Eli kun luulin kehittäväni gradun tuloksena mittaria tiettyyn käyttöön, huomaan viime hetkillä että vastaava mittari on jo olemassa ja olen hukannut aikaa mietiskelyyn viikoja-kuukausia, jonka iso tutkimusryhmä on jo saanut aikaan. jee jee...
mitenköhän tästä sitten eteenpäin. toteanko että juuri viime hetkillä löysin mittarin joka ilmeisen hvyin sopii kyseisen asian mittaamiseen. kukaan ei tietenkään usko että aivan vastaavaa olin jo päässänu kehitellyt.
kun luulet olevasi fiksu niin joku on jo keksinyt sen...
2
333
Vastaukset
- niipal kauhiaa
Mulla tuli kyllä mieleen ensimmäisenä semmonen juttu, että jos tuo mittari on jonkun ison tutkimusryhmän keksimä ja kehittämä ja sinä juuri sitä samaa alaa tutkit niin...mikset tiennyt tuosta mittarista? Gradussahan ei mitään keksintöjä tarvi tehdä, vaan soveltaa jo tiedettyjä teorioita käytäntöön ja toisin päin jne. Joten tuosta mittarista ja sen käyttämisestä voisi hyvin kertoa, mutta siis toisen kehittäjän nimiin, eikä omalla nimelläsi. Jos semmoista ottaa omiin nimiin, niin homman nimi on tieteellinen vilppi ja tutkimustuloksen varastaminen, vaikket olisi "tiennyt" sen olemassa olosta. Luultavaa on, että proffasi ja gradun tarkastajat viimeistään kyllä tietävät tuon mittarin olemassa olosta.
- näin se homma etenee
olet aivan oikeassa. eli sain tietää gradun loppumetreillä tuosta mittarin kehittämisestä, joten joudun sen viime hetkillä ottamaan mukaan tähän tutkimukseen. ei tässä ole tarkoitus hirveesti tiedettä tehdä, mutta aika lailla samoja tuloksia olis tullut kun tuossa kyseessä olevassa tutkimuksessa, jos ei joku olisi juuri keksinyt samaa ennen minua... eli mukaan sekin otetaan ja yritetään taas soveltaa, että sekin tieto tulee mukaan tähän p..aan. eli oma osuus taas vähenee.. mutta täytyy ymmärtää että tällä alalla on paljon toimijoita mukana ja kehitystyö on käynnissä koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4395220Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1262133- 1461750
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko761435Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass181418Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise191344Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔821295- 711197
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701168- 381110