lainaus:

alv-liskot

Kuinka vastaanotat parhaiten uutta tietoa? Arvostatko laajamittaista puheselostusta vai havaintoesityksiä? Itse kallistun jälkimmäiseen, sillä sanotusta en tahdo muistaa mitään.

Kuinka jaat tietoa parhaiten?

8

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alv-liskot

      sillä kysymys suorastaan sivua tämänpäiväisen sapetuksen aihetta.

      Että kuinkako vastaanotan tietoa? No kyllä maar mielellään vastaanotankin, jos asia vaan yhtään mulle kuuluu. Kuten vaikkapa se opponoitava työ, jonka olisi pitänyt olla minulla jo aikaa sitten. Kysäisin äsken työnlaatijalta että voisiko sitä jo vähän saada, niin nulikka vastasi ihan pokkana että älä stressaa ja ei kaikki ole täydellisiä ja ei asiat mene niin kuin piti.

      En suinkaan minä stressaa, minä varmaan ilmoitan julkisesti että kykenen opponoimaan ihan yhtä hyvin kuin te kuulijatkin, koska en ole työtä aikaisemmin saanut.

    • alv-liskot

      Lisäksi haluaisin kysyä, ap.14.2.2011 12:04 onko jakamasi tieto sen kaltaista, että odotat kuulijan reagoivan siihen välittömästi? Entä, jos kuulijalla on tiukempi suodatin ja tietosi läpimeneminen suodattuu monen kerroksen läpi, jolloin asioiden läpivientikin kestää kauemmin. Koetko tämän pahana asiana vai voitko jopa iloita siitä, että jakamasi informaatio ajautui tiukempaan seulaan? VASTAAKerro kaverille: Ilmoita asiattomasta viestistä
      0Ilmeisesti joudun konkretisoimaan asiaa ap.14.2.2011 12:08 1. Mies makaa sohvalla
      2. Vaimo sanoo hänelle jotain
      3. Mies ei reagoi näkyvästi. Mikään ei silti viestitä siitäkään, etteikö tieto olisi välittynyt kuulijalle (ei kuulu kuorsausta tms.)

      Eikö vaimo voi olla tyytyväinen, kun asia meni näin? Jos mies reagoisi hätäisesti vaimon sanomisiin, perhe-elämä ei olisi vakaata vaan vaimon sanomisten mukainen kaaos.

      • alv-liskot

        on ihan päätön. Mies ei viestitä, että tieto ei ole mennyt perille. No ei varmaan viestitäkään jos se oikeasti ei ole mennyt. Kuuluu tuossa kohtaa örähtää vähän, niin sitten saa olla ihan rauhassa. Minusta on ihan hyvä, jos joku jaksaa miettiä asiaa rauhassa.

        En kuuntele mielelläni nopeaa puhetta, sen seuraaminen on vaikeaa.


      • arvoituksia
        alv-liskot kirjoitti:

        on ihan päätön. Mies ei viestitä, että tieto ei ole mennyt perille. No ei varmaan viestitäkään jos se oikeasti ei ole mennyt. Kuuluu tuossa kohtaa örähtää vähän, niin sitten saa olla ihan rauhassa. Minusta on ihan hyvä, jos joku jaksaa miettiä asiaa rauhassa.

        En kuuntele mielelläni nopeaa puhetta, sen seuraaminen on vaikeaa.

        synnynnäisiä ahtaajia, heidänkin vastaanottama konttimäärä on rajallinen. Jos vastausta ei tule, laiva on ahdattu täyteen ja piste.


      • alv-liskot
        arvoituksia kirjoitti:

        synnynnäisiä ahtaajia, heidänkin vastaanottama konttimäärä on rajallinen. Jos vastausta ei tule, laiva on ahdattu täyteen ja piste.

        myös minuun. En jaksa poimia jostain loputtomasta puhetulvasta sitä yhtä oleellista asiaa. Kun sanoo sen yhden asian yhdellä kertaa niin eikö se riitä.


      • jämääijä

        Hyväksi on havaittu käytäntö/refleksi, jossa naisen viestintään vastataan tasaisin väliajoin "joo-o", "ymmph-hh" tai jotain hyäksyvää murinaa riippumatta siitä aiotaanko viestintään reagoida jotenkin muutenkin, onko se muuten jotenkin ymmärretty, onko sitä edes otettu käsittelyyn vai onko sen sujuvasti annettu sulautua kaikkeuden kohinaan.


    • Mikä sekin sitten mahtaa olla...?

      Heh, joo... Milloin mitenkin. Silloin kun joku tietää mistä puhuu, käy puheselostus. Silloin kun joku ei tiedä, mistä puhuu, sen havaitsee ilman esitystäkin.

      Parhaiten? Hmmm... Ajoittamalla sen tiedon jakamisen oikein.

    • Pikkuveli.

      "Kuinka vastaanotat parhaiten uutta tietoa?"

      Kuuntelemalla mitä isoveljeni minulle kertoo.

      "Kuinka jaat tietoa parhaiten?"

      Kirjoittamalla vertauksin. Pakottamalla lukijan itse oivaltamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe