Voiko laskettelusukset olla liian lyhyet?

Olen 165cm pitkä ja painan noin 58kg. Omistan sukset 140cm pitkät. Urheiluliikkeessä valittivat suksia liian lyhyiksi minulle, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Olen harrastaja, en aloittelija laskettelussa, mutta laskettelen kerran-pari vuodessa. Onko turha edes haaveilla laskettelusta näillä suksilla?

8

7043

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdfsdf

Mielestäni saisi kyllä olla hieman pidemmät. Vaikka edes itsesi mittaiset kun kerrat olet hieman lyhyenläntä.

Ei nimittäin ne vanhat nyrkkisäännöt, -10cm oma pituus tms.. pelaa enää tosi pitkissä tai tosi lyhyissä tapauksissa.

Pidempi suksi on muuten jäykempi ja samalla vakaampi myös kovassa vauhdissa. Tiukkaa tikkaavat slalom sukset voi pitää suht lyhyinä.

• pidemmät

Kyllähän ne aika lyhyeksi jää. Käytännössä tarkoittaa sitä, että ovat kovinkin helpot kääntää hitaassa vauhdissa, mutta nopeammassa laskussa suksi "ei jaksa kantaa" laskijaa eli on epävakaa ja käännöksissä karkaa alta ulospäin. Itse suunnilleen samanpainoisena lasken 164-174 cm:n mittaisilla suksilla.

• Kiitos vastauksista... Olempas sitten varovaisempi, ei nimittäin ole toistaiseksi varaa hommata uusiakaan... Jos kovin vaikeaksi menee, niin vuokraan sitten vaikka:) Mitä sitten lyhyissä suksissa on eroa "bleideihin"? Miten nyt kirjoitetaankaan:D

• Olen samankokoinen laskettelua harvakseen harrastava, joten vuokraan välineet ja saan aina 151-154 cm:n pituiset, hyvin on laskut sujunu tuolla pituudella.

• ....

Noin 10 - 15 cm lyhyemmät kuin mitä itse on pitkä jos laskee normaalia pujottelua. Suksen kärki tulisi osua nenän ja leuvan väliselle alueelle.

Mitä suurempi vauhti ja mitä laajemmat käännökset, sen pidemmät sukset tulisi olla (suurpujottelu, super-G ja syöksylasku vaatii siis pidemmät sukset).

• 78

Noilla laskumäärillä olet varmasti aloittelija,vaikka olisi "harrastusta" kymmenen vuotta takana! Älä osta mitään,vaan vuokraa niin saat varmasti sopivat välineet eikä tarvi ihmetellä onk sopivat välineet vai ei.................

• JK

ehkä tossa kun parikertaa vuodessa laskee niin vuokratakkin voi, mut sit jos vähänkään enempää on aatellu laskea niin pitää ostaa omat (ellei halua maksaa monia satoja euroja pelkään vuokraukseen.

• No, hyvinhän tuo onnistui lasketella noilla. Mitä tarttee tulla sanomaan et ei kannata ostaa ku mulla on jo sukset:D Enkai mää nyt muuten kyselis, mut ku satuimpa ostamaan sukset kun halvalla sain:) Ja jos vuokraaminen maksaa sen 30-40e, ja jos pari päivääki laskettelee niin sillä hinnalla saa jo sukset käytettynä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      3121
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1055
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      801
    Aihe