Office Home and Student 2010

yksixxxx1

Kone on uusi ja siinä oli esiasennettuna Office Home and Student 2010.

Ennen Office 2010 ohjelman aktivoimista oli poistettu internetistä imuroidut kirjoitusohjelmat, mutta oli jäänyt poistamatta vanhojen kirjoitusohjelmien tallennusmuodot, joita on pitkä lista, alkaen Word -97.

Nyt uutta, täälläkin palstalla mainittua ODF 1.11.1 ei ole valittavissa ollenkaan. Kuinka voin poistaa valikosta vanhat tallennusmuodot ja saada kone toimimaan uuden ohjelman mukaisesti ?

4

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saasassadassasssda

      "oli jäänyt poistamatta vanhojen kirjoitusohjelmien tallennusmuodot, joita on pitkä lista, alkaen Word -97."...

      Ei tallennusmuotoja erikseen poistella hyvä ihminen!
      Ne poistuu kun poistaa ohjelman joka sitä käyttää...

      Ilmeisesti on jäänyt poistamatta jokin profiilikansio tms, mutta ei tuossa jutussasi ole järkeä...

      • mutta on kuitenkin käynyt niin, että olin aikaisempia koneita ostaessani saanut asennuslevyn, enkä tiennyt esiasennuksista mitään.
        Kun asennuslevyä ei ollut, soitin liikkeeseen sille myyjälle, jonka kanssa olin tehnyt kaupat. Myyjä vastasi, että niitä kirjoitusohjelmia saa internetistä ilmaiseksi. Kysyin tältä gigantin myyjältä, asennetaanko ne siellä liikkeessä mistä kone on ostettu. Ei asennettu.

        Esiasennuksesta ei puhuttu mitään, eikä liikkeeseen soitettuanikaan puhuttu sellaisesta.

        Menettelin myyjän ohjeiden mukaisesti ja hankin asentajan imuroimaan ilmaisia kirjoitusohjelmia. Kun Word -97 on koneella, tiedostot aukenivat todella hitaasti. Vanhassa koneessani oli Microsoft Word 2002 ja Works 2002 asennuslevyt tallessa, joten ne asennettiin korjaamaan tilannetta, vaikka alunperin olin tarkoittanut vaihtaa uudempaan, kun konekin on uusi.

        Epäilin, että koneessa on muutakin sekaisin juuri noista vanhoista ohjelmista johtuen. Siitä syystä päätin hankkia uuden ohjelman ja menin toiseen liikkeeseen. Siellä myyjä kysyi, onko siinä jotain esiasennettuna. Tällöin tulin tietämään, että esiasennetut ohjelmat aktivoidaan Tuotetunnuskortilla. Ostin sellaisen.

        Soitin vielä Tukeen ja siellä oli henkilö, joka valaisi hyvin asiaa. Hän neuvoi, että vanhat ohjelmat kannattaa poistaa ennen Tuotetunnuskortilla aktivoimista. Sanoin sen asentajalle, jota pyysin aktivoimaan ohjelmat.

        Kyllä hän poisti, mutta joka kerran kun avaan valikon, jossa ovat eri tallennusmuodot, siihen ilmestyvät internetistä imuroitu Word -97 ym. Itselläni jo ensimmäisessä koneessani oli Word - 98.

        Poistin udelta koneeltani kaikki kirjoitukseni ja tallensin ne muistitikulle, mutta se pitkä lista vanhoja ohjelmia on edelleen tallennusmuotovalikossa olemassa.
        Myös siltä riviltä aukeaa valikko, johon kirjoitetaan tallennettavan tiedoston otsikko ja siihen valikkoon kertyvät edellisten kirjoitusteni otsikot.

        Onko kone kokonaan tyhjennettävä ohjelmista ja asennettava ne uudestaan? Jos ne tyhjentää, häviävätkö samalla myös esiasennetut ohjelmat? Saako tuotetunnuskorttia käyttää useamman kerran samaan koneeseen?
        Vai olisiko tähän jotain muita ratkaisuja?


      • yksixxxx1 kirjoitti:

        mutta on kuitenkin käynyt niin, että olin aikaisempia koneita ostaessani saanut asennuslevyn, enkä tiennyt esiasennuksista mitään.
        Kun asennuslevyä ei ollut, soitin liikkeeseen sille myyjälle, jonka kanssa olin tehnyt kaupat. Myyjä vastasi, että niitä kirjoitusohjelmia saa internetistä ilmaiseksi. Kysyin tältä gigantin myyjältä, asennetaanko ne siellä liikkeessä mistä kone on ostettu. Ei asennettu.

        Esiasennuksesta ei puhuttu mitään, eikä liikkeeseen soitettuanikaan puhuttu sellaisesta.

        Menettelin myyjän ohjeiden mukaisesti ja hankin asentajan imuroimaan ilmaisia kirjoitusohjelmia. Kun Word -97 on koneella, tiedostot aukenivat todella hitaasti. Vanhassa koneessani oli Microsoft Word 2002 ja Works 2002 asennuslevyt tallessa, joten ne asennettiin korjaamaan tilannetta, vaikka alunperin olin tarkoittanut vaihtaa uudempaan, kun konekin on uusi.

        Epäilin, että koneessa on muutakin sekaisin juuri noista vanhoista ohjelmista johtuen. Siitä syystä päätin hankkia uuden ohjelman ja menin toiseen liikkeeseen. Siellä myyjä kysyi, onko siinä jotain esiasennettuna. Tällöin tulin tietämään, että esiasennetut ohjelmat aktivoidaan Tuotetunnuskortilla. Ostin sellaisen.

        Soitin vielä Tukeen ja siellä oli henkilö, joka valaisi hyvin asiaa. Hän neuvoi, että vanhat ohjelmat kannattaa poistaa ennen Tuotetunnuskortilla aktivoimista. Sanoin sen asentajalle, jota pyysin aktivoimaan ohjelmat.

        Kyllä hän poisti, mutta joka kerran kun avaan valikon, jossa ovat eri tallennusmuodot, siihen ilmestyvät internetistä imuroitu Word -97 ym. Itselläni jo ensimmäisessä koneessani oli Word - 98.

        Poistin udelta koneeltani kaikki kirjoitukseni ja tallensin ne muistitikulle, mutta se pitkä lista vanhoja ohjelmia on edelleen tallennusmuotovalikossa olemassa.
        Myös siltä riviltä aukeaa valikko, johon kirjoitetaan tallennettavan tiedoston otsikko ja siihen valikkoon kertyvät edellisten kirjoitusteni otsikot.

        Onko kone kokonaan tyhjennettävä ohjelmista ja asennettava ne uudestaan? Jos ne tyhjentää, häviävätkö samalla myös esiasennetut ohjelmat? Saako tuotetunnuskorttia käyttää useamman kerran samaan koneeseen?
        Vai olisiko tähän jotain muita ratkaisuja?

        vastaan itse esittämiini kysymyksiin. Tuotetunnuskorttia voi käyttää samaan koneeseen useammankin kerran. Samoin Windows 7.


      • 22
        yksixxxx1 kirjoitti:

        mutta on kuitenkin käynyt niin, että olin aikaisempia koneita ostaessani saanut asennuslevyn, enkä tiennyt esiasennuksista mitään.
        Kun asennuslevyä ei ollut, soitin liikkeeseen sille myyjälle, jonka kanssa olin tehnyt kaupat. Myyjä vastasi, että niitä kirjoitusohjelmia saa internetistä ilmaiseksi. Kysyin tältä gigantin myyjältä, asennetaanko ne siellä liikkeessä mistä kone on ostettu. Ei asennettu.

        Esiasennuksesta ei puhuttu mitään, eikä liikkeeseen soitettuanikaan puhuttu sellaisesta.

        Menettelin myyjän ohjeiden mukaisesti ja hankin asentajan imuroimaan ilmaisia kirjoitusohjelmia. Kun Word -97 on koneella, tiedostot aukenivat todella hitaasti. Vanhassa koneessani oli Microsoft Word 2002 ja Works 2002 asennuslevyt tallessa, joten ne asennettiin korjaamaan tilannetta, vaikka alunperin olin tarkoittanut vaihtaa uudempaan, kun konekin on uusi.

        Epäilin, että koneessa on muutakin sekaisin juuri noista vanhoista ohjelmista johtuen. Siitä syystä päätin hankkia uuden ohjelman ja menin toiseen liikkeeseen. Siellä myyjä kysyi, onko siinä jotain esiasennettuna. Tällöin tulin tietämään, että esiasennetut ohjelmat aktivoidaan Tuotetunnuskortilla. Ostin sellaisen.

        Soitin vielä Tukeen ja siellä oli henkilö, joka valaisi hyvin asiaa. Hän neuvoi, että vanhat ohjelmat kannattaa poistaa ennen Tuotetunnuskortilla aktivoimista. Sanoin sen asentajalle, jota pyysin aktivoimaan ohjelmat.

        Kyllä hän poisti, mutta joka kerran kun avaan valikon, jossa ovat eri tallennusmuodot, siihen ilmestyvät internetistä imuroitu Word -97 ym. Itselläni jo ensimmäisessä koneessani oli Word - 98.

        Poistin udelta koneeltani kaikki kirjoitukseni ja tallensin ne muistitikulle, mutta se pitkä lista vanhoja ohjelmia on edelleen tallennusmuotovalikossa olemassa.
        Myös siltä riviltä aukeaa valikko, johon kirjoitetaan tallennettavan tiedoston otsikko ja siihen valikkoon kertyvät edellisten kirjoitusteni otsikot.

        Onko kone kokonaan tyhjennettävä ohjelmista ja asennettava ne uudestaan? Jos ne tyhjentää, häviävätkö samalla myös esiasennetut ohjelmat? Saako tuotetunnuskorttia käyttää useamman kerran samaan koneeseen?
        Vai olisiko tähän jotain muita ratkaisuja?

        Siinä Tallennusmuodot-valikossa ovat ne tallennusmuodot joita kyseinen ohjelma tukee. Vaikka poistaist ohjelman ja asentaisit uudelleen, tukee se edelleen niitä samoja tallennusmuotoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1622
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1184
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1074
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      703
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe