Tuossa tänä aamuna, kun töihin menin tuli kesken ajon vikailmoitus "injection fault", auto ei sammunut eikä muutenkaan käyttäytynyt omituisesti. Häiriö poistui, kun auton sammutti, mutta palasi hetken kuluttua. Autolle ei vielä tänään ehditty tekemään huollossa mitään, joten nyt ollaan odotuskannalla mitä tuleman pitää. Onkos muilla vastaavan lagunan omistajilla samaa kokemusta?
Kyseessä on siis 1.5 DCI vm-08
laguna injection fault
18
5292
Vastaukset
- uno mirafiori
..oiskohan kysymys pakkases aiheuttamasta herjauksesta? Eli kosteus,pakkanen jne..Kokeile lisätä polttoineen sekaan esim Diesel 100 tms, jos kyse ois vaan sellaisesta? Yksipisteruiskukoneissa (bensa siis) on tuota vikaa ollu , ainakin hieman vanhemmissa Fiateissa
- lakuna08
Tuo tuli itsellänikin mieleen, että voisi olla juuri joku tuollainen "pakkasen aiheuttama temppu". No ehkä huomenna mahdollisesti ollaan viisaampia asiassa.... Tamperelainen merkkiliikkeen huoltopalvelu ei vain ole kaikista mahdollisinta nopeinta palvelua...Mitenkäs muuten, jos tuota lisäainetta lisää, niin alkaako auto "vaatimaan" sitä jatkuvasti? (kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!).
- toyoeno
lakuna08 kirjoitti:
Tuo tuli itsellänikin mieleen, että voisi olla juuri joku tuollainen "pakkasen aiheuttama temppu". No ehkä huomenna mahdollisesti ollaan viisaampia asiassa.... Tamperelainen merkkiliikkeen huoltopalvelu ei vain ole kaikista mahdollisinta nopeinta palvelua...Mitenkäs muuten, jos tuota lisäainetta lisää, niin alkaako auto "vaatimaan" sitä jatkuvasti? (kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!).
että polttoaineesi tekee kepposen. Oliko pakkasta -30 °C viiman vaikutus ennen kuin moottori on lämminnyt?
- lakuna08
toyoeno kirjoitti:
että polttoaineesi tekee kepposen. Oliko pakkasta -30 °C viiman vaikutus ennen kuin moottori on lämminnyt?
Tänään sain auton huollosta ja eipä siinä sitten "vikoja" ollut. Moottorinohjausyksikkö päivitettiin, josta oli löytynyt monta vikakoodia, mutta ei mitään varsinaista rikki mennyttä osaa. Kurjaa kun takuu meni 2kk sitten umpeen ja heti kävi näin. Ja hintaa tuli tuosta vikakoodien etsimisestä ja nollaamisesta 173 euroa. Näin Käyttöautossa Tampereella.
- lakuna08
lakuna08 kirjoitti:
Tänään sain auton huollosta ja eipä siinä sitten "vikoja" ollut. Moottorinohjausyksikkö päivitettiin, josta oli löytynyt monta vikakoodia, mutta ei mitään varsinaista rikki mennyttä osaa. Kurjaa kun takuu meni 2kk sitten umpeen ja heti kävi näin. Ja hintaa tuli tuosta vikakoodien etsimisestä ja nollaamisesta 173 euroa. Näin Käyttöautossa Tampereella.
Muuten on kukaan hommannut Lagunaan "oikeaa" viimasuojaa, ei siis mitään pahvivirityksiä. Edellämainitusta liikkeestä kysyin, mutta ei kuulemma ole, koska Renault ei anna niitä laittaa. Toki tämä on merkkikohtainen juttu, mutta jännä juttu, kun muut ranskalaiset valmistajat antavat :)..
- Uno Mirafiori
lakuna08 kirjoitti:
Muuten on kukaan hommannut Lagunaan "oikeaa" viimasuojaa, ei siis mitään pahvivirityksiä. Edellämainitusta liikkeestä kysyin, mutta ei kuulemma ole, koska Renault ei anna niitä laittaa. Toki tämä on merkkikohtainen juttu, mutta jännä juttu, kun muut ranskalaiset valmistajat antavat :)..
lakuna08>> mikä oli selitys siihen ettei saa laittaa viimasuojaa?? ja olipa helevetin kallis koodinnollaustaksa!!! Olis mielenkiintoista tietää mitä vikakoodeja siinä oli , vai pitivätkö omana tietonaan että saa pidettyä asiakkaan "pihdeissään" !?!
Juu, Citikassa on tullut näillä lähes -30 asteen pakkasissa viimasuoja naamalla , kaikki ilmanottoaukot ei kannata tieten tukkia mutta maskin edessä olen pitänyt juuri sellaisen pahvikyhäyksen. Auto on tosin bensavehje, 13 vuoden vanha Saxo. Fiatissa ei ole tarvinnut,tosin sillä ajetaankin vaan lyhyttä työmatkapätkää, Saxo pyörii päivät pitkät sairaanhoitohommissa ..ja hyvin on palvellutkin. Tuntuu että nyky-dieselissä olis tarpeen pientä hengityssuojaa paukkupakkasilla ?! vai meneeköhön lämpöanturat sekaisin?? - lakuna08
Uno Mirafiori kirjoitti:
lakuna08>> mikä oli selitys siihen ettei saa laittaa viimasuojaa?? ja olipa helevetin kallis koodinnollaustaksa!!! Olis mielenkiintoista tietää mitä vikakoodeja siinä oli , vai pitivätkö omana tietonaan että saa pidettyä asiakkaan "pihdeissään" !?!
Juu, Citikassa on tullut näillä lähes -30 asteen pakkasissa viimasuoja naamalla , kaikki ilmanottoaukot ei kannata tieten tukkia mutta maskin edessä olen pitänyt juuri sellaisen pahvikyhäyksen. Auto on tosin bensavehje, 13 vuoden vanha Saxo. Fiatissa ei ole tarvinnut,tosin sillä ajetaankin vaan lyhyttä työmatkapätkää, Saxo pyörii päivät pitkät sairaanhoitohommissa ..ja hyvin on palvellutkin. Tuntuu että nyky-dieselissä olis tarpeen pientä hengityssuojaa paukkupakkasilla ?! vai meneeköhön lämpöanturat sekaisin??Varaosamyyjä sanoi vain että "Renault ei anna diesel moottoriin sellaista laittaa". Kysyin, että miksi esim. muihin ranskalaisiin saa, vastaukseksi sain olankohautuksen. Noista vikakoodeista en osaa sanoa. Teki yleensä tiukkaa päästä edes huoltoneuvojan puheille, kun ko.autoliikkeellä on ollut tapana, että lähetäään viesti kännykään jossa luki näin: "Hei. Autonne on valmistunut korjauksesta. Moottorinohjausyksikkö päivitetty. Kustannus arvio 173,78€. Avaimet voitte noutaa klo 18.00 asti myymälämme info-pisteestä". Eli eivät siis halua ees että asiakas tulee huoltoneuvojan puheille. Kun marssin huoltoneuvojan puheille se katsoi minua tyhmänä ja sanoi että info-piste on tuolla... No minähän olenkin vain renun omistaja, en esimerkiksi Volvo S80:n......
- 1.rellu
lakuna08 kirjoitti:
Varaosamyyjä sanoi vain että "Renault ei anna diesel moottoriin sellaista laittaa". Kysyin, että miksi esim. muihin ranskalaisiin saa, vastaukseksi sain olankohautuksen. Noista vikakoodeista en osaa sanoa. Teki yleensä tiukkaa päästä edes huoltoneuvojan puheille, kun ko.autoliikkeellä on ollut tapana, että lähetäään viesti kännykään jossa luki näin: "Hei. Autonne on valmistunut korjauksesta. Moottorinohjausyksikkö päivitetty. Kustannus arvio 173,78€. Avaimet voitte noutaa klo 18.00 asti myymälämme info-pisteestä". Eli eivät siis halua ees että asiakas tulee huoltoneuvojan puheille. Kun marssin huoltoneuvojan puheille se katsoi minua tyhmänä ja sanoi että info-piste on tuolla... No minähän olenkin vain renun omistaja, en esimerkiksi Volvo S80:n......
Rellun heikoin kohta on ollut jo pitkään merkkihuolto.
- lakuna08
1.rellu kirjoitti:
Rellun heikoin kohta on ollut jo pitkään merkkihuolto.
Niinhän siinä sitten kävi, että jälleen kerran eilen töihin mennessä aamuyön pimeinä tunteina sama vika uudistui. Tällä kertaa löydettiin taas niitä vikadiagnooseja ja nyt vaihdettiin polttoainesuodatin.. Huoltoneuvoja totesi tällä kertaa, että jos kaikki vikadiagnoosit selvitettäisiin perinpohjaisesti siinä menisi aikaa ja rahaa, eli kokeillaan nyt sitten. Halpaa lystiä tämä ei ole. Tosin, eipä ole ainoa auto varmasti, joka pakkasessa kiukuttelee.
- skodasti
lakuna08 kirjoitti:
Niinhän siinä sitten kävi, että jälleen kerran eilen töihin mennessä aamuyön pimeinä tunteina sama vika uudistui. Tällä kertaa löydettiin taas niitä vikadiagnooseja ja nyt vaihdettiin polttoainesuodatin.. Huoltoneuvoja totesi tällä kertaa, että jos kaikki vikadiagnoosit selvitettäisiin perinpohjaisesti siinä menisi aikaa ja rahaa, eli kokeillaan nyt sitten. Halpaa lystiä tämä ei ole. Tosin, eipä ole ainoa auto varmasti, joka pakkasessa kiukuttelee.
Että 200 autoa vuorokaudessa jättää tielle näillä pakkasilla suomessa. Hinausliikkeet ajavat 24h. Eli ei Rellusi ole ainoa.
- lakuna08
skodasti kirjoitti:
Että 200 autoa vuorokaudessa jättää tielle näillä pakkasilla suomessa. Hinausliikkeet ajavat 24h. Eli ei Rellusi ole ainoa.
olekkaan niin. Saisi tuota arktista polttoainetta alkaa kohta myymään useammassakin paikassa, kuin vain pääkaupunkiseudulla ja parilla muulla paikkakunnilla lapin-alueen lisäksi. Koskahan joku autonvalmistaja keksii palata vanhoihin sähköjärjestelmiin, meinaan ei tuo väyläsähkö paljoa vian etsintää helpota tai auton korjaamista, ainakaan oman kokemuksen mukaan :). Tietysti uuden auton ostajana olisi järkevää ottaa autoon mahdollisimman vähän kaikkia hilavitkuttimia.
- Meksu ykkönen
skodasti kirjoitti:
Että 200 autoa vuorokaudessa jättää tielle näillä pakkasilla suomessa. Hinausliikkeet ajavat 24h. Eli ei Rellusi ole ainoa.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/tienpäällä-velloo-katastrofin-ainekset/647805
- toyoeno
Meksu ykkönen kirjoitti:
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/tienpäällä-velloo-katastrofin-ainekset/647805
Otsikon lainasin autoliiton sivuilta. Vanhemmassa diesel tekniikassa toimi ainakin hyvin kun lisäsi 1% bensaa dieselin sekaan kovilla pakkasilla. Itsekkin käytin tätä talvella 1986/87, kun ei ollu saatavilla arktista polttoainetta koko talvena. Tällä saavutettiin jäähmepisteen ja juoksuvuuden paraneminen kovilla pakkasilla. Toki muitakin aineita on myytävänä.
- ent. Renaultilainen
lakuna08 kirjoitti:
olekkaan niin. Saisi tuota arktista polttoainetta alkaa kohta myymään useammassakin paikassa, kuin vain pääkaupunkiseudulla ja parilla muulla paikkakunnilla lapin-alueen lisäksi. Koskahan joku autonvalmistaja keksii palata vanhoihin sähköjärjestelmiin, meinaan ei tuo väyläsähkö paljoa vian etsintää helpota tai auton korjaamista, ainakaan oman kokemuksen mukaan :). Tietysti uuden auton ostajana olisi järkevää ottaa autoon mahdollisimman vähän kaikkia hilavitkuttimia.
Jos vika vielä jatkuu, niin vaadi merkkikorjaamoa tutkimaan ensi kerralla ruiskutusjärjestelmä, koska voi olla, että polttoainepumppu on alkanut syöpymään (=valmistusvika, jonka surauksena ruiskun suuttimet menevät pikkuhiljaa tukkoon)).
Korjaus maksaa sitten töineen ja osineen noin 8000-9000euroa ,jos suuttimet joudutaan uusimaan.
Mulle kävi niin kuin tässä jutussa: Mazzers
I have a 2004 1.5DCi Megane, I just recently had the sme fault as you come up. It turns out that injector no.2 was faulty.
Upon investigating that further, it seems all 4 injectors were on the verge of being faulty. It turns out my fuel pump was disintigrating introducing tiny iron filings into the system. This is a common fault with Delphi pumps which is what a lot of Meganes have.
The fix was massive and very expensive. Had to replace the entire fuel system from tank to pipes to injectors to rail to pump.
I bought the parts myself off a Renault dealer in the North and got ax ex-Renault Mechanic to do the work for me in Galway saving a fortune (but it still cost 2.5k)
Your problem may not be as bad as mine, just be aware.
My advice to you is to get a diagnostic computer plugged into the car, this will tell you which injector is acting up. Also get a decent mechanic to inspect the fuel at the filter, look for tiny iron filings.
You can get injectors reconditioned or replaced. Also if you are near Galway and want the no. of my ex-Renault mechanic, pm me.
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=64755669
- rellu monamour
Virtariisetti on Lagunan omistajan paras ystävä. Akun kengän irrotus,
ainakin ennen katsastusta kannattaa nollata muistit.- "virtariisetti ?"
Akun kengän irrotus ei nollaa mitään tietokoneen muistia, se ei oo mikään kelloradio.
- J
Juu kuten tuolla onkin vastailtu niin ongelmahan on juuri -25 isompi pakkanen sekä polttoaineensuodatin. Kannattaa talvea vastaan vaihtaa niin talvi on vähemmän ongelmallinen kovillakin pakkasilla. Tuo virhe kun tulee niin antaa vaikka vartin lämmetä koneen rauhassa ja sitten ei heti herjaa ennenkuin taas kylmyys iskee :)
- Anonyymi
Joo samaa alkoi firman reilu tekeen nyt kun nakkas -31 mittariin ja 80km/h vauhti niin käyhän se vähän kylmäksi moottori tilat 😆
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323737- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541392Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1221248VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi321149- 681099
- 681004
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975