Kumpi Vai Kampi.

APUA___tARVITSEVA__

Omistan Sony a230 digijärkkärin. Olen päättänyt myydä sen ja ottaa tilalle Canonin.
Mielessäni on ollut Canon 1000D ja Canon 500 D, olen kallistunut enemmän kalliimpaan 500 D:hen, koska siinä on videokuvaus mahdollisuus. Valintoja vaikeuttaa myös markkinoille tuleva 1100D. Siinä yhdistyisi 1000 D ja 500 D ja olisi videokuvaus, mutta 1100D on kuulemma kalliimpi kuin 500 D. Ja kuitenkin 500 D on kuitenkin kai parempi ?

Periaatteessa ilman videokuvaus toimintoakin pärjäisin.
Mikä kannattaisi ostaa ja Onko vaihto järkevä?

7

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 31

      Riippuu siitä, mitä muuta sinulla on.
      Jos on vain tuo Sonyn runko ja siihen vain kitti zoomi niin vaihto voi olla perusteltu. Jos objektiiveja on ennestään enemmän on parempi hankkia vain uusi runko.
      1000D:n voit heti unohtaa, se ei ole juuri nykyistä parempi.
      1100 sisältää 500D.tä uudemman valonmittauksen, mutta muuten on 500D edelleen parempi.

      Sonyn etuna on kiinteä vakaaja rungossa, mutta muuten tuo a230 on tällä hetkellä Sonyn heikoimpia tekeleitä ominaisuuksiltaan. Se edustaa vanhaa CCD-tekniikkaa, josta on järjelmissä jo luovuttu.
      Canonin etuna on taas toistaiseksi laajempi lisävälinevalikoima ja hyvät käytettyjen markkinat.

      Kannattaa myös katsella muitakin merkkejä ja malleja. Uusien mallien tullessa edellisten hinta aina romahtaa.

      • .....advg

        minulla on vain kitti putki, kun ei ole oikein muihin sonyn putkiin ollut varaa.


      • AJDSnIKI
        .....advg kirjoitti:

        minulla on vain kitti putki, kun ei ole oikein muihin sonyn putkiin ollut varaa.

        PALJONKO VOISIN PYYTÄÄ KAMERASTA (uutena maksoi 350e) JA OSTAMANI KAMERALAUKUN (n.70e) ?

        AJATTELIN PYYTÄÄ 250-300 e ?
        olisikos ostaja ehdokkaita kameeralle?


      • AJDSnIKI kirjoitti:

        PALJONKO VOISIN PYYTÄÄ KAMERASTA (uutena maksoi 350e) JA OSTAMANI KAMERALAUKUN (n.70e) ?

        AJATTELIN PYYTÄÄ 250-300 e ?
        olisikos ostaja ehdokkaita kameeralle?

        niistä aina pyytää voi mutta käytäntö on se että suht uudesta ja vähän käytetystä voi saada puolet uuden hinnasta.


      • Vaihtamalla paranee
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        niistä aina pyytää voi mutta käytäntö on se että suht uudesta ja vähän käytetystä voi saada puolet uuden hinnasta.

        Aika lähellä realistista on 150€ - 200€. Myyntihinta lähempänä tuota alempaa.

        Jos oikeasti tuo Sony tuntuu riittämättömältä, niin kannattaa vakavasti harkita Canonin kymppisarjaa tai Nikonin satasarjaa käytettynä. Perus sutun sijaan kannattaa harkita kunnollista normaalia. Nikonilla on kohtuullinen f/1.8 35mm ja Canonilla tyydyttävä f/2.0.


      • Run for your shots
        Vaihtamalla paranee kirjoitti:

        Aika lähellä realistista on 150€ - 200€. Myyntihinta lähempänä tuota alempaa.

        Jos oikeasti tuo Sony tuntuu riittämättömältä, niin kannattaa vakavasti harkita Canonin kymppisarjaa tai Nikonin satasarjaa käytettynä. Perus sutun sijaan kannattaa harkita kunnollista normaalia. Nikonilla on kohtuullinen f/1.8 35mm ja Canonilla tyydyttävä f/2.0.

        Osta tosiaan moukarinheitossa ja/tai verkonpainona käytetty kuvareportterin miljoonia kuvia räpsinyt nykyinen lousku. Objektiivilla, jossa niketele. Maksat siitä uuden hinnan. Kiva.


      • Jep jep
        Run for your shots kirjoitti:

        Osta tosiaan moukarinheitossa ja/tai verkonpainona käytetty kuvareportterin miljoonia kuvia räpsinyt nykyinen lousku. Objektiivilla, jossa niketele. Maksat siitä uuden hinnan. Kiva.

        Suuri osa käytetyistä tulee muualta kuin pressikäytöstä. Tosin täytyy myöntää, että lehtien vaihtamat isot erät ovat usein edullisia ja minulla on niistä vain hyviä kokemuksia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe