Olisiko hassua?

tahtoo tietää

Meille odotetaan kaksosia, ja aika varmasti tulijat ovat tyttöjä.
Emme ole vielä paljoakaan miettineet nimiä esikoisillemme, mutta olemme ajatteet,
että jos vauvoille tulee kolme nimeä, keskimmäiset nimet olisivat Ragni ja Signe.
Tämä siksi, että nimistä toinen tulee mieheni mummolta ja toinen minun äitini mummulta (siis iso-mummultani).

Mitä mieltä täällä ollaan noista nimistä? Nimet tulisivat siis toisiksi nimiksi, vaikka etuniminäkin ne passaisivat sukunimeemme.

9

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liigia

No varsinkin toisina niminä oikein kauniit! Ensimmäisinä niminä ehkä hiukan hankalat jo lausumisenkin kannalta, varsinkin tuo Ragni, siinä vaiheessa siis kun lapsi itse opettelee puhumaan. Toista nimeään lapsen ei ihan heti tarvitsekaan osata, joten ihan passelit toisina niminä!

• Täti

Minustakin nämä suvusta tulevat nimet voivat hyvin olla toisina niminä :)

• ...

Oikein kivat nimet etunimiksi ihan. Todella ihana tapa kunnioittaa juuriaan ja etsiä nimiä esivanhemmilta. Hienoa.

• ehdotuksiakin

Ihan tähän alkuun on pakko sanoa, että todella oudot nimet Ragni & Signe! En ole ennen koskaan kuullutkaan. Silti ne sopivat kyllä hyvin toisiksi nimiksi. Kuten joku jo mainitsikin, niin on hienoa kunnioittaa sukua. Ragni & Signehän sisältävät molemmat g:n, joten jo senkin takia passelit nimet kaksosille toisiksi nimiksi. Etunimiksi en niitä missään nimessä laittaisi, koska sen verran erikoiset ne ovat. Ragnista muuten tuli minulle mieleen Ragnar. :) Signestä ei oikeen mitään. Signe on noista kahdesta se kauniimpi, mielestäni.

Tässä vielä ehdotuksia koko nimiksi, vaikka ette niitä pyytäneetkään:

Juulia Signe Marianne
      Amalia Ragni Mirjami

Tiina Signe Sylvia
      Telma Ragni Reetta

Mimosa Signe Juliette
      Moona Ragni Mariette

Ira Ragni Helena
      Mia Signe Pauliina

• 1943

kummankin suvusta samantyyliset nimet, hyvä minusta.

• fgfdgfd

Sandra Signe Pauliina
        Reetta Ragni Katriina

• tahtoo tietää = AP

Tuhannet kiitokset kaikille vastanneille. Nyt olemme entistäkin varmempia, että kaksostyttöjen toisiksi nimiksi tulee Ragni ja Signe.
      Etunimiä on vasta aivan ohimennen pyöritelty, mutta kunhan vauvat syntyvät, saatan palata tälle palstalle kyselemään apua, ellemme itse keksi mieluisia nimiä Ragnin ja Signen ympärille.

Ihanaa, aurinkoista kevättä kaikille :)

• julkkiksii

Ragni Malmsten on yksi nimen kantajia :):) Itse tunnen yhden Signen ja kuuluisa naisvalokuvaaja Signe Brander on myös olemassa oleva nimi :):(tai joskus ollut) ap:lle kolmannelle tytölle on sitten Helga jos ei suvusta löydy :):)

• tahtoo tietää = AP

Helga tosiaan sopisi kolmannelle tytölle, jos sellainen olisi joskus tullakseen. Iso-mummuni veli oli Helge, joten Helgakin olisi melkein suvusta.
        Jos kaksoset olisivat poikia, niin Helge ja Hugo (tai Huugo) olisivat kai onnistuneet toiset nimet? Tosin Hugo ei olisi suvusta, mutta Helgen kanssa se sopisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      87
      2071
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      756
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      701
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      598
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe