Telefantti oy

Puhelinmyyjä?

Onko kellään kokemusta tai infoa Telefantti OYstä? Itseäni kiinnostaisi päällimmäisenä se, että kun kotisivu lupaa "suuren myyntiprovision / takuupalkan" niin paljonka tuo takuupalkka sitten on?

15

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ROMK

Kusetuksen makua. Itse olin siellä pari kuukautta. Provikka on olematon 8 € per kauppa keskiarviolla. Pohjapalkasta ei tietoakaa. 500 € koulutusbonus on kylläkin olemassa, mutta se maksetaan 4 kuukauden aikavälillä 125 € per kk. Koulutusta ei juurikaan mulla ollut vaan kerrottiin miten soitto-ohjelma toimii ja kaikesta muusta pitiki iten ottaa selvää.

Oma esimieskään ei kovin motivoiva ollut vaan istua kikatti huoneessaan surffaillen facebookissa ja ehkä muutaman kerran tuli soittamaan. Itse paikan omistaja/johtaja ei pahemmin paikalla viihtynyt, Korkeintaan ehkä parituntia päivässä eikä välillä ollenkaan.

Otinki vähän selvää alasta eli kun näitä yrityksiä alko tulemaan oli alkuperäisessä sopimuksessa, että työntekijät saavat kiinteän kuukausipalkan ja pyörittäjät sitten sen bonukset mikä tulee myydyistä lehdistä. Hehän sitten käänsivät sen toisinpäin eli kun työntekijät soittavat kyrpiintyneinä minimipalkkalla istuvat esimiehet facebookissa surffailen ja rekryävät lisää väkeä, jotta sais lisää liksaa. Eikä lehtitalot edes välittäneet tästä.

Ei kuitenkaan joka lafga näin paha ole joten ei kannata yleistää, mutta kyseinen on kyllä silkkaa kusetusta.

• joopajoooooooooo

Puretaan vähän vastausta:

Lehtimyynnissä 8 euron provisio voi olla 20-30% tuotteen kokonaishinnasta. Mukaanlukien ALV. Paljonko mielestäsi sitten provision olisi PITÄNYT olla?

Koulutus... Miten koulutat lehtimyyjää? Kerro toki, mitä sinulle olisi PITÄNYT kertoa? Ei kyseessä kuitenkaan mikään rahtilaivojen myynti ole.

Oma esimies tuskin vaikuttaa sinun kovaan panokseesi. Tottakai teit paljon myyntiä ja osaat sitä tehdä, eikö vain? -Mitä väliä sillä on, vaikka esimiestä ei olisi ollenkaan? Esimiehen soittomäärät eivät ole myyjän asia. Myyjän soittomäärät ovat kuitenkin esimiehen asia. Vai kuinka?

Itse paikan omistaja/johtaja on ollut paikalla varmasti enemmän kuin sinä. Paljon enemmän. Vaikka hän olisi vain muutaman tunnin paikalla, niin voitko sanoa, että hän ei tee töitä muuna aikana? Voitko olla täysin varma, että hän ei tee mitään?

Tämä sinun "Otinki vähä selvää alasta" -Teksti ei kyllä ainakaan minulle auennut, ei mitenkään päin. Mistä lehtitalojen pitäisi siis välittää?Sinun huonosta menestyksestä vai?

Lafka kirjoitetaan K:lla. http://urbaanisanakirja.com/word/lafka/

Tämä kertomasi "kusetus" tuntuu vähän kaukaa haetulta, vai voitko rehellisesti vastata kommentteihini, pysyen asiassa?

• Niinpäniiiiiin

Ensinnäkin jos pohjapalkkaa ei ole vaikka näin lupaillaan, on tuo 8 €/per kauppa melkoisen pieni. Toisin sanoen jos haluaisi 1000 € bruttona pitäisi saada 5 kauppaa per päivä, johon kukaan ei pystynyt. Eli toisin sanoen heidän informaationsa on tahllista harhaanjohtamista.

Koulutuksesta kuten sivuilla lupaillaan "Ammattitaitoisen koulutuksen tehtävään". Mistä minä tietäisin mitä se koulutus on kun sitä EI kerran ollut.

"Iloisen ja kannustavan työilmapiirin" ja tämä ei koske esimiestä, eihän? Eiköhän se niin ole, että esimies on vastuussa työntekijöistä, joten hänen tehtävänsä on myös pitää työntekijät viihtyisinä.

"Motivoivat myyntikilpailut ja hyvät edut" tämä kuuluu samaan syssyyn. Myyntikilpailusta sait ehkä 10 €. Motivoivaa? Kenen mielestä? Ja edut? Ei ole.

Tietenkään en voi sanoa että omistaja itse ei tekisi mitään, mutta kun ei työtä paljoa toimistollakaan tullut tehtyä niin epäilen vahvasti, että ainakaa omassa himassa sitä tuli tehtyä. Rahaakin tuntui kummallakin olevan, eräänä työpäivänä oma esimies tokaisia, että menipäs 1 600 € johonki en-muista-mihin-lippuihin ja selitteli kuinka osti auton itselleen ja toisen ex-miehelleen. Ja tämä raha tulee mistä? Ei ainakaan heidän myyntituloksesta. Tuollaisista summista ei voinut kuin unelmoida tavallisena duunarina.

Elikkä kun pyörittäjät vievät sen kiinteän kuukausipalkan, epäilen, että heitä pahemmini kiinnostaa paljonko lehtiä työntekijät myyvät. Tämänpä takia lehtitalolla on se riski, että lehtiä ei tulekkaan myytyä. Ja tämä näkyy esim. huonona menestyksenä, vai eikö omasta mielestäsi siitä ole välittämistä? Kyllä mua ainakin vituttaisi jos olisi oma firma ja myyntitulos heikkenisi yhteistyökumppanin sluibailessa.

• Telefanttijäbä

Huhhuh! Menee helposti 5kauppaa/päivä. Motivoivaa on esim se, että jos et tee 30 kauppaa kuukaudessa niin palkka menee puoliksi ja kaverit kyseisessä yhtiössä on ihan uskomattoman mukavia. Ei tule kumminkaan pelleiltyä kaikkia päiviä. Se, että ei ole kiinteätä tuntipalkkaa on hyvä sillä oleskelu ja työnteko on paljon joustavampaa, joka sopii hyvin opiskelijoille. Puhelinmyynti on silti pelkkää taitoa ja kyllä telefantilla tienataan sievoisia summia jopa muutamassa tunnissa ( 100e). Jos omaa kyseisen taidon niin onhan telefantti paras telemarkkinointiyhtiö. Ja pelkästään yrityksen nimellä itse olen vääntänyt varmaan 20 kauppaa. Ja kaikki sanoma magazinesin lehdet ovat lähes puoleen hintaan. Esim. 5kk määräaikaisesta et-lehti paketista saan 5e, kun paketti maksaa 26,5e. Voin kertoa, että kun nuori mies soittaa kyseisen asian parissa 50 naiselle niin kyllä sieltä kauppaa puskee helposti.

• Telefanttijäbä

Huhhuh! Menee helposti 5kauppaa/päivä. Motivoivaa on esim se, että jos et tee 30 kauppaa kuukaudessa niin palkka menee puoliksi ja kaverit kyseisessä yhtiössä on ihan uskomattoman mukavia. Ei tule kumminkaan pelleiltyä kaikkia päiviä. Se, että ei ole kiinteätä tuntipalkkaa on hyvä sillä oleskelu ja työnteko on paljon joustavampaa, joka sopii hyvin opiskelijoille. Puhelinmyynti on silti pelkkää taitoa ja kyllä telefantilla tienataan sievoisia summia jopa muutamassa tunnissa ( 100e). Jos omaa kyseisen taidon niin onhan telefantti paras telemarkkinointiyhtiö. Ja pelkästään yrityksen nimellä itse olen vääntänyt varmaan 20 kauppaa. Ja kaikki sanoma magazinesin lehdet ovat lähes puoleen hintaan. Esim. 5kk määräaikaisesta et-lehti paketista saan 5e, kun paketti maksaa 26,5e. Voin kertoa, että kun nuori mies soittaa kyseisen asian parissa 50 naiselle niin kyllä sieltä kauppaa puskee helposti.

• kfalihafe

Mistähän vitusta oot saanu päähäs, että lehtitalot maksaa alihankkija yritykselle myyjien kiinteän palkan??????????

Tilanne ei todellakaan ole näin eikä koskaan ole ollut. Yritykset saavat rahaa toteutuneista kaupoista PISTE.

Ei kannata huudella puskista jos ei mistään mitään tiedä.

• agierntgaårigjnåi

jos kiinteää maksaa niin valittajan varmaan kannattaisi laittaa oma firma? Miksei ?? Ei varmasti uskallakkaan :D HA HA HA!

• Raimo A.
        agierntgaårigjnåi kirjoitti:

jos kiinteää maksaa niin valittajan varmaan kannattaisi laittaa oma firma? Miksei ?? Ei varmasti uskallakkaan :D HA HA HA!

Ja useita myyjiä palkanneena, isoakin myyntiorganisaatiota johtaneena olen huomannut että isolla takuupalkalla saa paskoja myyjiä. Mitä isompi takuupalkka = sen laiskempi myyjä.

• hgffdhgfhng

valittaja on selvästi yli 50 vuotias, katkera nuoremmalle ja kauniimmalle esimiehelleen ja yleis-kade-epäonnistuja-kommari kaikkeen ja kaikessa.

koirat haukkuu ja karavaani kulkee! noi paikat on parhaat joissa toisten MENESTYS tekee toiset noin kateellisiksi. niissä siis jotkut menestyvät ja sinne kannattaa ehdottomasti hakea!

• Päbä

Kuka miinustelee Telefanttijäbän kirjotuksia. Jäbä puhuu täyttä asiaa vaikka tekstinkäsittelyssä onkin vielä petrattavaa. Kuvaus täsmää kaikkiin noihin lehtimyyntifirmoihin jotka palkkaa finninaamoja. 5/26,5=19% prova täysin ok. Ton hintasen nyt ottaa joka mummo eli niit menee 4 tunnissa ihan kevyeen.

Ja ton takia niit teinejä just palkataan. Kun OnaZasmiini soittaa tälläselle 50 HKblååta syövälle PerSulle äijälle et voisko setä nyt kummiskin tilata ni voin sen EeTeen kolmellakympillä ottaakin vaikka sielä vähän aksenttii oliskin.

Otinki selvää -osuus aikasemmissa viestissä on täyttä puppua ja jotain sekoilua. Alalla ei oo mitään kiinteitä kuukausipalkkoja lehtitalon ja puhelinmyyntifirman välillä. Ja vaikka puhelinmyyntifirma maksaiskin jollekin puhelinmyyjälle jotain kk-pohjapalkkaa/tuntipalkkaa ni rahat puhelinmyyntifirmaan tulee vain ja ainoastaan provisiona myynnistä.

Jos saa kaupan ja 8e tunnissa on se vähän vähä. Jos saa kaks kauppaa ja 16e tunnissa eiks se oo ihan ok. Jos saa max 5 kauppaa (noin halpoja) per päivä on väärällä alalla.

Koulutus ei tee kenestäkään puhelinmyyjää. Koulutuksen tehtävä on vahvistaa ja tuoda esiin niitä sosiaalisia taitoja ja ominaisuuksia mitä miellyttävään kahden ihmisen väliseen vuorovaikutukseen tarvitaan. Kutsutaan myös myyntitaidoksi.
      Toisilla on lähtötaso parempi kuin toisilla. Joillakuilla lähtötasoo ei ookaan.

• 4567890+oikjhgfd

Toimiiks nää vielä?

• Lehtimyyjä

Kyllä telefantti yhtiö on aivan huippu duunipaikka! Itsehän olen tällähetkellä siellä töissä :D

• ÄLÄMENE TELEFANTILLE

kusetusta kusetusta kusetusta älkää ikinä menkö kyseiseen firmaan! alkuun kauppaa tuli hyvin, mutta myöhemmin antoivat minulle soitettavaksi listoja jotka oli jo moneen kertaan soitettu - siksi en saanut enää kauppaa ja siksi potkut. ja vain puolet provikoista...näin telefantilla. paska firma

• Alulim

JOKAINEN joutuu joskus soittelemaan ei-niin-laadukasta matskua, eli et ole poikkeus. Huonojakin päiviä tulee myös kaikille. Kokonaisuus ratkaisee. ;)

• ex-lehtimyyjä

Ei liity asiaan, mutta tilasin juuri viimeisen tunnin sisään Telefantti firmalta MeNaiset lehden ja täytyy sanoa että myyjä oli juuri oikealla alalla ! Puhe oli sujuvaa, siitä sai selvää ja hymykin kuului. Jos sattumalta ketjua luet, jatka samaa rataa :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      56
      5735
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      75
      2902
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      21
      2137
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1925
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      161
      1829
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1818
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1548
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1172
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1171
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      69
      996
    Aihe