Mitä jos nostettas palkkojamme

miten tehd

Voisimme nostaa palkkojamme. Miksikö emme voisikaan. Sanopa se. Töitä kuskeille on vaikka kuinka. Tvaraa liikkuu. Työvoimapulan aikana pitäs palkkojen nousta!!!!

27

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      Itsekin pistin esimiehen kännykkään tekstarin 3.2 jossa luki "Moikka Hessu, lopetan työt 18.2, laitatko irtisnanomisajan juoksemaan" eipä aikaakaan, kun puhelin pirahti, ja aneltiin jäämään töihin, no tottakai jäin, kun pyysin vähän lisää "takuupalkka" nousi 516,8€ kuukaudessa, ja euro lisää tuntia kohden...

      Tietenkin jos olisin ollut esim roskakuski, ajanut iltasanomia, keskon ajoa tms helpooa hommaa olisi tullut vaan takas tekstari "Selkvä homma" mutta kun mun työpaikassa on hommat senverran vaativia, että ei noinvaan uutta kuskai löydykään...

      • kikikiii

        poliisin poika oo ainakaan kirjottamaan oppinu, taitaa se pullakuksin homa ollakai tosi vativaan?


      • 87k
        kikikiii kirjoitti:

        poliisin poika oo ainakaan kirjottamaan oppinu, taitaa se pullakuksin homa ollakai tosi vativaan?

        Onko hankalaa tai ei.

        Esim salosella ja fazerilla ei ole, koska työn kuvaan kuuluu vain leivän ajaminen, ja pullat ovat valmiina, esim reitissä 1980 kyltin 1980 alla, senkun työntää autoon ja lähtee menmään.

        Rostenilla taasen tavarat tulee muutamalta pakkauslinjalta pino kerrallaan, konditoriatuotteet etsitään erikseen, sitten voi olla myös erikseen pinoja jotka ei tule linjalta, vaan jtoka on valmiina jossain, tai lavalla, sitten saattaa mennä vielä pakasteitakin joskus, eikä hommaa helpota myöskään se, että kyydissä on Rainbown ja Leipä Aittan (eri kokoisioa) laatikoita joiden jakopaikat löytyy eri listalta kuin omat paikat.

        Ja oman hauskuuden tekee vielä se, että paikkoja voi olla reilu 40 päivässä, ja että tyhjät vie täsmälleen saman tilan kuin täydet, kun taasen esim rullakoita menee kuusi tyhjää, yhteen täyteen...

        Että usko pois, sama homma voi olla todella erilaista eri paikoissa...


      • Acir
        87k kirjoitti:

        Onko hankalaa tai ei.

        Esim salosella ja fazerilla ei ole, koska työn kuvaan kuuluu vain leivän ajaminen, ja pullat ovat valmiina, esim reitissä 1980 kyltin 1980 alla, senkun työntää autoon ja lähtee menmään.

        Rostenilla taasen tavarat tulee muutamalta pakkauslinjalta pino kerrallaan, konditoriatuotteet etsitään erikseen, sitten voi olla myös erikseen pinoja jotka ei tule linjalta, vaan jtoka on valmiina jossain, tai lavalla, sitten saattaa mennä vielä pakasteitakin joskus, eikä hommaa helpota myöskään se, että kyydissä on Rainbown ja Leipä Aittan (eri kokoisioa) laatikoita joiden jakopaikat löytyy eri listalta kuin omat paikat.

        Ja oman hauskuuden tekee vielä se, että paikkoja voi olla reilu 40 päivässä, ja että tyhjät vie täsmälleen saman tilan kuin täydet, kun taasen esim rullakoita menee kuusi tyhjää, yhteen täyteen...

        Että usko pois, sama homma voi olla todella erilaista eri paikoissa...

        Että voi sanoa roskakuskin hommaa vaatimattomaksi hommaksi.


      • 87k
        Acir kirjoitti:

        Että voi sanoa roskakuskin hommaa vaatimattomaksi hommaksi.

        Homma ole se kuljetusalan helpoin homma.

        Ei tartte miettiä ajojärjestystä, ei missä järejstyksessä pakkaa auton, ei tartte miettiä kuroman sidontaa, ei tartte sovitella paluukuormaa kyytiin, paluukuorma ie ole koskaan tiellä, ei ole pelkoa että väärät tavarat menisi väärään paikkaan, ei ole pelkoa että mitään unohtuisi autoon kun on jakanut paikan....

        Että silleen, senkun ajaa pihalle, kippaa astian, ja jatkaa matkaa,

        Musita myös että sana kevyt ja helppo ei ole sama asia, eli homma on heiman raskasta, mutta sitäkin helpompaa...


      • Acir
        87k kirjoitti:

        Homma ole se kuljetusalan helpoin homma.

        Ei tartte miettiä ajojärjestystä, ei missä järejstyksessä pakkaa auton, ei tartte miettiä kuroman sidontaa, ei tartte sovitella paluukuormaa kyytiin, paluukuorma ie ole koskaan tiellä, ei ole pelkoa että väärät tavarat menisi väärään paikkaan, ei ole pelkoa että mitään unohtuisi autoon kun on jakanut paikan....

        Että silleen, senkun ajaa pihalle, kippaa astian, ja jatkaa matkaa,

        Musita myös että sana kevyt ja helppo ei ole sama asia, eli homma on heiman raskasta, mutta sitäkin helpompaa...

        Oletko ollut roskakuskina? Ellet ole, niin sulla ei ole varaa vähätellä heidän hommiaan. Uskomaton paskanjauhaja. Miten kauan olet ollut alalla? Vuoden, kaksi?

        Olen itse ajanut urani aikana vähän kaikenlaista materiaalia, kaiken näköisillä laitteilla ja voin sanoa, että vertailu on turhaa. Harvasta puukenkämiehestä on roskakuskiksi. Jos siinä ei tarvitse järkeillä lastaus tai purkujärjestystä, eikä kuorman sidontaa, on siinä omat murheensa jotka tekevät siitä todella raskasta.

        Hommien vertailu ylipäätään on vaikeaa, ellei mahdotonta. Hakkeenajo on varmasti sippelimpiä hommia kuljetusalalla, mutta siinäkin on omat juttunsa, jotka alkavat käydä järjen päälle.

        Viimeiset 8 vuotta olen ajanut kapista ja ei siinä todellakaan tarvitse olla mikään raketti-insinööri. Tietenkin alkuun on opettelemista, mutta kun hommaan tulee rutiini, ei pääse hiki tulemaan.


      • 87k
        Acir kirjoitti:

        Oletko ollut roskakuskina? Ellet ole, niin sulla ei ole varaa vähätellä heidän hommiaan. Uskomaton paskanjauhaja. Miten kauan olet ollut alalla? Vuoden, kaksi?

        Olen itse ajanut urani aikana vähän kaikenlaista materiaalia, kaiken näköisillä laitteilla ja voin sanoa, että vertailu on turhaa. Harvasta puukenkämiehestä on roskakuskiksi. Jos siinä ei tarvitse järkeillä lastaus tai purkujärjestystä, eikä kuorman sidontaa, on siinä omat murheensa jotka tekevät siitä todella raskasta.

        Hommien vertailu ylipäätään on vaikeaa, ellei mahdotonta. Hakkeenajo on varmasti sippelimpiä hommia kuljetusalalla, mutta siinäkin on omat juttunsa, jotka alkavat käydä järjen päälle.

        Viimeiset 8 vuotta olen ajanut kapista ja ei siinä todellakaan tarvitse olla mikään raketti-insinööri. Tietenkin alkuun on opettelemista, mutta kun hommaan tulee rutiini, ei pääse hiki tulemaan.

        Että raskas ja vaikea sekä kevyt ja helppo ei ole synonyymeja.

        Eli roskakuskin homma on raskasta, mutta helppoa.

        Pullakuskin hommaon usein todella kevyttä, mutta vaikeaa.

        Samaten esim aivokirurgin työ on todella kevyttä, mutta sitäkin vaikeampaa...


      • ie paskojen keskellä
        87k kirjoitti:

        Että raskas ja vaikea sekä kevyt ja helppo ei ole synonyymeja.

        Eli roskakuskin homma on raskasta, mutta helppoa.

        Pullakuskin hommaon usein todella kevyttä, mutta vaikeaa.

        Samaten esim aivokirurgin työ on todella kevyttä, mutta sitäkin vaikeampaa...

        Oneks noita roskakuskejakin on, vois sunkin koto nurkat alkaa pikku hiljaa haisee


    • v76v

      ensialkuun vaikka nää alipalkkalaiset alkais vaatia edes sitä normiliksaa, jos vaikka 12€/läpituntimiehet ja naiset lopettais sen ilmaistyönteon.
      Taulukkoliksa on jotakuinkin kohdallaan, pieniä viilauksia siihen voisi tehdä. Isompi epäkohta on ajo- ja lepoaikalainsäädäntö jonka oikeuslaitoskin on todennut sekavaksi ja vaikeaselkoiseksi, eikä se aja tarkoitustaan millään tavalla.

    • Björn Whalros,.

      aivan väärin! Se on työnantaja joka nostaa sinun palkka jos olet sen arvoinen! Ja ei se työ siitä paranne vaikka saat 15 euroa/h.

      • saksanseisojavoimaa

        Älkää huoliko.Palkat tulee nousemaan muutaman vuoden sisällä,sekä rahdit ,sillä kuskeja ei ole enää silloin riittävästi ja yrittäjät eivät voi polkea toistensa rahteja,koska ei ole tekijöitä eivätkä näin ollen voi ottaa töitä vastaan ,vaikka joku huutokauppaa alkaisi pitämään.Toivottavasti tälle alalle ei tulisi enää laskutaidottomia yrittäjiä, sillä niitä on jo suurin osa.


      • Kalle-z
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Älkää huoliko.Palkat tulee nousemaan muutaman vuoden sisällä,sekä rahdit ,sillä kuskeja ei ole enää silloin riittävästi ja yrittäjät eivät voi polkea toistensa rahteja,koska ei ole tekijöitä eivätkä näin ollen voi ottaa töitä vastaan ,vaikka joku huutokauppaa alkaisi pitämään.Toivottavasti tälle alalle ei tulisi enää laskutaidottomia yrittäjiä, sillä niitä on jo suurin osa.

        Ei pitäisi puhua vasten parempaa tietoa.Isot toimiat määrittelee rahdin nousut ja samoin millä alaiset
        tekevät työt.Nykykehityksessä on turha puhua hinnan polkijoista,on lyhyt termi, ota tai jätä,ellei heti nosteta orsille kuivumaan. Olemme niin lähellä ITÄÄ että,myös palkkojen nostolle on rajat
        Eipä taida olla pitkää iloa Venäjän kuljettajillakaan,on VR:n helppo muutaa systeemiä ja entinen meno
        jatkuu.


    • Kuljetuspatruuna

      Harvahampailleko lisää tuloja?! HEH HE HEEEE HEE!!!!!

      Sinähän vitsikäs olet. Se on kuulkaas turhapurot ja törkyturvat nyt niin että jos palkkoja johonkin suuntaan muutetaan niin alaspäin. Ja reippaasti. Elinkeinoelämän keskusliitossa valmistellaan jo asiaa. Ei ole teollisuudelle edullista tämä nykyinen palkkapolitiikka. Että saadaan talous ja etenkin vienti nousemaan niin palkkojen on laskettava. Kuljetusala voisi kerrankin nyt näyttää hyvää esimerkkiä ja olla edelläkävijä.

      Mitäs ranet, hampit ja vetelykset jos vaikka puolitettaisiin palkat pariksi-kolmeksi vuodeksi? Sittenhän olisi sitä teidän kauan kaipaamaa nousupotentiaalia.

      • Teollisuuden edustaj

        Turhan suuria taksoja ja palkkoja maksellaan rattimateille. Teollisuuden voitot saataisiin huomattavasti suuremmiksi jos taksat sekä palkat saataisiin järkeistetyksi.


      • ryhtiä kuskit

        Mitäs jos sun harvahampaat ois vähemmän kanoja ja pistäis kaluston pysähdyksiin vaikka vain pariks viikkoo ympär suomea lastit kyydissä niin voisit ruveta tuota palkka hommaa miettii. Ja sä teollisuusden edustaja mitä tarkoitat sillä että voitot pitäis saada villäkin suuremmaks, kenen taskuun????


      • rahtipaviaani
        ryhtiä kuskit kirjoitti:

        Mitäs jos sun harvahampaat ois vähemmän kanoja ja pistäis kaluston pysähdyksiin vaikka vain pariks viikkoo ympär suomea lastit kyydissä niin voisit ruveta tuota palkka hommaa miettii. Ja sä teollisuusden edustaja mitä tarkoitat sillä että voitot pitäis saada villäkin suuremmaks, kenen taskuun????

        Siis voitothan menevät ulkomaille. Siitä pitää EK ja kokoomus huolen. Jos et ole huomannut.


    • ettänäin...

      Niimpä niin miten nostaa palkkoja...? Aina tuntuu löytyvän innokkaita ajajia puoli ilman kun vaan saa uudella volvolla tai kaanialla päästellä yötä päivää. Ei se ison auton ajo kuitenkaan ole maailman ainoa ammatti. Jos ei palkka miellytä niin voihan sitä siirtyä toiselle alalle tai ainakin ruveta opiskelemaan toista alaa. On paljon töitä joissa saa saman tuntipalkan kuin auton ajossa, eikä niissäkään vaadita korkeakoulutusta. Erona vain se ettei tarvitse joka lumipyryyn ja vesijää keliin lähtee ajamaan. Useimmilla autokuskeilla riittää "pääoma" vaikkapa lvi asentajan koulutukseen ja palkka nousee sen verran että voi valita mukavat kelit ja maisemat kun lähtee omalla autolla reissaan niin saa kaikki ajohalut tyydytettyä. Jos taas ei ole mikään pakko näillä polttoaineen hinnoilla ajaa lomareissua ympäri Suomea joka viikonloppu saa leivän pöytään ihmettelemällä sitä kuinka 4 miestä katsoo mitä yksi jättää tekemättä ma-pe kello 7:00-15:30.
      Ps. yhdelläkään työmaalla en ole riimuvartista lapioo vielä nähny, joten dont wöli bee happy ending!

      • saksanseisojavoimaa

        Kyllähän se on niin,jotta jollei löydy kuljettajia ajamaan rahdit ja palkat nousee väistämäti .Venäläisillä ja su muilla gambialaisilla pitää olla direktiivin mukaiset koulutukset,että ei niistä tule mitään teollisuuden pelastajaa rahtihinnoittelun polkuhinnoittelun jatkajiksi.Tämän hetkinen palkkataso/rahdit ei innosta tälle alalle kuljettajiksi ja saati vähemmän yrittäjiksi. Kouluskeskusten ja Skallin pitää lopettaa epäpätevien ja täysin kädettömien turhapurojen dumppaaminen kuljetusalalle,koska mitä tekee semmosilla kuskeilla jolla ei ole mitään mielenkiintoa työtään kohtaan.


      • Kuljetuspatruuna
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Kyllähän se on niin,jotta jollei löydy kuljettajia ajamaan rahdit ja palkat nousee väistämäti .Venäläisillä ja su muilla gambialaisilla pitää olla direktiivin mukaiset koulutukset,että ei niistä tule mitään teollisuuden pelastajaa rahtihinnoittelun polkuhinnoittelun jatkajiksi.Tämän hetkinen palkkataso/rahdit ei innosta tälle alalle kuljettajiksi ja saati vähemmän yrittäjiksi. Kouluskeskusten ja Skallin pitää lopettaa epäpätevien ja täysin kädettömien turhapurojen dumppaaminen kuljetusalalle,koska mitä tekee semmosilla kuskeilla jolla ei ole mitään mielenkiintoa työtään kohtaan.

        Olen jo pitkän aikaa huomannut että alalla yrittäjiksikin tullut ihan kyvytöntä porukkaa. Mikä helvetti tässä kuljetusalassa on, onko niin helvetin mahtavaa ostaa velaksi vaikka vetoauto ja sitten ollaankin tosi rekkayrittäjää. Mitään ei osata laskea. Saadaan pilattua vanhojen yritysten hommat helposti. Eli liian helppoa on nykyään alalle tulla.


      • Acir
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Kyllähän se on niin,jotta jollei löydy kuljettajia ajamaan rahdit ja palkat nousee väistämäti .Venäläisillä ja su muilla gambialaisilla pitää olla direktiivin mukaiset koulutukset,että ei niistä tule mitään teollisuuden pelastajaa rahtihinnoittelun polkuhinnoittelun jatkajiksi.Tämän hetkinen palkkataso/rahdit ei innosta tälle alalle kuljettajiksi ja saati vähemmän yrittäjiksi. Kouluskeskusten ja Skallin pitää lopettaa epäpätevien ja täysin kädettömien turhapurojen dumppaaminen kuljetusalalle,koska mitä tekee semmosilla kuskeilla jolla ei ole mitään mielenkiintoa työtään kohtaan.

        löytää, jos Skal ja kolutuskeskukset dumppaa vain puoliapinoita? Toisen polven kuskeja ei riitä kaikille ja näille joutuu yleensä maksamaan palkkaa.


      • renkivaan
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        Olen jo pitkän aikaa huomannut että alalla yrittäjiksikin tullut ihan kyvytöntä porukkaa. Mikä helvetti tässä kuljetusalassa on, onko niin helvetin mahtavaa ostaa velaksi vaikka vetoauto ja sitten ollaankin tosi rekkayrittäjää. Mitään ei osata laskea. Saadaan pilattua vanhojen yritysten hommat helposti. Eli liian helppoa on nykyään alalle tulla.

        Liikenneluvilla voidaan ohjata kuka on kuljetus yrittäjä ja kuka ei. Eli viranomaisilla on jo valta tervehdyttää kuljetusala mutta niillä on parempaa tekemistä kuin huolehtia yrittäjien laskupäästä mutta jos halua olisi niin se onnistusi myös nykyisellä lailla mutta kun ei ole halua. Yksi erittäin toimiva ratkaisu olisi että pitää saavuttaa tietty tulostaso tiettynä aikavälinä ja jos ei saavuta niin liikennelupa hyllylle joko määräajaksi tai kokonaan. Silloin loppusi alihintaiset sopimukset kun niitä ei voi tehdä ainakaan peräkkäin.


    • irtoperä

      peruspalkkahan on aivan naurettava, varsinkin näin talvisaikaan on monenkymmenen tonnin yhdistelmän hallitseminen kelissä kun kelissä aika vastuullista hommaa. Tulee äkkiä ruumita jos ote herpaantuu. No, ylitöillä ja päivärahoilla kyllä jotain tienaa, mut kyllä toi perusliksa pitäs saada kohalleen, on meinaan melekein samaa tasoa mäkkärin työntekijöiden kanssa.

      • ratti

        Ei ne palkat nouse niin kauan, kun löytyy idiootteja läpituntikuskeja. Kannattaa monenkin tehdä pieni laskutoimitus ja jakaa maksettu palkka tuntimäärällä. Samaa palkkaa saa pihviä paistamalla ja yötkin saa nukkua kotona.


      • Tyytyväinen palkkaan
        ratti kirjoitti:

        Ei ne palkat nouse niin kauan, kun löytyy idiootteja läpituntikuskeja. Kannattaa monenkin tehdä pieni laskutoimitus ja jakaa maksettu palkka tuntimäärällä. Samaa palkkaa saa pihviä paistamalla ja yötkin saa nukkua kotona.

        se on ainakin minulle se paras palkka nykyään kun ei saa enää töitä tehdä (ajaa niin perkeleesti). Joskus aikoinaan ajettiin kahteen mieheen autoon 7500-8000km/viikossa eli kuukaudessa 15000km per lärvi, silloin kun vielä oli hyvät ajat. Silloin mentiin km taksalla eli kyllähän siinä tienaa kun kertoo kk suoritteen 0,24€/km päivärahat päälle oman auton kilometrikorvaus. Sillon oli sillon ja nyt on nyt. Nykyään kun ei ole isännillä varaa maksaa pyhäkorvauksia / ylityötunteja, kun hinnat ovat alhaalla, on parasta ajaa läpitunti hintaan. Jokainen neuvotelkoon itselleen sen sopivan hinnan. 9/2014 jokaisesta kuljettajasta tulee AMMATTILAISIA joten on taas helppo nostaa tunnin hintaa. Itse ajan kemikaalitäysperää pääasiassa pelkkää päivää, (yöt nukutaan) n.3,5 päivää viikossa, viikoloput ryypätään eli silloin ei töitä tehdä. Taskuun jää 2500-3000 €/kk 150-170tunneilla. Eipä minun kannata ajaa Tessillä, mutta jokainen sopikoon palkkansa itse.


    • Alapo ahtaajan poika

      Huom. kojootin pökäleet. Palkan nosto ohje teille tulee tässä. KATKAISKAA LOMPAKKOKETJUNNE, OTTAKAA KUKKARO KÄTEENNE PALKKAPÄIVÄNÄ JA NOSTAKAA KÄTENNE KOHTI KATTOA, JA KAS KUMMAA, PALKKANNE ON NOSTETTU.

      • paskapena

        Tässä ahtaajarunkkari laukoo asiaa isolla aalla. Palkat voidaan laittaa ylemmäs myös jos ne laittaa palkkapäivänä kaapin päälle.


    • Alapo ahtaajan poika

      joo, ja huippupalkkan saat harjakatto talon päältä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

      Olet järkyttävä.
      Ikävä
      199
      4346
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

      Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1996
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

      Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1647
    4. Ymmärrätköhän nainen

      Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1343
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

      Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1327
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

      SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

      Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      879
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

      Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

      Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe