Digi TV Tietokoneessa

S Hessu

Ostin Reddo merkkisen Digi tikun jotta voin katsella TV-ohjelmia tietokoneella, tämä tapahtui jo 2009. No tällä tikulla pystyy talentamaan myös TV-ohjelmia omalle tietokoneen kovalevylle ja hyvin tallenus toimiikin jopa tikun ajastimella, mutta kun tallensin Ylen ohjelmia joissa oli tekstitys niin eipä näkynyt teksti kun tallenusta rupesi katselemaan, ei muuta kun maahantuojalle kysely miksi tekstitys ei näy (Future Retail Oy on maahatuoja) no sieltä kysyttiin kaikki asetukset miten on ja melkeen kegkän numerokin mutta minulla oli tallenus asetukset OK, ja vaikka mitä tein Ylen tekstityksiä ei näkynyt, kaupalisten kanavien tekstitys kyllä näkyi, no kaupalliset kanavat polttaa teksiti kuvaan ja Yle ei polta. no kun tekstitystä ei ylen ohjelmissa näkynyt niin nosti kädet pystyyn ja lopetin talentamisen Ylen ohjelmista missä oli tekstitys, tämä keskustelu käytiin Reddon maahatuojan kanssa 2009 syksyllä ja se Diki tikku maksoi silloin pikkasen päälle 20€, no nyt huomasin että Reddolla on myynissä uusi ja kalliipi 84€ ja se tukee Ylen tekstityksiä, ei muuta kun ostin sellaisen että saa talennettua Ylen ohjelmia missä on tekstitys, kuinkas kävi ? huonosti ei se kalliimpi tikku ollut ytään parempi ei näy tekstitys vaikka piti tukea Ylen tekstityksiä, ja taas emailia maahantuojan kanssa kun yhtä huono kun halvempi tikku, ja taas karmee kysely mikä ohjelma koneessa on piratti ja vaikka mitä, sitten maahantuojan edustajalla välähti (vaikka on hessasa välähti näky tänne saakka se välähdys ☺☺) se välhdys oli se että millä playerillä niitä tallenuksia katselen, tietenkin katselin Windous media player, nyt maahantuojan edustaja vaivaitui kertomaan että sillä ei ylen teksti näy (olis voinut kertoa sen jo 2009 ja miksi ei lue käyttäjän ohjeissa) edustaja kertoi että esim. VLC media player on ohjelma millä Ylen tekstitys näkyy, kyllä näkyy mutta silläkin pitää hakea asetuksista että näkyy.
Kyllä nyt jurppii kun ostin aivan turhaan sen kalliin tikun kun se halpa pelitää hyvin kunhan katselen VLC media playerillä.
näin meitä ei tietokoneinsinöörejä kusetetaan

6

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä ostin samoihin

      aikoihin kuin sinäkin sellaisen Reddon.
      Ei ole tullut mieleenkään katsoa niitä tallennuksia Mediaplayerilla eikä
      VLC:llä vaan sillä Reddon mukana tulleella ohjelmalla katselen
      ja näkyy YLE:n tekstitkin ihan OK.
      Minusta on ihan luonnollista katsoa samalla ohjelmalla kuin talletettiinkin.
      Mutta kiitos kuitenkin tuosta VLC-vinkistä :-)

      • S Hessu

        varmaan selainen on tullut Reddon mukana mutta kun en ole tietokone insinööri niin mistähän sen oman Reddon katseluohjelman löytää ja se vielä nou speak Englis, kun ajuria ajat on kaikki Englis eikä misään ohjeet Suomeksi mitä pitäis tehdä, että näin


      • minä ostin samoihin
        S Hessu kirjoitti:

        varmaan selainen on tullut Reddon mukana mutta kun en ole tietokone insinööri niin mistähän sen oman Reddon katseluohjelman löytää ja se vielä nou speak Englis, kun ajuria ajat on kaikki Englis eikä misään ohjeet Suomeksi mitä pitäis tehdä, että näin

        Mistä oikein sen Reddon hankit?
        Minä ostin ihan tavaratalosta (muistaakseni Prismasta) hintaan 29,95€
        ja sen mukana tuli CD-levy jossa oli runsaasti ohjelmia Reddon käyttämiseen.
        Olen nyt eri paikassa joten en voi tässä niitä luetella mutta ihan hyvä
        talletusten katseluohjelma oli kuitenkin mukana.


      • S Hessu
        minä ostin samoihin kirjoitti:

        Mistä oikein sen Reddon hankit?
        Minä ostin ihan tavaratalosta (muistaakseni Prismasta) hintaan 29,95€
        ja sen mukana tuli CD-levy jossa oli runsaasti ohjelmia Reddon käyttämiseen.
        Olen nyt eri paikassa joten en voi tässä niitä luetella mutta ihan hyvä
        talletusten katseluohjelma oli kuitenkin mukana.

        Ostin aikoonaan Tiotoasema nimisestä kaupasta (vaikutti aikoinan Vantaa, Salo ja Kaarina...ehkä oli muuallakin mutta nyt konkursissa) varmaan siinä levyssä on monta ohjelmaa mutta kun on Englis niin ei tiedä mitä siinä on.......olis edes jokin lappu mukana missä olis Suomeksi mitä jotkut sanat tarkoittaa.......ja uskon että en ole ainut joka ei pärjää kun ei osaa Speak Englis..........ja hyvin tuo VLC player toimii kun opis käyttämään.........ei tässä muu harmita kun ostin tuon kalliin tikun ihan turhaan pinestä eläkkeestä iso lovi


      • Kokemusta on
        S Hessu kirjoitti:

        Ostin aikoonaan Tiotoasema nimisestä kaupasta (vaikutti aikoinan Vantaa, Salo ja Kaarina...ehkä oli muuallakin mutta nyt konkursissa) varmaan siinä levyssä on monta ohjelmaa mutta kun on Englis niin ei tiedä mitä siinä on.......olis edes jokin lappu mukana missä olis Suomeksi mitä jotkut sanat tarkoittaa.......ja uskon että en ole ainut joka ei pärjää kun ei osaa Speak Englis..........ja hyvin tuo VLC player toimii kun opis käyttämään.........ei tässä muu harmita kun ostin tuon kalliin tikun ihan turhaan pinestä eläkkeestä iso lovi

        Suomen laki määrää, että laitteen mukana pitää tulla käyttöohje suomeksi? Myyjältä sitä ei enäävoi pyytää, mutta kyllä kai myös maahantuojaa tuo laki koskee.

        Jos ei ohjetta ala tulla maan kielellä, niin kuluttajaneuvojalta saa ohjetta, miten toimia. Vaikka laite on suhkoht edullinen, niin tee valitus ihan periaatteesta. Me suomalaiset olemme niin kilttejä, että alistutaan liian helposti myyjän leväperäisyyteen. Moni tietää tuosta laista, mutta ei viitsi vaivautua valituksen tekemiseen. Niin kauan kuin suurin osa antaa asian jäädä omaksi (rahan)menetyksekseen, niin kauan asiaan ei saada muutosta.


    • sitroen.

      Oletkos saanut ostamasi tietokoneen mukana käyttöohjetta suomeksi? Minä sain viimeksi 1995...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe