laguna injection fault

lakuna08

Tuossa tänä aamuna, kun töihin menin tuli kesken ajon vikailmoitus "injection fault", auto ei sammunut eikä muutenkaan käyttäytynyt omituisesti. Häiriö poistui, kun auton sammutti, mutta palasi hetken kuluttua. Autolle ei vielä tänään ehditty tekemään huollossa mitään, joten nyt ollaan odotuskannalla mitä tuleman pitää. Onkos muilla vastaavan lagunan omistajilla samaa kokemusta?
Kyseessä on siis 1.5 DCI vm-08

18

5324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uno mirafiori

      ..oiskohan kysymys pakkases aiheuttamasta herjauksesta? Eli kosteus,pakkanen jne..Kokeile lisätä polttoineen sekaan esim Diesel 100 tms, jos kyse ois vaan sellaisesta? Yksipisteruiskukoneissa (bensa siis) on tuota vikaa ollu , ainakin hieman vanhemmissa Fiateissa

      • lakuna08

        Tuo tuli itsellänikin mieleen, että voisi olla juuri joku tuollainen "pakkasen aiheuttama temppu". No ehkä huomenna mahdollisesti ollaan viisaampia asiassa.... Tamperelainen merkkiliikkeen huoltopalvelu ei vain ole kaikista mahdollisinta nopeinta palvelua...Mitenkäs muuten, jos tuota lisäainetta lisää, niin alkaako auto "vaatimaan" sitä jatkuvasti? (kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!).


      • toyoeno
        lakuna08 kirjoitti:

        Tuo tuli itsellänikin mieleen, että voisi olla juuri joku tuollainen "pakkasen aiheuttama temppu". No ehkä huomenna mahdollisesti ollaan viisaampia asiassa.... Tamperelainen merkkiliikkeen huoltopalvelu ei vain ole kaikista mahdollisinta nopeinta palvelua...Mitenkäs muuten, jos tuota lisäainetta lisää, niin alkaako auto "vaatimaan" sitä jatkuvasti? (kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!).

        että polttoaineesi tekee kepposen. Oliko pakkasta -30 °C viiman vaikutus ennen kuin moottori on lämminnyt?


      • lakuna08
        toyoeno kirjoitti:

        että polttoaineesi tekee kepposen. Oliko pakkasta -30 °C viiman vaikutus ennen kuin moottori on lämminnyt?

        Tänään sain auton huollosta ja eipä siinä sitten "vikoja" ollut. Moottorinohjausyksikkö päivitettiin, josta oli löytynyt monta vikakoodia, mutta ei mitään varsinaista rikki mennyttä osaa. Kurjaa kun takuu meni 2kk sitten umpeen ja heti kävi näin. Ja hintaa tuli tuosta vikakoodien etsimisestä ja nollaamisesta 173 euroa. Näin Käyttöautossa Tampereella.


      • lakuna08
        lakuna08 kirjoitti:

        Tänään sain auton huollosta ja eipä siinä sitten "vikoja" ollut. Moottorinohjausyksikkö päivitettiin, josta oli löytynyt monta vikakoodia, mutta ei mitään varsinaista rikki mennyttä osaa. Kurjaa kun takuu meni 2kk sitten umpeen ja heti kävi näin. Ja hintaa tuli tuosta vikakoodien etsimisestä ja nollaamisesta 173 euroa. Näin Käyttöautossa Tampereella.

        Muuten on kukaan hommannut Lagunaan "oikeaa" viimasuojaa, ei siis mitään pahvivirityksiä. Edellämainitusta liikkeestä kysyin, mutta ei kuulemma ole, koska Renault ei anna niitä laittaa. Toki tämä on merkkikohtainen juttu, mutta jännä juttu, kun muut ranskalaiset valmistajat antavat :)..


      • Uno Mirafiori
        lakuna08 kirjoitti:

        Muuten on kukaan hommannut Lagunaan "oikeaa" viimasuojaa, ei siis mitään pahvivirityksiä. Edellämainitusta liikkeestä kysyin, mutta ei kuulemma ole, koska Renault ei anna niitä laittaa. Toki tämä on merkkikohtainen juttu, mutta jännä juttu, kun muut ranskalaiset valmistajat antavat :)..

        lakuna08>> mikä oli selitys siihen ettei saa laittaa viimasuojaa?? ja olipa helevetin kallis koodinnollaustaksa!!! Olis mielenkiintoista tietää mitä vikakoodeja siinä oli , vai pitivätkö omana tietonaan että saa pidettyä asiakkaan "pihdeissään" !?!
        Juu, Citikassa on tullut näillä lähes -30 asteen pakkasissa viimasuoja naamalla , kaikki ilmanottoaukot ei kannata tieten tukkia mutta maskin edessä olen pitänyt juuri sellaisen pahvikyhäyksen. Auto on tosin bensavehje, 13 vuoden vanha Saxo. Fiatissa ei ole tarvinnut,tosin sillä ajetaankin vaan lyhyttä työmatkapätkää, Saxo pyörii päivät pitkät sairaanhoitohommissa ..ja hyvin on palvellutkin. Tuntuu että nyky-dieselissä olis tarpeen pientä hengityssuojaa paukkupakkasilla ?! vai meneeköhön lämpöanturat sekaisin??


      • lakuna08
        Uno Mirafiori kirjoitti:

        lakuna08>> mikä oli selitys siihen ettei saa laittaa viimasuojaa?? ja olipa helevetin kallis koodinnollaustaksa!!! Olis mielenkiintoista tietää mitä vikakoodeja siinä oli , vai pitivätkö omana tietonaan että saa pidettyä asiakkaan "pihdeissään" !?!
        Juu, Citikassa on tullut näillä lähes -30 asteen pakkasissa viimasuoja naamalla , kaikki ilmanottoaukot ei kannata tieten tukkia mutta maskin edessä olen pitänyt juuri sellaisen pahvikyhäyksen. Auto on tosin bensavehje, 13 vuoden vanha Saxo. Fiatissa ei ole tarvinnut,tosin sillä ajetaankin vaan lyhyttä työmatkapätkää, Saxo pyörii päivät pitkät sairaanhoitohommissa ..ja hyvin on palvellutkin. Tuntuu että nyky-dieselissä olis tarpeen pientä hengityssuojaa paukkupakkasilla ?! vai meneeköhön lämpöanturat sekaisin??

        Varaosamyyjä sanoi vain että "Renault ei anna diesel moottoriin sellaista laittaa". Kysyin, että miksi esim. muihin ranskalaisiin saa, vastaukseksi sain olankohautuksen. Noista vikakoodeista en osaa sanoa. Teki yleensä tiukkaa päästä edes huoltoneuvojan puheille, kun ko.autoliikkeellä on ollut tapana, että lähetäään viesti kännykään jossa luki näin: "Hei. Autonne on valmistunut korjauksesta. Moottorinohjausyksikkö päivitetty. Kustannus arvio 173,78€. Avaimet voitte noutaa klo 18.00 asti myymälämme info-pisteestä". Eli eivät siis halua ees että asiakas tulee huoltoneuvojan puheille. Kun marssin huoltoneuvojan puheille se katsoi minua tyhmänä ja sanoi että info-piste on tuolla... No minähän olenkin vain renun omistaja, en esimerkiksi Volvo S80:n......


      • 1.rellu
        lakuna08 kirjoitti:

        Varaosamyyjä sanoi vain että "Renault ei anna diesel moottoriin sellaista laittaa". Kysyin, että miksi esim. muihin ranskalaisiin saa, vastaukseksi sain olankohautuksen. Noista vikakoodeista en osaa sanoa. Teki yleensä tiukkaa päästä edes huoltoneuvojan puheille, kun ko.autoliikkeellä on ollut tapana, että lähetäään viesti kännykään jossa luki näin: "Hei. Autonne on valmistunut korjauksesta. Moottorinohjausyksikkö päivitetty. Kustannus arvio 173,78€. Avaimet voitte noutaa klo 18.00 asti myymälämme info-pisteestä". Eli eivät siis halua ees että asiakas tulee huoltoneuvojan puheille. Kun marssin huoltoneuvojan puheille se katsoi minua tyhmänä ja sanoi että info-piste on tuolla... No minähän olenkin vain renun omistaja, en esimerkiksi Volvo S80:n......

        Rellun heikoin kohta on ollut jo pitkään merkkihuolto.


      • lakuna08
        1.rellu kirjoitti:

        Rellun heikoin kohta on ollut jo pitkään merkkihuolto.

        Niinhän siinä sitten kävi, että jälleen kerran eilen töihin mennessä aamuyön pimeinä tunteina sama vika uudistui. Tällä kertaa löydettiin taas niitä vikadiagnooseja ja nyt vaihdettiin polttoainesuodatin.. Huoltoneuvoja totesi tällä kertaa, että jos kaikki vikadiagnoosit selvitettäisiin perinpohjaisesti siinä menisi aikaa ja rahaa, eli kokeillaan nyt sitten. Halpaa lystiä tämä ei ole. Tosin, eipä ole ainoa auto varmasti, joka pakkasessa kiukuttelee.


      • skodasti
        lakuna08 kirjoitti:

        Niinhän siinä sitten kävi, että jälleen kerran eilen töihin mennessä aamuyön pimeinä tunteina sama vika uudistui. Tällä kertaa löydettiin taas niitä vikadiagnooseja ja nyt vaihdettiin polttoainesuodatin.. Huoltoneuvoja totesi tällä kertaa, että jos kaikki vikadiagnoosit selvitettäisiin perinpohjaisesti siinä menisi aikaa ja rahaa, eli kokeillaan nyt sitten. Halpaa lystiä tämä ei ole. Tosin, eipä ole ainoa auto varmasti, joka pakkasessa kiukuttelee.

        Että 200 autoa vuorokaudessa jättää tielle näillä pakkasilla suomessa. Hinausliikkeet ajavat 24h. Eli ei Rellusi ole ainoa.


      • lakuna08
        skodasti kirjoitti:

        Että 200 autoa vuorokaudessa jättää tielle näillä pakkasilla suomessa. Hinausliikkeet ajavat 24h. Eli ei Rellusi ole ainoa.

        olekkaan niin. Saisi tuota arktista polttoainetta alkaa kohta myymään useammassakin paikassa, kuin vain pääkaupunkiseudulla ja parilla muulla paikkakunnilla lapin-alueen lisäksi. Koskahan joku autonvalmistaja keksii palata vanhoihin sähköjärjestelmiin, meinaan ei tuo väyläsähkö paljoa vian etsintää helpota tai auton korjaamista, ainakaan oman kokemuksen mukaan :). Tietysti uuden auton ostajana olisi järkevää ottaa autoon mahdollisimman vähän kaikkia hilavitkuttimia.


      • Meksu ykkönen

      • toyoeno
        Meksu ykkönen kirjoitti:

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/tienpäällä-velloo-katastrofin-ainekset/647805

        Otsikon lainasin autoliiton sivuilta. Vanhemmassa diesel tekniikassa toimi ainakin hyvin kun lisäsi 1% bensaa dieselin sekaan kovilla pakkasilla. Itsekkin käytin tätä talvella 1986/87, kun ei ollu saatavilla arktista polttoainetta koko talvena. Tällä saavutettiin jäähmepisteen ja juoksuvuuden paraneminen kovilla pakkasilla. Toki muitakin aineita on myytävänä.


      • ent. Renaultilainen
        lakuna08 kirjoitti:

        olekkaan niin. Saisi tuota arktista polttoainetta alkaa kohta myymään useammassakin paikassa, kuin vain pääkaupunkiseudulla ja parilla muulla paikkakunnilla lapin-alueen lisäksi. Koskahan joku autonvalmistaja keksii palata vanhoihin sähköjärjestelmiin, meinaan ei tuo väyläsähkö paljoa vian etsintää helpota tai auton korjaamista, ainakaan oman kokemuksen mukaan :). Tietysti uuden auton ostajana olisi järkevää ottaa autoon mahdollisimman vähän kaikkia hilavitkuttimia.

        Jos vika vielä jatkuu, niin vaadi merkkikorjaamoa tutkimaan ensi kerralla ruiskutusjärjestelmä, koska voi olla, että polttoainepumppu on alkanut syöpymään (=valmistusvika, jonka surauksena ruiskun suuttimet menevät pikkuhiljaa tukkoon)).
        Korjaus maksaa sitten töineen ja osineen noin 8000-9000euroa ,jos suuttimet joudutaan uusimaan.

        Mulle kävi niin kuin tässä jutussa: Mazzers

        I have a 2004 1.5DCi Megane, I just recently had the sme fault as you come up. It turns out that injector no.2 was faulty.

        Upon investigating that further, it seems all 4 injectors were on the verge of being faulty. It turns out my fuel pump was disintigrating introducing tiny iron filings into the system. This is a common fault with Delphi pumps which is what a lot of Meganes have.

        The fix was massive and very expensive. Had to replace the entire fuel system from tank to pipes to injectors to rail to pump.

        I bought the parts myself off a Renault dealer in the North and got ax ex-Renault Mechanic to do the work for me in Galway saving a fortune (but it still cost 2.5k)

        Your problem may not be as bad as mine, just be aware.
        My advice to you is to get a diagnostic computer plugged into the car, this will tell you which injector is acting up. Also get a decent mechanic to inspect the fuel at the filter, look for tiny iron filings.

        You can get injectors reconditioned or replaced. Also if you are near Galway and want the no. of my ex-Renault mechanic, pm me.

        http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=64755669


    • rellu monamour

      Virtariisetti on Lagunan omistajan paras ystävä. Akun kengän irrotus,
      ainakin ennen katsastusta kannattaa nollata muistit.

      • "virtariisetti ?"

        Akun kengän irrotus ei nollaa mitään tietokoneen muistia, se ei oo mikään kelloradio.


    • J

      Juu kuten tuolla onkin vastailtu niin ongelmahan on juuri -25 isompi pakkanen sekä polttoaineensuodatin. Kannattaa talvea vastaan vaihtaa niin talvi on vähemmän ongelmallinen kovillakin pakkasilla. Tuo virhe kun tulee niin antaa vaikka vartin lämmetä koneen rauhassa ja sitten ei heti herjaa ennenkuin taas kylmyys iskee :)

    • Anonyymi

      Joo samaa alkoi firman reilu tekeen nyt kun nakkas -31 mittariin ja 80km/h vauhti niin käyhän se vähän kylmäksi moottori tilat 😆

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3266
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1838
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1539
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1146
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe