Ongelmia perron turkin kanssa

mmisery2

Meidän espanjanvesikoiranartun turkki ei selästä nyörity, vaan on pelkkää hahtuvaa. Luultavasti vika on ruoassa tai pesuaineissa. Pitempänä turkki menee ihan ookoosti nyöreille selästäkin, mutta esimerkiksi samaa tasoa se ei ole kuin pään nyörit. Sitten taas takakoipien karva on lyhyttä ja takkuista nyöriä.

Millaista ruokaa te syötätte perroillenne? Meillä menee eläinkaupan laadukkaampaa ruokaa (merkki vaihtelee) ja sen lisäksi menee lohiöljyä. Pitäisikö jotakin muutakin antaa?

Minkälaisilla pesuaineilla / hoitoaineilla pesette teidän perrot? Veikkaan että vika on pesussa. Kasvattaja sanoi että turkin pitäisi olla 'kuiva', mutta itse käytän välillä kosteuttavaa hoitoainetta koska sen jälkeen tuntuu nyörit paremmin tulevan esille. Kuivaatteko koiran föönillä vai annatteko kuivua omia aikojaan?

Muutenkin keskustelua tuosta ihanasta rodusta.

1

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perroja jo vuosia :)

...pesen koirat laadukkaalla shampoolla (kelco tms.) ja perään hyvää hoitoainetta. Näyttelypesun jälkeen föönaan perrot, kotipesun jälkeen en jaksa.

Perron turkki harvoin nyöriytyy ihan itsestään. Vaatii avaamista ja sorminäppäryyttä jotta ei mene takkuun. Se että koiraa ei voi harjata ei tarkoita ettei pitkää turkkia tulisi hoitaa säännöllisesti ja estää takkuuntumasta. Ruoka on varmasti yksi osa hyvän turkin laatua, mutta olen nähnyt komet nyörit ihan markettiruoilla syötetyillä koirilla. Geenit vaikuttavat enisten, mutta komet nyörit saa myös ihan käsin tekemällä. Paras koiralle on aina hoidettu ja puhdas turkki. Jos turkki menee pitkänä takkuun eikä itse osaa turkkia avata ja/tai kasvatta ei sitä syystä tai toisesta voi tehdä (asuu esimerkiksi kaukana) kannattaa turkki ajaa alas, jotta iho ei kärsi ja turkki ole inhottava koiralle. Selän päällä takut eivät haittaa kuin näyttelyssä, mutta jaloissa ja taipeissa takut ovat todella inhottavia koiralle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2627
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      116
      2323
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1648
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      193
      1156
    5. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1068
    6. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      49
      1063
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      981
    8. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      783
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      783
    10. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      754
    Aihe