Nokia C7-00

nokia-5800xm

On alkanut vähän kiinnostamaan tämä C7-00 malli. Olisin kysynyt siitä joitakin asioita.

Mukana ei kai tule styluskynää? Saako Nokialta sellaista ja miten sellaisella sujuu esim. kirjoitus virtuaalinäppiksellä? Kaupassa kokeilin kirjoitusta sormilla, mutta aika paljon tuli virheitä.

Minkälainen puheluunvastaus systeemi C7:ssa on? Mun päivitetyssä 5800XM:ssä on aika hyvä ja tyylikäs että vedetään sormella näytön poikki niin lukitus aukeaa ja voi vastata.

Entä kun soittaa, onko numeromuistion kaikki numerot/henkilöt yhdessä sarakkeessa, jota sitten pitää kelata ylös/alas? Entä Henkilön haku muistiosta? päivitetyssä 5800XM:ssä on aika tyylikäs/fiksu systeemi: Näyttöön tulee kirjaimet ja niitä painamalla ne kirjainnappulat vähitellen vähenevät, sen mukaan minkälaisia nimiä on muistiossa - eli eräänlainen ennakoiva systeemi.
Toi kun mennään suoraan puhelinmuistioon, voisi olla sellainen että tulisi kaikki kirjaimet kosketusnapeissa näyttöön ja siitä kun painaa niin tulisi lista painetullakirjaimella alkavista nimistä näkyviin ja sitä voisisitten kelata ylös/alas, jos on niin paljon ettei näy kaikki kerralla.

52

4385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokia-5800xm

Pieni puute C7-00 on että mukanan ei tule styluskynää niin kuin 5800XM:ssä, on kätevää kun kynälle on puhelimessa (takakannessa) oma säilytyspaikka.

• idoekcj

oon joulukuusta asti käyttänyt c7, oon ollu tyytyväinen, puhelinluetteloon tulee just toi sun kuvailema kirjainsysteemi, en vaa tiiä moten ku menee välillä vahingossa päälle,toisaalta mul on nii pieni toi luettelo että liukusysteemi toimik mulla ainaki kätevästi. Stylus-kynää ei todellakaan tarvita eikä se varmaan tässä mallissa toimisikaan, tekstin kirjoittaminen vaatii pikkasen reeniä,mutta nykyään tekstii tulee aika hyvään tahtiin vaikka olen isokätinen
      ja toi puheluun vastaaminen, elikkä tässähän on noi luurinäppäimet omasta takaa, lisäksi kun puhelin soi niin näyttöön tulee kosketusluurinäppäimet joita itse suosin ku on jotenki luonnollisemmassa paikassa,eikä oo viel kertaakaan vastannu taskussa...toi vakionettiselain on aika paska,esim gigantin sivuu ei saa avattuu vaikka wlanin kautta yhdistin, opera-selain kans välillä kaatuilee ku lataa sivua, suhteellisen ärsyttävää...ite olisin ostanu/halunnu ostaa iphone4n jos olis samalla rahalla saanu,se on kans aika näppärä laite... Mut kysy lisää jos kysyttävää

• nokia-5800xm

"idoekcj"

"Mut kysy lisää jos kysyttävää"

Noh, kysytään, kysytään :) Kuinka moni portainen C7:ssa on musiikin volume säätö? Onko se surkea 10-portainen vai kohtuullinen 20-portainen? 5800XM:sähän se on surkea 10-portainen. 20-portainen on jo aika hyvä, mutta periaatteessa hyvä säätö on 25-30-portainen. Vanhassa Sonyn Walkman MP3-soittimessani on 30-portainen ja sen johdosta portaita ei ole ollenkaan, siis kuultavissa sillä yhden portaan muutosta ei huomaa ollenkaan.

Minkä värinen C7 sulla on? Mustan ja huurteisen metallin väriset olen nähnyt luonnossa, mutta en kuparin väristä joka ehkä voisi olla parhaan värinen, mutta tietokoneen näytöltä ei oikein näytä samalta kuin jos puhelin on omassa kädessä. On toi huurteinen metallikin varsin tyylikäs. No, makuasioitahan nämä.

Mitä mieltä olet, kuinka paljon parempi on Symbian^3 kuin vanhempi Symbian? Onkos säädöt kuinka paljon helpommat? Onko muuten virtuaalinppäimistössä mahdollista laittaa värinävaste päälle?

"Stylus-kynää ei todellakaan tarvita eikä se varmaan tässä mallissa toimisikaan,"

Osoitinkynä on hyvä ja hyödyllinen, usko pois! Kapasitiivinen kosketusnäyttö tietty vaatii oman, siinä toimivan osoitinkynän (eli styluskynän) Ovat erilaisia ja toimivat muulla tekniikalla kuin resistiiviselle näytölle tehdyt, nehän ovat vain muovitikkuja joilla tökitään näyttöä.

"tekstin kirjoittaminen vaatii pikkasen reeniä,mutta nykyään tekstii tulee aika hyvään tahtiin vaikka olen isokätinen"

En tiiä olenko isokätinen tai paremminkin isosorminen, etusormen pään leveys n. 12mm. 5800:ssa virtuaalinäytön "näppäimet" ovat 6x6mm ja mielestäni C7-00:ssa ne ovat saman kokoiset, ei ainakaan isoa eroa. Kyllä minulla tulee melko paljon että painetuksi tuleekin viereinen näppäin ja vielä vaikeampaa on kirjoittaa liikkuvassa bussissa. Aluksi käytin puhelimen mukana tullutta plektraa mutta se on liian leveä siten, että vaikka kärki on melko kapea niin sen leveämpi yläosa/sormet peittävät sen kohdan jossa kirjainnäppäin on. Puhelimen mukana tuleva osoitinkynä on paljon parempi, sillä on hyvä kirjoittaa vaikka liikkuvassa bussissa, virheitä ei juurikaan tule. Lisäksi osoitinkynä on hyvä jos tarvii valita pieniä kohteita nettisivulta tai vaikka kartalta.

"elikkä tässähän on noi luurinäppäimet omasta takaa,"

Niimpäs onkin! Onks ne oikeat mekaaniset nappulat vai hipaisu/kosketus näppäimet?

"lisäksi kun puhelin soi niin näyttöön tulee kosketusluurinäppäimet joita itse suosin ku on jotenki luonnollisemmassa paikassa,

Niinhän tässäkin tuli alkujaan, mutta aina joskus joku painoi nappulaa ja vastasi puheluun. Toi nykyinen pyyhkäsy vastaus on aika tyylikäs ja ei tule virhepainalluksia.

"eikä oo viel kertaakaan vastannu taskussa..."

C7:ssa on kapasitiivinen näyttö ja sehän vaatii ihokosketuksen (iho johtaa sähköä)

"iphone4n jos olis samalla rahalla saanu,se on kans aika näppärä laite"

Onhan se tosi tyylikäs laite ja hyväkin, vaikka on tietyllä tavalla rajoittunut. Huonoina puolina on arkuus rikkoutumiseen, kun takaosakin on lasia. Antenniongelmaa on liioiteltu, aika nopeasti tulee automaattiseksi ottaa laitteesta kiinni niin että yhteys ei heikenny. Kiinteä akku, ei muistikorttia ym. ovat sitten huonoja puolia. Olis pakko ostaa kalliimpi, 32Gt malli ja esim. C7-00:aan saa maksimissaan 40Gt:vua muistia. Jos olisin hankkimassa iPhonea niin oottaisin viitosmallia ja kattoisin millanen se on. Mutta ehkä kuitenkin tulevaisuudessa tulee hankittua se MeeGo-laite, joko Nokian, Intelin tai jonkun muun valmistama.

• idoekcj
        nokia-5800xm kirjoitti:

"idoekcj"

"Mut kysy lisää jos kysyttävää"

Noh, kysytään, kysytään :) Kuinka moni portainen C7:ssa on musiikin volume säätö? Onko se surkea 10-portainen vai kohtuullinen 20-portainen? 5800XM:sähän se on surkea 10-portainen. 20-portainen on jo aika hyvä, mutta periaatteessa hyvä säätö on 25-30-portainen. Vanhassa Sonyn Walkman MP3-soittimessani on 30-portainen ja sen johdosta portaita ei ole ollenkaan, siis kuultavissa sillä yhden portaan muutosta ei huomaa ollenkaan.

Minkä värinen C7 sulla on? Mustan ja huurteisen metallin väriset olen nähnyt luonnossa, mutta en kuparin väristä joka ehkä voisi olla parhaan värinen, mutta tietokoneen näytöltä ei oikein näytä samalta kuin jos puhelin on omassa kädessä. On toi huurteinen metallikin varsin tyylikäs. No, makuasioitahan nämä.

Mitä mieltä olet, kuinka paljon parempi on Symbian^3 kuin vanhempi Symbian? Onkos säädöt kuinka paljon helpommat? Onko muuten virtuaalinppäimistössä mahdollista laittaa värinävaste päälle?

"Stylus-kynää ei todellakaan tarvita eikä se varmaan tässä mallissa toimisikaan,"

Osoitinkynä on hyvä ja hyödyllinen, usko pois! Kapasitiivinen kosketusnäyttö tietty vaatii oman, siinä toimivan osoitinkynän (eli styluskynän) Ovat erilaisia ja toimivat muulla tekniikalla kuin resistiiviselle näytölle tehdyt, nehän ovat vain muovitikkuja joilla tökitään näyttöä.

"tekstin kirjoittaminen vaatii pikkasen reeniä,mutta nykyään tekstii tulee aika hyvään tahtiin vaikka olen isokätinen"

En tiiä olenko isokätinen tai paremminkin isosorminen, etusormen pään leveys n. 12mm. 5800:ssa virtuaalinäytön "näppäimet" ovat 6x6mm ja mielestäni C7-00:ssa ne ovat saman kokoiset, ei ainakaan isoa eroa. Kyllä minulla tulee melko paljon että painetuksi tuleekin viereinen näppäin ja vielä vaikeampaa on kirjoittaa liikkuvassa bussissa. Aluksi käytin puhelimen mukana tullutta plektraa mutta se on liian leveä siten, että vaikka kärki on melko kapea niin sen leveämpi yläosa/sormet peittävät sen kohdan jossa kirjainnäppäin on. Puhelimen mukana tuleva osoitinkynä on paljon parempi, sillä on hyvä kirjoittaa vaikka liikkuvassa bussissa, virheitä ei juurikaan tule. Lisäksi osoitinkynä on hyvä jos tarvii valita pieniä kohteita nettisivulta tai vaikka kartalta.

"elikkä tässähän on noi luurinäppäimet omasta takaa,"

Niimpäs onkin! Onks ne oikeat mekaaniset nappulat vai hipaisu/kosketus näppäimet?

"lisäksi kun puhelin soi niin näyttöön tulee kosketusluurinäppäimet joita itse suosin ku on jotenki luonnollisemmassa paikassa,

Niinhän tässäkin tuli alkujaan, mutta aina joskus joku painoi nappulaa ja vastasi puheluun. Toi nykyinen pyyhkäsy vastaus on aika tyylikäs ja ei tule virhepainalluksia.

"eikä oo viel kertaakaan vastannu taskussa..."

C7:ssa on kapasitiivinen näyttö ja sehän vaatii ihokosketuksen (iho johtaa sähköä)

"iphone4n jos olis samalla rahalla saanu,se on kans aika näppärä laite"

Onhan se tosi tyylikäs laite ja hyväkin, vaikka on tietyllä tavalla rajoittunut. Huonoina puolina on arkuus rikkoutumiseen, kun takaosakin on lasia. Antenniongelmaa on liioiteltu, aika nopeasti tulee automaattiseksi ottaa laitteesta kiinni niin että yhteys ei heikenny. Kiinteä akku, ei muistikorttia ym. ovat sitten huonoja puolia. Olis pakko ostaa kalliimpi, 32Gt malli ja esim. C7-00:aan saa maksimissaan 40Gt:vua muistia. Jos olisin hankkimassa iPhonea niin oottaisin viitosmallia ja kattoisin millanen se on. Mutta ehkä kuitenkin tulevaisuudessa tulee hankittua se MeeGo-laite, joko Nokian, Intelin tai jonkun muun valmistama.

- 20 portainen volyme, en oo ikinä ees kiinnittäny huomioo tollaseen seikkaan, mutta nyt kun kysyit niin oli pakko katsoa :D

- mulla on musta, mutta väri ei pääse oikeuksiinsa ku ostin tohon sen silikonisuojan joka on aivan helvetin ruma ja ainakin aika kankea käyttää puhelinta, mutta siihenkin tottuu päivässä

- en mä nyt oikeen tiedä tosta symbianista, edellinen puhelin oli 6210 navigator ja sitä oli tosi hyvä ja HELPPO käyttää. en voi mitenkään sanoa että tämä kolmonen olisi jotenkin huonompi/vaikeampi...

-tosta kynästä senverran, että kaks kertaa olis ollu tarvetta ja seki vaan sen takii että yhellä nettisivulla oli tosi pienellä fontilla linkki, muuten ihan turha

-mekaaniset luurinäppäimet

• nokia-5800xm
        idoekcj kirjoitti:

- 20 portainen volyme, en oo ikinä ees kiinnittäny huomioo tollaseen seikkaan, mutta nyt kun kysyit niin oli pakko katsoa :D

- mulla on musta, mutta väri ei pääse oikeuksiinsa ku ostin tohon sen silikonisuojan joka on aivan helvetin ruma ja ainakin aika kankea käyttää puhelinta, mutta siihenkin tottuu päivässä

- en mä nyt oikeen tiedä tosta symbianista, edellinen puhelin oli 6210 navigator ja sitä oli tosi hyvä ja HELPPO käyttää. en voi mitenkään sanoa että tämä kolmonen olisi jotenkin huonompi/vaikeampi...

-tosta kynästä senverran, että kaks kertaa olis ollu tarvetta ja seki vaan sen takii että yhellä nettisivulla oli tosi pienellä fontilla linkki, muuten ihan turha

-mekaaniset luurinäppäimet

Itteäni on aina ärsyttänyt 5800XM -mallissa 10-portainen volumesäätö, se on usein että yks porras on liian vähän tai paljon eli ei oikein osu kohalleen... Sen takia pitää olla kuulokkeissa volumesäätö...

Ai niin, unohdin vielä kysyä että onko helposti/hyvin toimiva FaceBook sovellus, eiks C7:ssa ollut sellainen?

Kiitokset kun viitsitvastata :)

• Tuutikki taas!
        nokia-5800xm kirjoitti:

Itteäni on aina ärsyttänyt 5800XM -mallissa 10-portainen volumesäätö, se on usein että yks porras on liian vähän tai paljon eli ei oikein osu kohalleen... Sen takia pitää olla kuulokkeissa volumesäätö...

Ai niin, unohdin vielä kysyä että onko helposti/hyvin toimiva FaceBook sovellus, eiks C7:ssa ollut sellainen?

Kiitokset kun viitsitvastata :)

Facebook toimii oikein hyvin! Samoin Twitter, jos sitäkin käytät! Jos nettaillessa joku linkki tms. on hieman hankalassa paikassa tai tosi pienellä, niin sormen kaksoinnäpäytyksellä sivu siis heti isonee ja tietty pienenee kun napautta näyttöä uudemman kerran. Lisäksi se kuuluisa nipistysote elikkä sillä sama vaikutus elikkä vaikkapa etusormi ja peukalo yhteen näytössä, kun sormet vetää näytön pintaa pitkin erilleen niin isonee ja sormet yhdistäessä tietty sitten taas pienenee! Sikamakeeta!!

• epäonninenko ?
        Tuutikki taas! kirjoitti:

Facebook toimii oikein hyvin! Samoin Twitter, jos sitäkin käytät! Jos nettaillessa joku linkki tms. on hieman hankalassa paikassa tai tosi pienellä, niin sormen kaksoinnäpäytyksellä sivu siis heti isonee ja tietty pienenee kun napautta näyttöä uudemman kerran. Lisäksi se kuuluisa nipistysote elikkä sillä sama vaikutus elikkä vaikkapa etusormi ja peukalo yhteen näytössä, kun sormet vetää näytön pintaa pitkin erilleen niin isonee ja sormet yhdistäessä tietty sitten taas pienenee! Sikamakeeta!!

Ostin kanssa intoa puhkuen C7 tammikuun alussa.
        Sitten tuli lasiin pieni särö ja nokia huolto korjasi sen viikossa, hinta 110€, nyt sitten mikrofoni ei toimi eli toinen pää ei kuule puhetta vaikka itse kuulen ihan hyvin. huom! pieni särö kun oli puhelin pelitti ihan normaalisti. Nyt se sitten lähettiin huoltoon ja arvio oli 2-3 viikkoa huollossa. ei kiva ollenkaan.
        Onko kenelläkään ollut mikki ongelmia?

• nokia-5800xm
        epäonninenko ? kirjoitti:

Ostin kanssa intoa puhkuen C7 tammikuun alussa.
        Sitten tuli lasiin pieni särö ja nokia huolto korjasi sen viikossa, hinta 110€, nyt sitten mikrofoni ei toimi eli toinen pää ei kuule puhetta vaikka itse kuulen ihan hyvin. huom! pieni särö kun oli puhelin pelitti ihan normaalisti. Nyt se sitten lähettiin huoltoon ja arvio oli 2-3 viikkoa huollossa. ei kiva ollenkaan.
        Onko kenelläkään ollut mikki ongelmia?

Kannattaa muistaa että Nokia C7-00:ssa on lasinäyttö ja lasi voi aina rikkoutua/säröytyä ja tätähän tapahtuu muissakin puhelimissa, esim. iPhonessa. Nokiahan käytti aiemmin resistiivisiä kosketusnäyttöjä ja ne ovat muovisia ja eivät mene niin helposti rikki, mutta toisaalta ovat arempia naarmuuntumaan. Lasinen kapasitiivinen kosketusnäyttö on kuitenkin mielestäni parempi, kun on herkempi ja siten mukavampi käytössä. Puhelin ja varsinkin lasinäyttöinen kannattaa pitää jossain suojakotelossa, niin on paremmassa suojassa kuin taskussa.

• nokia-5800xm
        nokia-5800xm kirjoitti:

Kannattaa muistaa että Nokia C7-00:ssa on lasinäyttö ja lasi voi aina rikkoutua/säröytyä ja tätähän tapahtuu muissakin puhelimissa, esim. iPhonessa. Nokiahan käytti aiemmin resistiivisiä kosketusnäyttöjä ja ne ovat muovisia ja eivät mene niin helposti rikki, mutta toisaalta ovat arempia naarmuuntumaan. Lasinen kapasitiivinen kosketusnäyttö on kuitenkin mielestäni parempi, kun on herkempi ja siten mukavampi käytössä. Puhelin ja varsinkin lasinäyttöinen kannattaa pitää jossain suojakotelossa, niin on paremmassa suojassa kuin taskussa.

Harmi kun ei missään, ainakaan Lahdessa ole C7-00 mallia kuparin värisenä, on vain huurteinen metalli ja musta. Netin kuvissa metallin värinen näyttää aika hyvältä mutta luonnossa toi musta on paremman näköinen. Luulen että toi kuparin värinen voisi ehkä olla parhaimman näköinen mun mielestä... Tietääkö kukaan minkä kapasiteettinen akku tässä on?

• C7-00
        nokia-5800xm kirjoitti:

Harmi kun ei missään, ainakaan Lahdessa ole C7-00 mallia kuparin värisenä, on vain huurteinen metalli ja musta. Netin kuvissa metallin värinen näyttää aika hyvältä mutta luonnossa toi musta on paremman näköinen. Luulen että toi kuparin värinen voisi ehkä olla parhaimman näköinen mun mielestä... Tietääkö kukaan minkä kapasiteettinen akku tässä on?

1200mAh akku. Kestää minulla aina hyvin sen 2 päivää.

• nokia-5800xm
        C7-00 kirjoitti:

1200mAh akku. Kestää minulla aina hyvin sen 2 päivää.

Vähän pienempi kuin tässä 5800XM:ssä, tässä on 1320mAh. Kyllähän ton hieman pienemmän akun kanssa voi elää, melkeinhän se yhtä kauan kestää. C7-00 on kyllä niin ohut että olisi kiva jos siihen saisi isomman akun, vaikka 1800-2000 mAh ja isompaan akkuun sopivan takakannen. Ei se puhelin siitä paljoa paksunisi ja akku kestäisi paljon pitempään!

• gnfnfgnf
        nokia-5800xm kirjoitti:

Vähän pienempi kuin tässä 5800XM:ssä, tässä on 1320mAh. Kyllähän ton hieman pienemmän akun kanssa voi elää, melkeinhän se yhtä kauan kestää. C7-00 on kyllä niin ohut että olisi kiva jos siihen saisi isomman akun, vaikka 1800-2000 mAh ja isompaan akkuun sopivan takakannen. Ei se puhelin siitä paljoa paksunisi ja akku kestäisi paljon pitempään!

Akun kesto riippuu siitä mitä sovelluksia käytät,esim nettiä käytettäessä tuntikausia pv:ssä on syytä olla lataus päivittäin tai kokoajan päällä jos haluu vielä soitellaki
        valmiustilassa tai tavallisessa txt viesti puhelukäytössä ei nää kuluta sen enempää kuin muutkaan puhelimet

• murikk4
        gnfnfgnf kirjoitti:

Akun kesto riippuu siitä mitä sovelluksia käytät,esim nettiä käytettäessä tuntikausia pv:ssä on syytä olla lataus päivittäin tai kokoajan päällä jos haluu vielä soitellaki
        valmiustilassa tai tavallisessa txt viesti puhelukäytössä ei nää kuluta sen enempää kuin muutkaan puhelimet

Heip! Sain eilen C7 ja nyt jo päivän jälkeen ihmettelen akun lyhyttä kestoa. Okei aamusta kävin vähän netissä, mutta sen jälkeen yritin päivitellä puhelinta ovi suiten kanssa ja se oli kiinni koneessa ja latasi siis koko ajan. Sitten yhtäkkiä puhelin oli tuolla pöydällä ja simahti saman tein. Tais yks varoitusääni kuulua ja sit se zippas. Latasin eilen akun ihan täyteen. Ja tänään aamulla kanssa koska se oli jostain syystä yöllä tyhjentynyt. Onko mulla joku maanantaikappale vai onko akku oikeasti huono kyseisessä puhelimessa.

• murikk4 kirjoitti:

Heip! Sain eilen C7 ja nyt jo päivän jälkeen ihmettelen akun lyhyttä kestoa. Okei aamusta kävin vähän netissä, mutta sen jälkeen yritin päivitellä puhelinta ovi suiten kanssa ja se oli kiinni koneessa ja latasi siis koko ajan. Sitten yhtäkkiä puhelin oli tuolla pöydällä ja simahti saman tein. Tais yks varoitusääni kuulua ja sit se zippas. Latasin eilen akun ihan täyteen. Ja tänään aamulla kanssa koska se oli jostain syystä yöllä tyhjentynyt. Onko mulla joku maanantaikappale vai onko akku oikeasti huono kyseisessä puhelimessa.

Oletko varma, että puhelimeen ei ole jäänyt turhia sovelluksia päälle, jotka käyttävät esimerkiksi nettiä? Tällä ohjelmalla voit tarkistaa akun keston: http://store.ovi.com/content/61776?clickSource=browse&contentArea=applications

• Onnimanni7
        murikk4 kirjoitti:

Itselläni jää helposti ohjelmia avoimeksi! Elikkä kannattaa tarkastaa aina kun puhelimen käytön lopettaa, että näin ei käy. Siis Valinnat-Näytä avoimet sovellukset. En tiedä vaikuttaako varsinaisesti virrankulutukseen, voihan kuitenkin testailla asiaa.

Kuinka kauan sulla on muuten näytössä täysi härdelli päällä elikkä missä ajassa menee näytönsäästöön? Sitäkin voi säätää! Nettailen ja pelailen varsin ahkeraan. Soitan parit lyhyet puhelut, tekstailen saman verran päivässä. Akku kestää n. 1-2 vuorokautta. Varsin syöppö se siis on virrankulutuksessa!!

• jepejepejja
        nokia-5800xm kirjoitti:

JA tänään tulin ulkoa kylmästä sisälle ja räts lasi rikki....

• N8-00

Kosketitko näyttöä kun meni rikki? Huolto tuskin laittaa tuota takuun piikkiin...

• jjejejjej

Kosketin näyttöä kun suljin musiikkisoittimen ja räts....150€ kiitos tuli maksamaan...aika suolanen.....

• makrolex

Onko kellään ollut sammumisen kanssa ongelmia, ostin pari viikkoa sitten c7.kan puhelin sammuu milloin haluaa käytti sitten sovelluksia tai ei. Omasta mielestäni puhelimen tyypin vois muuttaa c8:si (sekasin), puhelin nyt on ollut toista viikkoo jo huollossa on kyllä ollut paskin nokia minkä olen koskaan ostanut

• nokia-5800xm

"ostin pari viikkoa sitten c7.kan puhelin"

Mikä on "c7.kan"?

• Samsung Galaxy S

C7 lasinäyttö = täysin fiasko

• nokia-5800xm

Miksi C7:n lasinäyttö on fiasko? Ilmeisesti sun mielestä Samsung Galaxyn lasinäyttö ei ole fiasko?

• OKOKOKOKOKOKOKO

Minä haluisin tietää että mitä C-7 vikoja teillä on illmennyt.

• Randomiiiiiiiiii

c7 on ihan täys paska, lasi ei kestä mitään ja jos lasi menee rikki nii samalla menee näyttö eli kiitos nokia ihan vitusti. Oli muuten tasan viimenen nokia minkä ostan.

• 5230,.
    • ahdistunut !!

saako nokia c7 näyttöä uusittua jotenkin (paljonko maksaisi?) mulle kävi kämmi eilen illalla kun tälläinen puhelin tipahti povitaskusta kivetykselle ja puhelin meni säröille n. puolet näytöstä on pilalla =( en uskalla kertoa asiasta vanhemmilleni, koska tämä puhelin on vain 3 viikkoa vanha, ja kallis ja nyt jo pilalla. AUTTAKAA MITÄ TEEN ??

• LG Optimus 2X neljän tuuman näytön uusiminen maksoi sen 89 euroa. Siis sen näyttölasin. En tiedä paljonko maksaa Nokian kännyköiden näytön korjaaminen.

• Eikun vaan puhelin huoltoon.

• *MäVaan*

Mua ainakin häiritsee tossa puhelimessa tollaset "pienet" jutut.
      Puhelimen soidessa näyttö vilkkuu ja soittaja näkyy hetken aikaa normaalisti mut sitte näyttö pimenee ja soi kuitenki.
      Muissa nokian puhelimissa ainaki se näyttö on päällä niin kauan ku joku siihen soittaa. Tai missä tahansa muissa puhelimissa.
      Sama myös kun viestiä tulee, ääni vaan kuuluu muttei näyttöön tuu mitään ilmotusta. Se pieni valo alkaa vaan vilkkumaan siinä. Muuten näyttö pimeenä.
      Itteni mielestä häiritsevää.
      Kolmas on se ettei noita graafisia hymiöitä saa pois.
      Jopa vanhemmissa nokian puhelimisssa ne saa joko päälle tai pois.
      Ite en oo ainakaa löytäny mistä sen sais pois päältä.

Muuten oon ollu kyllä tyytyväinen puhelimeen mutta noi kolme on sellasia mitkä pistää häiritsee.

• 5230,.

Tarkista näyttö asetuksista Valon aikakatkaisu että se on riittävä säädä se minuuttiin,mulla se on minuutti eikä sammu näyttö vaikka näppäimetkin olis lukittu jos joku soittaa,näyttö on valoissa kokoajan kunnes vastaan.Tohonviesti ilmoitus juttuun löytyy hyvä sovellus ovi kaupasta sillä saa koko viestin näkyviin suoraan näyttöön ilman mitään ylim klikkauksia voit siis lukea viestin heti isolta näytöltä heti
      SMS Preview

• 5230,.

Joo kokeilin äsken laittaa taustavalon aika katkasun 10s sit soitin tähän 5230 ja katoin miten kauan se valo pysy päällä,pysyi tasan 10s,eli se riippuu juuri tuosta ajasta minkä olet siihen aika katkasuun säätänyt,nyt se on sulla liian lyhyt

• ???????????????????

Onko C7 ollu bugeja

• Vastausta-hakeva

Onks mun Nokia c7:lla enään mitään toivetta jäädä eloon, vaikka se joutui pesukoneeseen, mutta vain muutamaksi kierrokseksi?

Kun laitan lautaukseen tulee jonkinlainen punainen väri kameran salamakohtaan.

• Kuivatitko puhelimen hyvin?

• Vastausta-hakeva

Juu kyllä mä mielestäni.

Ja huomasin akkua laittaessani, että tuli todella kirkas salama loisti akkua laittaessa, mutta se loppu aika heti.

• -idaöä'

Osaiskos kukaan auttaa ?
      Mulla kävi sillai et puhelin ( Nokia - c7 ) oli laukussa , ja mehupurkki kaatui laukkuun jolloin puhelin pääsi kosketukseen mehun kanssa . Kuivatin puhelinta hetken ja kuivasin sen vielä pienellä pyyhkeellä koska mitään muuta ei sillä hetkellä ollut lähettyvillä . Kuten tuolla juuri " Vastausta-hakeva " totesi että kirkas salamavalo loisti kun akkua laitettiin paikalleen , minulla kävi samoin .
      Puhelimeen joutui myös ehkä hiekkaa tai erittäin pieniä kiviä , eivätkä ole lähteneet puhelimesta pois . Kokeilin tänään laittaa akkua paikoilleen mutta kirkas salamavalo syttyi taas . Siitä kun puhelimeni kastui on jo aikaa yli viikko ja koko sen ajan akku on ollut pois paikaltaan , joten hieman huolestuttaa . . . Osaisiko kukaan heittää mitään vinkkejä mitä kannattaisi tehdä ? Huoltoon en haluaisi puhelinta viedä koska varmaan pyörtyisin kuullessani hinnan mitä korjaus tulisi maksamaan , ja erittäin varmana uskoisin että takuun piikkiin puhelin ei mene .

• eskooo.h

voisko joku kertoo mist saisin ladattuu n8:siin flash playerin tai jonku ku flash videot ei toimi :( esim youtube:n videot...

• Nokia N8 ei saa ladattua Flash playeria mistään:( Siihen saa kyllä erillisen Youtube sovelluksen saa menemällä kännykällä osoitteeseen m.google.fi ja muuttaa sen sivuston kieleksi Iso britannia.

• TaruOn76

Mistä saa Nokia C7 taustakuvia?

• 5230,.
    • jo

paska osta mummo

• ei näin

joo multa meni C7:ska paskaks ku vaihoin housuja pukkarissa, tippu noin 25cm:in korkeudelt ja näyttö iha säröinä. En kyl osta uutta nokiaa enää...Käyttöjärjestelmäki on niin kusinen ja aloitusnäytössäkin lagaa...

• c-7

miten c-7 saa flash player toimimaan?

• Nokia C7 mallin selaimessa on jokinmoinen flash tuki, mutta ei niin hyvä että selain pystyisi näyttämään esimerkiksi Iltasanomien videoita. Sitä ei saa paremmaksi. Sinun kannattaa muuten päivittää Nokia C7 ohjelmisto, koska tänään julkaistiin Nokia Belle päivitys...

• Mitä tehdä?

Multa hajos n. puol vuotta sitten c7:n näyttö, tippui taskusta ja keskellä näyttöä ylhäältä alas halkeama. Toimis kuitenkin normaalisti eikä halkeamakaan juurikaan haitannut näytössä. Nyt kuitenkin rupesi jumittamaan, sammuu ihan koko ajan, kun avautuu niin on ehkä 10 sek päällä ja sammuu uudestaan, kestää vähän aikaa ja taas aukeaa itestään. Ne sovellukset ei lataudu etusivulla. Oon yrittänyt sammuttaa vähän väliä ja ottaa akkua ja sim-korttia pois, mutta ei auta mitään. Mikä voisi olla vikana? Olisiko kännykkään mennyt halkeamasta sisälle jotain, joka sekotti sen? Pystyykö korjaamaan ja mitä tulee maksamaan? En tiedä näistä kännykänkorjausasioista tms mitään, ihan pihalla. Vai onko mahdollista, että se on sisältä silleen värjäytynyt eikä sille enää voi tehdä mitään, vanhalle kännykälle kävi joskus kauan sitten niin.

• tietooooo

Sain hiljan C7-00 miten saa vai saako mitenkään
      - viestin lähetyksestä tiedon ? Vanhassa tuli , että viesti toimitettu ....
      - videoon äänen samalla kun kuvaa ?
      - mihin tallentuu otetut videot ?
      - onko valuuttamuunninta missään ?

Nämä on hukassa ei ole löytynyt muutaman päivän hakemisella. Muuten suht koht puhelin hallinnassa ( tärkeemmät asiat )

• 1. Saa näkyviin: Valikko->Viestit->Valinnat->Asetukset->tekstiviesti->Välitystiedot (Kyllä)

2. Saa. Valikko->Kamera->(Valitse videokuvaus)->Valinnat->Asetukset->Äänitys->Kyllä

3. Tämä riippuu ihan siitä, käytätkö muistikorttia vai puhelimen massamuistia päämuistina. Kameran asetuksista voi valita videoiden tallennuspaikan, mutta yleensä ne menee Videot nimiseen kansioon joko massamuistiin tai muistikortille.

4. Puhelimen mukana ei tule valuuttamuunninta, mutta sellaisen saa ladattua Nokia Storesta: http://store.ovi.com/content/150170?clickSource=search&pos=1

• tietooooo

KIITOOS ! Ihanaa ,että on tietäviä ja auttavaisia ihmisiä. Kaikki toimi ohjeiden mukaan valuuttamuunninta en vielä ladannut , mutta kyllä se varmaan näiden ohjeiden mukaan myöhemminkin onnistuu. Asetukset oli pielessä.

• tietooooo

Taas tuli pulma eteen , saako jos miten valokuvat nettiin tallennettua ? Vanhalla Nokialaisella 3600 meni helposti , hankin tähän C7 oman kaapelin ja kokeilin olisin varmaan saanut Media playeristä puhelimeen musiikkia , mutta en osannut siirtää kuvia puhelimesta nettiin. Käykö se ilman NOKIAN OVI ohjelmaa ? Jotenkin ne kuvat pitäisi saada nettiin . Kumpaan keinoon vaan toivoisin selkokielistä opastusta.
      - Vielä toinen epäselvä asia , ajaessa navikointi toimii hienosti , mutta voiko saada sitä näyttöä kannettavaan olis siinä paremmin luettavissa asunto- autolla liikuttaessa ?

• Siis mihin nettipalveluun aiot laittaa kuvia?

• tietooooo

Olen kyllä niin alkaja näissä hommissa kuten varmaan näkyy. Tarkoitus olisi saada ne yleiseen kansioon KUVAT, mihin menee yleensä kamerastakin siirretyt kuvat .
        Ei ole tällä hetkellä kamera kuvia olen ne poistanut , mutta helposti ne oli löydettävissä muistaakseni alkoi itsekseen availemaan jotain ohjelmaa johon kuvat meni. En ole mitään palveluja tänne ladannut sen kummemmin käytössä on Vista Home . Kyllä tietenkin voin ladata jos tarve vaatii , tai käyttää Nokian Ovi ohjelmaa , kunhan vaan saan ensin ohjeita .On tämä niin monipuolinen laite, itselleni en olis arvannut ostaa. Yritys kumminkin kova saada kaikki toimimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13