iso häpeä vain naisilla?
Noinhan femakot antavat ymmärtää. Vaan totuus on toinen - kuten femakoiden väitteissäkin usein on.
Pahinta mahdollista nöyryytystä patriarkaalisten kulttuurien miehille on toisen miehen suorittama seksuaalinen hyväksikäyttö tai raiskaus. Vaikka mies olisi hetero ja hänen asenteensa ja näkemyksensä mitä tahansa, hän ei voi fyysisille reaktioilleen ja tuntemuksilleen mitään asiansa osaavan toisen miehen uhrina: mies voi pakottaa toisen miehen erektioon ja orgasmiin. Nöyryytystä tehostetaan tuomalla yksinäinen uhri suuremman miesjoukon - esimerkiksi vartijoiden - eteen. (Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Nöyryyttäminen)
Raiskatuksi tuleminen
4
518
Vastaukset 4
- jaahas24
Kuka edes väittää niin että raiskatuksi tuleminen on häpeä vain naiselle? Tästä miehen raiskauksesta ja häpäisystä ei vain mielestäni julkisesti niin paljon puhuta, se on ollut jotenkin enemmän tabu.
Raiskaukseen liittyy hyvin usein häpeä naisellekin mutta pystyn kyllä kuvittelemaan, että miehelle/pojalle se voi olla vielä häpeällisempää. Oma keho ikään kuin toimii vastoin tahtoa; erektio/siemensyöksy. Julkinen raiskaus, seksuaalinen häpäisy ja nöyryyttäminen on vahingoittavaa ja häpäisevää varmasti ihan kenelle tahansa, naiselle, miehelle tai lapselle. Aikaisemmin raiskaus oli yksilöiden välinen rikos; nyt sekä uhri, että tekijä ovat osa poliittista valtataistelua.
Samaan aikaan lietsotaan miesvihaa: tutkimus joka todistaa "tieteellisesti" että puolet suomen naisista on seksuaalirikoksen uhreja, ylllytetään naisia elämäntapaan joka lisää riskiä tulla raiskatuksi.
Joten poliittisen tavoitteen saavuttamiseksi: eli mies vihan litsonnan: tuloksia ei voi saada jos hyväksytään että mies voisi olla myös raiskauksen uhri.
Miehen häpäisy on haluttu tehdä jopa hyväksyttäväksi.
Miehen seksuaalinen nöyryyttäminen ei käsittääkseni ole kaikilta osiltaan edes lainsäädännössä huomioitu.
Liian pitkät naisiin kohdistuvat katseet ja törkeät koskettelut vaikkapa olkapäälle on julistettu tuomittaviksi.
Seksilupauksilla vedättäminen on miestänöyryyttävä teko, joka varmasti myös satuttaa. Varsinkin kun osoitetan julkisesti että hölmö olet jos kuvitttelit jotain saavasi. Tämän näytelmän on varmaan tuhanet ja taas tuhannet nähneet suomen kapakoissa.
Miehentekona siis halutaan tuomita tahattomatkin teot jos ne tuottaa mielipahaa, mutta mies ei voi itse olla uhri: ei edes ilmiselvässä tapauksessa.
Ehkä tasa-arvo pitäisi tässäkin asiassa tulkita uudelleen: siis eron tekeminen jomman kumman sukupuolen hyväksi on syytä saada loppumaan.
NINEL- Totuutta.
niin todettakoon pikkasen asiasta.
Kun olin yhteiskoulun kolmannella, eräs nainen käytti minua seksuaalisesti hyväkseen. Tuo on elämäni paras seksikokemus ja -muisto. Juuri tuollaisen toivoisin joka pojan kohdalle. Kerrassaan mainio evästys elon taipaleelle.
Jos naiset nyt ottaisivat ja käyttäisivät minua hyväkseen, tuskin olisin siitä kovin pahoillani.
Jos miehet ottaisivat minut väkisin, niin minkäs sille voisin. Ylivoiman edessä ei voi kuin alistua - piti siitä tai sitten ei.
Mutta tuo juttu, että vastoin tahtoani minut vaikka sidottaisiin ja sitten saataisiin kaluni kovaksi ja vielpä laukeamaan, onkin jo vakavampi juttu. Minä en silloin ole sitä tahtonut ja kuitenkin olen sen tehnyt! Sellainen ottaisi varmaan syvältä. Siitä joko pitäisin tai sitten en alkuunkaan. Mutta se olisi hyvin syvältä. - Anonyymi00003
On hyvä pysyä kaukana illanvietoista ja väkimassoista. Miten muuten suojata itseä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.491258Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt13995- 93967
- 77663
- 37658
- 26441
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?53430- 23417
Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30413Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.15409