Miten pääsee Maansiirtoalalle Kuorma-autonkuljettajaksi

ajohommat..

Moikka.
Olen vuosia ajanut Pääkaupunkiseudulla Jakelu-autoa kappaletavaraa (C_Kortti) Haluan päässä Maansiirtoalan hommiin eli päässä ajamaan soraautoa tai työmaakoneita. Joka paikassa vaan vaaditaan maansiirtoalasta kokemusta, onks vinkkejä mite kannattaa yrittää edetä ku ei ole kokemusta maansiirtoalasta? Saa myös meilata [email protected]

9

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dumpperikuski

      kuljetusfirmaan ajamaan jotain maansiirtoautoa, senjälkeen sitten haet töitä sellaisesta firmasta kun suorittaa ajoja maansiirtoautoilla.

    • foajgjpvdso

      Saat varautua siihen että ajokkina voi olla vanha scanian tai sisun raato. Maapuolella ajetaan vielä monessa talossa 20 vuotta vanhalla kalustolla johtuen huonoista hinnoista esim 4 aks maa auton taksan pitäis olla 60-70 euroa tunti mutta monella työmaalla autot ajaa 45-50 eurolla tunti ja sitten pitää muistaa se että talvella ei keikkaa juuri oo.

      • töissä oleva kuski

        Voi niiin pal kauhiaa! Kui kukkaa voi tommottel vahal raaskul töitä tehä?

        Kerro nyt oi järjen jättiläinen mitä merkitystä sillä auton iällä on? Eiköhän se ole isäntien murhe ja saunaillan vittuiluissa esille tuleva asial. Mulle on ihan sama minkä ikäsellä työkalulla hommani hoidan.
        Tai melkein, digiautolla pitää saada tuntiliksaan jonkunlainen stressikorotus


      • Scania R500V8
        töissä oleva kuski kirjoitti:

        Voi niiin pal kauhiaa! Kui kukkaa voi tommottel vahal raaskul töitä tehä?

        Kerro nyt oi järjen jättiläinen mitä merkitystä sillä auton iällä on? Eiköhän se ole isäntien murhe ja saunaillan vittuiluissa esille tuleva asial. Mulle on ihan sama minkä ikäsellä työkalulla hommani hoidan.
        Tai melkein, digiautolla pitää saada tuntiliksaan jonkunlainen stressikorotus

        Itse en kyllä tajua mitä järkeä on pitää ajossa jotain vanhaa romua ja sitä paitsi kyllähän sillä uudella autolla hommia mielummin paiskii kun jollain vanhalla N volvolla.


      • töisä oleva kuski
        Scania R500V8 kirjoitti:

        Itse en kyllä tajua mitä järkeä on pitää ajossa jotain vanhaa romua ja sitä paitsi kyllähän sillä uudella autolla hommia mielummin paiskii kun jollain vanhalla N volvolla.

        Minkähän takia tehtaissa pyörii jopa satavuotiaita rom.. eiku koneita? Niillä tehdään töitä ja tienataan rahaa. Kuorma-auto nyt ei ole kuin kone muiden joukossa.
        Jos omalla autolla ajat niin vaihda vaikka joka vuosi jos perse kestää. Minä saan palkan työnteosta ja työnantaja hommaa työkalun. niinkauan kun se toimii asiallisesti sitä käytetään. Melko lapsellista väittää että vanha=romu. Tolla mentaliteetilla sutkin vaihdettas uuteen sitten kun olet 25v romu. Siis jos olisit töissä
        Minä olen näitä hommia senverran tehnyt että jos oman hankkisin niin varmasti se ei olis 2000-luvun auto, ei mihinkään hommaan. Mitä uudempi sen useammin tuntuu seisovan pajalla ja aina kalliita remontteja.


      • Alalla monta vuotta
        töisä oleva kuski kirjoitti:

        Minkähän takia tehtaissa pyörii jopa satavuotiaita rom.. eiku koneita? Niillä tehdään töitä ja tienataan rahaa. Kuorma-auto nyt ei ole kuin kone muiden joukossa.
        Jos omalla autolla ajat niin vaihda vaikka joka vuosi jos perse kestää. Minä saan palkan työnteosta ja työnantaja hommaa työkalun. niinkauan kun se toimii asiallisesti sitä käytetään. Melko lapsellista väittää että vanha=romu. Tolla mentaliteetilla sutkin vaihdettas uuteen sitten kun olet 25v romu. Siis jos olisit töissä
        Minä olen näitä hommia senverran tehnyt että jos oman hankkisin niin varmasti se ei olis 2000-luvun auto, ei mihinkään hommaan. Mitä uudempi sen useammin tuntuu seisovan pajalla ja aina kalliita remontteja.

        Tässä meillä taas yksi isännän perseen nuolija. Just sun tapasten kuskejen avulla isännät voi polkea hintoja lisää


      • töissä oleva kuski
        Alalla monta vuotta kirjoitti:

        Tässä meillä taas yksi isännän perseen nuolija. Just sun tapasten kuskejen avulla isännät voi polkea hintoja lisää

        Milläs älynystyröillä moisen päätelmän teit?
        Luulen että mun työpanoksella ei paljon taksoja poljeta. kta karvan vaille 18,-/h. On muuten hyvä syy siihen etten omalla autolla aja vaikka kurssi on käytynä ja diplomi laatikossa. Toinen syy on että osaan vähän laskea.


      • Kuljettajapaskiainen
        töissä oleva kuski kirjoitti:

        Milläs älynystyröillä moisen päätelmän teit?
        Luulen että mun työpanoksella ei paljon taksoja poljeta. kta karvan vaille 18,-/h. On muuten hyvä syy siihen etten omalla autolla aja vaikka kurssi on käytynä ja diplomi laatikossa. Toinen syy on että osaan vähän laskea.

        Taidat olla sama kun tää nimimerkki Kapitalistiriistäjä, Kuljetuspatruuna, Isäntäpatu, Isännänperkele ja Saksanseisojavoimaa. Niin tuttua on sunkin teksti.


    • jjjj3

      Ite haaveilen rekka kuskin urasta mut mikä on palkka?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      274
      2550
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      92
      2021
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1427
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1268
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe