kun luulet olevasi fiksu niin joku on jo keksinyt sen...

justiinsa näin

Eli kun luulin kehittäväni gradun tuloksena mittaria tiettyyn käyttöön, huomaan viime hetkillä että vastaava mittari on jo olemassa ja olen hukannut aikaa mietiskelyyn viikoja-kuukausia, jonka iso tutkimusryhmä on jo saanut aikaan. jee jee...

mitenköhän tästä sitten eteenpäin. toteanko että juuri viime hetkillä löysin mittarin joka ilmeisen hvyin sopii kyseisen asian mittaamiseen. kukaan ei tietenkään usko että aivan vastaavaa olin jo päässänu kehitellyt.

2

458

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niipal kauhiaa

Mulla tuli kyllä mieleen ensimmäisenä semmonen juttu, että jos tuo mittari on jonkun ison tutkimusryhmän keksimä ja kehittämä ja sinä juuri sitä samaa alaa tutkit niin...mikset tiennyt tuosta mittarista? Gradussahan ei mitään keksintöjä tarvi tehdä, vaan soveltaa jo tiedettyjä teorioita käytäntöön ja toisin päin jne. Joten tuosta mittarista ja sen käyttämisestä voisi hyvin kertoa, mutta siis toisen kehittäjän nimiin, eikä omalla nimelläsi. Jos semmoista ottaa omiin nimiin, niin homman nimi on tieteellinen vilppi ja tutkimustuloksen varastaminen, vaikket olisi "tiennyt" sen olemassa olosta. Luultavaa on, että proffasi ja gradun tarkastajat viimeistään kyllä tietävät tuon mittarin olemassa olosta.

• näin se homma etenee

olet aivan oikeassa. eli sain tietää gradun loppumetreillä tuosta mittarin kehittämisestä, joten joudun sen viime hetkillä ottamaan mukaan tähän tutkimukseen. ei tässä ole tarkoitus hirveesti tiedettä tehdä, mutta aika lailla samoja tuloksia olis tullut kun tuossa kyseessä olevassa tutkimuksessa, jos ei joku olisi juuri keksinyt samaa ennen minua... eli mukaan sekin otetaan ja yritetään taas soveltaa, että sekin tieto tulee mukaan tähän p..aan. eli oma osuus taas vähenee.. mutta täytyy ymmärtää että tällä alalla on paljon toimijoita mukana ja kehitystyö on käynnissä koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1392
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe