiä.

      Bremen on paikka, jonne haluan yhä uudelleen.

    • pietari.

      Pietari, jos nyt todella haluaa kaupunkiin lomalle(?)

    • London London....

      Lontoo on käymisen arvoinen ja kerran kun on siellä käynyt niin koukkuun jää takuulla:) Me käymme joka kesä lontoossa ja syömme hyvin ja kiertelemme nähtävyyksiä ja nautimme todella paljon kaupungin tuomasta tunnelmasta ja sen monikulttuurisesta vaikutuksesta yms lontoo on ystävällinen turisteille ja busseilla sekä metrolla helppo ja edullinen kulkea.

    • Ik hou van jou

      Hollannissa lomakeskus Duinrell (www.duinrell.nl). Siellä duingalowit maksavat noin 200-300 e/pe-su. Hintaan sisältyy (ainakin 10 v sitten) Euroopan suurin kylpylän 2 h/pvä. Huhtikuun puolessa välissä avautuu myös huvipuisto, johon kylpylän lisäksi dungalowin asukkailla on ilmainen sisäänpääsy. Duinrell sijaitsee Wassenaarissa 7 km Den Haagista ja 10 km Leidenistä, joissa riittää nähtävää ja shoppailtavaa myös. Eikä Amsterdamiinkaan ole kuin noin 40 km, mutta ehkä se on vähän kaukana ja liian suuri nähtäväksi pikaisella viikonloppumatkalla, kun lähempänä on kaksi kivaa kaupunkia kauppoine ja palveluine. Myös maaliskuun tulppaniloisto Keukenhowissa on näkemisen arvoinen kokemus, matkaa noin 15 km. Hollannin hintataso on selvästi meitä alhaisempi.

    • olosksps eit

      mites jyväskylään halpahalliin rättejä vatkaan sillä aikaa kun perheen pää eli mies tutkailee rinta zei zein ylihinnoiteltuja autoja
      lopun kruunaa rättipääpizat ja maha täynnä kiva lähtee kikkaileen kotiin, jännityksen nostamiseksi matkaaatte liftaten

    • niffej

      Tervehdys.
      Valitettavasti en ole käynyt vielä kaikissa loistavissa kaupunkikohteissa, mutta muutamissa.
      Pariisissa vuodesta 1975 useita kymmeiä kertoja, aina jotain uutta. Suosittelen.
      Berliini ok. Madrid ok . Kööpenhaminakin menettelee, parempi kesällä, kuten Tukholma. Brysseliä en suosittele, vaikka olen asunut siellä, jolloin kävin usein Pariisissa.
      Lontoo on likainen, kapeat kadut ahdas kaupunki - ei enää koskaan sinne.
      Pariisissa on mm. loistava iso kirpputori, aukioloajat kannattaa selvittää etukäteen ja lukea MTV3:n toimittajan Helena Petäjistön pikkuruinen kirjanen
      Pariisista ja sen ruokapaikoista. Mahtava kaupunki. Nyt olen Madridissa - kylmääää on. Palaan Suomeen 5.4.2011.

    • italiaan

      Italian Bergamo. tampereelta ryanairilla, ruoka on mahtavaa ja lentokentältä pääsee vartissa keskustaan. lentokentän lähellä on mielettömän iso ostoskeskus, bussilippu kolmeksi päiväksi 5€. majoitukseksi esim B&B villa Rina, ja hääpäiväillalliseksi hotelli ravintola soliin. aitoa ruokaa ilman kommervenkkejä, alkupalojen, yms viinikannujen illallis hinta alle 80€ kahdelta. kävellä voi vanhankaupungin muureilla auringossa ja ihmetellä menoa. lennot varattiin netistä ja ja toi villa rina sähköpostilla. hienosti toimi. B&Bn kattoterassilla tai olohuoneesta voi katsella auringonlaskuja, on meinaan komiat maisemat. Se on 2 huoneen juttu perheen talon yläkerrassa.

    • hölmö matkailija

      Ei tarvitse tuhlata rahaa mihinkään. Jos kaipaat monikulttuurikaupunkia, mene Helsinkiin ja siellä tulee olo niinkuin olisit jossakin Somaliassa tai Irakissa. Ja kohta Libyassa, Egyptissä, Marokossa jne.

    • suosittelen

      Minulle Pariisi on se kaupunki jota rakastan. Ihanan romanttinen kaupunki, eikä mitenkään erityisen kallis. Ihan ok hotellin keskeiseltä paikalta löytää helposti esim. booking.com:in kautta. Lentoja Pariisiin tekee halpalentoyhtiöt Easyjet ja Ryanair(joka lentää Tampereelta suoraan Pariisiin). Pariisissa on hyvin shoppailumahdollisuuksia ja kulttuuria. Jos ottaa vaikka 3 päivän metrolipun, sillä pääsee helposti kaikkialle. Suosittelen erittäin lämpimästi kolme kertaa käyneenä ja joka kerta enemmän rakastuneena!

      • erkk

        Pariisiin ei Ryanair kylläkään lennä, sensijaan kesällä jo Roomaan ja Trapaniin vanhempien kohteiden lisäksi.
        Alkuperäiseen kysymykseen: ääneni Bremenille, Ryanair Tampereelta. Lyhyt lento, lyhyt selkeä raitiovaunureitti keskustaan ja paljon majoitusvaihtoehtoja. Ja kenkäkauppoja..


    • Haageli

      Totta puhut, itse olin viime syksynä siellä kaksi yötä enkä kerennyt kaikkia nähtävyyksiä edes katsastamaan. Onneksi sentään ehdin nähdä Riemukaaren, La Défensen, Champs-Élyséen sekä Eiffel-tornin, jossa vierailua ainakaan silloin, kun ekan kerran menee Pariisiin, ei voine jättää väliin. :)

      Pariisia voin siis mä suositella, ehdottomasti menen sinne uudelleen ASAP, mutta tänä vuonna vois käydä tuolla Lontoossa. Ja jonain päivänä Moskovassa.

    • kevät reissaaja

      Budapest on mukava ja lyhyt lento hesasta ja kauppoja löytyy, Myös Wieniin on helppo mennä junalla 3t ja 33e meno -paluu . Supersaver.fi löytyy halvat matkat.
      suosittelen .

    • Olen ollut kaupunkilomalla useissa paikoissa, joista Praha on ollut edullisin. Myös Riika ja Budapest voisivat olla sellaisia kaupunkikohteita, joissa kannattaisi aikaansa viettää shoppaillen. Pariisi ja Barcelona ovat olleet eniten mieleeni, mutta näissä paikoissa hinnat ovat sitten omaa luokkansa, eli aika korkealla vrt. Suomen hinnoissa.

    • mn

      Dubliniin!
      Pieni söpö kaupunki, penneysiltä halpoja vaatteita.
      Menkää katsomaan riverdance esitys illallisen ääressä.

    • Paljon matkustanut.

      Keväällä Pariisi, Riooma, Ateena. Noista Pariisi lienee ykkönen, Rooma kallein, Ateena halvin.

    • matkajärjestäjä12124

      Järkevimmät kohteet ovat ottaa matkat seuraavaan paikkaan:

      Pariisi (lento Easyjetillä)

      Budapest (lento wizzairilla Turusta), edullinen kohde, 50e/yö saa hotellin. Ulkoilmakylpylä keskustassa.

      Rooma iha jees, mutta reilusti kalliimpi kuin Pariisi ainakin hotelleissa.

      Hotellit ebookersista ja alennuskoodi.fi (sivua kannattaa katsoa, jos haluaa vielä halvemmalla hotelleja.)

      Lentoyhtiöihin kannattaa pyytää uutiskirjettä niin saa hyviä tarjouksia. Esim. Air Berlinillä ollut euron lentoja tai kaksi yhden hinnalla.

      Ryanairia en suosittele ku Suomesta kohteeseen Ryanair lentää aina yöllä. Security reasons...

      Saksa ja Itävävalta hyviä kohtia, esim- Berliini ja Salzburg. Salzburg on mozartin synnyinkaupunki. Vielä pääsee hiihtämäänkin, esim. juna bad gasteiniin.

    • Myös matkustellut.

      Jos teillä on vielä jäljellä ripaustakaan romantiikkaa, kannattaa yhden ainoan kerran elämässä kokea Rooma tai Venetsia. Ilman niitä olette matka kokemusta köyhempiä ja rakkautenne väljää. (Viimeinen lause oli vitsi:)

    • antero tero antero

      Itse olen käynyt monena vuotena peräkkäin Lontoossa ja suosittelen sitä ehdottomasti. Ryanairilla Tampereelta Stanstedin kentälle pääsee halvalla. Monikulttuurinen kaupunki missä ostoksilla itse olen päässyt aina halvemmalla kun Suomessa. Ryanairin huono puoli on siinä että paluulento lähtee aikasin ja siksi kannattaa olla viimeinen yö lentokenttähotellissa. Perillä kannattaa ostaa metron päivälippu mikä maksaa noin 5 puntaa/päivä ja sillä voi suhata niin paljon kun jaksaa ja metroja menee n 2min välein eli ei haittaa vaikka jostain myöhästyy. Kahtena viime vuotena olen käynyt katsomassa Valioliiga ottelua ja pe-ma reissun hinta on ollut kokonaisuudessaan n 250€ sisältäen lennot, hotellit ja ottelulipun.

    • Eurooppa on kliffa!

      Amsterdam, Pariisi, Rooma & Lontoo. Siinä TOP 4 -chart lomakohteista keväällä/kesällä euroopassa. Kaikissa tullut väh. viikko oleskeltua & sama aika tykättyä -:D Eikun matkaan vaan ennakkoluulotomasti!

    • Saksaan kuhertelemaa

      Raikku lentää Tampereelta Bremeniin. Upea hansakaupunki ja vain 2 tunnin lentomatkan päässä. Suosittelen.

    • Eikös niin?

      Viro on tullut koluttua läpi = Olemme risteilleet pari kertaa vuodessa Tallinnaan ja takaisin.

      • Kirpparitäti

        Viro on tullut koluttua läpi = Tallinna, Pärnu, Tartto... kaikissa useita kertoja (yhteensä matkoja varmaankin yli 30 viimeisen 10 vuoden aikana).


    • Kaunis Praha

      Mä suosittelen Prahaa. Se vaan on nii-in ihana. Hyvätasoiset hotellit ovat suht halpoja, ruoka samoin, kaupunki on kaunis(!), ostoksia voi tehdä halpiskaupoista desing-putiikkeihin, nähtävyydet ovat lähekkäin ja liput niihin eivät ole kalliita, hyvää olutta jne.

      Lennoista Prahaan mä en tiedä missä hinnoissa ne ovat ja onnistuuko sinne saamaan aamu/ilta -lennot ettei päivät mene hukkaan.

      Me ollaan ostettu lentoja ebookersilta ja matkapörssista. Hotellit on otettu booking.comista ja hotels.comista. Hotellien varaamisen yhteydessä mä olen lukenut aina Tripadvisorin arvosteluja ennen kun olen laskenut yhteen 1 1 ja tehnyt varauksen.

    • Niffej:ille

      "Lontoo on likainen, kapeat kadut ahdas kaupunki - ei enää koskaan sinne."
      -> miltäköhän vuosiTUHANNELTA kokemuksesi on?

      Asuin 2kk Lontoossa v 1991 eikä se silloinkaan ollut likainen, saati ahdas, koska puistoja on hehtaareissa käsittämätön määrä suurkaupunkiin, eivätkä kadutkaan ole mitään Barcelonan vanhankaupungin tyyppisiä kujia. Onkohan kirjoittaja varmasti edes käynyt koko kaupungissa????? Lisäksi Lontoossa on niin paljon erilaisia kaupunginosia, että sen nimeäminen jollain yhdellä yhteisellä nimittäjällä on mahdotonta.

      Oltiin kaksi viikkoa sitten taas päivittämässä kokemuksia Lontoossa, ja näiden 20 v aikana kaupunki oli entisestään vain parantunut, minulle uutta oli mm Millenium Brigde, Tate Modern ja the London Eye. Liikkuminen oli helppoa, nähtävyyksiä oli joka päivälle enemmän kin jaksoi katsoa, ja mm museoiden sisäänpääsy oli ilmainen! Yksi asia, mikä oli myös 20 vuodessa muuttunut, oli ruoka. Missään muussa Euroopan kaupungissa en ole saanut gourmet-tasoisia ruoka-annoksia ruokakaupan hyllystä! (Marks and Spencer). Hotellihuoneessamme oli keittiö, ja joka päivä oli juhlaa syödä erilaisia herkusalaatteja viinin kera pikkurahalla.

      Lontoo on korkealla listallani, hyviä ovat myös New York, Barcelona (kaupunki, uimarannat, ostokset, kiehtova vanha kaupunki, hyvä ruoka, hyvätasoiset ja halvat hotellit n 100 e/yö), Wien (erityisesti kesällä), München (vanhassakaupungissa helppo liikkua, ostareille helposti metrolla), Oslo (kävellen joka paikkaan keskustassa, Aakerbryggen satama-alueen terasilaivan fantastisia kesällä, halvat lennot, hotelli perushintaa, mutta ruoka ja juoma kallista.), Riika (halpa, halvat lennot, kaunis vanha kaupunki, huonoa palvelukulttuuri.) Pariisi ja Rooma ovat kauniita, mutta Roomassa on liikaa liikennettä, mm mopojen melua ja pakokaasua ja molempien kaupunkien hotellihinnat ovat järjettömät suhteessa laatuun. Madridissa minulta vietiin lompakko (voisi toki tapahtua missä vain Euroopan kaupungissa) ja lisäksi meinasimme jäädä yht äkkiä alkaneen mielenosoituksen riehujien alle, joten muuten positiiviset kokemukset jäivät näiden ikävien tapahtumien varjoon.

      Summa summarum: moni paikka on hyvä, käykää kaikissa, matkailu on elämän suola =)!

    • Muorix

      Meidän 3-5 päivän reissujen suosikit tähän mennessä: Rooma, Wien, Barcelona, Lissabon, Pariisi, Dublin, Riika, Antwerpen (Lontoo, Amsterdam, Berliini, Hampuri ilman miestäni nämä).
      Seuraavaksi Nizza suunnittella..
      Kaikki olemme varanneet itse netistä. Lennot joko suoraan halpoayhtiöiltä tai Poptravelilta ja hotellit Booking.com:sta. Halpaa ja kätevää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe