Elikkäs seuraava tilanne. Olen avopuolisoni kämpässä josta maksan hänelle vuokraa alivuokralaisena (osoitteeni kuitenkin muualla) puolet vuokrasummasta. Nyt tuli ero ja päätettiin että minä jään kämppään (hänellä ei varaa maksaa ilmeisesti yksin koko vuokraa). Minulla on ns. pöytälaatikko firma jolle teen duunia iltaisin kotoa, muuttoilmoitusta nyt tehdessäni tuli mieleen että voisin koittaa verovähennystä nimeltään työhuonevähennys. Olin päiväämässä muuttoilmoitusta vuoden taaksepäin jolloin tein alivuokralais sopparin. Tästä tuli kauhea huuto että et voi tehdä sitä (???) ja anoppikin huutelee takaa että tekee rikoisilmoituksen :) MIkäköhän tässä on homman takana? onko mahdollista että he kuppaavat kelalta täyttä vuokraa ja nostavat tukia?
Huijattu?
7
808
Vastaukset
- ja ketä
Huvittavaa moralisointia, kun itse yrität kupata verohelpotuksia!
Liian myöhään olet matkassa tuon suunnitelmasi kanssa.
Onnea matkaan!- Bökkö
Siis työhuonevähennys kuuluu mulle, kirjanpitäjä käski hakea ens vuodeks. Se ei oo mikään tuki. Ja voin kertoa myös että eipä ole tullut vähennyksiä pahemmin haettua vaikka syytä olisi.
- herranpieksut
asuin välillä 3 vuotta Kuopiossa. Muutin Vantaalta. Eipä olisi pitänyt tehdä muuttoilmoitusta, olisin vain asunut Vantaalla (kirjolla). Asumistuen olisin saanut Vantaan mukaan. Ei todellakaan ole ihme, että Kela suhtautuu kaikkeen niin epäilevästi. Kelaa yritetään petkuttaa minkä ikinä kerkeää. Asiat olisivat paremmin, jos kaikki olisivat rehellisiä.
Kenen etu olisi, jos päiväisit muutoilmoituksen vuoden taakse?
Mielestäni ei kenenkään...
Laita vain totuuden mukaisesti.
Kenen omistama asunto on? Ex-appivanhemasi? Kun he ovat paikalla muuttoilmoitusta tehdessäsi??- bökkö
Siis totuudenmukaisesti olen asunut siinä asunnossa ,maksanut vuokraa tältä ajalta ja myös työskennellyt siellä. ex-Tyttöystäväni on asunut siellä myös mutta hän on maksanut puolet vuokrasta ja nostanut täydet tuet asuntoon kokonaissumman mukaan työkkärin täydet tuet (avoliitto muuten).. Nyt ex ja appivanhemmat pelkää että heidän kusetuksensa käy ilmi jos laitankin kirjani tuonne (olen poste-restante osoitteessa nyt).. Asunnon omistaa random-tyyppi, exällä on vuokrasopimus tämän kanssa ja minulla exän kanssa alivuokralaissopimus. Mutta en "saa" vaihtaa kirjoja asuntoon..
bökkö kirjoitti:
Siis totuudenmukaisesti olen asunut siinä asunnossa ,maksanut vuokraa tältä ajalta ja myös työskennellyt siellä. ex-Tyttöystäväni on asunut siellä myös mutta hän on maksanut puolet vuokrasta ja nostanut täydet tuet asuntoon kokonaissumman mukaan työkkärin täydet tuet (avoliitto muuten).. Nyt ex ja appivanhemmat pelkää että heidän kusetuksensa käy ilmi jos laitankin kirjani tuonne (olen poste-restante osoitteessa nyt).. Asunnon omistaa random-tyyppi, exällä on vuokrasopimus tämän kanssa ja minulla exän kanssa alivuokralaissopimus. Mutta en "saa" vaihtaa kirjoja asuntoon..
http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Muuttoilmoitus/
"Maistraatille muuttoilmoitus on tehtävä lakisääteisesti aikaisintaan kuukautta ennen muuttopäivää ja viimeistään viikon kuluttua muutosta."
Totuus?
Hullua olisi laittaa vuoden takainen päivämäärä muuttoilmoitukseen, siinä ei ole mitään järkeä, kun laki sanoo noin.
Jos et ole ilmoitusta vielä tehnyt, laita päiväys jotain tuon -1kk - 1vk eli tänään 15.2. päiväys: 8.2.-22.2. väliltä.
Ja selvisihän tämäkin:
"nostanut täydet tuet asuntoon kokonaissumman mukaan"
Älä tee turhaa kiusaa (=tukien takaisinperintä) laittamalla "väärää" päivämäärää.
- 600 euronko tähden?
Työhuonevähennys on olemattoman pieni.Jos mitenkään mahdollista älä tee tai ainakaan muuttele aiemmin tehtyjä sopimuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271914
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561266Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?531145Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44852Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798