Leila.

tammiäippä

Viesti käsittelee siis otsikon nimeä. Jos unohdetaan se, että Leila kalskahtaa nykyisin ns. keski-ikäisen naisen nimeltä, on se soinniltaan minusta kaunis. Netistä kaivettujen tietojen mukaan Leila on arabialaistaustainen nimi ja tarkoittaa yötä - mikä sopisi senkin puoleen, että tyttömme syntyi yöaikaan.

Itse alan kallistua tuon nimen kannalle, mutta miehen mielestä se kenties (kauneudestaan huolimatta) kuitenkin on sopimaton pienelle vauvalle. Mitä mieltä te olette asiasta?

22

2807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Kyllä ne kaikki vanhatkin Leilat ovat joskus olleet vauvoja ;)
      Nimeen kyllä tottuu, ja vaikka en itse niin kovin tästä nimestä pidäkään,
      niin ihan kelvollinen nimi Leila kuitenkin on - pienelle kuin vanhemmallekin ihmiselle :)

      • ölfdmkgdkglfd

        En kovin tykkää itse Leila nimestä. Kuten mainittu, niin minäkin miellän sen vanhoille mummoille siis Leila nimen. Ei ole ikinä tullut vastaan vauvaa, lasta tai nuorta, jonka nimi olisi Leila. Saisi lapsenne varmasti olla luokan ainoa Leila. Kyllä Leila nimikin vielä tulee muotiin, mutta ehkei se juuri nyt ole muodissa. Laita siis vain! Jos miehesi ei heltiä sille Leilalla, niin miten kävisi Laila?


      • lempiystäväin
        ölfdmkgdkglfd kirjoitti:

        En kovin tykkää itse Leila nimestä. Kuten mainittu, niin minäkin miellän sen vanhoille mummoille siis Leila nimen. Ei ole ikinä tullut vastaan vauvaa, lasta tai nuorta, jonka nimi olisi Leila. Saisi lapsenne varmasti olla luokan ainoa Leila. Kyllä Leila nimikin vielä tulee muotiin, mutta ehkei se juuri nyt ole muodissa. Laita siis vain! Jos miehesi ei heltiä sille Leilalla, niin miten kävisi Laila?

        nimi. Naapurini on Leila ja on tosi mukava ihminen. Nimet kiertää ja ehkä parin vuoden päästä Leila on jo suosituimpien nimien joukossa. Ja onhan se iki-ihana Leila-valssikin olemassa. Saa neito aikanaan vaikka nimikko häävalssin siitä!


    • Eräs lukija

      Ja sopii minusta hyvin lapsellekin, ja kasvaahan se lapsi aikoinaan aikuiseksikin. ;-) Leila ei assosioidu ainakaan itselläni niin vahvasti keski-ikäisen naisen nimeksi sen kansainvälisyyden takia, ja nimi sopii monen ikäiselle, moneen maahan. Jos miehelläsi ei ole mitään nimeä vastaan, niin antaa mennä.

    • 0000000

      Aivan ihana nimi, kansainvälinenkin! Täysin sopiva vauvalle. Olisi ykkössuosikki, mutta meillä on jo lapsikiintiö täynnä.

    • sibyllavon

      minusta. Maistelkaa sitä yhdessä, se äännetään kauniisti, ei töksähdä. Onhan nyt paljon vanhempiakin nimiä vauvoilla kuten Hilma, Saimi, Tilda. Leila on minusta paljon kauniimpi nimi.

    • ....

      En pidä Leilasta vaan Laila on ehdottomasti paljon kauniinpi. Samoin Saila, paljon kauniinpi.

      • näin....

        En tykkää, Leila ja Laila tosi rumia naisten nimiä! En ikinä antaisi lapselleni, Lila on kaunein L kirjaimella alkava tytön nimi!


      • ette ikinä arvaa(;
        näin.... kirjoitti:

        En tykkää, Leila ja Laila tosi rumia naisten nimiä! En ikinä antaisi lapselleni, Lila on kaunein L kirjaimella alkava tytön nimi!

        Mulla se taas on päinvastoin... Lila? YÄK kaikista. Siitä tulee mieleen väri väkisin mieleen. EI, EI, EI.
        Lailasta tulee LOILOTI-LAILATI-LAILAA...
        Leila menettelee.


    • MeimiM

      Leila on kuitenkin kauniimpi kuin esimerkiksi Pirkko. Joten jos siltä tuntuu, niin miksei :)

      • MeimiM

        Niin ja eräs mielestäni kauneimpia biisejä on Leyla/Leila-balladi, joka kilpaili euroviisuissa muistaakseni samana vuonna kuin Suomi voitti mörköhevillä. Eräs kauneimpia rakkausballadeja koskaan, kannattaa kuunnella, sen jälkeen nimen kauneus tuskin enää epäilyttää ketään...


      • ffsfs
        MeimiM kirjoitti:

        Niin ja eräs mielestäni kauneimpia biisejä on Leyla/Leila-balladi, joka kilpaili euroviisuissa muistaakseni samana vuonna kuin Suomi voitti mörköhevillä. Eräs kauneimpia rakkausballadeja koskaan, kannattaa kuunnella, sen jälkeen nimen kauneus tuskin enää epäilyttää ketään...

        Miten olisi Leilasta pelkkä Eila ja Lailasta pelkkä Aila?


    • lellu...

      Nimet kiertävät vuosien varrella. Siskoni nimeksi tuli Anni 45 vuotta sitten. Silloin Anni kuulosti 'vanhan' naisen nimeltä. Sen jälkeen on tullut oikea Anni-buumi.

      Leila sopii mainiosti vauvan nimeksi.

    • TT

      Leila on äänteellisesti ja merkitykseltään kaunis. Saamelainen Laila myös kiva (tulee ehkä Helgasta joka taas tarkoittaa pyhää tai siunattua).

      • AP

        Kiitoksia kaikille viestistä!

        Tytön nimi on päätetty, hänestä tulee siis Leila Katariina. Nämä teidän viestit saivat miehen vakuuttumaan siitä, että nimi on hyvä ns. "täti-imagosta" huolimatta - kun siis piti sitä muutenkin kauniina :) Lailaa mietimme myös, mutta koska Leila sai vähän kuin syvemmän merkityksen tytön synnyttyä yön tunnella, päädyimme lopulta kuitenkin siihen.

        Kiitoksia kaikille vastauksista!


      • sibyllavon
        AP kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille viestistä!

        Tytön nimi on päätetty, hänestä tulee siis Leila Katariina. Nämä teidän viestit saivat miehen vakuuttumaan siitä, että nimi on hyvä ns. "täti-imagosta" huolimatta - kun siis piti sitä muutenkin kauniina :) Lailaa mietimme myös, mutta koska Leila sai vähän kuin syvemmän merkityksen tytön synnyttyä yön tunnella, päädyimme lopulta kuitenkin siihen.

        Kiitoksia kaikille vastauksista!

        sai tyllerö. Onnea


      • hjhuy
        sibyllavon kirjoitti:

        sai tyllerö. Onnea

        Onnea! Saapahan olla kenties ainoa Laila luokallaan. Ihan kivahan tuo nimi on. :)


      • hjhuy kirjoitti:

        Onnea! Saapahan olla kenties ainoa Laila luokallaan. Ihan kivahan tuo nimi on. :)

        Niinpä... harvoin sattuu samannimistä luokalle, ellei oo kyseessä ihan tusinanimi.


      • rohanna
        AP kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille viestistä!

        Tytön nimi on päätetty, hänestä tulee siis Leila Katariina. Nämä teidän viestit saivat miehen vakuuttumaan siitä, että nimi on hyvä ns. "täti-imagosta" huolimatta - kun siis piti sitä muutenkin kauniina :) Lailaa mietimme myös, mutta koska Leila sai vähän kuin syvemmän merkityksen tytön synnyttyä yön tunnella, päädyimme lopulta kuitenkin siihen.

        Kiitoksia kaikille vastauksista!

        Leila katarina on oikein hyvä nimi ja paljon parempi näitä väkisin väännettyjä tekoromanttisia hirvityksiä, mitä täällä näkee. Niinkuin nyt tuokin - anteeksi vain - Adanna toisessa ketjussa. Jotenkin epäilen, että nämä adanna-tehtailijat ovat 10v. ikäisiä, jotka antavat nimniä nukeilleen.


    • lailaboi

      minä olen laila niminen ja pidän nimestäni super paljon

    • Lailakaunis

      Laila on kaunis nimi.

      Leila - prinsessa Leila...arabimaissa yleinen.

    • Anonyymi

      Moi mä oon Leila ja Leila on kyllä nimi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe