Olen 165cm pitkä ja painan noin 58kg. Omistan sukset 140cm pitkät. Urheiluliikkeessä valittivat suksia liian lyhyiksi minulle, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Olen harrastaja, en aloittelija laskettelussa, mutta laskettelen kerran-pari vuodessa. Onko turha edes haaveilla laskettelusta näillä suksilla?
Voiko laskettelusukset olla liian lyhyet?
8
7504
Vastaukset
- sdfsdfsdf
Mielestäni saisi kyllä olla hieman pidemmät. Vaikka edes itsesi mittaiset kun kerrat olet hieman lyhyenläntä.
Ei nimittäin ne vanhat nyrkkisäännöt, -10cm oma pituus tms.. pelaa enää tosi pitkissä tai tosi lyhyissä tapauksissa.
Pidempi suksi on muuten jäykempi ja samalla vakaampi myös kovassa vauhdissa. Tiukkaa tikkaavat slalom sukset voi pitää suht lyhyinä. - pidemmät
Kyllähän ne aika lyhyeksi jää. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ovat kovinkin helpot kääntää hitaassa vauhdissa, mutta nopeammassa laskussa suksi "ei jaksa kantaa" laskijaa eli on epävakaa ja käännöksissä karkaa alta ulospäin. Itse suunnilleen samanpainoisena lasken 164-174 cm:n mittaisilla suksilla.
Kiitos vastauksista... Olempas sitten varovaisempi, ei nimittäin ole toistaiseksi varaa hommata uusiakaan... Jos kovin vaikeaksi menee, niin vuokraan sitten vaikka:) Mitä sitten lyhyissä suksissa on eroa "bleideihin"? Miten nyt kirjoitetaankaan:D
Olen samankokoinen laskettelua harvakseen harrastava, joten vuokraan välineet ja saan aina 151-154 cm:n pituiset, hyvin on laskut sujunu tuolla pituudella.
- ....
Noin 10 - 15 cm lyhyemmät kuin mitä itse on pitkä jos laskee normaalia pujottelua. Suksen kärki tulisi osua nenän ja leuvan väliselle alueelle.
Mitä suurempi vauhti ja mitä laajemmat käännökset, sen pidemmät sukset tulisi olla (suurpujottelu, super-G ja syöksylasku vaatii siis pidemmät sukset). - 78
Noilla laskumäärillä olet varmasti aloittelija,vaikka olisi "harrastusta" kymmenen vuotta takana! Älä osta mitään,vaan vuokraa niin saat varmasti sopivat välineet eikä tarvi ihmetellä onk sopivat välineet vai ei.................
- JK
ehkä tossa kun parikertaa vuodessa laskee niin vuokratakkin voi, mut sit jos vähänkään enempää on aatellu laskea niin pitää ostaa omat (ellei halua maksaa monia satoja euroja pelkään vuokraukseen.
No, hyvinhän tuo onnistui lasketella noilla. Mitä tarttee tulla sanomaan et ei kannata ostaa ku mulla on jo sukset:D Enkai mää nyt muuten kyselis, mut ku satuimpa ostamaan sukset kun halvalla sain:) Ja jos vuokraaminen maksaa sen 30-40e, ja jos pari päivääki laskettelee niin sillä hinnalla saa jo sukset käytettynä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2267007Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p3334899"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1503700Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1193499Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m753443Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi552937Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2702759Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.842480- 252396
Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas972039