russeli raapii itseään

tietoa kaipaava

Hei, minulla on reilu vuoden ikäinen russelipoika. Nyt noin viikon ajan on kovasti raapinut itseään, lähinnä kuonoa, korvia ja silmiä. Korvat ei haise, turkki pidetään kunnossa, trimmataan, pestään ym.
Olisko pakkasten aiheuttamaa kuivuutta?
Ruokavalio ollut samaa, saa eläinkaupan nappuloita, lihaa, kasviksia, puuroa...syö ja juo hyvin.
Silmät ehkä pahin paikka mikä nyt kutisee kovasti, toisen silmän ympäriltä lähtenyt ehkä hieman karvojakin..

Tilaan ajan lääkärille mutta saa vastata tähän jos joku russelin omistaja on kokenut saman tai tietää mikä voisi olla.

4

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukmujumy

      En nyt muista mikä tauti oli nimeltään, mutta joku tauti oli, mikä alkaa noin, että silmänympärys karvat lähtee ensin.

    • vehnätön

      Koira voi kärsiä jostakin ruoka-aineallergiasta.Kannattaa koittaa jättää vaikka vehnä pois kokonaan. Ostatte kuivamuonaa, joka ei sisällä vehnää missään muodossa. Muuta neuvoa ei voi antaa tähän hätään. Myös soija ja kananmuna saattavat allergisoida koiraa.

    • Meillä oli toisella koirista erittäin kutisevaa ihottumaa ja koko iho aivan kirkkaanpunainen. Eläinlääkäri väitti syynä olevan ruokavalio, liian paljon proteiinia pienelle koiralle (annoin niille pedigreen kuivamuonaa joka on tarkoitettu pienille koirille ja myös tölkkiruokaa ettei se olisi niin kuivaa). Eläinlääkäri käski ostaa kuivamuonaa herkkäihoiselle koiralle, ja se saa syödä vain sitä (herkkuina possunkorvia ja muita kuivattuja nahkaluita). Iho on nyt normaali, ei näy ihottumaa, eikä näytä kutisevan. En tiedä oliko se oikeasti se proteiini, tai mahdollisesti allergia jollekin ainesosalle, mutta hypoallerginen kuivamuona on auttanut meillä.

      • ...sillä voi olla allergia tai hotspot


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3744
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2469
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1720
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      326
      1572
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1218
    Aihe