Miten saan äidin suostumaan hamsteriin?

Eläinrakass>>

Moi! Olen ajatellut hankkia Hamsterin mutta äiti ei suostu! Olen kohta 13 vuotta ja vastuullinen. Olen opiskellut hamstereista jo pitkään, mutta en saa äitiäni vakuutettua. Meillä on vain kaloja, eli ei ole mitään vaarallista lemmikkiä joka saattaisi häiritä hamsteria. Miten saisin äidin vakuutettua? Vastaukset ovat tervetulleita ;)

179

6765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös 13

      Voit laatia vaikka listan hamsterin hyvistä ja huonoista puolista. Sain omat vanhempani suostumaan, kun kerroin, että haluaisin saada jonkun kivan lemmikin, jota voisin silitellä,hyväillä ja muutenki seuraksi. Kerroin että olen mielestäni tarpeeksi vanha ottamaan vastuun lemmikistä. He sanoivat että lemmikin vastuu on aina aikuisella, (mikä on totta) mutta vastasin että en voi todistaa sitä ellen saa mahollisuutta. Olisin halunnut ensin koiran, mutta vanhemmat ajattelivat, että jos kyllästyn se jää heille. Siksi sanoin että jyrsijät elävät paljon vähemmän aikaa, joten ei tarvitse sitoutua kuin pariksi vuodeksi ja sitten voi katsoa hankitaanko uusi. Voit vaikka sanoa, että olet opiskellut paljon hamstereista. Ehdota että katsotte yhdessä jotain hamsteri- sivuja ja näytä jotain söpöjä kuvia. Sano että olet miettinyt tätä asiaa kauan ja olet ajatellut, että joku karvainen eläin olisi kiva. Älä kuitenkaan intä ja kinua hamsteria, vaan ole "aikuismainen". Hän huomaa, että olet vastuuntuntoinen, jos teet esim. oma-aloitteisesti kotitöitä tms. Jos äitisi sanoo ei, älä ala huutamaan tai muuta, vaan kysy vaikka että voitko vielä harkita ja voisiko hän selittää, miksi et saisi lemmikkiä. Jos hänellä on jokin hyvä syy, saat lemmikin viimeistään 5 vuoden päästä ::D Mutta toivotaan, että saat sen ennen sitä::)
      Tsemppiä!

      • Elainrakasss>>>

        kiitos vastauksestasi =) Kokeilen eri keinoja ;)


      • myös 13
        Elainrakasss>>> kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi =) Kokeilen eri keinoja ;)

        hyvä jos autto ::)


      • autakaa

        en ole saanut äitiä suostumaan hamsuun autaka joku?mulla on jo ollu kerran hamsu mut se kuolija mä en ikinä unoha sitä!!


      • Moi!
        autakaa kirjoitti:

        en ole saanut äitiä suostumaan hamsuun autaka joku?mulla on jo ollu kerran hamsu mut se kuolija mä en ikinä unoha sitä!!

        mulla oli ennen sama juttu mullaki oli hamsu mut se kuoli.no nyt mulla on sit uus hamsu se on myös söpö!!!no menää suoraa asiaa tässä on niitä vinnkejä!mitkä ainaki mulla TEHOS! muute mä en voi antaa vinkejä jos mä en tiiä et onks teil joitai muita eläimiä?voin antaa sit vinkejä kun tiiän.


      • joka haluais hamsun

        onko sulal ennen ollu lemikkejä tai onko?


      • Eläinystävä <3<3<3<3<3<3

        Mulla on sama ongelma, mutta haluaisin kanin. Miten saisin vanhemmat uskoo?!


      • hamstereiden omistaija
        Moi! kirjoitti:

        mulla oli ennen sama juttu mullaki oli hamsu mut se kuoli.no nyt mulla on sit uus hamsu se on myös söpö!!!no menää suoraa asiaa tässä on niitä vinnkejä!mitkä ainaki mulla TEHOS! muute mä en voi antaa vinkejä jos mä en tiiä et onks teil joitai muita eläimiä?voin antaa sit vinkejä kun tiiän.

        Mulla on kissa! Äidillä siis;-)


      • hamstereiden omistaija
        Eläinystävä <3<3<3<3<3<3 kirjoitti:

        Mulla on sama ongelma, mutta haluaisin kanin. Miten saisin vanhemmat uskoo?!

        Arvaa mitä? Mä varmaan tiedän, onko sulla omia rahoja? Niin ole hyvä tyttö tai poika niin sitten äiti tai isi voi antaa rahaa, niin sitten kun sulla on riittävästi rahaa kaniin, häkkiin ja niin ees päin niin sano äidille tai isille että "minulla on riittävästi rahaa, niin saanko ostaa omilla rahoilla kanin?" En tiedä onnistuuko mutta tässä vaihto ehto.


      • Anonyymi
        autakaa kirjoitti:

        en ole saanut äitiä suostumaan hamsuun autaka joku?mulla on jo ollu kerran hamsu mut se kuolija mä en ikinä unoha sitä!!

        kysy ensin syy miksi se ei suostu itellä vähän sana tilanne .


      • Anonyymi

        Fiksusti ajateltu


    • MinKiv
      • hamstereiden omistaija

        Mitä???? En usko, tää ei voi olla totta. Koska häkki maksaa noin 25 tai 28 euroa en ymmärrä miksi?!?!??!?!!??!


    • dyufosifjioetos

      Minulla se meni näin:
      1.
      -Äiti, saanko mä jonkun jyrsijän?
      -En minä nyt oikein tiedä... tuskin sellainen tykkäisi meillä olla koska meillä on niin paljon muita eläimiä, varsinkin kun meillä on kissoja.
      -No saanko mä silloin kun meillä ei enää ole kissoja?
      -Kuule, mä luulen että meillä tulee aina olemaan kissoja

      2. Aloin pitää vanhemmilleni kokouksia jossa kerron, että pitäisin jyrsijän omassa huoneessani, ja että olen tarpeeksi vanha huolehtimaan ikiomaa lemmikkiä. Kerroin että minulla on paljon rahaa , ja pystyn ostamaan sille kaiken tarpeellisen.

      3. - Mä haluaisin hamsterin... ne on söpöjä ja niitten kanssa on kivaa leikkiä
      -No en mä tiiä nyt siitä hamsterista...
      -ÄITI EMMILLÄKIN ON OMA HAMSU!!
      -Kulta koita nyt ymmärtää!!!
      -Mä ymmärrän!! hyvinkin! mulla on omaan hamsuun rahaa!

      4. Vien äidille " hamsteri anomuksen" ja odotan....... Äiti ei tee mitään vaan lukee hesaria. vien anomuksen pois . ja tulen takaisin äidin eteen:
      -Äiti, mä pystyisin siihen, sanoin itku kurkussa
      - kyllä kyllä...... äiti sanoi hiljaisesti - Me voidaan huomenna mennä kattomaan niitä hamstereita...
      -Ai hassuihin tassuihin?? hamstereita?? mulle? YES!!!!!! VUHUUUUU!!!
      -älä villiinny, ei se ole vielä varmaa.
      - en en

      5.ryttäsin anomuksen salaa taskuun ja lähdimme kauppaan.. * kaupassa'
      - AAAAWWWW NE ON SÖPÖJÄ ÄITI! sanoin ja otin anomuksen taskusta ja annoin sen äitini eteen... ihme kyllä äiti alle kirjoitti sen, ja sitten ymmärsin * MINÄ SAAN HAMSTERIN* ja sitten sain sellaisen ja jne...

      • !MinÄ!

        Mikä ihme anomus?


      • yhyy!!!

        Miten saa äidin suostumaan hamsteri anomukseen?
        äiti ei vaan suostu kirjottamaan nimee alle vaikka kuinka pyytäsin mitä mä teen? :(


      • nipsu23
        !MinÄ! kirjoitti:

        Mikä ihme anomus?

        Kuule !MinÄ! Anomus on sellainen että anot jtn/jotain :) :)) :):) :)):)).
        Tässä mun "anomus" jonka aijon pian "postittaa" äidilleni ja iskälleni.
        :=:= Äiti ja Iskä, mä haluaisin jonkun jyrsijän, oon jo pyytänyt teiltä marsuja, kania sun muita. Mitään en ole saanut :( :(( :(:( :((:((. Kani on teidän mielestä sellanen/semmoinen että se puree kaikki johdot ja haisee ja pissaa ja papanoi hirveesti/hirveästi, mutta hamsteri ei ole "niin" sellainen. Ootte sanonut että : -et saa.
        -miksi en saa?
        -siksi et saa!/ei nyt vaan sovi, katotaan sitten joskus ;D :D.
        -miksei nyt.
        -kun ei nyt!
        -no miksi?! Kerro/Kertokaa syy?!
        -Et nyt vaan saa!
        -NO MIKSI?!
        -NO SIKSI?!
        Sanotte aina tolleen, tai no sä/äiti. Ja iskä/sä aina sanot että: -Saanko mä hamsterin?
        -Et saa.
        -Miksen saa?!
        -Et vaan saa!. Ja se keskustelu loppu siihen!. No miksi en saa hamsua/hamsteria?! Kertokaa! Jos harkitsette edes 1-100% niin laittakaa MOLEMMAT Allekirjotus/Allekirjoitus, tohon/tuohon.


        T:(en kerro teille nimeäni jotka luette täällä suomi24:sta;).).

        P.S Se oisi/olisi "se" hamsu/hamsteri "MUN""HUONEESSA!!!"" ????.

        No !MinÄ! Toivottavasti sait selville mikä on anomus :):)):)):):):)):).


    • GerbiilifaniGerbsu

      Olin kanssa samassa tilanteessä, kun halusin kauheasti 2 gerbiilin poikasta, mutta sitten äitini ja isäni sanoivat; Mutta ethän sinä edes tiedä gerbiileistäkään mitään. Joten, menin kirjastoon, lainasin sieltä kaikki gerbiilikirjat jotka löysin ja tietenkin kaikki luin. Sitten internettiin; sieltä kaikki tieto, joka löytyi. Sitten äitini ja isäni heltyivät ja ostin 2 gerbiilin poikasta. Nyt olen jo kasvattannut 5, vuoden ajan gerbiileitä. Yhteensä gerbiileitä on ollu 16. :D Kerroin nyt tässä oman tarinan..:) Onnea yritykseen!

      • rakastaja hamstei

        miten saan äitin ostamaan mulle hamsterin vastaukset ovat kaikki terve tulleita


    • pitkänviestinkirj.

      Olen se pitkän viestin kirjoittaja missä kerroin hamsteri anomus jutuista jne. Niin ja olen 10 .w

      • Pöö!!!

        MUUTEN! Mä kerroin sen jutun jossa sanoin mikä on anomus!!!KKKKkkkk.....ö.....ö....


    • mulla meni noin

      Maksa itse, pidä mykkäkoulua. Typerää, mutta toimii. ;(




      (Oot jo hyvän ikäinenkin!)

      • Vähän typerä

        Mä en tarvinnu mykkä koulua,äiti ei tykänny ajatuksesta mutta aloin ite keräillä kamoja ja sitten kun puuttu enää hamsteri niin eihän se äiti voinu mitään vastaan sanoo,mutta en suosittele :)


    • Eläinrakass>>

      Kiitos näistä kaikista vinkeistä! Äiti lupasi syntymäpäivälahjaksi sen hamsterin josta on jo nyt 4 kuukautta kun en ole etsinyt hamsteria niin aktiivisesti (halusin sen nimittäin kasvattajalta, mutta 2 viikon kuluttua meillekkin muuttaa pieni talvikon poikanen

      • !MinÄ!

        Onne kauheesti mulla on kaksi marsuu ja TAHDON hamsterin saatan jopa saada sellaisen :D


      • vinkku
        !MinÄ! kirjoitti:

        Onne kauheesti mulla on kaksi marsuu ja TAHDON hamsterin saatan jopa saada sellaisen :D

        mulla just sama tilanne mul on 2 marsuu ja saan ehkä hamsun


    • pitkänviestinkirjoit

      Hei "!MinÄ!" huomasin kysymyksesi vasta nyt, se 'hamsteri-anomus' on sellainen paperi, johon äiti allekirjoitti nimensä kun suostui siihen elikkä teen tähän anomuksen:
      ___________________________________________________________

      HAMSTERI-ANOMUS
      ---------------------------------

      Kun olet allekirjoittanut tämän hamsteri-anomuksen,
      niin samalla lupaudut antamaan minulle luvan ostamaan
      HAMSTERIN!



      (allekirjoitus)
      _______________

      __________________________________________________________

      NIIN ETTÄ tollanen se mun 'hamsteri anomus' oli :D

    • surullinen ;((

      Mää haluaisin hamsterin mutta äiti ei anna ja oon 10w tiedän paljon hamstereista.. meillä on 2kissaa mutta pitäisin hamsteria huoneessani ettei mitään vaaraa ole äiti hermostuu kun alan sanoo että haluan hamsterin ja maksaisin sen ite auttakaa. alan herkästi itkee kun äiti sanoo vihaisesti ett älä puhu enään siitä

      • sanoin vain

        Ei kantti laittaa hamsteria omaan huoneesees. Se on yöeläin, joten se voi pitää aikamoista mekkalaa.....:D


      • Mulla oli kans

        Yritä pikkuhiljaa sopimaan sen kanssa siitä. Minulla oli sama juttu kun olin ostamassa enaimmäistä hamsua. Nytten minulla on kolmannet menossa tai siis en ole varma että onko minulla toista hamsua koska se on karkuteillä :((((( ne ovat siskoksia toivottavasti toinen löytyy pian :(


    • tyttti63

      Täällä yksi äiti, kirjoittaa nyt oman kommenttinsa tähän ketjuun! Minulla on vastaavia kokemuksia juuri sieltä äidin näkökulmasta. 11-v tyttäreni (taisi olla kyllä silloin 10-v) kinusi hamsteria yhteen aikaan. Meillä on kaksi kissaa ja minä en ollut innostunut hamsteri-ajatuksesta ollenkaan. Selittelin, että kissat ja hamsteri ei tule juttuun keskenään, hamsterin asumuksen siivouksessa on hommaa (joka voi kuitenkin jäädä minun kontolle alkuinnostuksen laannuttua), ym. ym. Aikansa siitä väännettiin, käytiin jopa katselemassa eläinkaupassa hamsuja, mutta sitten se vain jäi ja helpottuneena totesin silloin että innostus meni ohi. Nyt sitten tänä kesänä kävi niin, että meille kuitenkin "tuli" se hamsteri! Eräässä perheessä oli kaksi uroshamsua (talvikkoa) samassa terraariossa, olleet poikasesta lähtien, siis muutaman kuukauden ajan, ja ne olivat alkaneet tapella joten ne oli erotettava. Sieltä tuli myös terrraario mukana, se toinen hamsu sai siellä sitten uuden terraarion. Se, miksi tähän myönnyin, johtui siitä, että tyttäreni oli saanut koira-kuumeen ja jo hiukan suunnitelleetkin koiranpentua isänsä kanssa. Se on jo sen luokan hankinta ja "sitoutuminen", että siihen en ollut valmis alkuunkaan. Ajattelin, että tuo hamsteri olisi vähän niinkuin "korvauksena" siitä pettymyksestä että olen koiraa niin kovasti vastaan. Ja nyt on käynyt niin, että muutaman viikon aikana se pikku hamsteri on osoittautunut tosi ihanaksi lemmikiksi! Kissat eivät siitä juuri piittaa, lapset ovat hoitaneet terraarion siivoukset, siitä ei ole ollut juuri mitään "vaivaa". Ja elinikäkin on kokonaisuudessan vain 2 - 3 vuotta, tuo meidän hamsu on nyt varmaan puolisen vuotta vanha (sitä ikääkään kun ei saatu selville, ei perheessä kukaan muistanut koska ne oli sinne otettu, saivat poikaset joltakin tutulta!). Ja jo se, että olen täällä hamsteri-sivustolla kirjoittelemassa, osoittaa sen, että taidan olla hiukan hurahtanut noihin pikku otuksiin! Juttelen sille päivittäin, silittelen ja otan kädelle. Se tuntee jo minut.
      Eli kirjoitin tämän siksi, että hamsua kaipailevat lapset voisivat esim. kertoa/näyttää tekstin äidilleen, että näinkin voi käydä!

      • nipsu23

        En voi näyttää äitilleni/äidilleni tuota viestiä kun, pelkään että äiti kertoo iskälleni/isälleni ja sitten isoveljeni ja pikkusiskoni kyselevät ai mitä? Ja sitten tuntisin itseni tosi noloksi :(( :(( :( :( :((:(( :(:(. Ja muutenkin äiti sanoisi että: tuo nyt on jo ihan mahdotonta! Näytät minulle tuollaista! Mitä ajan tuhlausta! Ja isoveljeni jakaisi varmasti sitä koulussa eteenpäin :(( :( :( :(( :(( :( :(( :(. Ja pikkusiskoni päiväkodissa/eskarissa :( :( :(( :((. Ja muutenkin nolottaa näyttää sitä EDES äidilleni, varsinkaan iskälleni/isilleni/isälleni :( :( :(( :((.


      • nipsu23
        nipsu23 kirjoitti:

        En voi näyttää äitilleni/äidilleni tuota viestiä kun, pelkään että äiti kertoo iskälleni/isälleni ja sitten isoveljeni ja pikkusiskoni kyselevät ai mitä? Ja sitten tuntisin itseni tosi noloksi :(( :(( :( :( :((:(( :(:(. Ja muutenkin äiti sanoisi että: tuo nyt on jo ihan mahdotonta! Näytät minulle tuollaista! Mitä ajan tuhlausta! Ja isoveljeni jakaisi varmasti sitä koulussa eteenpäin :(( :( :( :(( :(( :( :(( :(. Ja pikkusiskoni päiväkodissa/eskarissa :( :( :(( :((. Ja muutenkin nolottaa näyttää sitä EDES äidilleni, varsinkaan iskälleni/isilleni/isälleni :( :( :(( :((.

        Auttakaa tossa jutuss/jutus/jutussa!!!!


    • Eläinrakass>>

      Eläinrakass>> Täälä kirjoittelee taas!

      Moikka kaikki, hamsteri tuleekin vasta huomenna meille koska oli poikkeuksellisen paljon kiireitä, niin päätin ottaa sen vasta parin viikon päästä, elikkäs siis huomenna. Kaikki varusteet ovat valmiina ja silleen ... Kiitos vielä hirmusesti kaikille näistä vinkeistä!

    • jenny100

      olisko hamsterii halvalla esim 10-19

    • Sedä

      Eipä hamsterit juuri tuota enempää yleensäkään maksa. Kannattaa pitää mielessä että se hamsteri on halvin osuus, pääosa hinnasta tuee häkissä, puruissa, ruuassa ja lääkärikuluissa ajan myötä ;)

      • hamsulover

        Tätä keskustelua ei kyllä enää käytetä, mutta halusin sanoa että itse olin n. 8v kun ekan hamsuni sain äidiltä ja isältä. Se oli Talvikko nimeltä Coco, ja sukupuolesta ei oikein ollut tietoa mutta ajattelin useasti että tyttö se on. :) Coco eli juuri 2 vuotiaaksi kun vaanhuus vei voiton ja Coco siirtyi hamsujen taivaaseen. <3 Nyt oon tosissaan 12v ja aattelin kesällä synttäreiden jälkeen hankkia synttärirahoilla Syyrialaisen hamsterin <3 Ainiin ja muten halusin sanoa vielä sen että itse en joutunut käyttämään Cocoa lääkärissä kertaakaan, oli aina niin iloinen ja terve (tosin välillä lihosi ) :)


    • hamsu RAKAS

      mul on oma hamsteri on siin kuiteki työtä mut ei niin paljoo ku esim ponissa koirassa tai jossain muussa eläimessä no hamsterin häkkii pitää siivota AINAKIN YHDEN KERRAN VIIKOSSA nii siin menee kuitenkin aika paljo puruu tai riippuu siitä häkistä minkä kokonen se on ja häkki pitää olla semmonen että hamsteri mahtuu liikkua siällä ja ei saa olla semmosta paikka että pystyisi kiivetä häkin yläpuolelle tai sillee et pystyis puree kaltereit ylhäält

      • Elämäni on tuskaa

        Mun äiti ei suostu puhuun ees hamsuista tai gerbiileistä se vaan vaihtaa puheenaihetta.
        Esim.
        - Saanko hamsun tai gerbun?
        - Mites koulussa meni?
        Ja täs yks keskustelu
        - Saanko hamsun tai gerbun?
        - (ei vastausta)
        - Saanko hamsun tai gerbun?
        - Et...
        - Miks? Mul on rahaa siihen tai gerbiileihin ja oon lukenu koko kesäloman niistä ja luen vieläkin!
        - Kuka sen häkin siivois? No minä
        - Mä lupaan ja haluun siivota sen!
        (keskusteltiin pitkään asiasta)
        - Mä oon jo 13!
        - Niin...
        - Ja oon valmis hoitaan sen ite!!
        (meillä oli marsu jonka häkin äiti siivos... Mutta marsu oli perheen yhteinen ja kyllä mä sitä ruokin ja "koulutin" ja tietty seuraa pidin.)
        - Kuka sitä marsua hoiti? No minä...
        - Kyllä mäki sen kaa olin!
        - Me ollaan allergisia! Olitiin sille marsullekkin.
        - Mä muutan vaikka ojaan jos en saa lemmikkii!!!!! (Joo oon outo)

        Mulle luvattiin lisko ja olin kiinnostunu siitä ja luin jatkuvasti leopardigekoista mutta kiinnostuin jyrsijöistä... Kyllä mä sitä liskoo haluun mut nyt en saakkaan vaikka mulle luvattiin!! Oon pulas ja haluun muuttaa tai jotain kunhan saan lemmikin!!!!!


      • Leijatyttö
        Elämäni on tuskaa kirjoitti:

        Mun äiti ei suostu puhuun ees hamsuista tai gerbiileistä se vaan vaihtaa puheenaihetta.
        Esim.
        - Saanko hamsun tai gerbun?
        - Mites koulussa meni?
        Ja täs yks keskustelu
        - Saanko hamsun tai gerbun?
        - (ei vastausta)
        - Saanko hamsun tai gerbun?
        - Et...
        - Miks? Mul on rahaa siihen tai gerbiileihin ja oon lukenu koko kesäloman niistä ja luen vieläkin!
        - Kuka sen häkin siivois? No minä
        - Mä lupaan ja haluun siivota sen!
        (keskusteltiin pitkään asiasta)
        - Mä oon jo 13!
        - Niin...
        - Ja oon valmis hoitaan sen ite!!
        (meillä oli marsu jonka häkin äiti siivos... Mutta marsu oli perheen yhteinen ja kyllä mä sitä ruokin ja "koulutin" ja tietty seuraa pidin.)
        - Kuka sitä marsua hoiti? No minä...
        - Kyllä mäki sen kaa olin!
        - Me ollaan allergisia! Olitiin sille marsullekkin.
        - Mä muutan vaikka ojaan jos en saa lemmikkii!!!!! (Joo oon outo)

        Mulle luvattiin lisko ja olin kiinnostunu siitä ja luin jatkuvasti leopardigekoista mutta kiinnostuin jyrsijöistä... Kyllä mä sitä liskoo haluun mut nyt en saakkaan vaikka mulle luvattiin!! Oon pulas ja haluun muuttaa tai jotain kunhan saan lemmikin!!!!!

        Tiedän tunteen. Se on yhtä helvettii!! Otan osaa tohon suunnattomaan suruun...


    • surullinen ;((

      elämäni tuskaa kirjoittanu mulla sama juttu haluaisin hamsteria mutta kysyn esim äitiltä että miks et haluis että meille tulis hamsteri äiti huutaa että no ei vaan tuu äläkä puhu enään hamstereista

      • Elämäni on tuskaa

        ;(((( se on kauheeta...


    • surullinen ;((

      niin on! haluaisin vaan niin paljon venäjän kääpiö talvikkoa :) Mutta se on JYRKKÄ EI

      • Elämäni on tuskaa

        Ja salaakaan ei viitti ottaa. Ei kaupat tai kasvattajat ees myy lapsille. Talvikot on sulosii :) Meillä on se allergia esteenä ja se etten muka hoitais sitä lemmikkii. En saa ees kaloja koska ne on "tylsiä". Se on äidin mielipide. Kumpa joku vois puhuu järkee sille.


    • surullinen ;((

      no niin! meillä on taas kissat mutta ei ne ees välittäis hamsterista

      • Elämäni on tuskaa

        ;(((((


    • surullinen ;((

      vituttaaa niin paljon oon nyt ollu äiskälle ja iskälle puhumatta 2 pv ;DD

    • gerbiili tyttö

      mullakin on ihan sama ongelma mut haluun gerbiilejä.
      mul on jo koira joka tuli gerbiilien tilale ku ne kuoli ennen ku mä kerkesin saada ne, mut mä en mitenkään pysty päästämään irti ihanista gerbiileistä mä tiedän niistä ihan hirveesti. miten äitejä oikein suostutellaan

    • vastuu

      Eläimet ovat aikuisten vastuulla, ja jos sellaista ei saa ei saa. Annan kuitenkin neuvon:
      Kerro äidillesi, miten hamsteria kuuluu hoitaa. Osoita, että olet vastuuntuntoinen ja osaat hoitaa hamsteria. Kysy äidiltäsi, jos hän voisi edes harkita hamsteria.

    • Tadaaaa

      Tehokas keino on näyttää äidille Suomen hamsteriyhdistyksen sivut, se kertoo että tietoa on osattu hakea oikeasta paikasta ja äitien on helpompi vakuuttua näistä virallisista nettisivuista kuin tuntemattomien hamsterien kuvista.
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/
      Muistakaa että koska aikuinen on aina vastuussa lapsen lemmikistä, vanhemmilla on tapana odottaa vuosi/vuosia vakuuttuakseen että lapsi on varmasti riittävän vastuuntuntoinen hoitamaan hamsteria.
      Ps. Hamsteri ei sovellu alle 12-vuotiaille lapsille lemmikiksi, itseasiassa hamsteri on ideaali lemmikki työssäkäyvälle.

      • nipsu23

        ÖHÖM..... Tadaaaa mun kaveri oli n. 7-9v kun sai hamsun eli onnellisesti elämänsä loppuun asti, kuoli n. 2 kk sitte.


    • Rotta vieköön

      Hamsteri tuli vaikka en pyytänyt:) Sain pyydystettyä rotan pellonreunasta,kannoin kotiin, se puri koiraa, sille joku tauti kapi tai joku sellainen tuli. Tukkapöllyn jälkeen rotta hengiltä ja koira lääkekuurille. Seuraavana päivänä kotona odotti ihgu hamsu terraariossa. Vinkkejä hamsteria haluavalle:)

    • vinkkejä,vinkkejä:D

      Eli pitäs mennä pyydystää joku helevetin rotta et saa hamsun ?? ::D:DD Sit se puree koiraa ja saan hamsun! Jee! Siinä vinkkejä hamsteria haluaville ::D
      Kuka nyt ees ylipäätänsä pyydystää pellonreunasta rotan ja tuo sen sisälle ? ;D;D

    • ISÄ ja äitikin!

      Moi! Voisko joku auttaa muaki ?(:
      Eli oon 13-vuotias tyttö, joka haluaa tosi tosi kovasti hamsun, syyrianhamsterin!(;;
      Mutta, isäni sanoo että EI!! Kun kysyn miksi niin vastaus on siksi ! Meillä on koira, mutta se ei heitä tunnu haittaavan, ainakaan äitini ei maininnut sitä kun kysyin, että miksi isälle ei sovi, että otetaan hamsu.... Äiti kuitenkin sanoi, että se on käytännönasia. Kaippa äiti käytännön asialla tarkoittaa, että se varmaan jäisi heidän vastuulle ?!
      Joten, voisiko joku kertoa, kuinka saan äitini JA ISÄNI vakuuttettua, että voin sitoutua sen hoitoon sen eliniän ajakaksi(:
      Muuten: Isä on se joka pitäisi saada todella hyvin vakuutettua! Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille !(:

      • Tadaaaa

        Ole kärsivällinen, kärsimättömyys ja vinkuminen vahvistavat vanhempien kuvaa siitä että lapsi ei ole henkisesti valmis eläimeen. Myös vieraiden hamsterin kuvien näyttäminen on jo vanha juttu eikä kovinkaan moni vanhempi vakuutu sellaisesta, siitä saa vaikutelman että lemmikki halutaan vain sen vuoksi "kun se on niin söpis


    • Kiitti avusta!(:

      Kiitos! Oon käyny tuolla sivulla aika paljon,mutta en oo näyttäny sitä niille koskaan :D Mut kokeillaan,, ilmottelen täällä, jos saan sen(:

      • ;D

        Siis jos saan sen hamsun :D


    • Tyttöjokaonpulassa

      Apua! Haluun hamsun mutta iskä ja äiti ei. Ne sanoo että EHKÄ sillon kun saan oman huoneen, mutta saan sen sitten kun sisko muuttaa pois. Siin menee ikuisuun. Isi vaan sanoo että nyt ei puhuta asiasta. Ne vaan suuttuu! Auttakaa! ♥

      • Tadaaaaaa

        Ole kärsivällinen, kärsimättömyys ja vinkuminen vahvistavat vanhempien kuvaa siitä että lapsi ei ole henkisesti valmis eläimeen. Myös vieraiden hamsterin kuvien näyttäminen on jo vanha juttu eikä kovinkaan moni vanhempi vakuutu sellaisesta, siitä saa vaikutelman että lemmikki halutaan vain sen vuoksi "kun se on niin söpis


    • Hamsuhalu1

      Kiitos Tyttti63

      se auttoi kun näytin äidilleni tätä viestiä kkitos

      • dsgfserdegsd

        KAIKILLE ASIAA MIETTIVILLE:

        Sano, että otat kasvattajalta. Näin ollen sinulla on kasvattajan tuki koko hamsterin eliniän. Ehkä vanhempasi voisivat myös soittaa jollekin kasvattajalle? Ne ei kyllä itse asiassa edes myy ala-ikäisille. Lisäksi jotkut (huom vain jotkut) kasvattajat saattavat olla niinkin mukavia, että auttavat etsimään omille kasvateilleen uudet kodit, jos ei enää voikaan olla vanhassa.

        Lisäksi voisit mainita, että hamsteri ei ole kovin pitkäikäinen. Jaksaisit siis varmasti hoitaa sen itse loppuun asti.

        Ei varmaan olisi haitaksi huomauttaa sitäkään, että hamsterit pärjäävät viikonlopun yli itsestään, jos tulee jotakin lyhyitä lomareissuja tai jos vaikka vierailet yökylässä kaverin luona (vertaa esim. koiraan, joka ei pärjää päivääkään yksin).

        Hamsteri on todella halpa lemmikki. Se ei haise juuri lainkaan.

        Tässä nyt jotain, toivottavasti on apua. (: Eniten suosittelen tuota, että etsit hyvän kasvattajan, jolle vanhempasi suostuvat soittamaan ja näin ollen hekin saavat hyvää ja luotettavaa tietoa asiasta. Voisit kuitenkin itse ensin ottaa kasvattajaan yhteyttä esim. sähköpostilla ja kertoa tilanteesi, jossa ilmoittaisit myös, että vanhempasi luultavasti soittavat.

        Tsemppiä! Hamsut on ihania otuksia. :)


    • Tyttö Helsingistä!

      Kokeilen hamsteri-anomusta! Mä niin haluan sen.............. Mutta toivon vaan että se hamsu tulee meille!

    • Jeeparastyttå

      Jee! Iskä suostu puhuu äidille siitä hamsusta! Yepee!

    • MinäJokaTahtoHamster

      Ei apua! Iskä yrittää puhua äitille mutta ei. Äiti on ehdottomasti sitä mieltä että meille ei tule hamsteria. Mennään tänään isin kanssa kuitenkin kattomaan niitä hamsuja prisman faunatareen ja ois aivan ihanaa jos me isin kans otettais sellanen salaa. Mutta mun kaveri saa hamsun. eppii. :( Mä ihan tosi haluun sen hamsun ja oon itkeny ainakin 5 tuntia jo. iskä viel yrittää puhua äitille mut tiedän ettei se auta ollenkaan. no, toivottavasti se hamsu tulis meille, koska en pysty elämään ilman hamsua! auttakaaa joku ihan oikeesti oon kamalassa pulassa! ja nyt on vielä vaikeempaa miettii sillä isoäiti sairastu keuhkokuumeeseen! :((

    • Mäkin haluun mutta vanhemmat ei anna ne sanoo et missä se kuljetettas kun mentäs mummolaan ja ne mummot ja ne asuu nurmeksessa ja sit meillä on kissa..

      • SHYyy

        http://www.hamsteriyhdistys.fi/
        Olethan käynyt tuolla, se on joka ikisen tulevan ja nykyisen hamsterinomistajan top 1 sivu, tietomäärä on huima mutta tiivistetty selkeästi. Foorumillakin kannattaa käydä, sieltä saa vastauksia kysymyksiin joihin ei saa vastausta sivulta.


      • Puolisokea

        Justiinsa kysyit gerbiilipuolella gerbiilin hoito-ohjeita? Etsi ensin riittävästi tietoa eläimen hyvästä hoidosta, käyttäytymisestä, ruokinnasta jne.. ja sitten vasta päätä kumpi olisi parempi lemmikki sinulle ja sitten vasta aletaan suostutella vanhempia...

        Olethan muuten vähintään 12-vuotias ? Sen nuoremmille ei hamsteria suositella tuon yöaktiivisuuden vuoksi ja hamsteri voi puraista jos sormi haisee herkulta, koska hamsteri on miltei puolisokea. Kovin moni (alle) 12-vuotias pudottaa hamsterin kun se erehtyy tikkaamaan sormesta......


    • lotpa

      Huoh , teijän mykkäkoulut ei auta/edistä asiaa pätkääkään ! (ellette oo pilallehemmoteltuje penskoja jotka saa kaiken vähän uhkailtuaan ).
      Teijän kuuluis puhuu siitä ASIALLISESTI vanhemmille eikä ruinata itku kurkussa. Ennenkun alatte keskustella mieti jo vastauksia vanhempien vatsaväitteisiin (=kuka sitä hoitaisi jne ). Sitten kerro hyvät perusteet miksi se sopisis sinulle ja perheellenne,älä lannistu vaikka he kieltäisikin.

      Jos ei sillon suostu,pidä paripäivää taukoa ja anna heidän RAUHASSA miettiä ja pohtia asiaa kahden... Sitten palaa asiaan uudelleen ,edelleen rauhallisena ja johdonmukaisen.

      Loppu onkin omissä käsissä , mutta sen sanon että ei nuo ruinaukset ja mykkäkoulut auta..

    • sanot sun äitille ett nytt on vaan niin ett me mennään ostamaan hamsteri!! xD
      tai sit vaan käyt ostamassa hamsterin ja viet sen sun huoneeseen niin mä varmaa ainaki tekisin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! XD XD XD xD =D =DD

    • hamsu

      OLEN 14VUOTTA VANHA. haluaisin hamsun mutta en saa kun äiti ei anna lupaa se vaan että se puree, pitää yöllä ääntä että kukaan ei nuku. ja epäilen että äitini luulee että en osaa hoitaaa sitä mutta osaan hoitaa sen. ja ei se pidä melua paljoo.....

    • 11-v

      Moii! Mä saan vasta syksyllä mut haluisin sen aikasemmin! Mut mun äiti ei vaan nyt anna sitä aikasemmin! Alan kyllä nyt puhuu sille paljon hamstereista... Mut meil on 1 koira ja 1 marsu mut jos se koira pelkää sitä marsua (koira on siis yorksinterrieri ja sillkiterrieri) eika siitä oo haittaa sitten hamsterille?

    • Vessapaperilapsi

      Meilläkin oli aika vääntö lemmikeistä. Itse olen koko pienen ikäni halunnut jotakin lemmikkiystävää, mutta täällä ei olla siihen suostuttu. Isän puolesta meillä olis ollu koira jo kauan, mutta äiti ei tykkää, joten lemmikeitä ei ole hommattu. Hinku ja innostus pysyi, mutta lopulta lopetin pyytämisen.

      Sitten yks kaunis päivä istuttiin porukalla keittiössä, ja kysäsin sitten pitkän tutkiskelun ja haaveilun jälkeen että saisinko hamsterin. Iskä totes että eikö otettais koira. Äiti kielsi ja iskä ehdotti kissaa, kania, marsua... Totesin että oon jo aika paljon lukenut ja kaverin (jolla oli ollut jo kauemmin hamsteri) kanssa asiasta keskustellut, niin iskä siitä innostui ja äitikin lopulta myöntyi, vaikkakin hyvin vastahakoisesti. Lupasin maksaa kaiken alusta loppuun, mutta iskä siihen että ei kun hän maksaa!

      No, sitten siinä vähän lisää tietoa haeskelin ja hamsteri meille tuli... Tuolloin olin 16 vuotias ja saanut vanhempani todella vakuutettua siitä, että olen vastuullinen ja kykeneväinen ajattelemaan eläimen parasta sekä perheen ja uuden perheenjäsenen yhteistyötä.
      Niin että silleen siinä kävi... Nyt olen 17 vuotta vanha ja hamsteri-innostus on ja pysyy. Hoidan hamsteria yhä yksin, vanhemmat maksaa kulut ja tietysti koko perhe auttelee mm. vesien vaihdoissa, ruokinnassa, siivouksissakin. Ihan vapaaehtoisesti siis sitä tekevät ja osaavat hommansa, koska perehtyivät karvaiseen perheenjäseneen paremmin itsekin. Kaikki sujuu hyvin, hamsteri on terve, ei häiritse edes öisin vaikka riehuu (asuu mun huoneessani eikä mun untani häiritse, pikemminkin on vaikea nukahtaa jos hamsteri on ihan hiljaa!), on halpa ja helppohoitoinen, persoonallinen perheenjäsen, takuuvarma kestopuheenaihe ja ihana ystävä, joka saa aina suun hymyyn! Todella kilttikin eikä pure, lukuunottamatta muutamaa kertaa, jotka ovat kyllä olleet ihan täysin ihmisten syytä. Sormi väärässä paikassa väärään aikaan...

      Mutta siis kaikille niille, jotka todella uskovat kykenevänsä tähän: tehkää uudesta tulokkaasta mielenkiintoinen kaikille, opastakaa muuta perhettä hamstereiden kiehtovaan maailmaan ja selittäkää kaikki mahdolliset epäkohdat! Myös vakuuttavuus on valttikorttina, innostus ja asiallisuus oikeassa suhteessa. :)
      Eikä saa ottaa elävää olentoa hoteisiinsa vain siksi että "voi kun ne on niin yliihkusöpöjä". Tai koska "kun kaikilla muillakin on". Se on aina kaiken hyvän lisäksi se vastuu ja likaisetkin hommat. Ei mene aina ruusuilla tanssien hamsterinkaan kanssa...

      Tulipa lörpöteltyä. Mutta niin, hyvät jatkot!

    • Hamster love ♥

      AUTTAKAAA!!! Mun äiti ei suostu antaa mulle hamsterii :( Mä olisin oikeesti valmis!! Oon 10-v mut kohta 11-v. mä maksasin sen hamsterin ite sen kaikki tarvikkeet ja ottasin mun viikko rahasta pois kaikki kulut mitä sen puruista, ruuasta ja muusta tulee. Pyydän, antakaa mulle neuvoja miten saisin äitin suostumaan. mä pyydän.. mä en haluu mitää muuta niin paljon kun hamsteria! Auttaisiko hamsteri anomus kun jotkut on kirjottanu täl palstal et niille se on tehonnu, auttaako se oikeasti? Kiitos tosiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii paljo jos joku ees vaivautuis vastaa mulle ♥ Kiitos :) ♥

      • siirilydia

        Meillä meni miehen kanssa hamsteriin 170 euroa.

        Virikkeet, kuivike, ruoka ja juomapullo 50 euroa
        Lisää virikkeitä, ruokakipot ja kuljetusboksi 30 euroa
        Terraario ja juoksupyörä 45 euroa
        Itse hamsteri 25 euroa

        Onko 10-11 vuotiaalla ihan tosissaan laittaa noin paljon rahaa hamsteriin?

        Toki pienemmälle hamsterille (meillä siis syyrialainen) tulee pienempi terra ja juoksari, ja pienemmät virikkeet joten voit päästä "vain" satasellakin.

        Ja meidän hamsulla ei todellakaan ole mitään ylimääräistä tai turhaa terrassaan. Purua pohjalla, pesämökki, tikapuut, kaksi taivuteltavaa siltaa, kiipeilyrappuset, kookosmökki, kaksi ruokakippoa, juomapullo, ja juoksupyörä.


    • joku hamsterihullu

      Jos äitinne alkaa sanoa EI hasmulle kysykää ihmeessä mielipide isältänne. JA jos alkaa esim kysellä ,että mihin se menisi loman ajaks? SAno että pärjää yksin 3 pvä ja on niille hoitopaikkojakin! ;D

      • siirilydia

        en kyllä suosittele jättämään yksin 3 päiväksi..


    • Hamster love ♥

      kiitti vastauksista tosi paljo mut mä kyl luulen et mun kummatki vahnhemmat on sitä mieltä että en saa hamsuu........ :( Hei haloo, tietty mul on rahaa 170e :D Ihan helppoo :) Raha-asiat ei oo ongelma! näytin tänää äitille sitä 'anomusta' minkä tein. Äiti vaan rupes nauraa silleen kivasti ja sano että en mä viellä saa.. mut äiti sano et mun kannattaa säästää se anomus et jos se joskus allekirjottas sen. ähh... miten saan mun äitin pään käännettyy? Äiti sanoo että ongelmana on allergia vaikka kellään meijän perheest ei oo allergiaa! mut äiti vaan sanoo että se saattaa tulla ja sit saattaa tulla jopa pahakin allergia! voitteko antaa lisää neuvoja miten saisin sanottua äitille että meilllä ei oo mitää allergiaa ja tuskin sellasta tuleekaa! ja myös siihen neuvoja miten saisin äitin ymmärtää että hamsut on ihania pikku eläimiä eikä mitään hajun, lian ja allergian levittäjiä! Tarviin oikeest neuvoi! haluun hamsun ja oon valmis huolehtii siitä 100000000000000000000000% kiitos vastauksista :)

      • siirilydia

        No hamsteri ei itsessään aiheuta allergiaa käsittääkseni, enintään se puru. Ostakaa marketista vaikka sitä pesäpurua pussillinen (se on vähän pölyävää) ja tyhjentäkää siitä reilusti johonkin astiaan, ja pitäkää pari viikkoa niin että pöllytätte välillä puruja. Jos ei siitä allergista reaktiota tule niin en jaksa uskoa että tulee ollenkaan.


    • mimuskainen

      Kinuaminen ei auta yleensä ja antaa muutenkin lapsellisen vaikutuksen. Itselläni ei nyt mitään maata mullistavia vinkkejä ole kuin se että näyttää hamsteriyhdistyksen sivut ja voi näyttää jotain hassuja kuvia pikkusista(: Ja jos olette jossain missä on eläinkauppa vie vanhempasi sinne ja kysy uudestaan voisitko saada hamsun, jos vastaus on vieläkin kieltävä niin voisit vaikka yrittää perustella sitäkin vielä ettei se ole pitkäikäinen(: Itse minun ei tarvinnut kinuta vaan keskustelin äitini kanssa hamstereista ja näytin toki itsekin kuvia ja kerran ostoksilla käydessämme käytiin sitten eläinkaupassa, vaikka äidin vastaus olikin ei hän ihastui heti hamsuihin ja sain ostaa syrkkipojun ja sen pojan: 3 Ja kaksi gerbiiliäkin löytyy(=

      Kyllä mun mielestä syrkit todellakin metelöivät välillä aika paljonkin ja pojat asustaa terra-häkki ja duna-häkki yhdistelmissä. Pelkässä terrassa ei ehkä meteli kuuluisi niin selvästi, mutta metelöimisen takia pojat muuttivat olohuoneeseen, jotta saisin nukuttua. Kissojakin talosta löytyy, mutta tarpeeksi monta kertaa kun kieltää menemästä kyttäämään häkin ulkopuolelle niin uskoo(= Toivottavasti saatte hamsunne(: Ja tosiaan ei hamsterit aiheuta allergiaa ainakaan kauheasti, koska itse en ole huomannut mitään ja olen allerginen suunnilleen kaikelle : D Mutta purut ne aiheuttaa pientä hengen ahdistusta ja aivastelua sun muuta, joten jos olet allerginen puruille tai luulet olevasi kannattaa ostaa mörtti röpöä eli haapahaketta, jota saa eläinkaupoista(=

    • Hamster love ♥

      kiitti vastauksista ! :) no hyvä, pitää selittää äitille että hamsterit ei aiheuta allergiaa vaan puru. No maksaako se puru enemmän mistä ei tule niin paljon sitä pölyä? voiko sitä ostaa ihan ruokakaupoista vai vain eläinkaupoista? en voi viedä äitiäni katsomaan hamstereita eläinkauppaan koska täällä ei sellaista ole.. Mutta jos me lähdetään jonnekin kauppakeskukseen joskus vähän kauemmas niin siellä on varmaan eläinkauppoja joten vien äidin sinne. tänään aamulla näytin äidille hamsterin hoidon abc kirjaa jossa oli tosi söpö hamsun kuva. Kysyin äitiltä:
      -äiti kato miten söpö! eikö olis ihanaa jos mulla olis tollanen ?
      -joo...

      • Sedä

        Kyllä hamsterikin voi ihan hyvin aiheuttaa allergiaa. Jos te ette kuitenkaan ole allergisia muille eläimille, niin se tuskin on kovin todennäköistä. Lisäksi allergia voi siedättyä pois vaikka sitä alkuun vähän tulisikin.

        Edellä ehdotettu pesäpuru on ihan tavallista purua, saa perus ruokakaupoistakin. Se pöllyää sen verran että aiheuttaa kyllä allergiaa jos puruallergiaan on taipuvainen. Jos puru alkaa allergisoida, voi hamsterilla käyttää myös esim. Mörttiröpö-haapahaketta. Sitä myydään aläinkaupoissa ja on jonkin verran tavallista purua kalliimpaa. (mutta ostamalla suuren määrän kerralla säästää).


    • Hamster love ♥

      Okei, kiitti vastauksista :) mutta myydäänkö sitä mörttiröpö-haapahaketta tavallisissa ruokakaupoissa? tiedättekö kuinka vanhat saavat/voivat tehdä siedätyshoitoa? voiko 10-11v? ilmeneekö mörttiröpöstä ollenkaan allergiaa? kiitos vastauksista, jos niitä tulee :) ♥

    • siirilydia

      mörttiröpöä myydään elänikaupoissa, pesäpurua myydään ruokakaupoissa.

      Eläinkaupasta ei TODELLAKAAN kannata ostaa hamsteria! Suosittelen ottamaan yhteyttä kasvattajaan. Eläinkauppoihin hamsterit tulevat yleensä tukuista, tästä näet millaiset olot niillä tukussa on:

      http://blog.wonderlandshamstery.net/2012/01/elaintukku.html

      Tietenkin jos tuollaista toimintaa haluaa tukea ja toivoo että hamsterit kärsivät jatkossakin, voi eläinkaupasta ostaa. (sarkasmia)

      • siirilydia

        Ja tuo pesäpuru on tietääkseni vähiten pöllyävä purumerkki, eläinkaupoissa myydään myös chipsi-merkkistä purua joka on todella pöllyävää.


    • Hamster love ♥

      kiitti vastauksista :) eli tuota chipsi purua ei kannata ostaa jos ei halua siitä mitään kovaa allergiaa? Okei, en todellakaan osta hamsteria eläinkaupasta noiden kuvien jälkeen! mutta en tiedä mitään kasvattajaa. voisitteko kertoa jotain hyviä hamsterin kasvattajia? olisin todella kiitollinen :) ♥ mutta siis voisiko 10-11v tehdä siedätyshoitoa allergian kanssa? Ja voisiko olla niin että siskollani ei olisi allergiaa jos saisin hamsun vaikka hänellä oli allergiaa kun meillä oli hoidossa 2 marsua? tulisiko allergia marsuista myös vain puruista? Kiitos jos vastaatte :) ♥ ja muuten, susta siirilydia on ollut eniten apua mulle. :) oot kertonut mulle kaikista eniten tietoa ja toivon että kerrot jatkossakin ! Ja myös muutkin :) ♥♥♥♥♥

    • Hamster love ♥

      Ja muuten, mitkä hamsteri lajit ovat sellaisia että niitä voisi olla samassa häkissä kaksi ettei niille tulisi mitään isoa tappelua tai jotain? voisiko joku kertoa minulle? Kiitos jos jotkut vastaa :) ♥♥

      • siirilydia

        lähestulkoon kaikki hamsut ovat erakoita. Roborovskit ovat ainoa tietämäni laji, joka saattaa huom SAATTAA hyväksyä lajitoverin. Robotkin pitää olla valmis erottamaan mikäli eivät toisiaan hyväksy.

        Ensimmäiseksi hamsuksi suosittelisin kuitenkin syyrialaista tai talvikkoa. Syyrialaiset helppoja käsitellä, robot on usein sellasia saippuapaloja että on tosi vaikea sellainen ekana hamsuna. Itselläni meinaa aikuisena ihmisenä olla ongelmia jo syyrialaistenkin käsittelyssä, vaikka otteeni ovat varmat, enkä pelkää tai jännitä.

        http://www.hamsteriyhdistys.fi/kasvattajat/ tuolla on suomen hamsteriyhdistyken hyväksymiä, virallisia kasvattajia. Etsit sieltä listasta kasvattajan, joka kasvattaa haluamaasi hamsterilajia haluamassasi väreissä ja otat yhteyttä. Vaikka kasvattaja asuisikin kaukana, niiden tuominen onnistuu usein eri paikkoihin. Esim. hyvinkäällä on marraskuussa grand gala, suomen suurin hamsunäyttely jonne varmasti todella moni kasvattaja on tulossa.


    • M ja M

      Moikka olen yrittänyt äitiä ja isää suostumaan marsuun. Olen tehnyt joka päivä kotitöitä. Sanoin että voin siivota Marsun häkin joka päivä ettei se haise. Mutta kun meillä on kissa niin ne vaan jankuttaa ja jankuttaa että ne haisee pahalle. ja että se meidän kissa hyökkäis sen päälle itelläni on ollu oma kissa mut kuoli kun rekka ajo sen päältä. Niin eiks van hemmat voi tajuta että mä tarviin jonkun korjauksen sille kissalle Ite oon 10v ja vastuun tuntonen omaan marsuun. Voitteko kertoa keinoja saada äiti ja isä suostumaan marsuun!

      PS:ne ei vaa anna. AUTTAKAA!

      • siirilydia

        Marsuja pitää olla aina kaksi. Vanhempasi tuskin ilkeyttään kieltävät sinua hankkimasta marsua, vaan heillä on joku hyväkin syy siihen. Marsut saattavat pitää öisin aikamoista meteliä joten huoneessasi et niitä välttämättä halua pitää, joten niille pitäisi olla jokin oma huone jonne kissa ei missään nimessä pääsisi. Tällaisen järjestäminen saattaa olla hankalaa.

        Lemmikkiä voi rakastaa vaikkei se olisikaan oma. Ihan yhtälailla voit touhuta varmasti vanhempiesikin kissan kanssa. Se ei muuta kissaa millään tavalla huonommaksi vaikka sinä et olisikaan sen omistaja. Mikset tyydy siihen kissaan joka teillä jo on, seurustele ja touhua sen kanssa?

        10 vuotiaalle ei voi hankkia lemmikkiä vain omalle vastuulle, olet sen verran nuori vielä että vanhempiesi tulisi ottaa se päävastuu lemmikistä. Mieti tilanne niinpäin, että jos vanhempasi haluaisivat jonkun sinua inhottavan eläimen, vaikkapa hämähäkin? Ja sinun olisi sitten pakko hoitaa sitä ja pitää se elossa, jos vanhempasi sattuisivat kyllästymään? Et varmasti sitä tahtoisi. Ihmistä ei voi pakottaa pitämään jostain eläimestä.

        Jos vanhempasi ovat sanoneet, että teille on mahdotonta järjestää marsuille kissaturvallista oleskelutilaa, tulisi sinun vanhempiasi uskoa. Marsun ei ole hyvä olla kodissa, jossa ei sille ole turvallista. Teet vain hyvän teon, kun jätät marsuhaaveet nyt sikseen, koska teillä ei siihen resursseja ole.


    • M ja M

      Terve siirilydia kiitos vastauksesta. Itseasiassa meillä on kissa turvallinen paikka. Mutta tuo kissa juttu meidän kissa ei oikein välitä meistä se tavallaan asuu meidän naapureilla! Annetaan silla aamu ruoka ja ilta ruoka ja kun se kissa menee nukkuu niin se menee naapureille ja aamulla taas syömään meille. Sen takia tarvitsisin marsun. Täytän itseasiassa huomenna 11v ja mulla on kyl paljon enemmän rahaa kun mun vanhemmilla koska mul on jo oma pankkikortti niin saan ostettuu itelleni marsun ja sen kaikki kulut. en ole jankuttanut vaan saada ihastumusta marsuihin. olen näyttä nyt kuvia ja lukenut kaikki marsu kirjat! Onko vinkkejä saada marsu?

      PS:Marsu voi olla yksinkin jos on tarpeek aikaa sille!!

      • siirilydia

        No en oikeen jaksa uskoa että sinulla on enemmän rahaa kuin vanhemmillasi, jos keskiverto kuukausipalkka on n. 1500 euroa. Odottelet nyt vaan ihan rauhassa, kyllä vanhempasi sinulle ne marsuT ostavat kun näkevät itse sen tarpeelliseksi/kokevat että sinusta on ottamaan se vastuu.


      • 4+10

        Ja marsuhan EI voi olla yksin vaikka olisit sen kanssa kuinka paljon! Marsut on laumaeläimiä, ajattele lemmikisi parasta jos joskus tulet marsun saamaan. (:


    • Oona :)

      Tiedoks vaan M ja M marsu ei oikeen voi olla yksin! Tuli vaan mieleen että miten sä muka just olit 10v ja sit heti 11 ? Ja et yhtäkkii se kissa onki teijän naapurin? Aika epäuskottavaa. Ja muuten, tää ei oo marsu palsta, vaan hamsteri! Ja muuten, mulla on 2 marsuu ja 1 hamsteri joten tiedän niistä aika paljon! Oon 12v. ♥

    • Hamster love ♥

      Moi :) kiitos vastauksista siirilydia. Joo, minä hankin syyrialaisen :) Kiitos kun laitoit tuon linkin, sieltä löytyy varmaan hyviä kasvattajia. tiedätkö muuten monella joku noista kasvattajista myisi suurinpïirtein syyrialaisen uroksen? Olisi kiva tietää :) Kiitos jos vastaat :) ♥

      • siirilydia

        Kyllä kaikilla kasvattajilla niitä uroksia syntyy poikueisiin, tai tietenkin voi olla poikue jossa vain naaraita mutta ymmärrät varmaan mitä ajan takaa :D

        Voit sähköpostilla ottaa yhteyttä useampaan kasvattajaan ja heiltä itseltään kysellä. Joillakin saattaa olla tälläkin hetkellä uroksia vailla kotia, tai sitten voi olla että joudut odottamaan poikuetta syntyväksi, mutta maltti on valttia itselle sopivan hamsun etsinnässä (:


      • siirilydia
        siirilydia kirjoitti:

        Kyllä kaikilla kasvattajilla niitä uroksia syntyy poikueisiin, tai tietenkin voi olla poikue jossa vain naaraita mutta ymmärrät varmaan mitä ajan takaa :D

        Voit sähköpostilla ottaa yhteyttä useampaan kasvattajaan ja heiltä itseltään kysellä. Joillakin saattaa olla tälläkin hetkellä uroksia vailla kotia, tai sitten voi olla että joudut odottamaan poikuetta syntyväksi, mutta maltti on valttia itselle sopivan hamsun etsinnässä (:

        Eiku nyt tajusin mitä tarkoitit :D anteeksi. Omasta syyrialaisestani maksoin 25 euroa, eiköhän ne hinnat oo sitä 20-30 euron luokkaa.


    • niina

      moi! mäki haluisin hamsterin mut en tiiä miten mä sen saisin): voisko joku antaa keinoja?(: mun äiti on allerkinen koirille ja kissoille en tiiä onko se muille... mut mun vanhemmat on eronnu,mä asun mun isän luona. Mun velikin on allerkinen. ei oo myöskää varmaa et mille se on vai onkse ees... mut se (mun veli)on koht viistoist vuottan täyttää tänä kuussa.jotkut sanoo et yli viistoist vuotiaat voi käyttää siedätys hoitoo hyväks jos on joku allergia onko se totta?mä luulen et mun isän syyn on se ett:se miettii rahaa ja sitä hoitoo
      minne se sit viiää hoitoo jos me mennään lomalle ja sit se myös ajattelee et se ois hamsuille rääkkäämistä pitää niitä jossain pikku häkissä, mut mä sainoin että" ei se mun mielest ois rääkkäämistä jos niille antais tarpeekss tekemistä ja jos niitä pitäis tarpeeks vapaan lattialla kiitos jos joku vastaa(:

    • tietämätön

      moi mulla ei oo vielä hamsterii mut saan ehkä kohta(: mut haluisin tietää yhen tärkee kysymys et mitä pitää tehdä niille ruuille mitkä hamsteri varastoi sen koitimökkii? pitääkö ne siivotessa pistää roskii vai pitääks ne vaan jättää sinne vai mitä???kiitos jo entukäteen jos jokuvastaa(: (:

    • mä haluun!

      Moiijj! miten mää saisin äipän suostumaan hamsuun ku se keksii aina jonku hyvän syyn joko meillä on koira ei sellesta voi tulla tai sä kinuit koiraa mutta et vie ulos sitä hyvin tai tulee ainaa riitaa kuka ulkoiluttaa koiraa. mutta mä haluuun niiin paljon hamsua voisko joku kertooo miten mä saan hamsun ! tai vaukutetttuuu äitin ! eilen käytiin kattooo prisman faunattaressa syyrialaisia hamsuja ja äitille ehkä tuli pieeni kiinnostuksen kohde mutta ei se on ei! sairaan ärsyttävää!

      • HAMSU hullu

        Sä voisit viiä teidän koiria enemmän ulos ja kysyy vaikka viikon päästä uudestaan.


    • gerbbuhullu

      mä HALUUN 2 poika ! meil on jo 3 tytöö mut oisin tahtonu ennemmin kilpikonnaa äiti mietti 4 kuukautta ja sanoi "ei" ja 3 tyttö gerbiilii mietti 3 päivää ja sanoi "joo" ja nyt se miettii niitä poika gerbiilei ;( olisiko jollain hyviä neuvoja jotta saisin äitini vaakuutettua ? kiitos jos vastaat! :)

    • HAMSU hullu

      Mulla ei itelläni tällä hetkellä vielä oo hamsuu, mut sun kannattais kokeilla et huolehtisit niistä tyttö gerbilleistä tosi hyvin.

    • paska.

      paska.

    • nipsu23

      Kaikki auttakaamua! Onko syyrialainenhamsu/hamsteri eli "kultahamsteri", yöeläin?
      Sori kun kysyn tälläses "linkis"/"palstal"

      • Hamsulauman_omistaja

        On.


    • Minä.

      Syyrialainen (kuten muutkin hamsterit) on yöeläin.

    • Me23

      Harmillista! :'( Minulla meni 2 vuotta saada kääpiöhamsteri. Kyllä mäkin sitten sain sen pienen talviko kun oikein anosin ja lupasin pitää siitä hyvää huolta ja lupasin maksaa ruuat sun muut jutut... Tsemppiä vaa ja jos sun siskoilla on oolut (jos on niitä) nii sano et siskoillasiki on ollut... Toimii jotenkuten. ;)

    • iipuiina

      itse kinuin ja kinuin ja kerroin kuinka huolehtisin siitä. äiti suostu mut ei iskä. tein kaikkii lappui et iskä ei saa koske mun tuoliin jos ei suostu hamsteriin... sit loppujen lopuks se suostu ja nyt se rakastaa mun hamsteerii! :)

    • Hamsujen fani

      Oikeesti. Mun äiti ei se suostu ostaan hamsuu. se vain väittää että kun meillä on viisi kissaa me ei tarvita lisää lemmikkejä. Meillä muka menee kaikki rahat kissanruokaan ja yms. Oon niinkun yrittänyt kinuta hamsua jo kohta kaksi vuotta.=( En oo vielä yrittänyt mittän anomuksia ja sellaisia mutta en usko että hyödyttää mitään. Iskätlä en ole kysynyt koska se ei oikein vaikuta mitään kun se asuu Tampereella. Yritän huomenna uudeleen ja sanon että voin maksaa itse ja huolehtiasiitä omassa huoneessani joka on kyl aika pieni mutta varmaan riittävä hamsulle. Jos kerta kissat eivät välitä hamstereista niin mikä on ongelma. Mulle luvattin viisi vuotta sitten kani mutta ei ole näkynyt. Yksi meidän kissa heittää kohta veivit joten uskon että sitten VOIN saada hamsun jos jaksan jankata ja vakuutan äidin. Olen 11w ja äitini kehuu minua vastuulliseksi. Pyydän neuwoja. Kiitos jo etukäteen

    • Kyllästynyt oottaa

      Äiti ei suostu katsomaan kuvia ja muita juttuja mitä näyttäisin hamsuista. Mitä tehdä?

    • saan ostaa

      ostan hamsterin iha omilla rahoilla(ja kaikki häkit yms..) ja oon 11v

    • Hamsteria kaipaava

      Moi!
      Oon 10 vuotias tyttö joka on aina halunnu jotai lemmiikkii. Hamsteri innostus lähti siitä, kun bestiksen 8.v pikkuveli sai oman hamsun viime keskiviikkona xD
      Olisin valmis hoitamaan hamsuni itse, ja en pelkästään halua helliä ja silitellä sitä, vaa myös hoitaa ja pitää huolta siitä. Kun kysyn äidiltä tai isältä, että saanko hamsun, niin he vaan tiuskaisevat että: "ET" Kun kysyn miksi he sanovat joko siksi tai siksi että aloitin juuri ratsastuksen. Isä väittää myös että hamsteri haisee, vaikka tiedän ihan hyvin itse että hamsut EI haise juurikaan, mutta en ole voinut kertoa sitä heille sillä kun olen sanomassa sitä he vain tiuskeisevat että nyt ei enää puhuta tästä aiheesta! Äiti ja isä eivät muöskään usko että jaksaisin siivota hamsun häkin itse, vaikka ihan varmasti jaksaisin! (saatoin sanoa tämän asian jo heti alussa xD)
      Isoveljeni idea oli ette pistettäisiin minut koeajalle hoitamaan jauhosäkkiä vuodeksi, muttä äiti ja isä eivät oikein vakuuttuneet ideasta. Muutenkin kaikki sanovat etttä olen liikaa koneella ja sanon itse että kun ei ole muutakaan tekemistä ja sanon että jos saisin hamsterin, minulla olisi muutakin tekemistä.
      TARVITSEN KIPEÄSTI APUA JA NEUVOJA!!!

      • Sedä

        Kannattaa ihan rauhassa käyttää aikaa siihen että keräilet tietoa hamsuista ja puhut niistä vanhemmilesi siloin tällöin. Pehmentele heitä vähitellen ;) Kannattaa myös tutkia muita pikkulemmikkejä, kuten kääpiöhamstereita, hiiriä, gerbiileitä, rottia, tai marsuja jotta sinulle selviää mikä lemmikki on sinulle oikeasti sopivin :) Hamsuissa kun on noita ikäviäkin puolia, mm. että saattavat herätä jatkuvasti vasta puolilta öin jolloin niitä ei paljon näe.

        Häkinsiivous on aika älyttömän pieni projekti, ei siihen varmaan millään saa kulumaan yli puolta tuntia, kun mulla menee paljon isompaan rottahäkkiin yksin joku kolme varttia :D


    • poniiiii

      miten saan äitin ostamaan mulle hamsterin tein anoomuksen mutta yllätys yllätys se repi sen :(

    • eka hamsterini

      Minä sain ejan hamsterini sillein kun olin ollut kaverillani jkanssa saolka ol talvikko.halusin tietty saman laisen.jankutin hamsteria ssuunulleen kaksi kuukautta.kun olin toisella kaverilkani niin äiti soitti ja sanoi että tule illaksi kotiin kysyin miksi ja äiyi sanoi että mennää hakee uusi hamsterimme.hypin innoissani

      • 16+12

        Minä sain näillä keinoilla:

        1. Puhuin aina välillä vanhemmilleni hamstereista ja kaikkea tietoa, esim. ovat yöeläimiä ym. ym.
        2. Lupasin huolehtia sen kokonaan itse (tietenkin:D)
        3. Lupasin maksaa KAIKKI kulut, myös ne eläinlääkärikulut joita kyllä myös tulikin. (säästin paljon rahaa)
        4. Suostuttelin vanhempani jyrsijänäyttelyyn, joissa tutustuimme hamstereihin paremmin. (: Äiti siitä jo vähän innostuikin, isä vain istui tuolilla tylsistyneenä. :D
        5. Tein kotitöitä ja huolehdin muista lemmikeistämme, jotta osoittaisin että olen vastuuntuntoinen ja jaksan huolehtia hamsterista joka päivä.

        Näin. Sain hamsterin ollessani jotain 11-12. Nyt se on jo kuollut, eli 1v 7kk. ;( Mutta, kyllä loppujen lopuksi kaikki tykkäsivät siitä, jopa isäkin. :D


    • hamsteri hulluu

      olin enneen poniiiii ja kiitos eka hamsterini ja 16 12

    • yht.4 hamsua

      Mä sain ekan hamsterini 8veenä 2vuoden päästä sain toisen.Ja ensimmäisen kuoltua (Eli 3vuotta) sain uuen hamsterin (olin 10) ja toisen hamsterin kuoltuu sain vielä yhen hamsterin ja kaikkia olen hoitanut tosi hyvin Ja tällä hetkellä mulla on 2 hamsua ja oon 11v Sori jos tekstini oli sekalaist mut oli nii paljon sanottavaa

    • hyppymyyrä

      Hamsterianomuksesta sen verran tässä sanon, että vinkuminen ei auta, eikä pakotus tai mykkäkoulu. Itse teen parhaillaan kuvista, hamsteritiedosta ja sun muusta -hamsterianomusta. Käsken äidin vain laittaa allekirjoituksen.. Tiedän jo mistä eläinkaupasta ostan uroshamsterini, jos sen saan. Sille tulee kasvattajapaperitkin mukaan :) 2013 heinäkuussa syntynyt, menen katsomaan sitä viikonloppuna! Jännittää jännittää ;)

      • Mä en kyllä vaan ymmärrä niitä virallisia (ja epävirallisiakin) kasvattajia, jotka kasvattavat eläimiä myytäväksi eläinkauppaan. Valitettavan monet eläinkaupat ovat todella asiantuntemattomia ja eläinten oloissa saattaa olla puutteita.

        Vastuullisen kasvattajan kuuluisi kysellä kasvattinsa tulevasta kodista... Useita eläinkauppiaita tuskin kiinnostaa millaiseen kotiin eläimet menevät, kunhan vain menevät kaupaksi!

        Minä ainakin hankin luotettavilta ja asiantuntevilta kasvattajilta. Virallisella kasvattajuudella ei sinäänsä ole merkitystä, kunhan kasvattaja vain on hyvä ja moraalinen puoli yms. on kunnossa.


    • hyppymyyrä

      Siellä eläinkaupassa kyllä tunnetaan eläimet! Annetaan tuoreruokia ja kuivamuonaa :)

      • Ok, mutta kannattaa ajatella myös sitä, mistä ne eläimet ovat sinne tulleet. Itse en ainakaan ostaisi eläintä eläinkaupasta, ellen tiedä sen alkuperää... Mutta ilmeisesti se sun tuleva hamsusi on viralliselta hamsterikasvattajalta. Tosin se ei vielä kerro mitään, ennen kuin tietää ko. kasvattajan kasvatusperiaatteet. :)


    • Rip Ninja

      No, mun äitikään ei meinannu suostua, mutta luin netistä että ne on tosi helppo hoitoisia :)
      Sain sitten kääpiöhamsterin (Talvikon) jonka nimi oli Ninja :))
      Ja nimen omaan OLI ;(
      kuoli 2-v kasvaimeen.

      23.7 2011

    • apuu!

      Mäkää en saa toista hamsterii vaikka kuinka haluaisin mulla on tällä hetkellä yks uros hamsteri mut haluan vielä naaraan mutta mulle sanotaan Ei!

      • Ethän vain aikonut poikasia teettää???!!! Toivottavasti et, kuulostat hieman kokemattomalta.


    • epätoivoinen

      Haluaisin jonkun lemmikin mut veli allerginen. Ja vanhemmat ei oikein oo innostuneita lemmikeistä. Kaloja meillä on mutta ne o aika tylsiä mutta kolme omaa kalaani ovat ihania. Unelma olis koira mutta jyrsiät ruvennu kiinnostaan. Neuvoja lemmikkiin. PS. Äiti rakastaa matkustamista.

      • Enkeli♥

        Kääpiöhamsteri ei aiheuta allergia oireita.


      • Enkeli♥ kirjoitti:

        Kääpiöhamsteri ei aiheuta allergia oireita.

        Kyllä vaan aiheuttaa.

        Ei ehkä sun isälle, mutta siitä huolimatta hamsterista irtoaa eläinpölyä oli se sit kuinka pieni vaan, ja lisäksi hamsterin puru voi olla isokin allergeeni (toki sen voi vaihtaa johonkin pölyämättömään). Itseasiassa jyrsijät on kokoonsa nähden kaikkein pahimpia allergisoijia, toki jyrsijöistä kaikkein pienin paha onkin varmasti tuollainen yksin pidettävä pikkuinen terraarioeläin.


      • Enkeli♥
        tulikirahvi kirjoitti:

        Kyllä vaan aiheuttaa.

        Ei ehkä sun isälle, mutta siitä huolimatta hamsterista irtoaa eläinpölyä oli se sit kuinka pieni vaan, ja lisäksi hamsterin puru voi olla isokin allergeeni (toki sen voi vaihtaa johonkin pölyämättömään). Itseasiassa jyrsijät on kokoonsa nähden kaikkein pahimpia allergisoijia, toki jyrsijöistä kaikkein pienin paha onkin varmasti tuollainen yksin pidettävä pikkuinen terraarioeläin.

        Meillä on 3 kääpöhamsua,ja mun isi on allerginen eläimille ja mun veliellä on astma.Eikä niillä ole tullut mitään oireita kääpöhastereista.Ja mun parilla kamullakin on kääpöhamsteri vaikka joku olisikin allerginen.Me kylläkin käytetään mönttiröpöä.


    • Jatka yrittämistä!

      Mulla kävi näin että kinusin äitiltä hamsuu nii se sano vaan ei ei ja ei. Sitten halusin todistaa että voin vahtii sitä nii istuin kuukauden klo 21-22 huoneen lattialla kattomassa palloo :D jos teen sillee ja ens syö herkkuja kuukauteen ja en käy ratsastaa kuukauteen nii äiti lupas harkita!

    • Enkeli♥

      Moi mä oon 10.v tyttö ja sain lääpiöhamsterin vaikka äiti ei suostunut eka,sitten hoin niin kauan äidille siitä kunnes se suostu.Ja nyt mulla on oma hamsu.

      Ja mun iskä on allerginen eläimille,ja kääpöhamsterit ei aiheuttanut allergia oireita.
      mun veliellä on astma.:D

    • hamsuhamsu

      MOI!

      Mulla on ongelma se kun olen sanonut äitille että haluan hamsterin ja äiti aina jankkaa meillä on kissa sehän syö sen ja sitten päläpälä mutta ma sanon sille että kun ei se kissa sitä paitsi tuu etes mun huoneesee ja hamsterihan on häkissä!ja sitten sen lisäksi sanon se kissaha kohta kuolee!

      AUTTAKAA MUA OIKEESTI MÄ HALUUN HAMSTERIN KOSKA RAKASTAN NIITÄ NIIN PALJON

    • hamsuhamsu

      Autakaa

    • helmiina hirvo

      lyö sitä

    • epätoivoinen onttu

      mulla on yksi koira, kani ja kissa ja äiti sano että ei enään yhtään eläntä koska niistä on kuulemma mulle liikaa vaivaa ja kaikki työ menee mun vanhemmille muka mutta hauluaisin silti gerbiilin, joo te puhutte täälä hamstereista mutta jos viitsisitte autta se olisi varmaan viimeinen eläin meijän talossa. ja olen opiskellut paljon gerbiileistä ja olen harkinnut niitä kauvan ja nyt olen päättänyt että sen minä haluan vaikka se olisi viimeinen eläin tai no mähän ostaisin niitä 2 koska niitä pitää olla 2 ja olen kerännyt rahaakin sitä varten ettei äidin tarvitse niitä maksaa. olen yrittänyt vaikka mitä mutta äiti on niin itseppäinen ettei toista maailmasta löydy! joten pliis auttakaa minua

      • eläinhullu

        No mä ymmärrän ku mulla on 2 koiraa mut ei ne silti suostu ku teil on jo aika paljon nii kaikki ei sais huomioo


    • hamsuhamsu

      en lyö mun äitiä sori vaan.

    • Hippu!

      kerron miten mä sain hamsun 1.aloin lukea hamstereista kun olin lukenut ja opiskellut hamstereista 2vuotta kysyin äitiltä saanko hamsterin no äiti ei halunnu puhuu aiheesta. 2.minun kavereilla oli hamsuja kysyin äitiltä uudestaan sitten sain raivarit kun en saanut hamsua. 3.sitten luettelin hamsujen hyvät ja huonot puolet ja sanoin että hamsteri ei maksa paljon ja että se on helppo hoitoinen. äiti vaan sano meillä on 3koiraa et saa! 4.olin mun iskän luona ja kysyin mun äitipuolelta voidaanko hankkia hamsteri ja mun velipuolikin innostu ja me keskusteltiin tästä noin 15min ja sovittiin että meille tulee talvikko (tyttö) ja seuraavana päivänä meille tuli talvikko jonka nimi onHippu ja se on ollu kohta meillä 3viikkoo

    • _hamsteri♥_

      mä sanoin vaan, että olisin vähemmän koneella. ja se on kyllä totta.

    • hamsu fani

      mä haluun oman hamsterin äiti on luvannu hankkia sellasen mutta se ei annakaan

    • järki

      Mitä te kiinnutte eläimii vaik teil on jo, olkaa tyytyväisiä.

      terv. en omista yhtään lemmikkiä, vaikka haluaisin

    • ompputhehamster

      Itse sain näin:
      - Äiti, mulla ois varaa hamsteriin!!!
      - Jaa..
      - Saanko??!!!!!! (i)
      - Katotaan nyt....
      - PLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS?!!!!!!!!!!!!!!!!!
      - No harkitsen asiaa....
      - JEE!!!


      Toisin sanoen, Ompun ostin itse ja kaiken muunkin. 8)

    • hamstereiden omistaija

      Anteeksi mutta en minä vaan tiedä koska
      Koska ei minunkaan äiti suostu

    • hamstereiden omistaija

      Anteeksi mutta en minä vaan tiedä koska
      Koska ei minunkaan äiti suostu

    • hamstereiden omistaija

      Anteeksi mutta en minä vaan tiedä koska
      Koska ei minunkaan äiti suostu

    • hamstereiden omistaija

      Anteeksi mutta en minä vaan tiedä koska
      Koska ei minunkaan äiti suostu

    • hamstereiden omistaija

      Anteeksi mutta en minä vaan tiedä koska
      Koska ei minunkaan äiti suostu

    • kikkeli hamsu

      ostakaa ja älkää näyttäkö sitä

      • haluaisi hamsterin

        MITÄ? mitä sinä höpiset?


    • haluaisi hamsterin

      APUA
      auttakaa! mun äiti olisi suostunut hamsteriin jos isi olisi suostunut, mutta isi ei suostu. AUTTAKAA! minä haluan ja haluan hamsterin mutta ei äiti suostu koska isi ei suostu, mitä minä teen?

      • haluaisi hamsterin

        Elikkäs täällä taas "haluaisi hamsterin" Anteeksi vaan mutta mulle ei tarvi enää auttaa koskaaaaa minä sain jo hamsterin:-3 ja se on talvikko.


      • Eläimenkinuuja

        Miten saisin sen hamsun oon 10v ja toivonut sitä jo 2 vuotta. Ehdottakaa kaikki tavat mitä käytätte. Meillä on koira ja kohta toinenkin. En tykkää oikein koirista olen kiinnostunut joko hamsterista tai marsusta. Vastaa pian! :D


    • eläinhullu

      Olen kohta 12 ja haluaisin hamsterin ja meillä on jo 2koiraa miten saisin äidin ja isän suostumaan hamsteriin kun ne sanovat että ei enempää eläimiä ennen kuin koirat on kuollut ja siinä voi mennä vielä 8-10 vuotta ja olen silloin jo varmaan muuttanu kotoa pois?Enkä haluisi myydä koiria kun molemmat ovat kivoja

    • eläinhullu

      Ne joilla on hamsteri ollut niin paljon yleensä se tarvitsee huomiota tai paljon kaikki varusteet maksaa yleensä koska en oikein tiedä ette sit jos saan hamsterin nii osaisin oikeanlaiset varusteet etten liian kalliita toivon vinkkejä ja parhaita terraarioita vastatkaa ja auttakaa nopeasti.🐁☝ja auttakaa edellisessä kysymyksessä☝☝☝

    • Sofikolje

      No sun kannattaa tehdä paljon koti töitä mulla ei itselläkään oo vielä hamsteria mutta yritän saada
      .

    • H_H.j

      Vaikka tää onkin vanha keskustelu, niin kerron nyt oman "tarinani". Siis sain ekan hamsuni n 7v (tosin se oli kyllä koko perheen vastuuulla) ihan äidin omasta tahdosta kun oli ihastunut tutttavaperheen hamsuun. No, siinä meni n 2vuotta ja Hessu (eka hamsu) lensi taivaaseen ja sitten otettiin uusi, Wiz niminen herra :) Wiz eli vain 1.5 vuotta, koska sillä oli kasvain ja kuoli sitten siihen :( Minä 10 vuotiaana eläinrakastajana muserruin täysin kun ei sitten uutta pystytty ottamaan, äidin uuden työn takia, koska äitihän siitä päävastuun otti. Ainiin, molemmat olivat siis syrkkejä, samalta kasvattajalta! Nooh, sitten täytin 11v ja kun kauan olin eläinkaveria halunnut, niin äitini osti meille kanin. Se kastroitiin noin vuoden ikäisenä ja sitten meille tuli tyttökani sille seutraksi. Tällähetkellä hoidan puput itse, ja meillä on myös hamsu :) Minun kohdallani suostutteleminen ei varsinkaan äidin kohdalla ole ollut vaikeaa, kun on samanlainen eläinhullu kuin minäkin :) Isäni on aina ollut vastahakoinen, mutta nykyään elukat ja isä ovat parhaita kaveruksia! Outoa kuvitella että Hessusta, ensimmäisestä lemmikistä on jo melkein 7 vuotta!
      Joo, en tiedä miksi kirjoitin, mutta tässä mun stoori😄

    • APUJAAA

      Auttakaa!

      Mulla on ollu jo vuoden kova hamsteri kuume ja haluisin vaan niin kovasti oman hamsterin. Mun äiti ei vaan jostain syystä suostu siihen. Meillä on kyllä yksi koira ja yksi kissa, mutta molemmat niistä asustelevat alakerrassa. No yritin muutama päivä sitten vihjata äidilleni että olisi kiva saada jokin jyrsijä lemmikki kuten hamsteri.
      Äiti vaan vastasi että ei ole oikein tuosta ideasta ihan varma.

      Ja en ymmärrä miksi äitini on suostunut ostamaan kesy hiiriä joskus 3 vuotta sitten.....

      Mutta ei niitäkään loppujen lopuksi sitten tullutkaan..

    • Helpmeeee

      Meillä on kissa niin en saa hamsua!!!😭😭😭😭😭😭help me!!!

    • Eläintenystävä

      Hei! Olen 12-vuotias ja haluaisin kovasti hamsterin. Olen lukenut paljon hamstereista, ja tiedän suurimman osan asioista liittyen hamstereihin. Vanhempani sanovat, että hamsterin hankinta ei ole este, eivätkä he epäile ettenkö osaisi sitä hoitaa. Heidän suurin este on, että kiinnostukseni hamsteriin lopahtaa. Ja toinen, että mihin sijoittaa hamsteri reissujen ajaksi. Vakuuttelin heille, että osaan hoitaa sen asian, mutta silti äiti pelkää että se jää hänen huoleksensa. Onko teillä vinkkejä miten saisin äidin ja isin vakuuteltua näissä asioissa?

    • Anonyymi

      Kannattaa kattoo vaikka torilta ja sitten kertoa äidille miksi olet vastuullinen saamaan oman hamsterin. Itekin olen tekemässä tällästä prosessia. Tai sitten vaadi ensin noin 2 viikon ajan ja sit sano no et ees hamsteri.

    • Anonyymi

      Hei! Tiedän että tämä keskustelu on 9v vanha mutta tiedän kuitenkin että jotkut vielä tätä etsivät. Elikkäs itse sain hamsterin vain parin kuukauden toivottelulla. Äiti sanoi että en kuitenkaan siivoasi huonettani saatika vielä hamsteri sinne heittelemään purut lattialle. Mutta sanoin äitille että jos pari kuukautta siivoasin huoneeni niin voisiko hän edes ajatella asiaa. Äitini ei todellakaan halunnut/halua hamsteria, mutta kappas kummaa hamsterini on meille kuukauden päästä tulossa:) äiti sanoi että minun pitää ansaita luottamukseni hoitaakseni hamsteria. Äiti ja iskä on vieläkin vastahakosia mutta kun kaikki tarvikkeet on jo ostettu niin ei kait siinä muuta voi. Sano heille että jos et saa näytettyä heille miten hoitaisit hamsteria miten he tietävät että et hoida hamsteria. No jaa kunhan muistat että hamsteri ei saa olla pelkkä heräteostos. Jos vanhempasi eivät tosiaankaan halua sitä älä raahaa sitä kotiin väkisin johon sitä ei haluta. Hamsterin vastuu on aina vanhemmalla.
      Onnea yritykseen:)

    • Anonyymi

      Mitä teen kun mulla on 2 marsuu joista en oo pitänyt menneisyydessä hirveen hyvää huolta ( siis on kaikki hyvin en vaan ollu niiden kanssa paljon) niin nyt mun vanhemmat vaan huutaa jos ees mainitsen hamsun :( miten saan vakuutettua äitin että pidän siitä hyvää huolt?? Apuuuuuuuaaaaa pliis haluun hamsun :3

    • Anonyymi

      Ja siis oon lukenu niist paljon ja tehny listoja ja kaikkee

    • Anonyymi

      Moi:) mä sain hamsterin näin:
      Minä: äiti ois tosi kiva saada hamsteri 🐹
      Äiti: huoh. Eikö kissa jo riitä?
      Minä: meidän kissa ei oo sama ku oma hamsteri.
      Äiti: katsotaan myöhemmin.
      Minä: kiitti äiti, ja mä kyllä hoitaisin sitä hamsteria ihan ite, putsausin häkin ja kaikki. Mä voin vaikka maksaa sen hamsun.
      Äiti: katsotaan...

      Muutaman päivän päästä:

      Minä: äiti, ois kiva saada hamsteri.
      Äiti: niin varmasti ois.
      Minä: saisinko mä sellasen(söpö ilme)
      Äiti: mee kysyy isältäs.
      Minä: okei

      Minä menin iskän luo ja tietenkin hän puhui puhelimessa, mutta minä odotin.

      Minä: iskä, mä oon oottanu tässä kokoajan että sun puhelu loppuu.
      Iskä: niin oot kulta, mitä asiaa sul on?
      Minä: olis tosi kiva saada hamsteri (rupesin itkemään) mä puhuin jo äitin kanssa, se sano että mun pitää kysyä sulta.
      Iskä: hoitaisitko sitä varmasti(ankara ilme)
      Minä: tietenkin, mä pitäisin sitä sylissä ja silittäisin sitä, mä maksaisin sen myös ihan ite, mä voisin hoitaa sitä ilman teijän apuu, vastuu ois mulla(itkun tahrimat kasvot söpö ilme)
      Iskä: tietenkin saat hamsterin rakas.
      Minä: kiitti iskä!(halaus ja pusu)
      Iskä: meen puhuu äitin kanssa.

      Ja näin sain hamsterin.

    • Anonyymi

      En ole saanut mitään lemmikkiä ps olen surullinen

    • Anonyymi

      oikeesti auttakaa mua!!!
      oon 12vee ja oon haaveillu hamsterista koko elämän, ja äiti on aina sanonu jyrkästi ei. siis viimeks tänään. oon monesti näyttäny söpöjä kuvii yms... ei oo koskaan auttanu ja mun lemmikkihimo ei oo koskaan lakannu😭. isi antaa ottaa iha minkä vaan lemmikin mut äiti ei yksinkertasesti pidä eläimistä. äiti ei epäile ettenkö osaisi hoitaa sitä vaan se ei haluu sitä meiän taloon, eli siis ei mitää esteitä miks ei vois tulla. kaikki vastaukset on miljoonien arvosii ja arvostan tosi paljon jos joku vaivautuis mulle vastaamaan❤️❤️.
      tsemppii kaikille jotka joutuu yrittää kääntää vanhempien päitä täs aihees🥺.

    • Anonyymi

      Sama ongelma mut oon 10 ja vastuullinen

    • Anonyymi

      Itsekkin haluaisin hamsterin mutta äiti ei millään anna.

    • Kukaan ei varmaankaan enää käytä tätä nettisivua mutta haluaisin kääpiöhamsterin ja äiti ei halua meille enempää lemmikkejä. Meillä on siis kissa ja olen yrittänyt suostutella äitiä kertomalla hamsujen hyviä puolia mut äiti ei silti suostu. Olen siis 12v ja mielestäni tarpeeksi vastuullinen huolehtimaan omasta hamsterista. En päästäisi kissaa huoneeseen jossa hamsu on mutta vaikka ne ovat äidinkin mielestä söpöjä se ei silti haluu meille pientä karvapalloa, eikä niistä kauhean kauaa vaivaakaan olisi kun elää vaan sen pari kolme vuotta... olisiko vinkkejä miten voisin äidin suostumaan?

    • Anonyymi

      Moikka oon tyttö ja haluisin hamsterin mut mun äiti on allerginen nii oisko mitää hamstereita jotka ei aiheuttaisi allergiaa? Kerro hamsteri laji joka ei aiheuta allergiaa!!✨

    • Anonyymi

      Saako 9v hamsterin
      Koska äiti ei suostu ja miten saisi äitini suostumaan
      😩😩😅😅🤍

    • Anonyymi

      Pakota se vaa

    • Anonyymi

      Sano sen hyvät puolet ja kerro miks haluut just hamsterin.

    • Anonyymi

      Meille tuli koiria kun olin 0v, 9v ja 10v. Hamsu tuli kun olin 8v.
      Sori kun laitoin tämmöstä.

    • Anonyymi

      Haluaisin Hamsterin mutta mikään ei auta käytin anomsta johon iskä laitto nimen mit äiti ei meillä on jo lapinkoira mutta se ei hirveesti muuta tee kun nukkuu. Iskä koittaa puhuu hamsterista äitille mutta se on JYRKKÄ EI äsken se oli jo ostamassa mut ei enään se ei suostu edes puhumaan niistä auttakaa pliiiiis

    • Anonyymi

      Mulla on nyt mun äitin puhelin mut sesuostu hamsteriiin kaikkien neuvot auttoi kiitos en saa sitä vaan täbä vuonna

    • Anonyymi

      Mun äiti ei suostu ostamaan hamsteria koska se ei jaksa lisää siivoamista kotiin mutta mun kaverilla on hamsteri ja sinne on aina kiva mennä

    • Anonyymi

      Olen itsekin samassa pinteessä. Äiti sanoi että hän vielä miettii ja sanoi myös mitä mä sillä edes tekisin. Haluaisin kovasti sen ja aloin kerätä rahaakin. Aion tehdä esitelmän miten hoitaisin sitä. Onhan meillä koira mutta todella kiltti, ei tekisi pahaa kärpäsellekään. Kannattaa kokeilla esitelmän tekoa ja voisit hankkia rahat itse niin sun vanhempien ei tarvisk tehdä mitään.

    • Anonyymi

      Ehkä vähän myöhäinen kommentti, toivottavasti olet saanut äitisi vakuutettua, Olen itse 13 mutta sain ensimmäisen hamsterini kun olin 8 vuotta, Vanhempani luottivat että osaan pitää hamsteria... Vinkkini saada äitisi suostumaan on, että puhut siitä paljon ja kuinka ihanaa olisi sellainen pikku pörrö kaveri mutta muista, ei saa vinkua äidiltä sitä , muuten häntä rupee ärsyttämään, kaiken lisäksi hän ei edes suostu ;) Tsemppiä yritykseen🩷🩷

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe