Tyttäreni jäi auton alle

Siitä on nyt pari vuotta, kun saimme soiton, että tyttäremme on jäänyt auton alle. Hän oli ylittämässä tietä ja joutui auton yliajamaksi. Täytyy heti sanoa, että vika ei ollut autoilijassa, vaan tyttäressäni.
Oli todella raastavaa odottaa tietoa vammojen laadusta. Hän sai aivotärähdyksen ja avomurtuman sääreen. Hänellä oli onnea, sillä hän oli lentänyt päin tuulilasia ja siitä tielle. Pahemminkin olisi voinut käydä. Paikalle oli saapunut runsaasti huolehtivia ihmisiä, jotka peittelivät hänet ja rauhoittelivat. Kiitos heille.
Hänet vietiin lähimpään sairaalaan, jossa pää kuvattiin ja annettiin ensiapua. Sieltä hänet vietiin Tyksiin, jossa jalka leikattiin aamuyöllä. Sääreen laitettiin luusiirrettä lonkasta ja ihonsiirrettä reidestä.
Tyttäreni oli sairaalassa pari viikkoa, kunnes hänet kotiutettiin. Hän ehti olla kotona vain vähän aikaa, kun kuume nousi ja jalka oli tosi kipeä. Sairaalassa todettiin,että siihen oli iskenyt luumätä. Taas uusia leikkauksia ja viikkoja sairaalassa.
Kaiken kaikkiaan jalka leikattiin viisi kertaa ja siihen otettiin kaksi luusiirrettä. Tyttäreni käveli kepeillä monta kuukautta ja jalkaan jäi säären mittainen rauta. Hänelle sanottiin, että jalan menetys oli todella lähellä, koska luumätä ei meinannut millään talttua. Suurien lääkemäärien ja toimenpiteiden ansiosta kuitenkin onnistuttiin.
Hän on käynyt fysioterapiassa ja kuntoutuksessa jalan kanssa ja pikkuhiljaa kävely normalisoituu.
Ikuisiksi ajoiksi jalkaan jää rumat arvet ja rauta muistuttamaan onnettomuudesta. Hän on myös selkeästi varovaisempi liikkuessaan kävellen liikenteessä.
Täytyy olla vain todella ylpeä korkeatasoisesta sairaalahoidostamme ja vakuutussysteemistämme. Jos ei olisi liikennevakuutusta, olisi tästäkin onnettomuudesta koitunut ylitsepääsemätön tilanne molemmille osapuolille.

3

1423

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea teille

On ollut varmaan vaikeaa kaikille teille.

Ihanaa, että osaatte ottaa asiat noin hienosti ja olette kiitollisia kaikesta hoidosta!
      Ne arvet ei haittaa mitään, pääasia että henki säilyi ja toipui!

Niin monet jäävät auton alle, usein omasta syystä. Sellaista vain sattuu, ei aina muista katsoa.
      Yleistä on myös, että juostaan kiinni jotain linja-autoa ja kompastutaan tms.

• Kiitos Herralle

Itsellänikin on ollut monta läheltä piti- tilannetta. On vaan ollut suojelusenkeli matkassa, kun ei oo mitään vakavampaa sattunut! Olen sellainen hutilus...

• ´JK

HYVÄ,ETEI KÄYNYT PAHEMMIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6684
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3442
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2770
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2438
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1963
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      358
      1842
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1680
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1548
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1502
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1482
    Aihe