Hei,
Olemme menossa Hua Hiniin kesäkuun alussa kahdeksi viikoksi.
Millaista säätä on odotettavissa, sadekausi on käsittääkseni menossa tuohon aikaan. Onko jotain vinkkejä, kun mukana on 5- ja 7-vuotiaat pojat.
Olen kiitollinen tiedoista ja kaikista vinkeistä. Toivon, että matkasta tulee ikimuistoisen onnistunut.
Hua Hin kesäkuussa
26
1573
Vastaukset
- kukin tavallaan
mutta miksi kesällä kun sadekausi pahimmillaan. Lämmintä on takuulla se 30 mutta kosteaa ja vettä tulee paikoin kuin saavista kaatamalla. Hua Hin on Thaimaan kuivimpia alueita mutta kykllä sielläkin sataa sadekautena. Minä en vaan ymmärrä miksi sinne joku matkustaa kesällä kun suomessakin on melko varmaan paremmat kelit.
- SF
Kuten huomasit ylläolevasta viestistä valittajia riittää.
Paras aika matkustaa Thaimaahan on vuoden kaikki 12 kk.
kesäkuun etuja: vähemmän turisteja,hotellien hinnat 30-50 % alle sesongin. jne
sinne vaan sekaan :) - 2 viikoa lähtöön
Säät suosivat. Thaimaassa ei koskaan sada 24 tuntia yhteen soitton monena päivänä peräkkäin niinkuin Suomessa. Kun sataa niin sitä tulee kuin saavista kaataen mutta sateet tulevat enimmäkseen illalla tai yöllä eikä kestä kuin ½-2 tuntia kerrallaan.
Olen usein käynyt sadekautena(kin) Thaimaassa eikä säät ole pilanneet lomaani koskaan. Hyvää Thaimaan matkaa teille. - phetkasem
2 viikoa lähtöön kirjoitti:
Säät suosivat. Thaimaassa ei koskaan sada 24 tuntia yhteen soitton monena päivänä peräkkäin niinkuin Suomessa. Kun sataa niin sitä tulee kuin saavista kaataen mutta sateet tulevat enimmäkseen illalla tai yöllä eikä kestä kuin ½-2 tuntia kerrallaan.
Olen usein käynyt sadekautena(kin) Thaimaassa eikä säät ole pilanneet lomaani koskaan. Hyvää Thaimaan matkaa teille.Lämmintähän siellä on ja kosteaa.Ja hiljaistakin,onko se hyvä vai paha,enpä tiedä hinnat kyllä
heittelevät,vähiltä turisteilta yritetään saada rahat pois.
Monesti olen ollut sadekautena nimenomaan Hua Hinissä (työni oli Bangkokissa ja lomapäivät
vietettiin Hua Hinissä).Koskaan ei säätä voi varmuudella taata,sadekaan ei välttämättä tule aina öisin,
joskus sataa päivälläkin ja runsaasti,sade voi alkaa aamulla ja kestää pahimmillaan koko päivän,sateen
runsaus vaihtelee rankkasateesta tihkuun.Yleensä sadetta on vain pieninä kuuroina.Joskus voi olla
päiväkausia taivas pilvessä mutta vain muutama pieni sadekuuro.
Mielestäni ajankohta ei ole paras mahdollinen,mutta Thaimaan matka kannattaa aina.
Nauttikaa ja ensi vuonna palaatte sinne uudelleen. - paras paikka
phetkasem kirjoitti:
Lämmintähän siellä on ja kosteaa.Ja hiljaistakin,onko se hyvä vai paha,enpä tiedä hinnat kyllä
heittelevät,vähiltä turisteilta yritetään saada rahat pois.
Monesti olen ollut sadekautena nimenomaan Hua Hinissä (työni oli Bangkokissa ja lomapäivät
vietettiin Hua Hinissä).Koskaan ei säätä voi varmuudella taata,sadekaan ei välttämättä tule aina öisin,
joskus sataa päivälläkin ja runsaasti,sade voi alkaa aamulla ja kestää pahimmillaan koko päivän,sateen
runsaus vaihtelee rankkasateesta tihkuun.Yleensä sadetta on vain pieninä kuuroina.Joskus voi olla
päiväkausia taivas pilvessä mutta vain muutama pieni sadekuuro.
Mielestäni ajankohta ei ole paras mahdollinen,mutta Thaimaan matka kannattaa aina.
Nauttikaa ja ensi vuonna palaatte sinne uudelleen.hiljaista ole sillä 80 000 asukkaan kaupunkin elää omaa elämää oliko sitten 0-10000 turistia kylässä. Aina sykettä löytyy eikä Hua Hinissä näy juurikaan turistit..ehkä illalla ruokapaikoissa ja markkinoilla mutta muuten ei.
- A
paras paikka kirjoitti:
hiljaista ole sillä 80 000 asukkaan kaupunkin elää omaa elämää oliko sitten 0-10000 turistia kylässä. Aina sykettä löytyy eikä Hua Hinissä näy juurikaan turistit..ehkä illalla ruokapaikoissa ja markkinoilla mutta muuten ei.
Mekin perässä tulossa, puolivälissä kesäkuuta. Nähtävää ja tekemistä löytyy lapsille. Takiab kukkulan takana parempi ranta, jossa kannattaa käydä. Joku sanoikin, että etuna 50% halvemmat hinnat kesökuussa. Meillä 5's kerta kesällä ko paikkaan.
- Tee333
A kirjoitti:
Mekin perässä tulossa, puolivälissä kesäkuuta. Nähtävää ja tekemistä löytyy lapsille. Takiab kukkulan takana parempi ranta, jossa kannattaa käydä. Joku sanoikin, että etuna 50% halvemmat hinnat kesökuussa. Meillä 5's kerta kesällä ko paikkaan.
, että valitsitte Hua Hinin. Se on samalla rantalomakohde ja samalla kaupunkimainen kohde.
Paras neuvo on mennä mihin vain paikalliseen matkatoimistoon (koju kadulla tai ihan pieni toimisto)
ja kysellä heiltä eri vaihtoehtoja ja ottaa mukaan esitteitä.
Selaatte rauhassa esitteet. Esitteissä olevan matkan voi päätöksen tehtyään tehdä joko ko matkatoimiston kautta tai mennä kohteeseen paikallisella taksilla. Riittää, että taksikuskille näyttää esitteestä minne haluaa. Hinta sovittava etukäteen.
Moni tällä palstalla molla Hua Hiniä, koska itse käyvät vain ja ainoastaan pattayalla, joka ei oikein sovellu lapsiperheille. Pattayaa kehutaan halvemmuuden vuoksi (tosiasiassa ei ole yhtään sen hhalvempi). Itse ole 12 kertaa käyneet Thaimaassa (2 kertaa pattayalla piipahtamassa). hua Hin on erittäin hyvä valinta (5 kertaa HuaHinissä). - SF
Tee333 kirjoitti:
, että valitsitte Hua Hinin. Se on samalla rantalomakohde ja samalla kaupunkimainen kohde.
Paras neuvo on mennä mihin vain paikalliseen matkatoimistoon (koju kadulla tai ihan pieni toimisto)
Selaatte rauhassa esitteet. Esitteissä olevan matkan voi päätöksen tehtyään tehdä joko ko matkatoimiston kautta tai mennä kohteeseen paikallisella taksilla. Riittää, että taksikuskille näyttää esitteestä minne haluaa. Hinta sovittava etukäteen.
Moni tällä palstalla molla Hua Hiniä, koska itse käyvät vain ja ainoastaan pattayalla, joka ei oikein sovellu lapsiperheille. Pattayaa kehutaan halvemmuuden vuoksi (tosiasiassa ei ole yhtään sen hhalvempi). Itse ole 12 kertaa käyneet Thaimaassa (2 kertaa pattayalla piipahtamassa). hua Hin on erittäin hyvä valinta (5 kertaa HuaHinissä).Koska kuninkaan kesäasunto sijaitsee Hua Hinissä, eivät mafian konnat juuri ole kiinnostuneita paikasta. Myös poliiseja on suhteellisesti enemmän kuin muissa kohteissa.
Tämä on aivan faktaa. - Ja muutakin mukavaa
Tee333 kirjoitti:
Moni tällä palstalla molla Hua Hiniä, koska itse käyvät vain ja ainoastaan pattayalla, joka ei oikein sovellu lapsiperheille. Pattayaa kehutaan halvemmuuden vuoksi (tosiasiassa ei ole yhtään sen hhalvempi). Itse ole 12 kertaa käyneet Thaimaassa (2 kertaa pattayalla piipahtamassa). hua Hin on erittäin hyvä valinta (5 kertaa HuaHinissä).Myös Kuisma ja Pu Lius vievät retkille-suht.halvalla- ja ,tietysti paikallistuntemus, kielitaito
( Pu puhuu sekä suomea , että thaita ) auttaa . Pääsee tutustumaan moniin mielenkiintoisiin
kohteisiin. - retki21
Ja muutakin mukavaa kirjoitti:
Myös Kuisma ja Pu Lius vievät retkille-suht.halvalla- ja ,tietysti paikallistuntemus, kielitaito
( Pu puhuu sekä suomea , että thaita ) auttaa . Pääsee tutustumaan moniin mielenkiintoisiin
kohteisiin.mistä tahansa paikallisesta kioskista. Hintavertailu kannattaa tehdä.
- Jiipo_s
2 viikoa lähtöön kirjoitti:
Olen usein käynyt sadekautena(kin) Thaimaassa eikä säät ole pilanneet lomaani koskaan. Hyvää Thaimaan matkaa teille.Hua Hin on ok paikka kesälläkin.
- Jassooss555
Ja muutakin mukavaa kirjoitti:
Myös Kuisma ja Pu Lius vievät retkille-suht.halvalla- ja ,tietysti paikallistuntemus, kielitaito
kohteisiin.Ootko ikänä Kuismaa nähnyt noilla reissuilla?
- arkokkonen
Olen positiivisesti yllättynyt viestien, varsinkin positiivisesti suhtautuneiden määrään.
Kiitos ja kumarrus, toivottavasti saan vielä lisää vinkkejä onnistuneen loman aikaansaamiseksi.- SF
Jos Bangkok kiinnostaa niin keskustasta 'clock towerin' tienoilta (kysy paikallisilta tarkempi paikka)
lähtee nonstop minibusseja Bangkokiin päivittäin valoisaan aikaan. Hinta lienee n 200 baht (Cha Amista oli viime vuonna 160 baht) Ajoaika n 2 h
Minivanit vievät Bkk:ssa Victory Monumentille aivan BTS (sky train) aseman viereen. Siitä helppo suhata eteenpäin.
Aamusta kun lähtee tulee edullinen päiväretki pääkaupunkiin. - arkokkonen
SF kirjoitti:
Jos Bangkok kiinnostaa niin keskustasta 'clock towerin' tienoilta (kysy paikallisilta tarkempi paikka)
lähtee nonstop minibusseja Bangkokiin päivittäin valoisaan aikaan. Hinta lienee n 200 baht (Cha Amista oli viime vuonna 160 baht) Ajoaika n 2 h
Minivanit vievät Bkk:ssa Victory Monumentille aivan BTS (sky train) aseman viereen. Siitä helppo suhata eteenpäin.
Aamusta kun lähtee tulee edullinen päiväretki pääkaupunkiin.Meillä reissu menee itseasiassa niin, että olemme muutaman yön ensin Bangkokissa. Mikä on sieltä paikka, mistä ko. minibussit lähtevät Hua Hiniin? Onhan busseissa ilmastointi/tilaa matkatavaroille?
Onko kenelläkään kokemusta http://www.baanfinland.com/ paikasta?
Vaikuttaa varsin mukavalta paikalta vaihtoehtona hotellille. - erittäin tyytyväinen
arkokkonen kirjoitti:
Meillä reissu menee itseasiassa niin, että olemme muutaman yön ensin Bangkokissa. Mikä on sieltä paikka, mistä ko. minibussit lähtevät Hua Hiniin? Onhan busseissa ilmastointi/tilaa matkatavaroille?
Vaikuttaa varsin mukavalta paikalta vaihtoehtona hotellille.Jouluna oltiin 2 viikkoa ja nyt varattiin ensi jouluksi 3 viikkoa. Talot uusi aja juuri valmistuu 5 uutta. 2 ja 3 h kaikilla mukavuuksilla ja voi myös ostaa. Ystävät osti omaksi kolmion ja maksoivat 88 000 euroa. Käyttävät itse ja vuokraavat myös.
1 km keskustaan ja rauhallinen paikka. 100 metriä lähimpään ruokapaikkaan ja kauppa n. 200 metriä. Vain suomalaisia jos on saanut esim. ruotsalaisista tarpeeksi. Voi kun tulisi taas joulu.... - SF
arkokkonen kirjoitti:
Meillä reissu menee itseasiassa niin, että olemme muutaman yön ensin Bangkokissa. Mikä on sieltä paikka, mistä ko. minibussit lähtevät Hua Hiniin? Onhan busseissa ilmastointi/tilaa matkatavaroille?
Vaikuttaa varsin mukavalta paikalta vaihtoehtona hotellille.Hua Hinin minibussit lähtee Victory Monumentilta.
Löydät paikan kun katsot Sky Train junan reittiopasta.
Asema on siis Victory Monument. Sukhumvit linja.
Jos tulet 'keskustan' suunnasta jää junasta ko asemalla,kävele alas kadulle (oikea puoli) menosuuntaan nähden. Kävelet siitä takaisin päin jonkun matkaa.
Siinä niitä minivaneja löytyy kujilta. Kysy "Hua Hin" varmasti neuvovat oikean auton.
Ilmastointi on,mutta matkatavaroille vain kohtuullisesti tilaa (jos isoja laukkuja)
Tosin eihän thaimaalaiset tee asiasta ongelmaa vaan kaikki työnnetään kyytiin ; )
Auto lähte liikkelle, kun täyttyy matkustajista, ilman eri aikataulua.
Olen itse joutunut odottanmaan max puoli tuntia.
p.s. ei ole mikään 'turistibussi' vaan enimmäkseen thaimaalaisia kyydissä.
- k-allu
Ei Hua Hin ole kesälläkään mikään sadepaikka,iltapäivä kuuroja jotka kestävät noin15-30min,mutta olin joskus toukokuussa en tiedä oliko poikkeus silloin kyllä oli kadut kuin kanavia pulisääreen vettä mikä ei ollut mitään puhdasta.Älkää tästä ottako paniikkia kyllä siellä on ihan kiva lomailla olen ollut siellä 10 kertaa.Ottakaa yhteys Kuisman taksi ja retkipalveluun heillä paljon tietoa kohteesta.Mihin hotelliin majoitutte?
- syksyllä hua hiniin
Kuismaa on kovasti kehuttu ja yhteydenottoa suositellaan,mutta..
missä yhteystiedot ?- Bunt2012
Mä voin antaa puhelinnumeron. Kuisma & Lius on kaupungin sisällä varmaan edullisimpia, mutta ei välttämättä jos lähdetään pidemmälle. Monille myös ongelma se, että kun emäntä vastaa puhelimeen niin kaikki ei tule selväksi vaikka ns "osaa" puhua suomea. Murre on kuitenkin thaikkua.
Tässä numero:
66 899185 370
- Kaake_2
Jos hotellia ei vielä ole varattu, niin suosittelen JedPeeNong-hotellia, rantaan menevän tien varrella keskustassa. 1. On ydinkeskustassa 2. Majoitus sisäpihalla 3. Riittävän iso uima-allas, jossa lapsille oma osa 4 Halpa sijaintiinsa nähden, 5. Hinta sis aamupalan ja on riittävä.
Teitä 4 hlöä, joten kannattaa otta taksi lentokentältä, 2000-2500THB hinta. - Piipari_4
Nähtävyydet lasten kanssa: Khao Takiab kukkula (apinoita), norsusafari, Pala-U-vesiputous, rannan ruokapaikat joista voi valita itse syötävänsä, yö-markkinat (paljon ostettavaa), Village Market osotoskeskus (kaikkea maan ja taivaan väliltä, yläkerrassa lasten osasto), hin lek fai- näköalapaikka.
huom 4 hlön kannattaa liikkua tuk tukilla, hinta sovittava etukäteen. Max 100THB/reissu päiväsaikaan kaupungin lähettyvillä. Illalla 150THB.
Parempi ranta Takiab kukkulan takana. - lomillelomps
Kesällä tekisi mieli lähteä Thaimaahan ja Hua Hin kiinoistaisi kovasti, olenko ymmärtänyt oikein että tuulet ovat kesällä lännen puolelta eli Huo Hin ranta olisi tyynen puolelta?
jos olen ymmärtänyt oikein niin esim Phuket on kesällä aika tuulinen ja uimaan ei ole paljon asiaa?
Mikä on hyvä sivusto jossa olette tilanneet hotellin ja mikä on ollut keskihinta?
hotellien skaala näyttää olevan 10€ ylöspäin mutta??- _mmm_L
Kokeile agoda.com sivua. Sieltä ehdottomasti parhaat tarjoukset kaikista hotelleista, jopa 40-50% alennusta. Helppo liittyä ilmaiseksi myös jäseneksi ko ketjuun. Suosittelen.
Keskihitaa mahdoton sanoa hotellille.
1. Sijainti määrittää hinnan, keskustassa rannalla vai keskustassa vai keskustan ulkopuolella?
2. Hotellin taso määrittää hinnan, *-****-tähteä?
3. Kuuluuko aamupala hotellin ja miten muuta palvelut?
Keskihintaa ei voi sanoa, ellet itse annan tarkempia vaatimuksia hotellille.
Kesällä HHInin ranta on ok ja allot ei niin isoja. Uida voi huoletta.
- Bunt2012
Hienoa!
Olen itse asustanut täällä nyt nelisen vuotta ja pidän paikasta kovasti. Syyt on paljolti tuossa yläpuolella.
Se minkä shoppailuun haluan lisätä niin tuossa SanPaulo-sairaalan vieressä eteläpuolella aivan keskustassa on toinen Market (Grand Market) sen yömarkkinakadun lisäksi (joka Soi 76, eli Dechanichit, joillain kartoilla) . Lisäksi nyt hiljakkoin on avattu uusi "New Shopping Mall" ihan siihen Petschakasemin ja Damnoenkasemin (Soi 76) kulmaan (isot liikennevalot). Siinä hiukan pohjoisempana on se vanha Shopping Mall. Suosituin kuitenkin varmasti Market Village- ostoskeskus.
Ja jos jostain syystä haluaa länsimaista ruokaa itse tehdä, niin melkein ainoa paikka on Villa Market, juuri siinä Sao Paulon vieressä, pohjoispuolella.
Itse en kovasti Hua Hinin rannasta pidä, mutta tästä läheltä löytyy siistimpiä rantoja Kao Takiabin eteläpuolelta kohtuullisen matkan päästä.
Kysy lisää! - HuaHiniin taas
Olimme kesäkuussa 2009 HuaHinissä eikä silloin satanut kun yhtenä päivänä ja yhtenä yönä.(kolmen viikon loma).Älä usko kaikkia "sadekausi"puheita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733